Feyenoord 2007 - 2008
ADLee lijkt herboren
ROTTERDAM - Op zachte toon vertelt Chun-Soo Lee dat het weer een stuk beter met hem gaat. Zijn moeder had lekker Koreaans gekookt, hij was blij zijn familie weer te zien en nee, heimwee zal hij nu echt niet snel meer krijgen.
Het tafereel, kort na de middagtraining van Feyenoord, heeft iets ongemakkelijks. Lee is braaf aangeschoven om vragen van de pers te beantwoorden, maar zoiets werkt nogal omslachtig. Vragen dienen in het Duits te worden gesteld, de Zuid-Koreaanse zaakwaarnemer vertaalt ze, Lee mompelt met gebogen hoofd wat terug en even later volgt er een antwoord op maat, in het Duits. ‘Chun-Soo is blij weer terug te zijn en het gaat goed met hem’. Zoiets.
’sOchtends had Lee zich bij Peter Bosz gemeld en aangezien ook de technisch manager van Feyenoord geen Koreaans spreekt, moet dat gesprek volgens hetzelfde principe zijn verlopen. ,,Ik zag een heel andere Lee binnenkomen dan twee weken geleden,’’ vindt Bosz niettemin. ,,Toen zat er een zielig hoopje mens, nu kijkt hij anders om zich heen. We zullen hem helpen, maar ik zeg ook: hij moet het nu zélf laten zien.’’
Voorlopig heeft Lee nog een behoorlijke lading scepsis te overwinnen. De Koreaan arriveerde pas drie weken na zijn transfer in Nederland, had een maand nodig om wedstrijdfit te worden en was een dikke maand later alweer gevlogen. ‘Aanpassingsproblemen’, luidde de officiële lezing, maar het exacte verhaal bleef nogal vaag.
Trainer Bert van Marwijk was hoe dan ook zwaar geïrriteerd over de gang van zaken. ,,Nee, ik zal niet zo snel meer een speler halen uit die hoek van de wereld,’’ zei hij vrijdag.
De herinnering aan de laatste Koreaanse voetballer in Rotterdam versterkt de twijfels alleen maar. Chong-Gug Song kwijnde weg bij Feyenoord, ondanks zijn status als beste speler van het land. En Chun-Soo Lee had in zijn tijd bij het Spaanse Real Sociedad ook al grote moeite te aarden in Europa.
,,Toch is dat niet per se typisch Koreaans,’’ zegt hoogleraar Boudewijn Walraven, Korea-expert aan de Universiteit van Leiden. ,,Vergeleken met bijvoorbeeld Japanners zijn Koreanen juist vrij open, makkelijk in de omgang. Natuurlijk blijven de culturele verschillen enorm, maar Koreanen zijn hierin niet gecompliceerder dan andere Aziaten. Bij PSV slaagde bijvoorbeeld Jung-Moo Huh, nu bondscoach van Zuid-Korea, in de jaren 80 wél. Ieder individueel geval is verschillend.’’
De teleurstelling bij Feyenoord was na Lee’s vertrek in het bijzonder zo groot, omdat de club zoveel aandacht en energie aan de Koreaan had geschonken. Feyenoord maakte de voetballer wegwijs in de Koreaanse gemeenschap en Lee kreeg intensief Nederlandse les. ,,Dat ging ook allemaal heel goed,’’ aldus Bosz. ,,Ook binnen de spelersgroep. Totdat het ineens omsloeg, na de wedstrijd tegen Ajax.’’
,,Ik was teleurgesteld over mijn prestatie,’’ zegt Lee daarover. ,,Ik wilde me bewijzen, scoren voor Feyenoord. Dat veroorzaakte stress en later kreeg ik ook nog de griep. Bovendien had ik moeite met het weer in Nederland. Mijn gevoel was even niet goed, maar nu is dat weer over.’’
In een persoonlijk gesprek wilde Van Marwijk gistermiddag vooral van Lee weten of de berichten in de Koreaanse media klopten. De voetballer zou liever in Engeland spelen en wilde eigenlijk helemaal niet naar Feyenoord. ,,Niets van waar,’’ zei Lee in het Koreaans. Zijn zaakwaarnemer vertaalde dat in het Duits en daarna ging de voetballer, voor het eerst in drie weken, trainen.

