Alleen al het feit dat Groningen winst op hem wil maken... Binnen de voetbalwereld een geaccepteerde gedachte, maar verplaats die situatie eens naar de gewone maatschappij. Stel, jij bent piloot en je hebt een contract bij de KLM. Nu krijg jij van een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij het aanbod om in Amerika te komen werken. Jij denkt: 'Ha, avontuur, Amerika, heb ik altijd al graag gewild.' Maar de KLM wil jou niet naar die Amerikaanse luchtvaartmaatschappij laten gaan, dan heeft liever dat je overstapt naar Thai Airways, want Thai Airways wil meer geld voor je betalen. Dan denk je toch: waar ik werk, maak ik zelf wel uit?GangstaRiB schreef:De gedachte is misschien wel zo, maar het blijft toch een contract. Groningen wil uiteraard uiteindelijk winst op die jongen maken, maar ze kiezen ervoor om in eerste instantie sportief te blijven meedoen.
Hoe lang zullen de clubs nog zoveel macht hebben over de spelers? Niet zo heel lang meer, denk ik. En dat zal dan komen doordat clubs hun positie overschatten en niet op een redelijke manier met hun spelers omgaan. Het is in het belang van de clubs om bij elke transferzaak of mogelijke transferzaak tot een oplossing te komen waarin beide partijen zich kunnen vinden.