Kenneth Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jan 01, 2008 3:10 pm

LouisXIV & co schreef: Nogmaals: Van Geel heeft fouten gemaakt, maar hij doet ook gewoon goeie dingen.
Veel meer foute dingen.. onder hem is er geen kampioenschap behaald, staan we voor lul in europa.. zijn enige prestatie is dat ie veel geld weet binnen te halen bij verkopen alleen als je daar vervolgens niks mee doet of uitgeeft aan bagger dan heb je er dus niet zoveel aan.. het wordt echt eens tijd dat de echte MvG opstaat en dat moet dan een beetje snel gaan gebeuren anders mag ie van mij gaan wieberen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 01, 2008 3:15 pm

Voor dit Ajax is Perez gewoon een kwaliteitsinjectie. Zelf LvG vond Perez altijd op zijn sterkst op de 10.
Je moet er wel voor zorgen dat je je middenveld dan goed inricht. Als Ajax erin slaagt om een top-verdediger te halen, waardoor je met 3 mensen achterin kunt spelen (Vermaelen - nieuwe verdediger - Heitinga) met daarvoor een controlerende middenvelder (Maduro / vd Wiel?) met Davids en Gabri ernaast, dan kan Perez op zijn best worden in gezet:

------------- Stekelenburg
---------------Nieuwe aankoop
---Heitinga---------------------Vermaelen
----------------Maduro (nieuwe aankoop?)
---Gabri-------------------------Davids
---------------Perez
_Leonardo--------KJH ----------Suarez

Dat ziet er al een stuk beter uit! Naast een nieuwe centrale verdediger zou ik dus ook graag een verdedigende middenvelder zien als Maduro niet bijtekent (of beter nog: door selecteren).
Behoudens Perez zou Ajax ook nog een groot talent voor deze positie moeten aantrekken. Deze kan in de schaduw van Perez zijn minuutjes pakken en zo op termijn goed ingepast worden.
Dus kopen:
- Centrale ervaren verdediger;
- Verdedigende middenvelder met opbouwende capaciteiten die voor de verdediging kan spelen (of vertrouwen hebben in vd Wiel!?)
- Groot talent voor de 10-positie (vd Zee waar blijf je: Renato?);
- Tevens zal Ajax ook alvast moeten gaan denken aan de opvolger van KJH (die is ongetwijfeld volgend jaar weg). Als je die nu al kunt halen, dan ben je niet zo kwetsbaar bij schorsingen (nog 1 x geel en KJH is 1 wedstrijd geschorst en je hebt alvast de opvolger in huis).

Collin, Krohn-Dehli, Mitea, Ogararu (geef Delorge maar een kans op die positie), Schilder meteen verkopen.
Anita, Donald, Manucharyan, Sarpong verhuren om minuten te laten maken en kijken hoe ze zich ontwikkelen.
Daarnaast zul je een keuze moeten maken m.b.t. Rommedahl, Kennedy, Luque. Dit is voorin veel te veel van het goede. Van deze 3 heeft Luque zonder meer het meest talent, maar Rommedahl zou ik er in ieder geval bijhouden vanwege zijn specifieke kwaliteiten (en hij moppert niet op de bank).

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di jan 01, 2008 3:16 pm

brigade zuid schreef:
LouisXIV & co schreef: Nogmaals: Van Geel heeft fouten gemaakt, maar hij doet ook gewoon goeie dingen.
Veel meer foute dingen.. onder hem is er geen kampioenschap behaald, staan we voor lul in europa.. zijn enige prestatie is dat ie veel geld weet binnen te halen bij verkopen alleen als je daar vervolgens niks mee doet of uitgeeft aan bagger dan heb je er dus niet zoveel aan.. het wordt echt eens tijd dat de echte MvG opstaat en dat moet dan een beetje snel gaan gebeuren anders mag ie van mij gaan wieberen.
Ik ben het met je eens dat MVG mag wieberen als we dit jaar geen kampioen worden. Met het verval van az en psv is een kampioenschap nog nooit zo makkelijk geweest. Als je het nu niet doet, heb je gewoon gefaald. Laten we hem gewoon nog een half jaar geven en dan de balans opmaken.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jan 01, 2008 3:20 pm

Ajaciedjuh schreef:Voor dit Ajax is Perez gewoon een kwaliteitsinjectie. Zelf LvG vond Perez altijd op zijn sterkst op de 10.
Je moet er wel voor zorgen dat je je middenveld dan goed inricht. Als Ajax erin slaagt om een top-verdediger te halen, waardoor je met 3 mensen achterin kunt spelen (Vermaelen - nieuwe verdediger - Heitinga) met daarvoor een controlerende middenvelder (Maduro / vd Wiel?) met Davids en Gabri ernaast, dan kan Perez op zijn best worden in gezet:

------------- Stekelenburg
---------------Nieuwe aankoop
---Heitinga---------------------Vermaelen
----------------Maduro (nieuwe aankoop?)
---Gabri-------------------------Davids
---------------Perez
_Leonardo--------KJH ----------Suarez

Dat ziet er al een stuk beter uit! Naast een nieuwe centrale verdediger zou ik dus ook graag een verdedigende middenvelder zien als Maduro niet bijtekent (of beter nog: door selecteren).
Behoudens Perez zou Ajax ook nog een groot talent voor deze positie moeten aantrekken. Deze kan in de schaduw van Perez zijn minuutjes pakken en zo op termijn goed ingepast worden.
Dus kopen:
- Centrale ervaren verdediger;
- Verdedigende middenvelder met opbouwende capaciteiten die voor de verdediging kan spelen (of vertrouwen hebben in vd Wiel!?)
- Groot talent voor de 10-positie (vd Zee waar blijf je: Renato?);
- Tevens zal Ajax ook alvast moeten gaan denken aan de opvolger van KJH (die is ongetwijfeld volgend jaar weg). Als je die nu al kunt halen, dan ben je niet zo kwetsbaar bij schorsingen (nog 1 x geel en KJH is 1 wedstrijd geschorst en je hebt alvast de opvolger in huis).

Collin, Krohn-Dehli, Mitea, Ogararu (geef Delorge maar een kans op die positie), Schilder meteen verkopen.
Anita, Donald, Manucharyan, Sarpong verhuren om minuten te laten maken en kijken hoe ze zich ontwikkelen.
Daarnaast zul je een keuze moeten maken m.b.t. Rommedahl, Kennedy, Luque. Dit is voorin veel te veel van het goede. Van deze 3 heeft Luque zonder meer het meest talent, maar Rommedahl zou ik er in ieder geval bijhouden vanwege zijn specifieke kwaliteiten (en hij moppert niet op de bank).
Haal Heitinga weg uit de verdediging en laat hem daarvoor spelen, ipv Maduro. Gabri en Davids daarnaast en Perez als 10 ervoor. Suarez en Huntelaar voorin.

Dan houd je eigenlijk alleen 2 backposities en een centrale verdediger over die ingevuld moeten worden. Je kán simpelweg niet verder met Ogararu en Urby. En Van der Wiel of Vermaelen moet een ervaren rot naast zich hebben.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 01, 2008 3:23 pm

GangstaRiB schreef: Haal Heitinga weg uit de verdediging en laat hem daarvoor spelen, ipv Maduro. Gabri en Davids daarnaast en Perez als 10 ervoor. Suarez en Huntelaar voorin.
Daar kan ik met wel in vinden! Maar dan moet je inderdaad 2 top-verdedigers aantrekken: 1 centrale ervaren verdediger en een rechtsback.

Arthur

Bericht door Arthur » di jan 01, 2008 3:36 pm

Ik typ het ook net in een andere topic, maar deze selectie is veel te dom om 3-4-3 te spelen. Er is bijna geen ander systeem te bedenken waar voetbalintelligentie zo belangrijk is als bij 3-4-3. Iedereen (verdediging, middenveld én aanval) moet constant zijn taak naar behoren uitvoeren en iedereen moet op de goede plaatsen en momenten druk zetten.

Op papier ziet zo'n opstelling er leuk uit, maar ik voorspel dat we gaan terugverlangen naar de tijd dat we gemiddeld nog maar twee goals per wedstrijd tegen kregen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 01, 2008 3:41 pm

Laat ik mezelf quoten:
Hmm, vind ik niet. Het vereist wel spelers die geconcentreerd in de mandekking kunnen spelen. 4-3-3 vergt in principe meer concentratie.
Die tweede concentratie moet zijn: communicatie.

Arthur

Bericht door Arthur » di jan 01, 2008 3:43 pm

Waarom vergt 4-3-3 meer concentratie? Volgens mij zijn foute keuzes bij 3-4-3 veel sneller fataal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 01, 2008 3:45 pm

Communicatie dus.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 01, 2008 3:47 pm

Jöhnk schreef:Laat ik mezelf quoten:
Hmm, vind ik niet. Het vereist wel spelers die geconcentreerd in de mandekking kunnen spelen. 4-3-3 vergt in principe meer concentratie.
Die tweede concentratie moet zijn: communicatie.
Dat is ook mijn mening. Het is veel makkelijker een vaste man te hebben, dan dat je in de zone speelt. Dat vereist meer communicatie. Los daarvan, moet je er natuurlijk wel de spelers voor hebben.
Daar zal Ajax in moeten investeren. Vermaelen in de linker zone zie ik wel zitten. Dan hebben we nog een centrale verdediger (opvolger van Stam) en een rechter verdediger nodig. Deze laatste zou ook Heitinga kunnen zijn, maar hij zou ook perfect (zie opmerking GangstaRiB) voor dit 3-tal kunnen spelen als gaatjes dichter (dat is hem op zijn lijf geschreven). Minimaal 1 topverdediger aantrekken is vereiste. 2 zou mooi zijn, maar voor de 2e seizoenhelft moeten we ook met Heitinga op rechts en dan Maduro/vd Wiel op de posities uit de voeten kunnen.
Ivanovic zou perfect zijn voor die positie (MvG investeer daar maar 11 miljoen in wat mij betreft).

M..

Bericht door M.. » di jan 01, 2008 3:53 pm

GangstaRiB schreef:
Maarten127 schreef:
Thomas schreef: Maar het liefst wilde hij bij Ajax voetballen. Hij loopt weg bij de club die de afgelopen drie seizoenen kampioen is geworden en sluit weer aan bij de club die al jarenlang uitblinkt in wanbeleid. Vanaf dag 1 bij PSV heeft hij niet onder stoelen of banken gestoken dat hij het liefst in Amsterdam voetbalde, maar dat was gewoon onmogelijk met Ten Cate als trainer.
Van de zomer wilde hij het liefst bij psv of kakkerlakken voetballen.. hij moest en zou per sé weg... moet ik de interviews er nog bij zoeken voor je?
Hij moest weg van HTC. Van Geel (kijk de interviews er maar op na) wilde hem dolgraag behouden en heeft er alles aan gedaan. Hij heeft zelfs nog de eerste training van dit jaar meegedaan, maar Henk had z'n beslissing al genomen. Nadat Perez getekend had bij psv heeft hij nooit Ajax is diskrediet gebracht, sterker nog, hij vond Ajax het hoogst haalbare in Nederland.

Maar hoe je het went of keert, Van Geel is de weg een beetje kwijt. Dat Perez nu terugkeert is direct terug te linken naar Henk ten Cate. En Van Geel vind nog steeds dat hij met Henk een juiste trainer had binnengehaald. Dan vind ik dat Van Geel daar eerlijk over moet zijn en zijn fout moet toegeven. Ook over de rest van zijn aankopen mag hij weleens een boekje opendoen. Schaduwlijst? Breedteaankopen?
Hij moest helemaal niet weg van htc.. hij moest weg vanwege zijn eigen ego.. kijk jij zelf de interviews er maar op na. Nee, htc kon hem geen basisplaats garanderen.. maar voor mij ben je al verkeerd bezig als je een basisplaats gegarandeerd wil krijgen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 01, 2008 4:12 pm

Ajaciedjuh schreef:Die tweede concentratie moet zijn: communicatie.
Dat is ook mijn mening. Het is veel makkelijker een vaste man te hebben, dan dat je in de zone speelt. Dat vereist meer communicatie. Los daarvan, moet je er natuurlijk wel de spelers voor hebben.
Daar zal Ajax in moeten investeren. Vermaelen in de linker zone zie ik wel zitten. Dan hebben we nog een centrale verdediger (opvolger van Stam) en een rechter verdediger nodig. Deze laatste zou ook Heitinga kunnen zijn, maar hij zou ook perfect (zie opmerking GangstaRiB) voor dit 3-tal kunnen spelen als gaatjes dichter (dat is hem op zijn lijf geschreven). Minimaal 1 topverdediger aantrekken is vereiste. 2 zou mooi zijn, maar voor de 2e seizoenhelft moeten we ook met Heitinga op rechts en dan Maduro/vd Wiel op de posities uit de voeten kunnen.
Ivanovic zou perfect zijn voor die positie (MvG investeer daar maar 11 miljoen in wat mij betreft).[/quote]

Het is niet moeilijk, maar het is anders, dus moet je er andere kwaliteiten voor hebben. Ajax leidt voornamelijk spelers op die niet in de mandekking kunnen spelen omdat ze niet sterk en/of snel genoeg zijn en niet in de zone kunnen dekken omdat ze het inzicht niet hebben.

Van der Wiel en Vermaelen kunnen wel in de zone verdedigen. Heitinga moet het kunnen, maar verdedigt nog te veel als een kip zonder kop.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jan 01, 2008 4:26 pm

Ik vind het een absoluut belachelijke aankoop. en toch begrijp ik het wel weer een klein beetje. Ik hoop echter dat het een tijdelijke oplossing is. Dit seizoen is toch al zo goed als verloren, het enige dat ik hoop is dat perez tijdens de playoffs belangrijk kan zijn en dan volgend seizoen dik gaan versterken met 5 a 10 aankopen!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jan 01, 2008 4:28 pm

Maarten127 schreef:
GangstaRiB schreef:
Maarten127 schreef: Van de zomer wilde hij het liefst bij psv of kakkerlakken voetballen.. hij moest en zou per sé weg... moet ik de interviews er nog bij zoeken voor je?
Hij moest weg van HTC. Van Geel (kijk de interviews er maar op na) wilde hem dolgraag behouden en heeft er alles aan gedaan. Hij heeft zelfs nog de eerste training van dit jaar meegedaan, maar Henk had z'n beslissing al genomen. Nadat Perez getekend had bij psv heeft hij nooit Ajax is diskrediet gebracht, sterker nog, hij vond Ajax het hoogst haalbare in Nederland.

Maar hoe je het went of keert, Van Geel is de weg een beetje kwijt. Dat Perez nu terugkeert is direct terug te linken naar Henk ten Cate. En Van Geel vind nog steeds dat hij met Henk een juiste trainer had binnengehaald. Dan vind ik dat Van Geel daar eerlijk over moet zijn en zijn fout moet toegeven. Ook over de rest van zijn aankopen mag hij weleens een boekje opendoen. Schaduwlijst? Breedteaankopen?
Hij moest helemaal niet weg van htc.. hij moest weg vanwege zijn eigen ego.. kijk jij zelf de interviews er maar op na. Nee, htc kon hem geen basisplaats garanderen.. maar voor mij ben je al verkeerd bezig als je een basisplaats gegarandeerd wil krijgen.
Tja dat van die basisplaats garantie geloof ik niet zoveel meer. HTC kwam met die opmerking, maar we hebben allemaal kunnen lezen dat HTC de boel bij elkaar liegt, kijk maar eens naar zijn afscheidsinterview in de VI.

Perez is geen gemakkelijke speler, maar hij is vorig seizoen waardevol geweest voor Ajax. HTC heeft hem veel te gemakkelijk bij het oud vuil gezet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 01, 2008 4:28 pm

Ajaciedjuh schreef:Dat is ook mijn mening. Het is veel makkelijker een vaste man te hebben, dan dat je in de zone speelt. Dat vereist meer communicatie. Los daarvan, moet je er natuurlijk wel de spelers voor hebben.
Ivanovic zou perfect zijn voor die positie (MvG investeer daar maar 11 miljoen in wat mij betreft).
Het is niet moeilijk, maar het is anders, dus moet je er andere kwaliteiten voor hebben. Ajax leidt voornamelijk spelers op die niet in de mandekking kunnen spelen omdat ze niet sterk en/of snel genoeg zijn en niet in de zone kunnen dekken omdat ze het inzicht niet hebben.

Van der Wiel en Vermaelen kunnen wel in de zone verdedigen. Heitinga moet het kunnen, maar verdedigt nog te veel als een kip zonder kop.[/quote]

M..

Bericht door M.. » di jan 01, 2008 4:32 pm

GangstaRiB schreef:
Maarten127 schreef:
GangstaRiB schreef: Hij moest weg van HTC. Van Geel (kijk de interviews er maar op na) wilde hem dolgraag behouden en heeft er alles aan gedaan. Hij heeft zelfs nog de eerste training van dit jaar meegedaan, maar Henk had z'n beslissing al genomen. Nadat Perez getekend had bij psv heeft hij nooit Ajax is diskrediet gebracht, sterker nog, hij vond Ajax het hoogst haalbare in Nederland.

Tja dat van die basisplaats garantie geloof ik niet zoveel meer. HTC kwam met die opmerking, maar we hebben allemaal kunnen lezen dat HTC de boel bij elkaar liegt, kijk maar eens naar zijn afscheidsinterview in de VI.

Perez is geen gemakkelijke speler, maar hij is vorig seizoen waardevol geweest voor Ajax. HTC heeft hem veel te gemakkelijk bij het oud vuil gezet.
Als invaller is hij belangrijk geweest ja.. als basisspeler structureel onzichtbaar. Maar volgens jou wilde perez niet per se weg naar een concurent?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jan 01, 2008 4:36 pm

Maarten127 schreef:
GangstaRiB schreef:
Maarten127 schreef: Hij moest helemaal niet weg van htc.. hij moest weg vanwege zijn eigen ego.. kijk jij zelf de interviews er maar op na. Nee, htc kon hem geen basisplaats garanderen.. maar voor mij ben je al verkeerd bezig als je een basisplaats gegarandeerd wil krijgen.

Als invaller is hij belangrijk geweest ja.. als basisspeler structureel onzichtbaar. Maar volgens jou wilde perez niet per se weg naar een concurent?
Nope zeker weten niet. Van Geel heeft er alles aan gedaan om Perez te behouden, helaas heeft HTC snel duidelijk gemaakt dat Perez geen normale kans meer zou krijgen. Als de situatie dusdanig is, dan zou ik ook naar een andere club zoeken, ookal wil je graag blijven. Perez heeft daarna een aantal keer gezegd dat hij Ajax de mooiste en grootste club van Nederland vind. Ik ben meer op de hand van Perez dan van een rancuneuze HTC.

M..

Bericht door M.. » di jan 01, 2008 4:46 pm

Dan heb ik hem verkeerd begrepen toen ik hem het vorig jaar op tv heb horen zeggen dat hij zo teleurgesteld was dat Ajax hem niet naar psv wilde laten gaan... hij wilde héél graag bij Ajax blijven.. heeft totaal niet geflirt met psv of kakkerlakken en is tot zijn handtekening bij psv gedwongen.. ik vind het allemaal best

bryan

Bericht door bryan » di jan 01, 2008 5:04 pm

4-3-3 vergt in principe meer concentratie.

??

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 01, 2008 5:06 pm

Helemaal nergens op gebaseerd, maar ik heb continue het gevoel dat Ajax niet gigantisch veel betaald heeft voor Perez. Ik denk dat MvG bij de verkoop (die hij niet wilde) heeft bedwongen dat Ajax Perez voor hetzelfde bedrag kon terug kopen. Dat is echt iets voor van Geel en de prive relatie met Perez sloot dit niet uit (MvG wilde tenslotte dat hij bleef).

Ik kan anders ook niet rijmen dat psv Perez terug laat gaan naar hun concurrent, terwijl ze ook psv weet dat Ajax daar zwaar onderbezet is. Daarnaast is Perez de 1ste seizoenhelft de meest efficiente speler geweest bij psv.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jan 01, 2008 5:55 pm

Thomas schreef:
Harm schreef:Dat ben ik eigenlijk wel met je eens. Thomas wordt nat als hij aan de clubliefde van Perez denkt, maar als het aan Perez lag dan was hij naar Feyenoord overgestapt en als hij daar het hele seizoen in de basis had gespeeld, dan had hij daar ook na de winterstop nog gevoetbald.
Maar het liefst wilde hij bij Ajax voetballen. Hij loopt weg bij de club die de afgelopen drie seizoenen kampioen is geworden en sluit weer aan bij de club die al jarenlang uitblinkt in wanbeleid. Vanaf dag 1 bij PSV heeft hij niet onder stoelen of banken gestoken dat hij het liefst in Amsterdam voetbalde, maar dat was gewoon onmogelijk met Ten Cate als trainer.
Juist Thomas, die omhooggevallen hulptrainer was het probleem, niet Perez.
YNWA

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jan 01, 2008 6:00 pm

GangstaRiB schreef:
bryan schreef:Ten Cate had gelijk om die onrustzoekende Perez weg te doen. Als hij echt een goede was dan had PSV hem niet zomaar weggedaan.

Maar Van Geel denkt dat hij meer over de kleedkamersfeer weet dan trainer Ten Cate of heel PSV.
Vorig jaar ten tijde van de winterstop werd bekend dat een aantal spelers speciaal om HTC per direct Ajax wilden verlaten. Wie dat zijn geweest weet niemand, maar De Mul was er zeker één van. De Mul was bij nader inzien toch niet zo slecht als we dachten, als je ziet wat we nu hebben lopen.
Ach, krijgen we die onzin weer. Ten Cate vraagt inderdaad meer van zijn spelers dan, ik noem maar iemand, Koster. En als je daar niet tegenkunt, dan ga je inderdaad lekker in de bank zitten in Spanje, in plaats van te vechten voor je plaats.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 01, 2008 6:14 pm

Perez terug bij Ajax

AMSTERDAM - PSV'er Kenneth Perez keert in januari terug naar Ajax. De Deense middenvelder heeft maandag in Amsterdam een contract getekend tot juli 2009. Ajax heeft met PSV een mondelinge overeenkomst bereikt over de transfersom.
De technische leiding van Ajax beëindigde de lange zoektocht naar een creatieve middenvelder uiteindelijk bij een speler die het nog geen half jaar geleden verkocht aan PSV. Kenneth Perez speelt de komende anderhalf jaar weer bij de club die hij eigenlijk nooit wilde verlaten.

Perez vertrok afgelopen zomer uit Amsterdam omdat hij niet meer door één deur kon met trainer Henk ten Cate. Technisch directeur Martin van Geel wilde de Deen het liefst voor Ajax behouden. Hij zag in de spelmaker ook toen al het beste alternatief voor Wesley Sneijder, die de club zoals verwacht even na het vertrek van Perez zou verlaten.

Van Geel constateerde eerst met pijn in het hart dat Ajax zonder creatieve middenvelder verloor van Slavia Praag in de voorronde van de Champions League. Daarna bleek Dinamo Zagreb in de UEFA Cup te sterk. Ook nadat Ten Cate plotseling koos voor een lucratieve aanbieding van Chelsea, ontbeerde het Ajax nog steeds aan een spelmaker.

De Amsterdamse club probeerde het de afgelopen maanden eerst nog eens bij Luka Modric. De spelmaker van Dinamo Zagreb en de nationale ploeg van Kroatië wilde ook voor 15 miljoen euro niet naar Amsterdam komen. Ismaïl Aissati, niet altijd zeker van een basisplaats bij PSV, voelde zich wel gevleid door de interesse uit Amsterdam. Ook hij wilde de overstap naar Ajax uiteindelijk niet maken.

De technische leiding van Ajax speurde vervolgens eerst nog naar een jonge speler die het middenveld van de huidige nummer drie van de eredivisie meteen naar zijn hand kan zetten. Toen dat geen resultaat opleverde, gold de 33-jarige Perez als beste optie om de positie van spelmaker onmiddellijk in te vullen. Ook bij Ajax, waar een kampioenschap op dit moment veel zwaarder weegt dan het bewaken van de lange termijn, beseffen ze dat het niet van goed beleid getuigt wanneer een voetballer na een half jaar alweer terug moet worden gekocht. In Amsterdam weten ze ook dat een dergelijke beslissing weer onder het vergrootglas verdwijnt wanneer blijkt dat de Deen het middenveld van Ajax met Gabri en de weer herstelde Edgar Davids wel succesvol kan maken.

PSV kan uiteindelijk wel leven met het snelle vertrek van Perez. De Deen was na het vertrek van trainer Ronald Koeman naar Valencia niet meer zeker van een basisplaats. Aan de andere kant scoorde hij ook als invaller vaker dan Danko Lazovic of Jefferson Farfan. Hij was ook succesvol als aangever.

Diezelfde Perez heeft echter ook tijdens zijn periode bij PSV nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij nog steeds erg gecharmeerd is van de uitstraling van Ajax en de stad Amsterdam. Hij stond in Eindhoven eveneens de ontwikkeling van talenten als Otman Bakkel en Ismaïl Aissati in de weg.

Bovendien is een ontevreden Perez als bijna geen ander in staat om de sfeer in een selectie te verzieken. Daar weten ze ook bij Ajax alles van. Urby Emanuelson vertelde onlangs nog dat veel spelers van de Amsterdamse club moeite met Perez hadden.
Ajax en PSV doen geen mededelingen over de afkoopsom die de Amsterdamse club voor Perez moet betalen. De 33-jarige Deen vertrok een half jaar geleden voor zo'n 2 miljoen euro naar Eindhoven. Het is ook niet bekend of Ajax, dat afgelopen zomer zo'n 45 miljoen euro voor Wesley Sneijder en Ryan Babel ontving, de selectie de komende maand nog op meerdere posities gaat versterken. (ANP)
AD

Maar MVG niet. Daar gaat het maar om! :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » di jan 01, 2008 6:57 pm

Ach, HtC stuurt net zo gemakelijk spelers weg als ie ze wil hebben.

Martin.

Ja Henk ?.

Colin Martin ..

Colin Henk ?

Ja Colin Martin ..

Maar dat is toch niks Henk ?.

Let maar eens op, zoals ik hem bij Nac beter maakte doe ik dat nu weer bij AJAX.

Bij AJAX Henk tellen ander regels Henk !!.

Vertrouw me nu maar, die wordt onder mijn vinger de revalatie van de HcE, de pilaar waar je op kan bouwen, Martin !!.

Weet je dat nu wel zeker Henk, hij raakt al 2 jaar geen knikker Henk.

Komt dat ik zijn trainer niet ben Martin, halen die jongen, vertrouw me nu maar, en daarbij hij is bijna gratis.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 01, 2008 7:00 pm

Wat heeft Colin hier mee te maken?
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie