Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

goodfella

Bericht door goodfella »

Voetske schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Jansma schreef:maar goed dat laatbloejers als Bergkamp en De Boer zo snel niet werden af geschreven
Aan spelers van dit kaliber heeft Urby me nooit doen denken. Bij De Boer en Bergkamp kon je zien dat ze enorme potentie hadden. Urby doet me eerder denken aan de categorie Wooter-Musampa-(Nigel) de Jong; laten we maar zeggen: het middenkader. (Zo slecht als de keldercategorie met daarin bijvoorbeeld Chris Kanu, Arno Splinter of Milan Berck Beelenkamp, is ie namelijk ook weer niet)
Mij ook niet.Bij de Boer en Bergkamp kon je zien dat ze het in zich hadden, dat ze elke wedstrijd BETER werden, het geleerde in praktijk brachten.
goodfella schreef:Gelul. Je weet namelijk nu niet meer hoe jij destijds over Bergkamp en De Boer dacht.
999

Bericht door 999 »

goodfella schreef:
Voetske schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Aan spelers van dit kaliber heeft Urby me nooit doen denken. Bij De Boer en Bergkamp kon je zien dat ze enorme potentie hadden. Urby doet me eerder denken aan de categorie Wooter-Musampa-(Nigel) de Jong; laten we maar zeggen: het middenkader. (Zo slecht als de keldercategorie met daarin bijvoorbeeld Chris Kanu, Arno Splinter of Milan Berck Beelenkamp, is ie namelijk ook weer niet)
Mij ook niet.Bij de Boer en Bergkamp kon je zien dat ze het in zich hadden, dat ze elke wedstrijd BETER werden, het geleerde in praktijk brachten.
goodfella schreef:Gelul. Je weet namelijk nu niet meer hoe jij destijds over Bergkamp en De Boer dacht.
We zijn niet allemaal zo vergeetachtig als jij ..
Blij met de punten ...
Arthur

Bericht door Arthur »

Volgens mij was er geen grote oproer onder de Ajaxfans toen De Boer werd afgedankt en naar Twente mocht. Totdat hij in '95 op het middenveld terechtkwam was hij eerder een net-nietje dan een topper.
999

Bericht door 999 »

Arthur schreef:Volgens mij was er geen grote oproer onder de Ajaxfans toen De Boer werd afgedankt en naar Twente mocht. Totdat hij in '95 op het middenveld terechtkwam was hij eerder een net-nietje dan een topper.
En dat zegt iets over dat andere het wel in de Boer zagen zitten ?.
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 23, 2007 4:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Daniel

Bericht door Daniel »

Ik denk dat hij bedoelt te zeggen dat Emanuelson ook niet direct afgeschreven moet worden..
666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 »

Misschien hadden we Urby een jaartje of twee aan Twente of Heerenveen ofzo moeten verhuren?
Sign your name on
the dotted line:

.............................
999

Bericht door 999 »

Daniel_vT schreef:Ik denk dat hij bedoelt te zeggen dat Emanuelson ook niet direct afgeschreven moet worden..
Het zal wel ... geen zin in het zoveelste welles-nietes spelleke ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 23, 2007 4:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
goodfella

Bericht door goodfella »

Arthur schreef:Volgens mij was er geen grote oproer onder de Ajaxfans toen De Boer werd afgedankt en naar Twente mocht. Totdat hij in '95 op het middenveld terechtkwam was hij eerder een net-nietje dan een topper.
Of toen Reiziger aan Volendam en Groningen werd verhuurd. Of toen de linksbuiten van Sparta als nieuwe linksback werd gepresenteerd. Of toen er 2 Nigerianen uit de Afrikaanse jungle kwamen.

Nogmaals, Voetske en WkCdWn hebben het wel over vroeger, maar ze hebben achteraf nogal moeite om hun mening destijds op de juiste waarde in te schatten.
Arthur

Bericht door Arthur »

Voetske schreef:
Jij brengt het alsof iedereen makkelijk kon zien dat De Boer het in zich had. Ik plaats dat even in perspectief. Jij bent ongetwijfeld zo'n grote kenner dat je het meteen zag, maar dan was jij de uitzondering.

Ik vind dat Urby de tijd zou moeten krijgen, maar als ik nu zie dat hij liever al weggaat hoeft het van mij ook niet meer.
999

Bericht door 999 »

goodfella schreef:
Of toen Reiziger aan Volendam en Groningen werd verhuurd. Of toen de linksbuiten van Sparta als nieuwe linksback werd gepresenteerd. Of toen er 2 Nigerianen uit de Afrikaanse jungle kwamen.