Het stinkt aan alle kanten!
FN13/12/2007 - Feyenoord test 17-jarige Braziliaanse doelman Darley
(Gepost door K)
Enige weken geleden werd in Brazilie al melding gemaakt over een stage van de Braziliaanse doelman Darley in Nederland. Toen werd daar al snel de naam van PSV aan toegevoegd. Volgens het Algemeen Dagblad is hij echter naar Feyenoord gekomen. De 17-jarige trainde gisteren al voor het eerst mee. De keeper van Atletico Mineiro blijft tot zaterdag in Rotterdam.
Hij kwam nog niet uit voor het eerste elftal en is momenteel de vierde keeper van de club. Atlético levert de laatste jaren enorme keeperstalenten af met o.a. Bruno en Diego.
Volgens de voorzitter van de Braziliaanse club wordt 700.000 euro betaald voor de keeper als het tot een transfer zou komen en behoudt die club 30% van de transferrechten. Darley viel al eerder op in Nederland tijdens het jeugdtoernooi Terborg Tournament.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Daarop voortboordurend:
Heb die jongen nou nog niet 1x aan het werk gezien. Zegt allicht ook genoeg, maar ik dacht altijd wel dat die jongen iets van potentie had.14/12/2007 - Ekramy mag weg als Timmer bijtekent
(Gepost door K)
Wanneer Henk Timmer het contractaanbod om zijn contract met twee jaar te verlengen ondertekend, staat Feyenoord open voor een verhuur of verkoop van Ekramy. De Egyptische keeper wil in deze fase van zijn carriere meer aan spelen toekomen. Omdat de club dan slechts terug kan vallen op Mulder oriënteert de club zich al op een nieuwe keeper. Om die reden bekeek de ploeg eerder Velthuizen en heeft het nu de jonge Braziliaan Darley op proef.
FN
Feyenoord grijpt naast twee andere ouwe taaien:
FNSportweek: Ooijer en Landzaat nog niet open voor transfer naar Feyenoord in de winterstop
In de nieuwe editie van Sportweek wordt gemeld dat André Ooijer en Denny Landzaat hebben aangegeven op dit moment nog niet weg te willen uit Engeland. Feyenoord had interesse voor het ervaren duo om de selectie te versterken in de winterstop. Bert van Marwijk daarover: "We zullen moeten zoeken in de categorie spelers waarbij de risicofactor wat groter is. Natuurlijk zou ik liever iemand als Mark van Bommel – ik zeg maar wat- er graag bij hebben, maar zo’n speler is voor ons nou eenmaal niet haalbaar."
Hij heeft vorig jaar toch een wedstrijd gekeept? En toen deed hij dat wel goed.Peter schreef:Daarop voortboordurend:Heb die jongen nou nog niet 1x aan het werk gezien. Zegt allicht ook genoeg, maar ik dacht altijd wel dat die jongen iets van potentie had.14/12/2007 - Ekramy mag weg als Timmer bijtekent
(Gepost door K)
Wanneer Henk Timmer het contractaanbod om zijn contract met twee jaar te verlengen ondertekend, staat Feyenoord open voor een verhuur of verkoop van Ekramy. De Egyptische keeper wil in deze fase van zijn carriere meer aan spelen toekomen. Omdat de club dan slechts terug kan vallen op Mulder oriënteert de club zich al op een nieuwe keeper. Om die reden bekeek de ploeg eerder Velthuizen en heeft het nu de jonge Braziliaan Darley op proef.
FN
Wat Timmer tekort komt aan keeperskwaliteiten, camoufleert hij met een grote mond, Baseman.
Dus Feyenoord heeft verdiend aan Harry.
