Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo dec 05, 2007 8:21 pm

Gewilde Lippi wil weer terugkeren
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op woensdag, 5 december om 18:25

Marcello Lippi heeft zich vanaf volgend jaar zomer weer beschikbaar gesteld. De 59-jarige Italiaanse oefenmeester leidde vorig jaar zomer zijn land naar de wereldtitel en nam vervolgens voor onbepaalde tijd afscheid.

Sindsdien werd de oud-bondscoach met talloze clubs in verband gebracht. “Ik heb weer zin om weer aan de slag te gaan”, vertelde Lippi aan het persbureau ANSA. “Maar niet halverwege dit seizoen. Ik heb talloze geïnteresseerde clubs aan de lijn gehad, maar ik wil niet midden in het seizoen beginnen.”

Zo was ook Birmingham City zéér geïnteresseerd, maar de Engelse club kreeg nul op het rekest. “De vele aanbiedingen doen mij beseffen dat ik volgend seizoen weer ergens aan de slag wil gaan. Het maakt niet uit waar. Italië of het buitenland, het is mij om het even.”

“Ik heb de afgelopen tijd het succes van de wereldtitel geproefd. Ik heb met mensen op universiteiten gesproken, maar ook gewoon op de dagelijkse markt. Dat was een vreemde gewaarwording. Ik mis echter de kleedkamer en het dagelijks werken met een selectie", aldus Lippi.

www.voetbalzone.nl
Roept u maar! Gevalletje Hiddink die overal aan de slag kan.

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 13, 2007 9:51 pm

Zoals we gisteren hebben kunnen zien, heeft Inter dringend versterking nodig. Die komt er nu dan ook:

Internazionale haalt Carvalho binnen

MILAAN - Internazionale is zo goed als rond met de Braziliaanse voetballer Daniel Carvalho. De aanvallende middenvelder van CSKA Moskou was donderdag in Italië om een medische keuring te ondergaan. Volgens algemeen directeur Ernesto Paolillo van Inter wordt de transfer afgerond zodra de transfermarkt in januari weer open is.
AD
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 13, 2007 9:52 pm

Geen Van der Vaart meer voor Inter dus, neem ik aan. Carvalho is meer middenvelder, maar ik denk dat ze beide spelers bij Inter voor dezelfde positie op het oog hadden. Carvalho is wellicht wat goedkoper. Naast het feit dat het ook gewoon een uitstekende speler is.

EDIT: Hij wordt dus transfervrij overgenomen in de zomer.

joey
Erelid

Bericht door joey » di dec 18, 2007 11:34 am

Berlusconi: 'Pato scoort dertig keer in zes maanden'

AC Milan doet er niets aan om de druk op Alexandre Pato te beperken. Van de achttienjarige Braziliaan, die in 2008 mag debuteren, worden direct wonderen verwacht.

'Ik heb met Carlo Ancelotti gesproken over wat Pato aan Milan kan toevoegen. Hij zei dat als Pato zo blijft spelen als op de training, dat hij er tussen januari en juni dan dertig maakt', vertelde voorzitter Silvio Berlusconi in La Gazzetta dello Sport.

'Ik heb Carletto nog gevraagd: Kun je me dat schriftelijk bevestigen? Waarna hij zei dat-ie dat niet kon, maar hij is wel serieus van overtuigd dat Pato tot zoiets in staat is.'

De jonge aanvaller traint al een half jaar mee met Milan, dat hem overnam van Internacional. De Eend moest echter wachten op zijn achttiende verjaardag om speelgerechtigd te zijn in Europa.

Coach Ancelotti liet zich eerder ook al meer dan lovend uit over zijn pupil. 'Oordelen over Pato is simpel: hij is een fenomeen. Hij is indrukwekkend snel, schiet hard, heeft een goede coördinatie en heeft gevoel voor de goal. Wat kun je nog meer vragen van een aanvaller?'
VI

Dat hij kan koppen misschien?

Slim hoor, zulke uitspraken... :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo dec 23, 2007 5:50 pm

Inter heeft vandaag trouwens met 2-1 gewoon van Milan in de statsderby. Het was trouwens een uitstekende wedstrijd van een heel hoog niveau.

De 0-1 van Pirlo was echt een bijzonder prachtige vrije trap hoor!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Leon

Bericht door Leon » ma dec 24, 2007 1:34 pm

Mooie wedstrijd, en, zeker in de eerste helft, een hoog tempo. Inter oogde frisser dan Milan, het leek of zij er de kracht niet meer voor hadden om weer vol te gaan. Milan kwam door een schitterende vrije trap van Pirlo nog wel terecht op voorsprong, maar dat werd al snel tenietgedaan door een lekkere goal van Cruz. Na rust een sterker Inter, met uiteindelijk de terechte goal van Cambiasso. Dida verkeek zich op het schot.

