Mwah... weggespeeld is een groot woord. Maar ik moet je eerlijk bekennen: ik keek vooral met intresse voor het middenveld en de aanval. De verdediging is tegen VVV prut, dus waarom zouden we het wel goed doen tegen Inter? Zolang de verdediging niet versterkt wordt, kijk ik ook niet verbaasd op als we weer eens overlopen worden. Scoren deden we al, ook zonder Perez (al ging dat steeds moeizamer), maar verdedigen is KUT met peren.Demosthenes schreef:Gaat dit over de wedstrijd tegen Inter?
Ik zag in de samenvatting een matig Ajax, kansje KJH (pass Suarez), actie Suarez werd een doelpunt en een mooie actie van Perez.
Ik zag ook vijf(?) keer een speler alleen op Stekelenburg afgaan en Inter twee keer de lat treffen, dat is niet slecht voor de halve tweede keus van Inter.
Ajax werd, eerlijk gezegd, in de samenvatting weggespeeld.
Mohammed bin Rashid International Football Championship
-
Zit een kras op je cd. En zoveel scheldwoorden in een post? Lijkt wel VMBO niveau.wimpey schreef:Dat ie geen vriend is van Henk the Creep pleit juist in het voordeel van Perez.Bertje schreef: Sneijder en Ten Cate bijvoorbeeld.
Perez is geen huichelaar en hij is geen domme jongen, dus dat botst natuurlijk met iemand op VMBO-niveau als the Cheat.
Kijkend naar zijn bankrekening en met welke spelers hij zoal op een trainingsveld mocht staan, niet echt nee. En eigenlijk heeft hij het ook beter gedaan dan Adri Koster, waar Wimpey nogal een hoge dunk van had. Tot mijn verbazing heeft Wimpey na de nederlaag tegen NAC nooit meer een woord over vakman Koster gezegd. Die kras op zijn cd is behoorlijk selectief.Duke schreef:Ach, voor een VMBO'er doet HtC het bepaald niet slecht.
Ik vind Koster nog steeds een vakman. Maar zonder verdedigers kun je niet verdedigen en niet aanvallen. Zie daar de m.i. meest logische verklaring voor het verval tijdens de voorbije weken. Met een defensie met Oga, Urby, de slaperige Vertonghen en eeuwig talent Heitinga hou je het niet droog. Koster niet, Capello niet en Lippi ook niet.goodfella schreef: Tot mijn verbazing heeft Wimpey na de nederlaag tegen NAC nooit meer een woord over vakman Koster gezegd. Die kras op zijn cd is behoorlijk selectief.
Maar moet ik ineens HtC gaan romantiseren? Zijn we alweer vergeten hoe Ajax er na 2 jaar onder creepy in Europa voorstaat? En was het tegen Sparta, Groningen en Heracles zoveel beter dan onder Koster? En had Ajax vorig seizoen met een sterke selectie en een lamlendig PSV niet gewoon fluitend kampioen moeten worden?
HtC is terug in de schaduw. Beter voor hem, want als hoofdtrainer van een topclub is ie een licht ontvlambaar lichtgewicht gebleken. Basta.
Dat Ten Cate licht ontvlambaar is staat boven water en dat viel me ook tegen. Dat Koster met dit materiaal niet van Excelsior wist te winnen is te schunnig voor woorden. Gelukkig heeft ie wat meer smaken en dus gaan we zien hoe Ajax er half februari voor staat.wimpey schreef:Ik vind Koster nog steeds een vakman. Maar zonder verdedigers kun je niet verdedigen en niet aanvallen. Zie daar de m.i. meest logische verklaring voor het verval tijdens de voorbije weken. Met een defensie met Oga, Urby, de slaperige Vertonghen en eeuwig talent Heitinga hou je het niet droog. Koster niet, Capello niet en Lippi ook niet.goodfella schreef: Tot mijn verbazing heeft Wimpey na de nederlaag tegen NAC nooit meer een woord over vakman Koster gezegd. Die kras op zijn cd is behoorlijk selectief.
Maar moet ik ineens HtC gaan romantiseren? Zijn we alweer vergeten hoe Ajax er na 2 jaar onder creepy in Europa voorstaat? En was het tegen Sparta, Groningen en Heracles zoveel beter dan onder Koster? En had Ajax vorig seizoen met een sterke selectie en een lamlendig PSV niet gewoon fluitend kampioen moeten worden?
HtC is terug in de schaduw. Beter voor hem, want als hoofdtrainer van een topclub is ie een licht ontvlambaar lichtgewicht gebleken. Basta.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Het is allebei schunnig, Luuk.
Ondertussen wordt over 6 dagen Ajax - AZ gespeeld. Nog steeds geen verderdiger gepresenteerd, zelfs de geruchtenmachine is stil. Inmiddels is volgens mij tot in de verste uithoeken van de Arena toch wel bekend wat op de tribunes al een aantal maanden wordt geroepen: de verdediging moet als de sodemieter versterkt worden. Als zelfs Inter 2 al zoveel kansen creeert op een lullig toernooitje, breekt het angstzweet me weer uit; gecombineerd met een stuk woede over het beleid dat niét gevoerd wordt door onze TD.
Ondertussen wordt over 6 dagen Ajax - AZ gespeeld. Nog steeds geen verderdiger gepresenteerd, zelfs de geruchtenmachine is stil. Inmiddels is volgens mij tot in de verste uithoeken van de Arena toch wel bekend wat op de tribunes al een aantal maanden wordt geroepen: de verdediging moet als de sodemieter versterkt worden. Als zelfs Inter 2 al zoveel kansen creeert op een lullig toernooitje, breekt het angstzweet me weer uit; gecombineerd met een stuk woede over het beleid dat niét gevoerd wordt door onze TD.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Maar wel van PSV. Dat mag Koster hem nog nadoen. (Wist niet dat jij Babel van enige waarde vond....LucaS schreef:Schunnig? Ten Cate wist met ongeveer dit materiaal plus sneijder, perez, stam, babel en davids niet te winnen van Excelsior

Maar goed, dat is oude koek. Zoals Cees zegt: de harde realiteit is dat we over een kleine week tegen AZ spelen. Vooralsnog zonder behoorlijke versterkingen. Als ik Koster was, stond ik stampvoetend bij MVG in het kantoor. Maar dat zal hij wel niet doen, want hij vindt het allang prachtig dat hij hoofdtrainer van Ajax is, ongeacht de resultaten...
Het stinkt aan alle kanten!
Dat vind jij. Misschien denkt MVG daar anders over.
In augustus was het: 'Nu is het te kort dag. Maar in de winter gaan we spelers halen.' Nu is het: 'In de winter spelers halen lukt niet. We moeten wachten tot de zomer.' Het zal best moeilijk zijn om GOEDE spelers los te weken (slechte/overbodige spelers komen wél), maar dat geldt altijd, zomer en winter, deadline of niet. Mijn voorspelling: komende zomer wordt het óók een hels karwei.
In augustus was het: 'Nu is het te kort dag. Maar in de winter gaan we spelers halen.' Nu is het: 'In de winter spelers halen lukt niet. We moeten wachten tot de zomer.' Het zal best moeilijk zijn om GOEDE spelers los te weken (slechte/overbodige spelers komen wél), maar dat geldt altijd, zomer en winter, deadline of niet. Mijn voorspelling: komende zomer wordt het óók een hels karwei.
- AT Toto winner 09/10
Ik hoop dat je zwaar ongelijk hebt, Joey. Vergeet niet dat Heitinga, KJH, Urby, Maduro, Stekelenburg en Gabri al uitdrukkelijk gelinkt zijn aan transfers aan het eind van het seizoen. We zitten sowieso al met een schrikbarend tekort aan verdedigers. Als we al die mutaties in de zomer doen, wil je toch niet denken aan de gevolgen? First things first: het kampienschap binnenhalen (en dat wordt al moeilijk genoeg; hebben jullie het programma gezien voor de tweede seizoenshelft? We hadden nu al een buffer moeten hebben op psv en feyenoord) en CL veiligstellen. Als dat wederom niet lukt, kun je fluiten naar én een goeie trainer én een goeie selectie. Er komt dan helemaal geen hond meer in Amsterdam spelen.
Kortom: als MvG het argument gebruikt dat hij beter met aankopen kan wachten tot de zomer, is dat onzin. Nu al dit seizoen weggooien zou een blamage zijn, zeker nu we miraculeus genoeg nog altijd kans maken op de titel.
Kortom: als MvG het argument gebruikt dat hij beter met aankopen kan wachten tot de zomer, is dat onzin. Nu al dit seizoen weggooien zou een blamage zijn, zeker nu we miraculeus genoeg nog altijd kans maken op de titel.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Dat argument gebruikt hij wel degelijk, heb ik gelezen. En het zal ook best dat clubs spelers niet willen laten gaan. Maar dat wist hij drie maanden geleden, toen hij ons winteraankopen in het vooruitzicht stelde, ook al.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Kortom: als MvG het argument gebruikt dat hij beter met aankopen kan wachten tot de zomer, is dat onzin. Nu al dit seizoen weggooien zou een blamage zijn, zeker nu we miraculeus genoeg nog altijd kans maken op de titel.
- AT Toto winner 09/10
Dus jij wil hebben dat Van Geel voor deze spelers nu al vervangers gaat halen + de nodige versterkingen ?.Dat kan toch niet.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik hoop dat je zwaar ongelijk hebt, Joey. Vergeet niet dat Heitinga, KJH, Urby, Maduro, Stekelenburg en Gabri al uitdrukkelijk gelinkt zijn aan transfers aan het eind van het seizoen.
Blij met de punten ...
Nee, maar als MVG per transfer een half jaar nodig heeft dan kun je wel raden wat er komende zomer gaat gebeuren.
Maar terug naar de Dubai-cup:
Maar terug naar de Dubai-cup:
ANHeitinga en Schilder niet tegen Stuttgart
John Heitinga zal vandaag niet in actie komen in het oefenduel tegen Stuttgart. De verdediger krijgt van Adrie Koster rust voor de door Ajax te spelen kleine finale van de Dubai Cup. Robbert Schilder zal vanwege een lichte blessure ook niet actie komen.
Hij kan op zijn minst de spelers alvast warm maken of vastleggen voor komende zomer. Niet komende zomer weer 'verrast' zijn dat ze vertrekken en dan pas gaan orienteren.
Bovendien is er geld zat. Beetje vooruitdenken kan geen kwaad, kunnen spelers meteen alvast wennen.
Bovendien is er geld zat. Beetje vooruitdenken kan geen kwaad, kunnen spelers meteen alvast wennen.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Kijk als spelers stoppen of duidelijk aangeven dat ze volgende seizoen ten koste van alles en ongeacht welke club er ook komt zullen vertrekken, tja, dan ... maar van Geel kan nu toch niet in gaan kopen op dat er misschien aan het einde van dit seizoen spelers gaan vertrekken.Daarbij, welke club(s) laten nu hun spelers gaan ?.Dat kost je, als ze al willen komen, bakken met geld ..joey schreef:Waarom niet? Er is geld. Bovendien zal concurrentie deze spelers goed doen. Urby zeker.Voetske schreef:Dus jij wil hebben dat Van Geel voor deze spelers nu al vervangers gaat halen + de nodige versterkingen ?.Dat kan toch niet.
Ook dat " er is geld zat ".We willen toch kwaliteit ?, geen kwantiteit ?.
2 versterkingen halen voor de verdediging, dat zou de prioriteit nu moeten zijn.En dan ook echte versterkingen, en zijn ze nu niet haalbaar, dan moet je het met deze selectie maar zien te rooien.En dat zou, met al de tekortkomingen, met al zijn minpunten ook moeten kunnen.
Blij met de punten ...