Het scoutingshoekje van Enganche

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jan 08, 2008 3:56 pm

... en zo missen we Trabelsi en Maxwell eigenlijk best wel weer heel hard. Want die hadden ook nog eens succesvolle, offensieve uitstapjes. Dergelijke backs zijn dungezaaid.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jesse

Bericht door Jesse » di jan 08, 2008 3:57 pm

Sinds wanneer kan Maxwell verdedigen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jan 08, 2008 4:01 pm

Op die linksbackpositie wist hij de Goddelijke kanaries te behalen. Dat alleen is al een bewijs. Ik vond hem zeker niet slecht als linksback. Een type Ruud Krol bestaat niet meer.

Jesse

Bericht door Jesse » di jan 08, 2008 4:02 pm

Ik vind hem verdedigend en aanvallend niet zoveel beter dan Urby, alleen is Urby dramatisch uit vorm en heeft die moeite zijn concentratie te behouden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 08, 2008 4:04 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Op die linksbackpositie wist hij de Goddelijke kanaries te behalen. Dat alleen is al een bewijs. Ik vond hem zeker niet slecht als linksback. Een type Ruud Krol bestaat niet meer.
Maxwell heeft nog nooit een officiële interland gespeeld voor Brazilië.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 08, 2008 4:04 pm

Jesse schreef:Sinds wanneer kan Maxwell verdedigen?
Mwah, Maxwell kan één op één best redelijk verdedigen, maar hij werd natuurlijk ook nooit geholpen door een goede organisatie. Neem Kromkamp: bij AZ was hij één van de beste backs van Europa, maar bij PSV is het een drama. Bij AZ stond er een organisatie, die aansloot op de kwaliteiten van Kromkamp (vooruit verdedigen, een directe opbouw en positiewisselingen), wat bij PSV ontbreekt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Daniel

Bericht door Daniel » di jan 08, 2008 4:09 pm

Ik vond Maxwell altijd meer een linksbuiten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 08, 2008 4:13 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Op die linksbackpositie wist hij de Goddelijke kanaries te behalen. Dat alleen is al een bewijs. Ik vond hem zeker niet slecht als linksback. Een type Ruud Krol bestaat niet meer.
Ik vind dat niet echt bewijs. Ten eerste omdat Brazilianen traditioneel met offensief ingestelde wingers op die positie spelen, en ten tweede omdat Urby, die jij niet zo goed vindt om het zwak uit te drukken, ook international is van een groot voetballand.

Maxwell was wel OK hoor, maar kende toch ook zijn beperkingen. Ik vond hem af en toe te slap(erig) in de duels.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jan 08, 2008 4:14 pm

Thomas schreef:
Maxwell heeft nog nooit een officiële interland gespeeld voor Brazilië.
Of hij nu gespeeld heeft weet ik niet, maar is hij absoluut een keer geselecteerd geweest, ik meen in 2004.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 08, 2008 4:21 pm

Jöhnk schreef:Maxwell was wel OK hoor, maar kende toch ook zijn beperkingen. Ik vond hem af en toe te slap(erig) in de duels.
Mee eens. Niet alleen in de duels, maar hij verdedigde ook steevast niet vooruit. Het ging hem allemaal te makkelijk af.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 08, 2008 7:15 pm

Thomas schreef: En er is natuurlijk ook een reden dat hij ondanks deze status, niet in Europa speelt. Geen topklasse.
Dan is het dus toch de Kleber die ik dus ken.

Ik twijfel niet aan je kijk op voetbal, Tom, maar ik vond Kleber bij Hangover 96 echt bar en boos zwak!!!! Kwam vooral kracht tekort, zowel defensief als offensief.

Was bij 96 echt niet beter dan Oga bij Ajax...

goodfella

Bericht door goodfella » di jan 08, 2008 11:30 pm

Jöhnk schreef:Ik ben het eens met de essentie van je verhaal. Een back kun je best zelf opleiden. En dat het dan een beperkte voetballer is....dat maakt mij niet zoveel uit zolang de speler dat maar van zichzelf weet.

Het is niet toevallig dat een Boakye het beter zou doen dan een miljoenenaankoop als Ogararu of Silva. Ik zie nog liever een sobere Colin dan één van die twee.
Boakye speelde onder Blind heel aardig in de play-off's tegen onze vrienden uit rotterdam. En ik meen dat ie tegen AZ voor de competetie het ook prima deed. Hij voerde eerst zijn verdedigende taken uit en koos de momenten dat ie diep ging heel goed uit. Misschien zit ik er wel helemaal naast met mijn geheugen, maar hij had van mij nummer 1 rechtsback mogen zijn bij Ajax.

Ik zie trouwens op een van de 2 backposities heel graag een goede voetballer. Met een directe tegenstander heeft de gemiddelde back niet te maken en dus gaat de opbouw meestal via de zijkanten. Maxwell en Trabelsi hebben jarenlang het verschil gemaakt bij Ajax tov de concurrentie.

goodfella

Bericht door goodfella » di jan 08, 2008 11:34 pm

Overigens vind ik Vertonghen nu de nummer 1 linksback van Ajax. Mooie pass en hij is sterk in de lopende duels. Vangt de tegenstander goed op. En een fabelachtig goede sliding bovendien. Net als v/d Wiel. Zie je niet zoveel.

Als centrumverdediger zie ik het minder in hem zitten. Hij is geen klever, met een directe tegenstander heeft Vertonghen het gewoon verdomd moeilijk.

elliquido

Bericht door elliquido » di jan 08, 2008 11:49 pm

telefoon voor meneer van geel, meneer van geel, telefoon !!!!!

Radosław Majewski

jong, nog geen topclub maar buitengewoon getalenteerd.

scoutje, of ff bellen naar ome Leo
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 09, 2008 2:03 am

Over slidings kan Urby nog wel een boekje open doen. Man, wat heeft die af en toe in huis. Hij laat zijn man weer eens finaal lopen, maar dan verovert-ie de bal op een dusdanige manier dat je bijna gaat hopen dat hij hetzelfde nog een keer doet. Overigens houdt het daar ook wel op met zijn verdedigende capaciteiten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 09, 2008 2:37 am

wimpey schreef:
Thomas schreef: En er is natuurlijk ook een reden dat hij ondanks deze status, niet in Europa speelt. Geen topklasse.
Dan is het dus toch de Kleber die ik dus ken.

Ik twijfel niet aan je kijk op voetbal, Tom, maar ik vond Kleber bij Hangover 96 echt bar en boos zwak!!!! Kwam vooral kracht tekort, zowel defensief als offensief.

Was bij 96 echt niet beter dan Oga bij Ajax...
Ik spreek af en toe mensen die lyrisch over Kléber zijn, maar dat geldt niet voor mij. Ik vind het tegenwoordig wel aardig, maar zoals ik al zei zou ik Urby er niet voor inruilen. In 'mijn' territorium ben ik echter nog geen geweldige linksbacks tegengekomen. En hoewel ik wel denk dat Ogararu pas op z'n beste dag kan doen denken aan Kléber op een slechte dag, doet z'n slapheid in de duels wellicht wel een beetje denken aan dat van Ogararu.

Ben jij nog ergens een goede linksback tegengekomen, Wimpey? Hier loopt het erg moeizaam. Ik ben zelf vooral bezig met het bekijken van twee 'nieuwe' centrumverdedigers.

gaizka

Bericht door gaizka » wo jan 09, 2008 3:56 pm

Thomas schreef:
Uno se va, el otro no llegará
Guillermo Álvarez confirma la salida de César Delgado rumbo al Lyon de Francia y descarta la contratación del delantero panameño Blas Pérez con el Cruz Azul.

MÉXICO -- Cruz Azul se ha visto rodeado de una nube de rumores de salidas y llegadas de jugadores que terminan generando una gran confusión en torno al equipo cementero. Guillermo Alvarez Cuevas, presidente del La Máquina habló en exclusiva para ESPN Radio Fórmula aclarando rumores.

En primer lugar el directivo celeste explicó la situación de César Delgado: "Estamos afinando detalles, pero está a un 99 por ciento de cerrarse lo del Chelito al Lyon de Francia, solamente falta firmar los documentos, pero todo lo platicado y comentado a través de diversos memorándums ya ha sido aprobado por ambas partes y también por parte del jugador, así que podemos decir que Chelito Delgado está prácticamente en el futbol francés".
ESPNDeportes.com

Delgado dus zo goed als zeker naar Lyon, volgens de voorzitter van Cruz Azul. Naar verluid gaat Lyon zes miljoen dollar voor hem betalen. Arme Martin. :aai.gif:

Een andere speler op mijn lijstje, Humberto Suazo, lijkt de overstap van Monterrey (Mex) naar Independiente (Arg) al na een half jaar te gaan maken.
Op Vi.nl staat vandaag het volgende:

'En als het Mexicaanse Cruz Azul meewerkt, dan zal César Delgado een dezer dagen zijn handtekening zetten. De Argentijnse vleugelaanvaller zal donderdag de medische keuring ondergaan. 'Het is fantastisch', blikte Delgado al vooruit. 'Als alles goed gaat, zal ik in een van de beste ploegen ter wereld spelen.' Lyon en Cruz Azul zouden dicht bij een akkoord zijn over de transfer van de twintigvoudig international, die sinds 2003 in Mexico speelt.'

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 09, 2008 4:11 pm

De voorzitter van Cruz Azul doet weer eens vervelend, maar het is op een haar na rond.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 09, 2008 7:08 pm

Thomas schreef: doet z'n slapheid in de duels wellicht wel een beetje denken aan dat van Ogararu.
Kleber was bij H96 een garant voor tegengoals. Is door die club gewoon gedumpt. Maar het zegt niet alles: Cris was bij Leverkusen een drama, bij Lyon een absolute topper. Misschien is die Kleber zo'n speler die niet echt voor het europese voetbal geschikt is?
Ben jij nog ergens een goede linksback tegengekomen, Wimpey?
Javier Pinola van Nürnberg vind ik een absolute topper. Maar die is net weer fit.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 09, 2008 7:14 pm

wimpey schreef:Kleber was bij H96 een garant voor tegengoals. Is door die club gewoon gedumpt. Maar het zegt niet alles: Cris was bij Leverkusen een drama, bij Lyon een absolute topper. Misschien is die Kleber zo'n speler die niet echt voor het europese voetbal geschikt is?
Niet in alles, maar zoals ik aangaf heeft hij bijvoorbeeld die Braziliaanse vertraging in zich die niet helemaal in Europa past.
Javier Pinola van Nürnberg vind ik een absolute topper. Maar die is net weer fit.
Pinola is een goede, ja. Al was dat er in Spanje destijds niet altijd vanaf te zien hoor. De BL heeft sowieso steeds meer patent op goede Zuid-Amerikanen. Die Duitsers kunnen zo'n scoutingsapparaat wel neerzetten, geloof ik.

Doe je eigenlijk wel eens iets met je kennis van het voetbal in de Duitse regio, Wimpey? Ik bedoel, ik vind het tof dat je ons inlicht hoor. Maar als je Ajax tipt en je komt serieus en volwassen over, nemen ze je best serieus.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 09, 2008 7:44 pm

Thomas schreef: Maar als je Ajax tipt en je komt serieus en volwassen over, nemen ze je best serieus.
Je bedoelt dat ik dan niet met termen als hesje en creep zou moeten aankomen? :smallgrin.gif:

Ik heb er eerlijk gezegd weinig interesse in, Tom. Ik vind voetbal leuk, maar ik ga niet naar pak 'm beet Koblenz tegen Erzgebirge Aue kijken om vast te stellen of daar een leuke speler rondloopt. Ik heb niet het fanatisme en de liefde voor het spel die bijv. jij en RGB hebben...

Bovendien: het lijkt me niet dat Ajax iets met die info zou doen. Heb jij al eens iets gehoord n.a.v. je research die je Ajax hebt geleverd?

Ik moet er bij toeval tegenaan lopen, dan blijf ik spelers volgen. Freiburg bijv: komt vaak op TV en ik geniet van jongens als Pitroipa, Aogo en Uzoma. Let op die laatste, dat wordt een grote meneer. Op die manier ben ik ook spelers als Jones, Rolfes, Friedrich en Westermann gaan volgen toen ze nog in de 2e BL liepen te ballen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 09, 2008 7:49 pm

wimpey schreef:Je bedoelt dat ik dan niet met termen als hesje en creep zou moeten aankomen? :smallgrin.gif:
Zoiets, ja. :wink.gif:
Ik heb er eerlijk gezegd weinig interesse in, Tom. Ik vind voetbal leuk, maar ik ga niet naar pak 'm beet Koblenz tegen Erzgebirge Aue kijken om vast te stellen of daar een leuke speler rondloopt. Ik heb niet het fanatisme en de liefde voor het spel die bijv. jij en RGB hebben...
Dat is te begrijpen. Al moet natuurlijk nog maar blijken of ik dat fanatisme volhoud, maar voorlopig zit het wat dat betreft wel goed. En ik heb in ieder geval al bewezen dat de liefde me niet in de weg zal staan. :smallgrin.gif:
Bovendien: het lijkt me niet dat Ajax iets met die info zou doen. Heb jij al eens iets gehoord n.a.v. je research die je Ajax hebt geleverd?
Daar laat ik me niet over uit. Nu niet in de toekomst niet. Niet omdat ik interessant wil doen, maar gewoon omdat het me niet zo verstandig lijkt.
Ik moet er bij toeval tegenaan lopen, dan blijf ik spelers volgen. Freiburg bijv: komt vaak op TV en ik geniet van jongens als Pitroipa, Aogo en Uzoma. Let op die laatste, dat wordt een grote meneer. Op die manier ben ik ook spelers als Jones, Rolfes, Friedrich en Westermann gaan volgen toen ze nog in de 2e BL liepen te ballen.
Ik vind het in ieder geval erg interessant. En als je er zelf niets mee wilt doen mag je die namen wat mij betreft altijd doorspelen naar mij hoor. Ik wil er wel werk van maken. Ben sowieso van plan om m'n 'scoutingsgebied' uit te breiden in de toekomst.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 09, 2008 7:56 pm

Dat laatste is prima. Al wil ik dan natuurlijk wel weten of er wat mee wordt gedaan door Ajax!!! :smallgrin.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 09, 2008 7:57 pm

Ok, dan zal je wel even tegen je principes in je PM zo moeten lezen. :wink.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » wo jan 09, 2008 8:01 pm

telefoon voor meneer van geel, meneer van geel, telefoon !!!!!

Radosław Majewski

jong, nog geen topclub maar buitengewoon getalenteerd.

scoutje, of ff bellen naar ome Leo
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie