Ajax-AZ 13-01-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Het is pure noodzaak dat ie meedoet. Ook al is hij maar voor 75% wedstrijdfit, alles beter dan Maduro ofzo.
Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds »

Maduro was vorig jaar toch een van de beste spelers.
Ik ben
Thom

Bericht door Thom »

Vorig jaar is vorig jaar
Jack Reynolds

Waarom zou hij na de winterstop ineens veel minder zijn? Wat maakt Gabri nou zoveel beter?
Ik ben
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog »

Jack Reynolds schreef:Maduro was vorig jaar toch een van de beste spelers.
Dat viel wel mee.Pas rond de play-offs leek het ergens op en in de eerste seizoenshelft was hij niet de minste Ajacied. Maar dat was dan ook alles.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Jack Reynolds

Ik heb het over de periode voor de winterstop.
Ik ben
AT Toto winner 09/10

Oke, maar een middenveld met Davids - Perez - Gabri geniet toch wel mijn voorkeur, voor zondag.
Jack Reynolds

Ik zie toch liever een verdedigende middenvelder. De verdediging is erg zwak en met een Gabri die constant naar voren trekt moet er eigenlijk een verdediger zijn die doorschuift. Maar die hebben we niet.

Met een sterkere verdediging zou ik een voorkeur hebben voor Gabri.

Nu is het op zich niet zo erg dat Gabri naar voren gaat, dat doet hij wel goed, maar als hij dan een kans krijgt moet hij die bal er wel gewoon in schoppen. En daarin faalt hij regelmatig.
Ik ben
AT Toto winner 09/10

En als we achterin spelen met Urby - Vertonghen - Heitinga - Colin (sorry, no better flavours for the moment), dan zou Heitinga kunnen inschuiven als Gabri naar voren gaat; Gabri maakt overigens zijn meters wel. Die zien we van 16 tot 16 draven. Maduro kan ook rechtsback en vervolgens inschuiven als Gabri op avontuur gaat (maar dan moet Hedwiges niet na 3 minuten rood krijgen... :hypocrite.gif: )
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Jack Reynolds schreef:Ik zie toch liever een verdedigende middenvelder. De verdediging is erg zwak en met een Gabri die constant naar voren trekt moet er eigenlijk een verdediger zijn die doorschuift. Maar die hebben we niet.

Met een sterkere verdediging zou ik een voorkeur hebben voor Gabri.

Nu is het op zich niet zo erg dat Gabri naar voren gaat, dat doet hij wel goed, maar als hij dan een kans krijgt moet hij die bal er wel gewoon in schoppen. En daarin faalt hij regelmatig.
Ik houd wel van de dynamiek van Gabri. Ook z'n inzet en duelkracht is te prijzen. Toch is die kip zonder kop funest voor je organisatie en vind ik hem veel te onrustig aan de bal. Goed doorselecteren waardoor Defour de concurrentie aan mag gaan met Gabri lijkt mij ideaal.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:En als we achterin spelen met Urby - Vertonghen - Heitinga - Colin (sorry, no better flavours for the moment), dan zou Heitinga kunnen inschuiven als Gabri naar voren gaat; Gabri maakt overigens zijn meters wel. Die zien we van 16 tot 16 draven. Maduro kan ook rechtsback en vervolgens inschuiven als Gabri op avontuur gaat (maar dan moet Hedwiges niet na 3 minuten rood krijgen... :hypocrite.gif: )
Maduro rechtsback? Heitinga zonder directe tegenstander naar het middenveld? :aai.gif:
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Leuk dat Gabri veel rent en vliegt, maar als hij regelmatig de tegenstander uit het oog verliest, heeft dat gedraaf al beduidend minder nut.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
AT Toto winner 09/10

Thomas schreef:Maduro rechtsback? Heitinga zonder directe tegenstander naar het middenveld? :aai.gif:
Zoals ik al zei: no better flavours....
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Het middenveld lijkt me prima met Davids-Perez-Gabri. Maduro moet je nooit achterin zetten, laat staan als rechtsback. Dan nog eerder Anita of Delorge.
Jack Reynolds

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:En als we achterin spelen met Urby - Vertonghen - Heitinga - Colin (sorry, no better flavours for the moment), dan zou Heitinga kunnen inschuiven als Gabri naar voren gaat; Gabri maakt overigens zijn meters wel. Die zien we van 16 tot 16 draven. Maduro kan ook rechtsback en vervolgens inschuiven als Gabri op avontuur gaat (maar dan moet Hedwiges niet na 3 minuten rood krijgen... :hypocrite.gif: )
Tja, het zegt genoeg dat dit onze keuzes zijn. Twee middenvelders, een zeer zwakke verdediger en Heitinga. Daarom wil ik ook gewoon een verdedigende middenvelder die samen met Davids er maar voor moet zorgen dat de bal niet eens in de buurt van Urby of Colin komt.
Ik ben
AT Toto winner 09/10

Hoe ziet jouw opstelling er dan uit?
Jack Reynolds

Stekelenburg

Ogararu
Heitinga
Vertonghen
Emanuelson

Maduro
Davids

Perez

Kennedy
Huntelaar
Suarez

Ogararu en Urby staan erin omdat we niks beters hebben. Daarom Maduro en Davids voor de verdediging. Davids kan dan af en toe naar voren gaan of de positie overnemen van Urby als die naar voren trekt. Maduro kan hetzelfde doen op rechts. Perez speelt daarvoor.
Ik ben
AT Toto winner 09/10

Maar Oga is geschorst! Hoe ziet het er dan uit?
Jack Reynolds

Dan staat Colin op de rechtsback positie. Maar ook Gabri kan je er neerzetten.
Ik ben
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hoe ziet jouw opstelling er dan uit?
------Perez--Huntelaar--Suarez

-------Davids--------Gabri
--------------Maduro

Urby-Vertonghen-Heitinga-Colin

-----------Stekelenburg
AT Toto winner 09/10

Gabri rechtsback? Dan is de nood wel heel hoog... Als we er vanuitgaan dat hij zijn enthousiasme niet kan beteugelen, en snel naar voren spurt, ligt er wel bijzonder veel ruimte op links, voor AZ. Levensgevaarlijk.
Jack Reynolds

En met Colin en Ogararu ligt die ruimte er niet? De ruimte is slechts een stukje kleiner omdat daar ergens nog een flapdrol staat die eigenlijk moet verdedigen.
Ik ben
wimpey

Bericht door wimpey »

Dit wordt natuurlijk kaasie. :smallgrin.gif:

We krijgen er sowieso 2 tegen, dus KJH, Perez en Suarez weten wat ze te doen staat.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Ervan uitgaande dat AZ weer met Waterman, Steinsson, Jaliens, Mendes, Opdam, De Zeeuw, Vormer, Pocognoli, Dembele, Cziommer en Ari speelt, is het vooral zaak dat je de bal naar Dembele eruit haalt. Als AZ Dembele weet aan te spelen, kan het aansluiten, wat betekent dat het druk kan zetten. Dus moet je Mendes en De Zeeuw flink opjagen, want dat zijn de spelers die direct Dembele aanspelen.

Ik zou zo spelen:

Stekelenburg;
Colin, Heitinga, Vertonghen;
Gabri, Maduro, De Jong, Davids;
Suarez, Huntelaar, Perez;

Huntelaar houdt de druk op het centrum en Perez haalt de pass van Mendes eruit, zodat een andere verdediger onder druk van Huntelaar een peer naar voren geeft. De Jong haalt de bal van De Zeeuw eruit, Davids vangt De Zeeuws loopacties op, Gabri speelt 'ren je rot' met Pocognoli en Maduro haalt de passes naar de spitsen eruit. Verder is het zaak dat je AZ ver van je doel houdt, want onze verdediging is natuurlijk een gatenkaas.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
wimpey

Bericht door wimpey »

Steek
Gabri - Heitinga - Vertonghen - Urby
de Jong - Maduro - Davids
Suarez - KJH - Perez

Colin lijkt me geen optie, kom op zeg.

Ajax wint thuis meestal van AZ. Dit keer ook, denk ik... Hoop ik.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Steek
Colin-Vertonghen-Heitinga
----------Maduro-------------
Gabri-------------Davids-----
----------Perez---------------
Rommel---Hunter----Suarez

Aangezien we toch geen verdedigers hebben, kunnen we er maar beter zo weinig mogelijk opstellen. Heitinga en Colin in de mandekking, Vertonghen vrije man erachter. Maduro in de punt naar achteren op het middenveld. Kan eventueel ook Vertonghen spelen, dan speelt Maduro achter de 2 mandekkers.
Davids en Gabri voor het loopvermogen en duelkracht, Perez voor de creativiteit. Rommedahl tegenover de trage Opdam.
Met deze opstelling kan je ook makkelijker druk naar voren zetten en ver van de goal spelen. Lets go Adrie!
Plaats reactie