De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
Ajax heeft geld zat. Ze moeten niet zo zeiken. Een goede speler kan een veel groter effect hebben dan alleen zijn eigen inbreng.
Supporters die een keer tevreden zijn is ook wel leuk al lijkt het alsof ze daar bij Ajax niks mee te maken hebben, andere spelers die zich aan zo een speler kunnen optrekken ( zie Davids, Stam), andere spelers die wel willen komen omdat er al een grote naam speelt, sponsors etc etc.
Supporters die een keer tevreden zijn is ook wel leuk al lijkt het alsof ze daar bij Ajax niks mee te maken hebben, andere spelers die zich aan zo een speler kunnen optrekken ( zie Davids, Stam), andere spelers die wel willen komen omdat er al een grote naam speelt, sponsors etc etc.
IK GELOOF!!!!!!
- Ajaciedjuh
HighLow schreef:Commissie slachtoffert Van Geel voor wanbeleid
Written by Peter van de Rijt
Monday, 07 January 2008
Al veel sneller dan verwacht heeft de Commissie Coronel haar conclusies getrokken. Het beleid van Ajax deugt niet, lijkt ze te gaan zeggen. Vooral technisch directeur Martin van Geel moet het ontgelden. Die gaf blijk van zijn onvermogen door een week geleden Kenneth Perez van PSV terug te halen.
Oudejaarsavond bevonden mevrouw Van de Rijt en ik ons in een Frans skioord. We kregen een feestelijk diner voorgeschoteld en we walsten wat af. Midden in een pirouette rinkelde mijn telefoon. Nog voordat ik het mobieltje kon opnemen, had mijn vrouw deze al in haar handen en ietwat geïrriteerd nam ze op met een bits, “ja?” Ze luisterde kort en gaf de telefoon toen aan mij. “Het is René!” Ze leidde mij van de dansvloer naar ons tafeltje. Ik hoefde mijn vrouw niets uit te leggen. Als mijn goede vriend belt op zo’n belangrijke avond, dan is dat niet alleen om ons een gelukkig nieuwjaar te wensen. Dat zou hij toch wel hebben gedaan, maar niet tijdens Strauss. René Zegerius moet u weten is de belangrijkste man van de GGD in Amsterdam en kandidaat-bestuurslid van Ajax als zich weer eens een kabinetswijziging zou aankondigen. Zo heb ik u al eerder gemeld.
Ik nam de telefoon op en luisterde naar zijn gehaaste stem. Zo klonk hij nooit! Behalve inderdaad een gelukkig nieuwjaar, meldde hij tot mijn grote verbazing de transfer van Kenneth Perez van PSV naar Ajax. Ik was sprakeloos en na enige stilte vroeg René mij, “ben je er nog?” Ik kon nog steeds geen woord uitbrengen, maar mijn verbazing maakte al snel plaats voor een opkomende woede. Zo vlak voor het nieuwe jaar zou dit wel eens een hele slechte voorbode kunnen zijn voor wat 2008 ons zou brengen. Allerlei gedachten spookten door mijn hoofd. Hoe haalt Martin van Geel het in zijn hersens om een notoire racist, of is een medemens voor kankerneger uitmaken opeens in de Amsterdam ArenA een acceptabele begroeting geworden, terug te halen naar Ajax?
Niet alleen is deze Perez een racist, maar hij is tevens een onruststoker. Dat weet toch inmiddels iedereen? Vindt het bestuur het opeens niet meer erg om een ruziemaker in dienst te nemen? Talentvol of niet, moet hij nu richting geven aan het middenveld van Ajax? Diezelfde speler, die in anderhalf jaar noch bij de Amsterdammers noch bij PSV kon rekenen op die belangrijke verdeel- en heerspositie? Wat is dit voor paniekaankoop? Waarom is John Jaakke als eindverantwoordelijke hier niet voor gaan liggen? Waar is je gezag gebleven, John, en waar je christelijke gevoel voor ethiek? Hoe diep is Ajax gezakt, dat de club deze heraankoop heeft moeten accepteren? Wil dan werkelijk geen enkele topspeler meer voor Ajax uitkomen? Gezien de recente aankopen lijkt het daar wel op!
Ik besefte in een flits dat deze laatste aankoop ook het einde zal betekenen van Martin van Geel en dat stemde mij weer een stuk hoopvoller. Wie na Kennedy, Urzaiz, Rommedahl, Delorge en Colin nu ook Perez binnenhaalt, mag geen seconde langer het beleid bepalen van wat ooit één van de sterkste clubs in Europa was. Lang geleden dan, zeg ik er eerlijkheidshalve bij.
Terug in Nederland sprak ik langdurig met een van de leden van de Commissie Coronel. Gedurende dat gesprek bleek overduidelijk dat het rapport, dat al veel eerder dan de deadline van 1 maart het daglicht zal zien, er gelukkig niet een is geworden van een uit duizend, maar een heldere en eerlijke analyse op de wanprestaties van de huidige verantwoordelijke bestuurders en directieleden. Daarin krijgt volkomen terecht Martin van Geel, die vorig boekjaar volstrekt onbegrijpelijk 60.000 euro bonus toucheerde, de volle laag.
Eindelijk lijkt Ajax verlost te worden van deze volstrekte ongeschikte aan- en verkoopleider, die de ArenA-bewoners op de rand van de afgrond heeft gebracht en maling heeft gehad aan al die duizenden en duizenden Ajacieden die hunkerden naar een echt representatief team. Trouwens, die supporters mogen zich hun gelatenheid met het beleid ook wel een beetje zelf aanrekenen. Dat ‘leiders’ als Jaakke, Fontein en Van Geel gewoon op hun zachte pluche blijven zitten is menselijk. Het geeft ze status, macht en maatschappelijk louter voordelen. Maar los van een onverstandige actie voor de ArenA, na afloop van de verloren wedstrijd tegen NEC, liet het juichvolk zich gewoon bij de ballen nemen en deed men helemaal niets om de falende leiders duidelijk te maken dat hun club dit niet langer kan tolereren.
Maar supporters kennen klaarblijkelijk alleen geweld en scheldpartijen en dit soort gewelddadige acties maakt ze per definitie ongeloofwaardig. Gewoon massaal wegblijven, allerlei sites op zwart zetten en openlijk demonstratief naar buiten treden maakt hun acties veel invloedrijker. Maar ze zwegen en u weet dat zoiets altijd zal worden uitgelegd als wie zwijgt stemt toe…
Wie is vergeten hoe Van Geel in elkaar zit? Een paar jaar geleden verklaarde hij in een groot interview zijn totale liefde en nederigheid jegens Dirk Scheringa. Hij zou nog jaren in Alkmaar blijven. Ja, ja, twee weken later zat hij bij Ajax. Het ziet er naar uit dat aan deze ongelukkige periode een einde gaat komen. Wat mij betreft op heel korte termijn, want met deze instabiele selectie alleen gaat Ajax het niet redden. Hoewel ook de concurrentie niet veel voorstelt dit jaar, dat moet gezegd.
Komend weekend begint aan Ajax aan zijn tweede competitiehelft met als doel in april op het Museumplein te staan. Ondanks de penibele maand december met die vreselijk genante vertoningen tegen Excelsior en tegen VVV Venlo, blijf ik ervan overtuigd dat men de minst slechte van de rest is. Tegen Inter Milan en Stuttgart speelden Perez, Davids en Leonardo weer mee en ook Van der Wiel en Vermaelen staan na hun blessures weer te trappelen van ongeduld om hun betere kunnen te laten zien. Januari met thuisbeurten tegen AZ en PSV zullen helder maken of Ajax met deze jongens de hoge verwachtingen kan inlossen.
Dat zo snel in het nieuwe jaar Van Geel door de Commissie Coronel zou worden geslachtofferd had ik niet verwacht, maar dat binnen Ajax nieuw beleid voor een frisse wind zou gaan zorgen had ik u vorige week al voorspeld. Voetbal blijft daardoor waanzinnig fascinerend. Is het niet om de sportieve prestaties, dan wel om het randgebeuren. Hier kan geen enkele soap tegenop.
Ik wens u een fijne week met veel ongefundeerde transfergeruchten, want dan kunnen supporters weer enthousiast worden over talentvolle spelers die toch nooit komen, omdat Van Geel voorlopig nog met volstrekt Ajax-onwaardige oplossingen komt. Tot vrijdag bij mijn eerste prognose van het nieuwe jaar, met wederom een spannend Super Weekend voor de boeg!
Peter van de Rijt
De opdracht van de commissie is niet om individuen te beoordelen op hun functioneren. Als ze dat wel hebben gedaan is het totaal overbodig geweest. De commissie was ingesteld omdat onafhankelijk van wie er zat er structureel dingen mis gaan, daar moeten ze zich op richten.Terug in Nederland sprak ik langdurig met een van de leden van de Commissie Coronel. Gedurende dat gesprek bleek overduidelijk dat het rapport, dat al veel eerder dan de deadline van 1 maart het daglicht zal zien, er gelukkig niet een is geworden van een uit duizend, maar een heldere en eerlijke analyse op de wanprestaties van de huidige verantwoordelijke bestuurders en directieleden.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Jinne
- Site Admin
Het gras zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvels. Kom op Martin, ik weet dat het niet altijd waar is, maar je mag wel die oogkleppen eens af doen en anders de scouting maar opdoeken of nu de scout van Groningen overhalen.
Dikke stront. 5 maanden en dan aankomen zetten met Bruno Silva.
Dikke stront. 5 maanden en dan aankomen zetten met Bruno Silva.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Maar kun je de structuur wel los zien van de mensen die binnen die structuur werken? LVG en Cruijff trokken de kar in hun eentje; dat lukte Kurt Linder dus niet.
Volgens mij is Ajax véél en véél te bureaucratisch. Wie bemoeien zich niet allemaal met het technisch beleid? De td, de leden van de RvC, de technische staf, Jan OR als hoofd Opleidingen, de scouting, de ledenraad, enz. enz.
Volgens mij is Ajax véél en véél te bureaucratisch. Wie bemoeien zich niet allemaal met het technisch beleid? De td, de leden van de RvC, de technische staf, Jan OR als hoofd Opleidingen, de scouting, de ledenraad, enz. enz.
Het stinkt aan alle kanten!
- AT Toto winner 09/10
Sja, Ajax is een politiek wespennest met 5e collonnes over en weer. De tijd van één sterke man op de juiste plek is alweer een jaar of 10 achter ons.
In feite zouden we een persoonlijkheid als Van Gaal, Wenger of Ferguson moeten hebben, met een "my way or the highway" attitude. Een bewezen autriteit met kennis van zaken, die zich niet van de wijs laat brengen door Cruijff c.s. of ander machtsclubjes binnen Ajax. Maar die situatie lijkt een utopie.
In feite zouden we een persoonlijkheid als Van Gaal, Wenger of Ferguson moeten hebben, met een "my way or the highway" attitude. Een bewezen autriteit met kennis van zaken, die zich niet van de wijs laat brengen door Cruijff c.s. of ander machtsclubjes binnen Ajax. Maar die situatie lijkt een utopie.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- AT Toto winner 09/10
Er zitten mensen die hij kent, maar die praten hem heus niet blindelings na. Piet Keizer wordt vaak afgeschilderd als gezant van Cruijff, maar dat is niet terecht. Als er iemand vaak met Cruijff in de clinch lag was het Piet Keizer.
Ik krijg de indruk dat men graag tegen een hoge boom aan wil schoppen. Cruijff in dit geval. Maar laten we wel wezen: het is MVG toch niet verboden om góede spelers te halen? Dat zou al een slok op een borrel schelen namelijk.
Ik krijg de indruk dat men graag tegen een hoge boom aan wil schoppen. Cruijff in dit geval. Maar laten we wel wezen: het is MVG toch niet verboden om góede spelers te halen? Dat zou al een slok op een borrel schelen namelijk.
-
- AT Toto winner 15/16