Kortom, hele leuke wedstrijd met een terechte winnaar...
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

peter

Bericht door peter » ma dec 24, 2007 2:00 pm

Hoorde van mijn omgeving inderdaad dat Dida weer fout zat, inderdaad. Ik heb er verder niets van gezien, maar Inter gaat dus dit jaar weer af op een echte scudetto.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma dec 24, 2007 2:06 pm

He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter

Bericht door peter » ma dec 24, 2007 2:08 pm

Top, Jinne! Ga ik even kijken.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 24, 2007 4:11 pm

Het was inderdaad een vreselijke blunder van Dida, Peter. Wat is er toch met hem gebeurd??

peter

Bericht door peter » ma dec 24, 2007 9:20 pm

Vind hem al jaren niet meer zo solide. Kan geweldig keepen, maar maakt ook altijd wel wat onbegrijpelijke blunders. Of dat een gebrek aan concentratie is weet ik niet, maar ik vind wel dat Milan eens op zoek moet naar een nieuwe doelman. Ken nog wel een andere Braziliaan, die dergelijke blunders niet maakt.

jabu

Bericht door jabu » di dec 25, 2007 3:49 pm

Milan moet niet alleen op zoek naar een andere doelman. Het hele elftal is inmiddels behoorlijk op leeftijd en lijkt op een dood spoor te zijn beland. Tijd voor wat nieuwe en frisse inbreng.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo dec 26, 2007 12:28 am

Dat vonden vele vorijg jaar ook en toch stonden ze aan het eind van de rit mooi met de cup met de grote oren...

Dat velen wel aardig op leeftijd is, is dan wel waar.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo dec 26, 2007 2:26 pm

Milan doet me denken aan het Real van een aantal jaren geleden: allemaal ervaren topspelers die wanneer ze zin hebben van elke ploeg kunnen winnen. Win je geen langdurige wekelijkse competities mee, maar je kunt er wel Europacups mee winnen.
Ze vielen me overigens niet tegen in de derby.

peter

Bericht door peter » za dec 29, 2007 3:15 pm

Neemt niet weg dat volgens L'Equipe Mourinho een voorcontract zou hebben getekend bij Milan. Soweiso is Milan natuurlijk nadrukkelijk in beeld, aangezien er versterkingen zullen moeten komen. Namen die de rondte doen zijn Frey, Doni en Boruc voor de keeperspositie. Pazzini zou wel eens de nieuwe spits kunnen worden.

Banega staat nadrukkelijk in de belangstelling van Juventus.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za dec 29, 2007 3:20 pm

Ochoa wordt ook genoemd als nieuwe keeper voor Milan. Ik vind namen als Frey, Doni en Boruc ook iets te min voor een club als Milan. Al hebben ze eerlijk gezegd ook nooit een echte topkeeper voordat Dida kwam. Dida was dan nog de beste van het stel.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter

Bericht door peter » za dec 29, 2007 3:28 pm

Ochoa ken ik niet goed genoeg, al is Thomas lyrisch over hem. Verder zijn het vrij degelijke keepers, maar inderdaad geen wereldtopper. Doni vind ik overigens nog wel wat beter dan de andere 2.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 12, 2008 12:02 pm

Heb jij veel gelezen over clubs uit de Serie A die serieuze interesse zouden tonen in Carlos Matheu (Independiente), Peter?

peter

Bericht door peter » za jan 12, 2008 12:10 pm

Het enige wat ik weet is dat Juventus een paar maanden geleden interesse had in die jongen.

Starring

Bericht door Starring » zo jan 13, 2008 6:05 am

Vandaag wellicht het debuut van 'wonderkind' Pato. Hij zou volgens mij deze maand groen licht hebben gekregen om eindelijk voor het echie mee te mogen ballen...

Ik ben benieuwd. Verwachtingen zijn hoog gespannen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo jan 13, 2008 6:39 pm

GRANDE IBRA...

2 goals + 1 assist.. wat was hij weer goed vandaag net als onze Chivu.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 14, 2008 12:12 am

Ronaldo overtuigt tijdens AC Milans Pato-show
13/01/2008 22:25

Na zeven thuisduels zonder overwinning lukte het AC Milan eindelijk eens de drie punten te pakken in San Siro. Waar alle ogen waren gericht op Alexandre Pato, was het Ronaldo die de meeste indruk maakte tijdens de 5-2 overwinning.

Al weken stonden Italiaanse kranten bol van verhalen over Pato, de achttienjarige Braziliaan die tegen Napoli zijn debuut zou maken. Dat deed het talent ook, bij vlagen liet hij iets van zijn grote klasse zien. Scoren deed hij uiteindelijk in de 74ste minuut nadat hij in het eerste half uur enkele grote kansen had gemist. Hij controleerde een lange pass en tikte heel slim de bal onder doelman Gennaro Iezzo door. Pato tekende daarmee voor de 5-2.

