Aankopen 2007/2008
Moderator: mods
El Ahmadi zou dan weer meer als vervanger van Gabri gehaald kunnen worden. Maar dan heb je het al over doorselecteren en daar is Van Geel nog lang niet aan toe. Volgens mij moet je sowieso gaan voor Defour of El Ahmadi, en dan is Defour toch wel de beste optie.
Als Emanuelson zo nodig weg wil heb je ook nog een nieuwe linksback nodig.
Voor de positie van centrumverdediger is Braafheid ook wel een optie. Dit allemaal even puur vanuit het perspectief van Van Geel. Ik vind Braafheid een prima speler, maar hij zou bij mij alleen eerste keus zijn als ik niet wist dat er buiten Nederland ook gevoetbald werd.
Als Emanuelson zo nodig weg wil heb je ook nog een nieuwe linksback nodig.
Voor de positie van centrumverdediger is Braafheid ook wel een optie. Dit allemaal even puur vanuit het perspectief van Van Geel. Ik vind Braafheid een prima speler, maar hij zou bij mij alleen eerste keus zijn als ik niet wist dat er buiten Nederland ook gevoetbald werd.
El Ahmadi lijkt me een slechte deal. Die heeft net bijgetekend en zal erg duur zijn. En het is een goede voetballer, maar zó goed is hij ook weer niet.Peter schreef:Ik vind alleen Bradley en Ahmadi interessant. Spelers van AZ zijn onhaalbaar.
Defour lijkt me zeker, die moet sowieso komen. Uiterlijk komende zomer. Die kan absolute top worden.
Een aanval Sulejmani, Suárez en Beerens lijkt me niets. Te veel van hetzelfde. Allemaal willen ze de diepte in, allemaal zijn ze vooral sterk áán de bal en allemaal (al is dat beduidend minder belangrijk) verdedigend zwak.Daniel_vT schreef:Als Huntelaar vertrekt dan Suarez in de spits en Sulejmani op links. En als Beerens zich goed blijft ontwikkelen hem op rechts. En Bradley op het middenveld, zullen we anders gewoon half Heerenveen leegkopen?
www.vi.nlPSV'er Perez dicht bij terugkeer naar Ajax
31/12/2007 00:01
EXCLUSIEF - Ajax en PSV zijn dicht bij een akkoord over de transfer van Kenneth Perez (33) naar Amsterdam. Beide clubs zijn al een tijdje in gesprek over een overstap van de Deen, die zelf wel oren heeft naar een terugkeer in De Arena. Dat laten bronnen in de hoofdstad Voetbal International weten.
Ajax is al sinds het vertrek van Wesley Sneijder naar Real Madrid op zoek naar een waardige vervanger. Eerder had Ajax ook PSV's Ismail Aissati op het oog als de nieuwe aanvallende middenvelder, maar die verlengde vorige week zijn contract tot 2011.
Een transfer zou hoogst opmerkelijk zijn, aangezien Perez afgelopen zomer juist nog met veel rumoer vertrok uit Amsterdam. Hij botste met trainer Henk ten Cate, die de speler liet weten dat hij niet meer paste in zijn voetbalvisie.
Daarop bracht Perez naar buiten dat hij Ajax wilde verlaten. Enkele maanden later vertrok overigens ook Ten Cate, hij ging naar Chelsea.
Van Geel werkte eerder als td van AZ ook al met Perez. Nadat Van Geel een spraakmakende transfer had gemaakt naar Ajax, kocht hij Perez weg uit Alkmaar. Daarmee haalde hij zich toen de woede van AZ op de hals.
Ajax moet wel een afkoopsom betalen voor Perez, aangezien die in Eindhoven nog een contract heeft tot de zomer van 2009.
PSV betaalde afgelopen zomer 1,8 miljoen euro voor de Deen. Perez heeft vanaf de eerste dag ter discussie gestaan, aangezien zijn komst niet breed gedragen werd binnen de club. Hij was vooral een aankoop van Ronald Koeman, die inmiddels is vertrokken naar Valencia.
Voor een miljoen of 10 is alles mogelijk

Tsja, op zich is het niet zo verrassend. Perez heeft meerdermaal duidelijk gemaakt helemaal dol op Ajax te zijn. Hij is echt weggegaan vanwege Ten Cate. Bovendien is Van Geel weg van de voetballer Perez en schijnen die twee ook een goede persoonlijke relatie te onderhouden. Van Geel zal dus wel mee hebben gekregen dat Perez waarschijnlijk niet in het plaatje van Stevens past. Dit in combinatie met het feit dat Van Geel gewoon niet zoveel spelerskennis heeft en niet al te creatief is, maakt het vrij logisch dat Ajax bij Perez uitkomt.
Mijn ideale versterking is het zeker niet, maar ik heb het gevoel dat het Perez wordt of niemand. Het mooiste aan Perez vind ik nog dat hij na zeven jaar bij AZ en na z'n transfer naar PSV gewoon bleef volhouden dat hij Ajax de mooiste club van Nederland vindt. Verder is het ook best een goede voetballer.
Mijn ideale versterking is het zeker niet, maar ik heb het gevoel dat het Perez wordt of niemand. Het mooiste aan Perez vind ik nog dat hij na zeven jaar bij AZ en na z'n transfer naar PSV gewoon bleef volhouden dat hij Ajax de mooiste club van Nederland vindt. Verder is het ook best een goede voetballer.
Waarom niet? Het feit dat hij zelf terug wil naar Ajax vindt ik al fijn. Niet zo'n Riera die niet wil, maar bijna moest. Zijn kwaliteiten staan buiten kijf. Zeker met een puinruimer als Davids achter zich. Onder die 2 hebben we nauwelijks verloren in de vorig seizoen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09