Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Moderator: mods
Jans zei dat hij wel zou komen!Jöhnk schreef:BS is vandaag voor de tweede dag op rij niet op de training van FCG verschenen, lees ik op fcgforum.nl
Wordt weer een arbitragezaak? Weer iets meer dan 2,1 miljoen, nu maar hopen dat hij goed genoeg voor Ajax is.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Juist. Ajax speelt niet alleen slecht in op haar eigen beleid, maar ook op die van andere clubs.Jöhnk schreef:Wat ik niet snap: waarom regelt Ajax dit niet even eerder? In oktober november of zo? Dan geef je Groningen de mogelijkheid om op de situatie in te spelen en is de kans op medewerking ook gelijk veel groter. Nu wordt het weer zo'n getouwtrek.
Ik zal nooit een speler uitfluiten en een speler krijgt altijd de kans om m'n ongelijk te bewijzen, maar ik ga hier niet lopen roepen dat ik het geweldig vind als ik het niet zo zie zitten in hem.Spijker schreef:Geweldig hoe een jongen die nog geen bal geraakt heeft in een Ajax shirt,, sterker nog, nog geen eens Ajacied is, hier al wordt afgeschreven. Hulde!
Ik heb hem hiervoor al zo'n 20 wedstrijden aan het werk gezien en heb er speciaal vanwege deze nieuwtjes nog twee wedstrijden bijgepakt.Spijker schreef:Op basis waarvan Bert, op basis waarvan? Ik durf te wedden dat afgezien van een (live) potje tegen Ajax en een paar spelmomenten in de samenvatting van RTL Voetbal niemand deze jongen ooit langer heeft zien spelen, laat staan intensief gevolgd. Hoe kun je op basis daarvan iemand nu al afserveren? Dat is krankzinning, echt.
-
-
Nog niet...het is afwachten wat Sefke van plan is.Demosthenes schreef:Staat hij alweer in de basis?
Al verwacht ik niet dat Da Costa veel speeltijd gaat krijgen, hij is een groot talent maar heeft elke wedstrijden minimaal één nonchalant moment. En het huidige PSV kan dat nu niet gebruiken, niet voor niets is de roep om een ervaren verdediger zo groot.
En Marcellis is eigen jeugd, dus hij kreeg eerder de voorkeur boven Da Costa.
Ach, bij Groningen hebben ze boter op hun hoofd. Voor een goede prijs is Bruno S. heus te koop.GangstaRiB schreef:Nee, maar als Groningen duidelijk maakt dat er niet te praten valt dan zou Ajax ook moeten aftaaien.joey schreef:Mwah, kan Ajax het helpen dat Bruno S. niet op de training verschijnt?
Het stinkt aan alle kanten!
Ik weet niet wat Ajax van plan is maar het lijkt me nou niet echt een goed plan om het op arbitrage te laten aankomen. Dan hebben we weer heibel in de tent.
Laatst gewijzigd door Marillion op do jan 10, 2008 1:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nil volentibus arduum
-
Waarom denkt iedereen dat? Groningen zegt nee tegen Ajax mbt BS. Heerenveen poeiert AZ min of meer af en Fred Rutten kiest voor Twente ipv hoofdtrainer bij sv.joey schreef:Ach, bij Groningen hebben ze boter op hun hoofd. Voor een goede prijs is Bruno S. heus te koop.GangstaRiB schreef:Nee, maar als Groningen duidelijk maakt dat er niet te praten valt dan zou Ajax ook moeten aftaaien.joey schreef:Mwah, kan Ajax het helpen dat Bruno S. niet op de training verschijnt?
Blijkbaar zijn er clubs die bij zichzelf denken: als we nu spelers gaan verkopen verneuken we ons seizoen. Ajax verkoopt iedere speler zodra er een leuk bedrag geboden is, maar of dat nou zo zaligmakend is....
Bij mijn weten was Suárez ook te koop.
Die praatjes van Nijland horen bij het spel. Stel je kunt een redelijke maar niet bijzondere voetballer verkopen aan een club die wanhopig is (en dus de hoofdprijs wil betalen) dan is het onzakelijk om dat niet te doen.
Van het niveau Bruno S. lopen er genoeg spelers rond, dus FCG hoeft er niet op achteruit te gaan.
De rest is emotie.
Die praatjes van Nijland horen bij het spel. Stel je kunt een redelijke maar niet bijzondere voetballer verkopen aan een club die wanhopig is (en dus de hoofdprijs wil betalen) dan is het onzakelijk om dat niet te doen.
Van het niveau Bruno S. lopen er genoeg spelers rond, dus FCG hoeft er niet op achteruit te gaan.
De rest is emotie.
-
- AT Toto winner 15/16
De wens van de speler moet ook meewegen. Dat blijf ik zeggen. Een speler is geen tweedehands auto maar een mens. Daarbij, contracten worden niet afgesloten om te worden uitgediend. Dat zouden de clubs niet willen.
Bruno Silva is niet naar Groningen gekomen vanwege de ontbijtkoek. Hij komt om geld te verdienen. Die speler is al 27, Ajax is voor hem een grote kans. Daar zou Groningen begrip voor moeten hebben.
Zelfde verhaal met Sneijder en Madrid. Zuur, maar niets aan te doen.
Maar van mij hoeft hij niet te komen, hoor. Begrijp me goed.
Bruno Silva is niet naar Groningen gekomen vanwege de ontbijtkoek. Hij komt om geld te verdienen. Die speler is al 27, Ajax is voor hem een grote kans. Daar zou Groningen begrip voor moeten hebben.
Zelfde verhaal met Sneijder en Madrid. Zuur, maar niets aan te doen.
Maar van mij hoeft hij niet te komen, hoor. Begrijp me goed.
Oké, dat kun je nog zeggen. 'Niet nu maar over een half jaar'. Maar zeggen dat spelers helemaal nooit onder geen enkele voorwaarde weg mogen, kun je niet maken, vind ik.
Overigens is er geen enkele aanwijzing dat Ajax die jongen opstookt. Hij heeft natuurlijk gezien op welke manier Suárez zijn vertrek heeft geforceerd. Nu is het spel op de wagen. Ik begrijp hem ook wel. Wie zegt dat Ajax over een half jaar terugkomt? Over een half jaar heeft Ajax meer mogelijkheden.
Overigens is er geen enkele aanwijzing dat Ajax die jongen opstookt. Hij heeft natuurlijk gezien op welke manier Suárez zijn vertrek heeft geforceerd. Nu is het spel op de wagen. Ik begrijp hem ook wel. Wie zegt dat Ajax over een half jaar terugkomt? Over een half jaar heeft Ajax meer mogelijkheden.
De wens van de speler mag zeker meewegen. Maar als speler moet je ook realistisch zijn. Ook van Groningen krijgt hij een behoorlijke bak met geld en je maakt een afspraak voor een bepaalde termijn. Het is geen verbintenis voor onbepaalde tijd. Groningen maakt een beleid en gaat daarbij uit van de afgesloten contracten. Je moet immers ergens van uit gaan.
Dat je dan aangeeft dat je graag wilt vertrekken omdat je een stap omhoog kan maken is prima. En dan kan de club best kijken wat er mogelijk is. Maar Groningen probeert ook europees voetbal te halen en heeft een verantwoordelijkheid naar haar supporters en de rest van de selectie. Als de club dus aangeeft dat er nu echt niet te praten valt dan ben je klaar. Maak dan afspraken voor het einde van het seizoen. Ja, dan kun je er naast zitten. Dat is de voetbalwereld. Het kan ook zijn dat hij aan het einde van het jaar een nog veel mooiere aanbieding krijgt.
Dat je dan aangeeft dat je graag wilt vertrekken omdat je een stap omhoog kan maken is prima. En dan kan de club best kijken wat er mogelijk is. Maar Groningen probeert ook europees voetbal te halen en heeft een verantwoordelijkheid naar haar supporters en de rest van de selectie. Als de club dus aangeeft dat er nu echt niet te praten valt dan ben je klaar. Maak dan afspraken voor het einde van het seizoen. Ja, dan kun je er naast zitten. Dat is de voetbalwereld. Het kan ook zijn dat hij aan het einde van het jaar een nog veel mooiere aanbieding krijgt.
Nil volentibus arduum
Dat is waar. Maar wat moet Groningen dan tegen zijn supporters en rest van zijn selectie zeggen. We willen Bruno Silva deze kans niet ontnemen en daarom moeten jullie maar genoegen nemen met het feit dat het de tweede seizoenshelft wat minder gaat en dat we misschien wel geen europees voetbal halen? Een beetje gecharcheerd misschien maar het probleem lijkt me duidelijk.
Op het moment dat ze Bruno Silva die kans geven ontnemen ze diezelfde mogelijkheid misschien wel aan een ander doordat het elftal achteruit gaat. En de supporters moeten het ook maar doen zonder één van hun favoriete spelers. Ik vind dat een groot offer om tegemoet te komen aan de wensen van één speler. Het zou misschien een ander verhaal worden als ze direct een goede vervanger klaar hebben staan. Maar dat zal niet het geval zijn.
Op het moment dat ze Bruno Silva die kans geven ontnemen ze diezelfde mogelijkheid misschien wel aan een ander doordat het elftal achteruit gaat. En de supporters moeten het ook maar doen zonder één van hun favoriete spelers. Ik vind dat een groot offer om tegemoet te komen aan de wensen van één speler. Het zou misschien een ander verhaal worden als ze direct een goede vervanger klaar hebben staan. Maar dat zal niet het geval zijn.
Nil volentibus arduum