Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » wo jan 09, 2008 5:18 pm

Tja, wie niet. Maar laten we ons eerst maar verbeteren. Dat zou al een stap in de goede richting zijn.
Ik ben

Arthur

Bericht door Arthur » wo jan 09, 2008 5:21 pm

We hebben geld zat om hoog in te zetten. Waarom kleine stapjes nemen als grote ook mogelijk zijn?

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » wo jan 09, 2008 6:02 pm

Spelers moeten wel willen. Als Melchiot al niet eens wil.
Ik ben

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 09, 2008 6:25 pm

Het is toch al langer bekend dat spelers uit de PL in principe niet naar Nederland komen?

Scandinavie/Roemenie/Tsjechie/Tunesie/Mexico/....enfin, de rest van de wereld zeg maar, daar vind je spelers die best naar Ajax willen.

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » wo jan 09, 2008 6:28 pm

Ja, natuurlijk. Maar daar moet je wel gaan scouten. Dan doen ze niet of nauwelijks.

Tuurlijk moet Ajax gewoon goede spelers hebben. Maar laten we eerst een redelijk elftal neerzetten die in staat is behoorlijk te voetballen en behoorlijke resultaten neer te zetten. Als we dat kunnen dan komen er op een gegeven moment ook betere spelers. Zij zien dat Ajax een ploeg is om beter te worden en een opstap naar de echte top kan zijn.
Ik ben

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 09, 2008 6:34 pm

Daarnaast is Melchiot natuurlijk ook niet bepaald een godswonder. Als centrale verdediger is hij heel behoorlijk en als back net een slag minder.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 09, 2008 6:38 pm

Hoe vaak heb jij hem als centrale verdediger zien spelen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 09, 2008 6:41 pm

Geen idee. Niet geteld, maar enkele jaren geleden bij (ik meen) Chelsea heeft hij regelmatig in het centrum gespeeld.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jan 09, 2008 6:41 pm

Jack Reynolds schreef:Ja, natuurlijk. Maar daar moet je wel gaan scouten. Dan doen ze niet of nauwelijks.
Misschien moeten ze dat dan eens gaan doen.... Ik vind het heel schattig dat Martin van Geel het wiel opnieuw probeert uit te vinden, maar het werkt gewoon niet. Hij moet zich concentreren op andere vijvers.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 09, 2008 6:49 pm

Chivu05 postte op AjaxFans hoe de scouting van Ajax er momenteel uitziet:
Chivu 05 schreef:Coordinator Scouting: Fred Arroyo (opvolger Ton Pronk)
Scout: Hans van der Zee
Scout: Gerrie Muhren
Scout Belgie: Urbain Haeseart
Scout Frankrijk: Loic Desire
Scout Oostenrijk/omliggende landen: Heinz Schilcher
Scout Scandinavie: John Steen Olsen
Hier hoort normaal gesproken Piet Keizer nog bij, maar die heeft zijn taken (tijdelijk) neergelegd. In feite scout Ajax dus enkel in Belgie, Frankrijk, Oostenrijk (en omliggende landen) en Scandinavie. Verder is men aangewezen op spelers die men toevallig een keer op tv ziet - ik ga er wel vanuit dat MVG sport 1 heeft - of het netwerk van een passant - dat is bij MVG en Koster natuurlijk niet aanwezig - of aangeboden spelers.

Is het dan heel raar dat Ajax maar weinig spelers vindt? Men heeft sinds kort dat Engelse bestand aangeschaft, waardoor men nu elke speler over de hele wereld in het bestand heeft staan, maar zolang men die spelers nimmer ziet spelen, heeft dat natuurlijk geen zin.

Wellicht dat het daarom verstandig zou zijn om het te scouten gebied wat uit te breiden. In Zuid-Amerika schijnt men behoorlijk te voetballen en Afrika is ook een heel behoorlijk werelddeel.

'Oplossingen' als Beenhakker, De Mos of Hiddink zijn allemaal handig zo lang ze er zitten, want ze hebben natuurlijk een mooi netwerk, maar structureel beter word je daar ook niet van.

En met niemand anders!

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 09, 2008 6:50 pm

Bertje schreef:Geen idee. Niet geteld, maar enkele jaren geleden bij (ik meen) Chelsea heeft hij regelmatig in het centrum gespeeld.
Volgens mij waren dat toch Desailly, Terry en Babayaro, in de jaren dat Melchiot daar speelde. Hij speelde bijna altijd rechtsback in Londen. In ieder geval de 3 wedstrijden die ik van hem op Stamford Brdige gezien heb, en als ik oude opstellingen bekijk, kun je het daar ook uithalen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 09, 2008 6:52 pm

Hmm, ik weet zeker dat ik Melchiot meerdere malen in het centrum heb zien spelen. Zal binnenkort eens zoeken.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 09, 2008 9:31 pm

Bertje schreef:Hmm, ik weet zeker dat ik Melchiot meerdere malen in het centrum heb zien spelen. Zal binnenkort eens zoeken.
Het moet onder Ranieri geweest zijn. Rond 2003, denk ik.

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 09, 2008 9:44 pm

Melchiot kwam in zijn Ajax periode in ieder geval in het centrum beter tot zijn recht dan aan de rechterkant. Als back vond ik hem destijds een drama terwijl hij later in het centrum een paar keer een aardige wedstrijd speelde.

Of hij daar bij Chelsea ook heeft gespeeld weet ik niet.
Nil volentibus arduum

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 10, 2008 8:29 pm

Anderlecht breekt contract Van Damme open

Jelle Van Damme heeft zich gecommitteerd aan Anderlecht. De international zette zijn handtekening onder een nieuw verbeterd contract.

Anderlecht hoefde niet te vrezen voor een tussentijds vertrek van Van Damme, die nog vastlag tot medio 2010. Maar gezien zijn optredens in het anderhalf jaar dat hij in Brussel speelt, wilde Paars-Wit de verdediger langer aan zich binden.

De 24-jarige Van Damme kwam in 2006 naar Anderlecht na omzwervingen langs Werder Bremen, Southampton, Ajax en Germinal Beerschot.

www.vi.nl

Aristides

Bericht door Aristides » zo jan 13, 2008 9:15 pm

Van FN

Ik wist niet dat feyenoored Saidi nog had, maar ze hebben Tiendalli (kostte een paar miljoen euro) ook nog!

Van Hanegem zou Tiendalli wel willen huren
Willem van Hanegem gaf op Radio Mu Utrecht in het programma Namen en Rugnummers aan dat hij belangstelling heeft voor Dwight Tiendalli. Feyenoord staat open voor verhuur van Tiendalli voor de tweede seizoenshelft. NEC had interesse, maar kan niet voldoen aan zijn salaris. Roda JC toonde ook belangstelling, maar wil vooralsnog alleen kopen en niet huren.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 14, 2008 8:51 am

Melchiot zou als back echt een geschenk zijn hoor. Speelt echt goed in de PL!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 18, 2008 12:59 pm

Haarlem beloont investering Marcel Akerboom

Marcel Akerboom is weer profvoetballer. De 26-jarige verdediger streek afgelopen zomer als amateur neer bij Haarlem, speelde zich in de basis en verdiende een contract.

'Marcel heeft in zichzelf geïnvesteerd door op amateurbasis voor de club te komen spelen', aldus coach Jan Zoutman. 'Ik vind dat hij voor de winterstop één van de meest constante spelers was. Hij is een vaste waarde voor Haarlem, al komt er wel concurrentie bij nu een aantal andere spelers weer fit is.'

Akerboom, die zijn handtekening zette onder een contract tot medio 2009, stond dit seizoen 23 keer in de basis bij Haarlem. De verdediger doorliep de jeugdopleiding van Ajax en kwam vervolgens uit voor Fortuna Sittard en FC Zwolle.
VI

Deze speler kon ooit een contract tekenen bij Ajax maar ging liever naar Fortuna Sittard. Achteraf niet zo'n handige keuze. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » vr jan 18, 2008 4:00 pm

joey schreef:
Haarlem beloont investering Marcel Akerboom

Marcel Akerboom is weer profvoetballer. De 26-jarige verdediger streek afgelopen zomer als amateur neer bij Haarlem, speelde zich in de basis en verdiende een contract.

'Marcel heeft in zichzelf geïnvesteerd door op amateurbasis voor de club te komen spelen', aldus coach Jan Zoutman. 'Ik vind dat hij voor de winterstop één van de meest constante spelers was. Hij is een vaste waarde voor Haarlem, al komt er wel concurrentie bij nu een aantal andere spelers weer fit is.'

Akerboom, die zijn handtekening zette onder een contract tot medio 2009, stond dit seizoen 23 keer in de basis bij Haarlem. De verdediger doorliep de jeugdopleiding van Ajax en kwam vervolgens uit voor Fortuna Sittard en FC Zwolle.
VI

Deze speler kon ooit een contract tekenen bij Ajax maar ging liever naar Fortuna Sittard. Achteraf niet zo'n handige keuze. :aai.gif:
Achteraf! Hoeveel zou hij bij Ajax verdiend en gespeeld hebben?

Weer een nieuw onderschrift! Weer Engelaar :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 18, 2008 4:41 pm

Ja, en nog anderen ook. :smallgrin.gif:

Geen idee, maar Fortuna Sittard, daar kom je nooit weg.
Het stinkt aan alle kanten!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jan 22, 2008 11:05 am

BBC's gossip column
Fulham are close to signing veteran Finnish international Jari Litmanen and will undergo a trial with the club. (AFP news agency, 0949 GMT)
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jesse

Bericht door Jesse » di jan 22, 2008 11:16 am

Jari weet ook niet van ophouden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 22, 2008 11:34 am

Inderdaad. Wat een held. :worshippy.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di jan 22, 2008 3:07 pm

Leuk, maar ik vind het echt tijd voor hem om te stoppen. Dat had natuurlijk al een paar jaar terug moeten gebeuren, maar zo van club naar club hoppen en vanwege blessures niet spelen is triest. Ik zou liever zien dat mijn all-time favourite gewoon zou stoppen en met zijn trainerscursus zou beginnen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Arthur

Bericht door Arthur » di jan 22, 2008 3:19 pm

Mwa, ik zie helemaal geen trainer in hem.
Verder moet hij vooral door blijven voetballen als hij niet wil stoppen, hij wordt er in mijn ogen in ieder geval niks minder door. Ik vind het wel mooi dat hij zo'n liefhebber pur sang is.

Gesloten