Het was een fraaie bekroning van een veelbelovend debuut van Pato én een prachtige avond voor Milan, dat tegelijkertijd afrekende met het thuissyndroom (nul thuiszeges in zeven competitieduels) én de terugkeer vierde van Ronaldo. De Goddelijke Dikkerd kwam voor de tweede maal dit seizoen in actie en begon voor het eerst in de basis. Al oogde hij een beetje stevig en traag, hij bewees direct nog steeds te kunnen voetballen en scoren. Hij combineerde volop, zette Pato enkele keren vrij voor de keeper en verdedigde zelfs mee op eigen helft.

Scoren deed hij dus ook. Al na vijftien minuten was het raak. Andrea Pirlo zette hem vrij voor Iezzo, waarna hij via de benen van de keeper de bal in het doel kreeg: 1-0. En vlak na rust kopte hij leep binnen na een voorzet van Clarence Seedorf. Hij zette daarmee Milan definitief op voorsprong: 3-2.

Eerder had Seedorf voor de 2-1 gezorgd (in de rebound na twee missers van Pato) en had Napoli tweemaal gelijk gemaakt via Roberto Sosa (intikker) en Maurizio Domizzi (strafschop). Na de 3-2 hield Milan de voorsprong wél op zak. Kaká schoot raak na fraai voorbereidend werk van Seedorf de 4-2, waarna Pato voor het slotakkoord zorgde.

Milan bleef op de twaalfde plaats met 21 punten uit vijftien duels. Maar daarbij moet gezegd worden dat de meeste clubs al zeventien en achttien wedstrijden hebben gespeeld. Napoli is bijvoorbeeld achtste met 23 punten uit achttien duels.

VI.nl

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do jan 17, 2008 7:49 am

Catania wipt Milan uit bekertoernooi
Uitgegeven: 17 januari 2008 06:48

ROME - AC Milan is uitgeschakeld in het Italiaanse bekertoernooi. De winnaar van de Champions League kwam woensdagavond uit bij Catania niet verder dan 1-1. De Milanese miljoenenformatie moest op Sicilië een achterstand van 1-2 goedmaken.

Catania kwam op voorsprong door een daverende knal van Juan Manuel Vargas. De jonge aanvaller Alberti Paloschi maakte gelijk. Een plek in de kwartfinale kwam echter niet in zicht. Beide teams eindigden met tien man. Andrea Sottil en Gennaro Gattuso (Milan) kregen rood.

AS Roma bereikte de laatste acht wel door Torino met 4-0 af te troeven. Francesco Totti scoorde tweemaal. In Turijn hadden de Romeinen met 3-1 verloren.

Bron: http://www.nu.nl/

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 23, 2008 12:22 am

Kaká: 'Er is iets gegroeid tussen Clarence en mij'
22/01/2008 23:50

'Nederland is een uitstekende voetbalschool.' Aan het woord is de Braziliaan Kaká. De ster van AC Milan en Wereldvoetballer van Het Jaar spreekt zich uit.

In een van zijn zeldzame interviews is Kaká in de nieuwe Voetbal International lovend over Nederland. 'Dat land is Braziliaanse voetballers goed gezind. Behalve over het klimaat hoor ik alleen maar positieve verhalen van de Braziliaanse internationals die er gespeeld hebben. Het is een goede eerste stap in Europa. Kijk maar naar Romario, Ronaldo, Alex.'

Complimenteus is Kaká ook over het Ajax uit de jaren negentig van de vorige eeuw. 'Ik vond het voetbal dat Ajax speelde prachtig. Vooral Edgar Davids en Clarence Seedorf vond ik mooi om naar te kijken. Twee van die jonge, felle mannetjes met hun opvallende kapsels. Hun hele stijl sprak me aan. Hoe ze speelden, wat ze uitstraalden.'

Lyrisch is de Braziliaan over Bergkamp: 'Hij kon dingen doen die je zelden zag. Bergkamp is niet alleen belangrijk geweest voor het Nederlandse en Engelse voetbal, maar voor het voetbal over de hele wereld. Omdat hij mensen echt kon laten genieten.'

Over de speelwijze van Milan: 'Ik speel nu dichter bij de spits, dat is beter voor het team. Eerlijk gezegd kom ik liever vanaf het middenveld. Dan zit je midden in de actie, krijg je meer ballen, kun je meer lopen, meer creëren. Maar Clarence kan dat ook heel goed en op deze manier kan ik voorin meer bijdragen.'

Seedorf en Kaká blijken een uitstekende band te hebben. 'Er is iets bijzonders gegroeid. Zoiets kan uit het niets ontstaan. Er was meteen een wederzijdse klik en dat was de basis van ons samenspel. Al snel merkten we dat we op het veld goed konden combineren. In de loop der jaren, als je steeds langer samenspeelt, gaat dat groeien. Onze combinaties gaan grotendeels op gevoel, op intuïtie.'
VI.nl

:worshippy.gif:

Als hij verder nog iets interessants te melden had dan hoor ik het wel, hè Joey? :hypocrite.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 23, 2008 12:24 am

Ik durf het bijna niet te vragen maar als ik dit zo lees......

Clarence & Kaka. Zin in een uitdaging? :headbang.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie