Kenneth Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 06, 2008 3:11 pm

Of gewoon het (overduidelijke) feit dat ze elkaar niet aanvullen en niet geschikt zijn om samen op een 3-mans middenveld te spelen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 06, 2008 3:12 pm

Inderdaad. Jammer dat deze twee spelers min of meer op hetzelfde moment doorbraken bij Ajax.
Danny Blind (dat moet gezegd worden) nam terecht de beslissing een van de twee te laten vertrekken. Dat werd VDV omdat die nog maar één jaar contract had.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 06, 2008 3:13 pm

joey schreef:Slechte omschakeling krijg je vanzelf met VDV én Sneijder. Tenzij je verder topklasse op het middenveld en de verdediging hebt lopen.
Nee, slechte omschakeling krijg je vanzelf als je geen ingespeeld elftal hebt en daarnaast met Babel, een slechte Van der Vaart, Sneijder, Mitea, Rosales en Maxwell speelt.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 06, 2008 3:21 pm

Van der Vaart was niet zomaar opeens slecht hoor. Hij kon niet presteren met Sneijder naast hem op een 3-mans middenveld. Heel simpel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 06, 2008 3:26 pm

Er was wel meer aan de hand met Van der Vaart, hoor. Van der Vaart was van een hele zorgvuldige en slimme speler die constant in beweging was verworden tot een luie momentenvoetballer.

Dat proces begon ook al voordat Sneijder basisspeler werd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 06, 2008 3:29 pm

Vanaf het moment dat hij achter de spits kwam te spelen.

Ik zie voor VDV trouwens een toekomst als aanvaller.

Jesse

Bericht door Jesse » zo jan 06, 2008 3:30 pm

Ik vond hem bij Ajax ook het beste presteren in de spits.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 06, 2008 3:34 pm

Jöhnk schreef:Vanaf het moment dat hij achter de spits kwam te spelen.
Eigenlijk ging het fout toen Adriaanse vertrok. Volgens mij heeft Van der Vaart iemand als Adriaanse of Stevens nodig om hem scherp te houden.

Dat hij van de ene blessure in de andere rolde en door Koeman door het hele elftal geslingerd werd hielp natuurlijk ook niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 06, 2008 3:35 pm

Hmm, ik vond hem in zijn beginperiode als linkshalf het best. Anyhow, achter de spits vind ik 't niks. Dan kan hij geen positie kiezen. Daardoor is hij niet bepalend en blijft het bij twee momentjes per 90 minuten.

Hetzelfde geldt imo. in minder mate voor Perez. Is eigenlijk ook meer een aanvaller.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 06, 2008 3:36 pm

Ja, daarom gaat het ook niet werken met Perez op 10. Achter hem een gat groot genoeg om er een popconcert te organiseren. :excited.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 06, 2008 3:38 pm

Het hangt er vooral een beetje vanaf hoe diep hij staat. Hij kan prima vanuit het middenveld achter de spits komen (zie Schotland) of als echte aanvaller spelen (nu bij HSV), maar als hij tussen die posities in komt te spelen is de verrassing weg. Daar mist hij ook de explosiviteit voor.

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 06, 2008 3:40 pm

joey schreef:Ja, daarom gaat het ook niet werken met Perez op 10. Achter hem een gat groot genoeg om er een popconcert te organiseren. :excited.gif:
dat was met Sneijder ook. Maar goed, Davids moet dan natuurlijk teveel doen; de man die Suarez laat lopen opvangen, de man die Perez laat lopen opvangen én Emanuelson fulltime bijstaan omdat die zijn man niet aankan.

Aristides

Bericht door Aristides » zo jan 06, 2008 3:57 pm

joey schreef:Ja, daarom gaat het ook niet werken met Perez op 10. Achter hem een gat groot genoeg om er een popconcert te organiseren. :excited.gif:
We zullen het zien tegen AZ, de stilstaande Perez en de Perez die anderen in de weg loopt.

De status van Perez is bijzonder: in de basis geen toegevoegde waarde, als invaller prima (is ook een kwaliteit).

Ergens in deze topic wordt gesteld dat, op basis van vorig seizoen niet beoordeeld kan worden hoe de samenwerking Perez - KJH is, ze zouden maar 3 1/2 wedstrijd samen hebben gespeeld (dit na een opmerking van mij kant dat ik die samenwerking niet heb gezien), in een andere topic staat weer dat Babel zijn transfer verdiend heeft aan Perez, die dan natuurlijk wel gespeeld moet hebben. Moeilijk om je in allerlei bochten te wringen om Perez een "goddelijke" status te geven.

Volgens vi.nl heeft Perez vorig seizoen 27 keer meegedaan! KJH stond altijd in de basis (op feyenoord thuis na), m.a.w. meer dan die 3 1/2 wedstrijd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 06, 2008 4:04 pm

Dit is natuurlijk een non-discussie. Er zijn zó veel factoren waar je rekening mee moet houden. Allereerst zijn beide vleugelaanvallers van vorig seizoen vervangen. Dat scheelt nogal.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 06, 2008 5:07 pm

Demosthenes schreef:
We zullen het zien tegen AZ, de stilstaande Perez en de Perez die anderen in de weg loopt.

De status van Perez is bijzonder: in de basis geen toegevoegde waarde, als invaller prima (is ook een kwaliteit).

Ergens in deze topic wordt gesteld dat, op basis van vorig seizoen niet beoordeeld kan worden hoe de samenwerking Perez - KJH is, ze zouden maar 3 1/2 wedstrijd samen hebben gespeeld (dit na een opmerking van mij kant dat ik die samenwerking niet heb gezien), in een andere topic staat weer dat Babel zijn transfer verdiend heeft aan Perez, die dan natuurlijk wel gespeeld moet hebben. Moeilijk om je in allerlei bochten te wringen om Perez een "goddelijke" status te geven.

Volgens vi.nl heeft Perez vorig seizoen 27 keer meegedaan! KJH stond altijd in de basis (op feyenoord thuis na), m.a.w. meer dan die 3 1/2 wedstrijd.

Wellicht zijn de twee stellingen ook door twee verschillende mensen gedaan?? :smallgrin.gif:

Verder heb ik niemand gezien die hem een goddelijke status geeft hoor...

Aristides

Bericht door Aristides » zo jan 06, 2008 5:13 pm

Wellicht zijn de twee stellingen ook door twee verschillende mensen gedaan??

Wat je eerste opmerking betreft: ongetwijfeld, daarmee nog een keer onderstrepend dat zijn aanhangers her en der grijpen naar een argument!

Wat je tweede opmerking betreft: de "" gemist?

Ik geloof niet in redder Perez, ik hoop dat Ajax zich echt versterkt, want met Perez op het middenveld wordt Ajax verdedigend zwakker. Davids moet te vaak Urby ondersteunen (Let maar op, zijn tweede competiehelft met Davids is beter dan zonder Davids!) en kan ook niet iedereen opvangen die Perez laat lopen. Ik vrees de gele kaarten voor Davids.

Perez heeft vorig seizoen op mij geen indruk gemaakt, tenzij als invaller. Ik zou Koster adviseren Perez pas in de tweede helft te brengen, tegenstander vermoeid!

999

Bericht door 999 » zo jan 06, 2008 5:14 pm

Mr. Ajax schreef:
Demosthenes schreef:

Wellicht zijn de twee stellingen ook door twee verschillende mensen gedaan?? :smallgrin.gif:

En heeft niemand gezegt dat Babel zijn transfer aan Perez te danken heeft ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 06, 2008 5:14 pm

LucaS schreef:dat was met Sneijder ook. Maar goed, Davids moet dan natuurlijk teveel doen; de man die Suarez laat lopen opvangen, de man die Perez laat lopen opvangen én Emanuelson fulltime bijstaan omdat die zijn man niet aankan.
Inderdaad. Maar Suárez en Urby waren er al. Ik vind het niet handig om met een dergelijk overbelast middenveld op 10 een speler te zetten die niets doet in de omschakeling. Maar goed, zolang we meer scoren dan we doelpunten incasseren is er niets aan de hand. We zullen zien of dat lukt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 06, 2008 5:37 pm

Demosthenes schreef:Davids moet te vaak Urby ondersteunen (Let maar op, zijn tweede competiehelft met Davids is beter dan zonder Davids!) en kan ook niet iedereen opvangen die Perez laat lopen. Ik vrees de gele kaarten voor Davids.
De kracht van Davids is natuurlijk ook het ondersteunen van medespelers. Zodra het initiatief van Davids moet komen, is het voorbij.

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 06, 2008 5:48 pm

joey schreef:
LucaS schreef:dat was met Sneijder ook. Maar goed, Davids moet dan natuurlijk teveel doen; de man die Suarez laat lopen opvangen, de man die Perez laat lopen opvangen én Emanuelson fulltime bijstaan omdat die zijn man niet aankan.
Inderdaad. Maar Suárez en Urby waren er al. Ik vind het niet handig om met een dergelijk overbelast middenveld op 10 een speler te zetten die niets doet in de omschakeling. Maar goed, zolang we meer scoren dan we doelpunten incasseren is er niets aan de hand. We zullen zien of dat lukt.
Maar dat is een kwestie van keuzes maken. Ik zie liever een middenveld met Perez en dan Leonardo of desnoods Rommedahl op links. En vertonghen natuurlijk linksback

Jesse

Bericht door Jesse » zo jan 06, 2008 5:51 pm

Want Leonardo verdedigt wel mee?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » zo jan 06, 2008 5:52 pm

Meer dan Suarez. Bovendien kan Leonardo wel als echte linksbuiten spelen en zo zijn man wat meer binden

Aristides

Bericht door Aristides » zo jan 06, 2008 5:53 pm

Maar dat is een kwestie van keuzes maken. Ik zie liever een middenveld met Perez en dan Leonardo of desnoods Rommedahl op links. En vertonghen natuurlijk linksback
Een aanval zonder Suarez? Ik neem aan dat je KJH niet zult passeren, die is bij Ajax al bijna heilig.

Ik vrees voor een aanval waarin de verrassing ontbreekt; Liever Rommedahl dan Suarez?? Is een keuze, maar niet de mijne of stel jij Suarez aan de rechterkant op? Ik denk het niet, want dat deed HtC toch ook een keer :eusa_naughty.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 06, 2008 5:54 pm

LucaS schreef:Meer dan Suarez. Bovendien kan Leonardo wel als echte linksbuiten spelen en zo zijn man wat meer binden
Volgens mij heeft Suarez dit seizoen meer goede voorzetten vanaf de achterlijn gegeven dan Leonardo in zijn hele carrière.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » zo jan 06, 2008 5:54 pm

LucaS schreef:Meer dan Suarez. Bovendien kan Leonardo wel als echte linksbuiten spelen en zo zijn man wat meer binden
Huh? Ik heb Leonardo eigenlijk nog nooit op meeverdedigen betrapt. En hoe bedoel je Leonardo als 'echte' linksbuiten? Dat hij buitenom gaat en een voorzet geeft?

Plaats reactie