Duke schreef:Een interim mag je toch ook afrekenen op zijn resultaten?
Ik geef gewoon aan waarom Ten Cate al sneller geslacht werd met dergelijke resultaten.
Moderator: mods
Probleem is wel dat zowel Vertonghen als Heitinga in mijn ogen de beste lange trap in de benen hebben. En die komt het meest tot zijn recht vanuit het centrum. Dus als je die als backs "degradeert", is de opbouw van achteren helemaal een ramp.LucaS schreef:Met Heitinga (Ogararu)---van der Wiel---Vermaelen---Vertonghen achterin spelen, dat scheelt pas een slok op een borrel
Al zet je Alex achterin. Zolang het hele elftal zich niet aan de meest simpele taken houdt zal het tegendoelpunten biljven regenen.GangstaRiB schreef:Ik ben het eens met Bertje. Zolang je met Heitinga en Verthongen achterin speelt heb je geen degeljike verdediging. Ze zijn allebei meer middenvelders. Van der Wiel is wel een pure verdediger en je ziet gelijk dat we minder tegendoelpunten krijgen.
Ik vind Vertonghen anders veel potentie hebben als centrale verdediger. Als ik naar de wedstrijd tegen Twente kijk, deed hij het in mijn ogen absoluut niet slecht. De goals ontstonden omdat bij de 1-1 en de 2-2 respectievelijk Ogararu en Urby stonden te slapen.GangstaRiB schreef:Ik ben het eens met Bertje. Zolang je met Heitinga en Verthongen achterin speelt heb je geen degeljike verdediging. Ze zijn allebei meer middenvelders. Van der Wiel is wel een pure verdediger en je ziet gelijk dat we minder tegendoelpunten krijgen.
Dit Ajax krijgt met 5-3-2 net zo goed veel goals tegen, dat ligt echt niet aan het aantal mensen dat daar staat, maar aan de organisatie en de individuele kwaliteiten.LucaS schreef:Als je Koster bedoelt, thomas; als Koster (of wie dan ook) met Ajax countervoetbal gaat spelen (5-3-2), dan wordt Ajax fluitend kampioen
Uh, hoe haal je dat uit mijn post?GangstaRiB schreef:Ik ben het eens met Bertje. Zolang je met Heitinga en Verthongen achterin speelt heb je geen degeljike verdediging. Ze zijn allebei meer middenvelders. Van der Wiel is wel een pure verdediger en je ziet gelijk dat we minder tegendoelpunten krijgen.
Neuh, dit is geen voetbal. Er is maar één ploeg in Nederland die fatsoenlijk op de counter kan spelen en dat is Twente. AZ kon het onder Adriaanse ook.Jöhnk schreef:Mind you, hij speelt al countervoetbal.
Vertonghen opent toch het liefst met een crossbal naar de flanken. Van der Wiel heeft de beste inspeelpass van de selectie en is veel beter als opbouwer vanuit het centrum.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Probleem is wel dat zowel Vertonghen als Heitinga in mijn ogen de beste lange trap in de benen hebben. En die komt het meest tot zijn recht vanuit het centrum. Dus als je die als backs "degradeert", is de opbouw van achteren helemaal een ramp.
Wat een rare redenering. Met het materiaal van de eerste seizoenhelft zijn er geen enkele garanties op een kampioenschap. Dat Koster het met countervoetbal nog slechter doet dan zijn voorganger, heeft daar niet zoveel mee te maken.LucaS schreef:Als je Koster bedoelt, thomas; als Koster (of wie dan ook) met Ajax countervoetbal gaat spelen (5-3-2), dan wordt Ajax fluitend kampioen