FNPenningmeester Feyenoord benieuwd naar resultaat Nurnberg vanavond
Financieel heeft Feyenoord vanavond een belang bij het UEFA Cup duel tussen Nurnberg en het Griekse Larissa. Feyenoord sprak met de Duitse club bonussen af bij successen als onderdeel van de transfer van Charisteas. Door bonussen kan het bedrag van 3 miljoen euro oplopen naar 4 miljoen. Feyenoord betaalde zelf 2.5 miljoen euro. Overwintering in Europa door Nurnberg zou Feyenoord 2.5 ton opleveren. Daarvoor zou de Duitse club in de laatste pouleronde het nog puntloze Griekse Larissa moeten verslaan. Nurnberg kan dan mogelijk AZ uit het Europese toernooi wippen. AZ speelt vanavond tegen Everton. Bij goede resultaten van zowel Nurnberg als AZ, vliegt FC Zenith van Dick Advocaat eruit.
Dus Feyenoord heeft verdiend aan Harry.

En dat wist je niet van te voren?22/12/2007 - Van Marwijk allerminst blij met kerstwedstrijd
(Gepost door K)
BRON: AD
Als het aan Van Marwijk ligt zou er met kerst helemaal niet gevoetbald worden en was er een lange winterstop. "Je bent zo bezig met die wedstrijden, dat je amper in de gaten hebt dat het kerst is. Ik vind dat jammer en zie er het nut ook niet van zo in. Waarom zouden wij Engeland na moeten doen?’’
Feyenoord Netwerk
"In Duitsland spelen ze van half december tot begin februari helemaal niet. De winterstop duurt daar zes weken. Voor de belasting van spelers is dat veel beter. Bovendien zitten wij op eerste kerstdag in trainingskamp, terwijl je dan eigenlijk bij je familie hoort te zijn."
Het nut is volgens mij dat ze anders met een tijdnood komen omdat er nog play offs worden gespeeld...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
'Rukavina tekent binnenkort bij Feyenoord'
Geschreven door Franklin Stoker op dinsdag, 1 januari om 19:06
Feyenoord lijkt zijn eerste winteraankoop binnen te hebben. Servische media melden dat de Rotterdammers binnen afzienbare tijd Antonio Rukavina aan haar selectie mag toevoegen. De verdediger is afkomstig van Partizan Belgrado en kost de club van trainer Bert van Marwijk ongeveer drie miljoen euro.
De 23-jarige Rukavina wordt in eigen land beschouwd als een talentvolle speler die in de toekomst van internationale allure zal zijn. De zevenvoudig international speelde sinds januari 2007 in het shirt van Partizan en stond daarvoor bij Bežanija onder contract.
De aanvoerder van Partizan wordt vooral als rechtsback gebruikt. Het afgelopen jaar maakte hij ook een uitstekende indruk op voormalig Servië-bondscoach Javier Clemente, die sinds de wedstrijd tegen Finland (2 juni 2007) telkens een beroep op Rukavina deed.
Feyenoord heeft zijn nog doorlopende contract, dat nog tot medio 2010 doorliep, moeten afkopen. Met de transfer troeft de gedeelde koploper van de Eredivisie Hertha BSC en FC Porto af.
www.voetbalzone.nl
Voetbalzone‘Feyenoord laat Biseswar en Tiendalli gaan’
Diego Biseswar en Dwight Tiendalli zullen de tweede seizoenshelft niet uitkomen voor Feyenoord, meldt De Telegraaf. Biseswar mag definitief vertrekken, terwijl Tiendalli elders op huurbasis zal worden gestald.
Vanwege een scheenbeenbreuk kwam Tiendalli dit seizoen nog niet in actie. De 22-jarige rechtsback, die sinds de zomer van 2006 onder contract staat in Rotterdam, moest een operatie ondergaan en verscheen half oktober voor het eerst weer op het trainingsveld.
Biseswar speelde dit seizoen tegen NAC Breda (5-0 winst) zijn enige wedstrijd, door acht minuten voor tijd in te vallen. De negentienjarige aanvaller werd vorig seizoen met wisselend succes -vooral op disciplinair gebied- aan Heracles Almelo uitgeleend.
Biseswar, zogenaamd een groot talent, nu ook bij Feyenoord afgevoerd vanwege zijn slechte mentaliteit.