Nogmaals, Voetske en WkCdWn hebben het wel over vroeger, maar ze hebben achteraf nogal moeite om hun mening destijds op de juiste waarde in te schatten.
Wat zit jij nu toch altijd te lullen, praat toch eens voor jezelf inplaats steeds voor anderen.Ik en ik neem aan WkCdWn ook, heb helemaal geen moeite om mijn mening over de Boer enz. op waarde in te schatten.
Blij met de punten ...
goodfella

Bericht door goodfella »

Arthur schreef:
Voetske schreef:
Jij brengt het alsof iedereen makkelijk kon zien dat De Boer het in zich had. Ik plaats dat even in perspectief. Jij bent ongetwijfeld zo'n grote kenner dat je het meteen zag, maar dan was jij de uitzondering.
Het zijn allemaal voetbalkenners hoor Arthur. Dat het allemaal "achteraf is het makkelijk praten" gelul is, moet je maar voor lief nemen. ;-)
999

Bericht door 999 »

Arthur schreef:
Voetske schreef:

Ik vind dat Urby de tijd zou moeten krijgen, maar als ik nu zie dat hij liever al weggaat hoeft het van mij ook niet meer.
Uitzondering, WkCdWn vergeten.En we zijn niet de enige.Wat is nu het probleem ?.
Blij met de punten ...
goodfella

Bericht door goodfella »

Voetske schreef:
goodfella schreef:

Wat zit jij nu toch altijd te lullen, praat toch eens voor jezelf inplaats steeds voor anderen.Ik en ik neem aan WkCdWn ook, heb helemaal geen moeite om mijn mening over de Boer enz. op waarde in te schatten.
Dat doe ik ook. Zo kom ik nog eens met namen van spelers die ik wel geschikt vond. Het enige wat jij doet is achteraf alles beter weten. Zo kan ik ook wel brullen en denken dat ik altijd gelijk heb. :blush.gif:
Arthur

Bericht door Arthur »

Voetske schreef: Uitzondering, WkCdWn vergeten.En we zijn niet de enige.Wat is nu het probleem ?.
Waarom zou er een probleem zijn? Ik geef alleen aan dat het volgende niet klopt voor De Boer:
999

Bericht door 999 »

goodfella schreef:
Voetske schreef:
goodfella schreef: Of toen Reiziger aan Volendam en Groningen werd verhuurd. Of toen de linksbuiten van Sparta als nieuwe linksback werd gepresenteerd. Of toen er 2 Nigerianen uit de Afrikaanse jungle kwamen.

Dat doe ik ook. Zo kom ik nog eens met namen van spelers die ik wel geschikt vond. Het enige wat jij doet is achteraf alles beter weten. Zo kan ik ook wel brullen en denken dat ik altijd gelijk heb. :blush.gif:
Wat heeft dat hier mee te maken ?.Ik denk dat als je toen een rondvraag zou hebben gedaan over R. de Boer en Bergkamp dat het 50-50 zou zijn geweest, mensen die het wel in de Boer en Bergkamp zagen zitten en mensen die het er niet in zagen zitten.Dat jij bij die ander 50% zat, jammer, de volgende keer zit ik bij aan de verkeerde kant.

Ik ben niet zoals jij die hoe dan ook zijn gelijk probeert te halen.
Blij met de punten ...
999

Bericht door 999 »

Arthur schreef:
Voetske schreef: Uitzondering, WkCdWn vergeten.En we zijn niet de enige.Wat is nu het probleem ?.
Waarom zou er een probleem zijn? Ik geef alleen aan dat het volgende niet klopt voor De Boer:
Ojwel, alleen had ie de pech dat er ene Stefan Petterson in topvorm was.Daarbij bewijst eigenlijk het terug halen van de Boer naar AJAX dat ie het in zich had/heeft ..
Blij met de punten ...
Arthur

Bericht door Arthur »

Ja, dat hij het achteraf in zich had daar zijn we het allemaal wel over eens, maar dan wel als middenvelder. Als spits was hij geen absolute topper, ook niet nadat hij terugkwam van Twente.
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog »

goodfella schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Jansma schreef:maar goed dat laatbloejers als Bergkamp en De Boer zo snel niet werden af geschreven
Aan spelers van dit kaliber heeft Urby me nooit doen denken. Bij De Boer en Bergkamp kon je zien dat ze enorme potentie hadden. Urby doet me eerder denken aan de categorie Wooter-Musampa-(Nigel) de Jong; laten we maar zeggen: het middenkader. (Zo slecht als de keldercategorie met daarin bijvoorbeeld Chris Kanu, Arno Splinter of Milan Berck Beelenkamp, is ie namelijk ook weer niet)
Gelul. Je weet namelijk nu niet meer hoe jij destijds over Bergkamp en De Boer dacht.
Hoe kom je daar nou bij? Spreek voor jezelf. Toen ik bijvoorbeeld Bergkamp voor het eerst zag spelen (dat zal voor het eerst zijn geweest in het voorjaar 1987) kon je meteen zien dat die gozer serieus talent had, ook al kwamen zijn beste jaren op 10 en niet op 7. Over het algemeen onthoud ik redelijk wat ik zie, GF. Om maar een arbitrair voorbeeld te geven: ik kan me een topwedstrijd van Wooter herinneren; tegen NAC, de openingswedstrijd van het seizoen 96-97, in de Arena. Ga je me nu vertellen dat het niet mogelijk is om je te herinneren of iemand wel of onvoldoende talent had?!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
goodfella

Bericht door goodfella »

Maar in je herinnering heeft/had Emanuelson toch ook genoeg talent om in Nederland op topniveau te presteren? Nou dan.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Natuurlijk heeft Urby een flinke dosis talent. Dat heeft hij wel laten zien. Net als Pienaar en De Jong dat voor hem hadden. Punt is dat de jongen en niet doorgroeit en de ploeg als los zand aan elkaar hangt.

Dit mag Ajax zich aantrekken, want dit betekent dus er collectief en individueel iets fout zit. Desondanks lijkt men zich liever druk te maken om welke trainer/TD het nieuwe uithangbord moet zijn en hoeveel men voor onze talentvolle doch ongeslepen spelertjes kan vangen.

Ik vind het ook niet zo vreemd dat spelers liever vertrekken. In het buitenland wordt meer betaald, speel je op een hoger niveau en speel je met veel goede spelers die je kunnen helpen verder te groeien. Zo drie punten waarom het buitenland aantrekkelijker is.

Nederland zou dit moeten compenseren met het een kans geven van jong talent, een kans bieden op veel speeltijd in Europese competities en het stimuleren van de ontwikkeling door oud-spelers veel te laten werken met die jonge jongens.

Verder dan puntje 1 komen we op dit moment niet, waardoor Nederland ook niet erg aantrekkelijk is.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Bertje schreef:Natuurlijk heeft Urby een flinke dosis talent. Dat heeft hij wel laten zien. Net als Pienaar en De Jong dat voor hem hadden. Punt is dat de jongen en niet doorgroeit en de ploeg als los zand aan elkaar hangt.

Dit mag Ajax zich aantrekken, want dit betekent dus er collectief en individueel iets fout zit. Desondanks lijkt men zich liever druk te maken om welke trainer/TD het nieuwe uithangbord moet zijn en hoeveel men voor onze talentvolle doch ongeslepen spelertjes kan vangen.

Ik vind het ook niet zo vreemd dat spelers liever vertrekken. In het buitenland wordt meer betaald, speel je op een hoger niveau en speel je met veel goede spelers die je kunnen helpen verder te groeien. Zo drie punten waarom het buitenland aantrekkelijker is.

Nederland zou dit moeten compenseren met het een kans geven van jong talent, een kans bieden op veel speeltijd in Europese competities en het stimuleren van de ontwikkeling door oud-spelers veel te laten werken met die jonge jongens.

Verder dan puntje 1 komen we op dit moment niet, waardoor Nederland ook niet erg aantrekkelijk is.

Het kan ook heel makkelijk de andere richting opgaan. Inplaats van doorgroeien stokt je ontwikkeling juist. Sterker nog, dat gebeurt veel vaker dan wat jij stelt.

Als je er niet klaar voor bent heb je daar ook niks te zoeken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Arthur

Bericht door Arthur »

Ik kan me ook weinig spelers herinneren die weggingen voordat ze consequent tot de beteren hoorden bij Ajax en later alsnog een succesvolle carriere hebben gehad.
Te vroeg weggaan is bijna altijd een garantie voor een bestaan in de marge van het voetbal.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Mr. Ajax schreef:Het kan ook heel makkelijk de andere richting opgaan. Inplaats van doorgroeien stokt je ontwikkeling juist. Sterker nog, dat gebeurt veel vaker dan wat jij stelt.

Ik zeg juist dat de ontwikkeling bij de huidige spelers stokt en dat die ontwikkeling dus beter gestimuleerd moet worden.
goodfella

Bericht door goodfella »

Bertje schreef:
Mr. Ajax schreef:Het kan ook heel makkelijk de andere richting opgaan. Inplaats van doorgroeien stokt je ontwikkeling juist. Sterker nog, dat gebeurt veel vaker dan wat jij stelt.

Ik zeg juist dat de ontwikkeling bij de huidige spelers stokt en dat die ontwikkeling dus beter gestimuleerd moet worden.
Cliche opmerking. Ik ben het eens met Mr. Ajax en Arthur. Hoeveel goede ervaringen kan jij opnoemen als het op verhuren van talentvolle spelers aankomt?
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Reiziger, vdMeijde, Ronald de Boer en Vermaelen,
Plaats reactie