Excelsior-Ajax 23-12-2007
December was vorig seizoen ook al geen beste maand en dat scenario gaat zich herhalen als het tegen Twente en VVV ook mis gaat. Vooral zorgelijk is dat Ajax zo ontzettend veel doelpunten tegen krijgt: 12 in de laatste 6 wedstrijden. Nu al 21, terwijl we vorig seizoen - dat had Henk wel goed voor elkaar - nog maar op 12 stonden (net als PSV, Feyenoord en Twente nu).
Als je dan ook tegen Excelsior maar één keer uit een geluksgoal weet te scoren en er verder geen fatsoenlijke uitgespeeld aanval te zien is... Om erg somber van te worden.
Als je dan ook tegen Excelsior maar één keer uit een geluksgoal weet te scoren en er verder geen fatsoenlijke uitgespeeld aanval te zien is... Om erg somber van te worden.
Meer kwaliteiten als Excelsior ?, mwah, als individu zal Excelsior op sommige punten minder zijn.Alleen houdt de kwaliteit bij AJAX ook niet over.Suarez zat in de zak bij zijn tegenstander, als het gepingel niet lukt blijft er weinig over van onze vriend, dat iets extra's brengen in bv. meeverdedigen ( notabena KjH moest achter zijn man aanlopen ) of terugschakelen naar een soberder nivo in dienst van het elftal spelen is er bv niet bij.Eigenlijk telt dit voor elke speler bij AJAX, niemand kan, als het tegenzit, iets extra brengen, het elftal kan dan niks extra's brengen.En dan heb ik het niet over strijd, dat zou er altijd moeten zijn, maar bepaalde spelpatronen, akties waarvan je zegt, verrrek dat had ik nog niet gezien bij dit AJAX deze spelers.Men doet in principe steeds het zelfde, als elftal, en als spelers.Dat is, op den duur, makkelijk te verdedigen voor spelers met de kwaliteiten van Excelsior.Rob schreef:Maar dan nog staat er aan Ajax kant toch veel meer kwaliteit op het veld, dan op de helft van Excelsior? Het zijn (bijna) allemaal (jeugd) internationals.Voetske schreef:En toch komt als rode draad steeds terug het gemis aan kwaliteit bij de spelers, de een blijft de gehele wedstrijd zoeken naar zijn ene moment en vergeet daarbij de andere 9 veldspelers, de ander kan gewoon niet beter en grossiert in kapitale fouten met af en toe een redelijke wedtrijd er tussen in.
Daarnaast hebben we in het verleden ook teams gehad met voldoende kwaliteit. Het komt er alleen niet uit. En waarom dat is, dat weet ik niet, maar daar ligt volgens mij wel het echte probleem. Is het mentaal? Kan men met de druk niet omgaan? Of denken de spelers dat ze er al zijn?
Tja, en dan dat geschutter steeds weer.Tis elke keer wat, is het niet de verdediging die opzichtig weer in de fout gaat, dan is het wel weer de Steek die een schot recht voor de voeten van de tegestander bokst .. en zo blijf je weer aan de gang.
Blij met de punten ...
-
Het zat er aan te komen. Eigenlijk zijn alle wedstrijden tot nu toe met het nodige geluk gewonnen. Het begon al met Roda thuis. Nu speel je op een kutveld en moeten onze verwende vedettetjes een keer hard werken, geven ze niet thuis.
Ik vrees dat de selectie aardig rot is en dat de doelpunten een hoop verhullen. Maar het aantal tegengoals zegt genoeg natuurlijk..
Ik vrees dat de selectie aardig rot is en dat de doelpunten een hoop verhullen. Maar het aantal tegengoals zegt genoeg natuurlijk..
Daarom blijf ik het dus ook jammer vinden dat men dus niet gerichter heeft aangekochtvan spelers die in dienst van je veel scorende spits kunnen en willen spelen.Nogmaals, als speler heb je altijd de ruimte voor de individuele akties, maar mijn uitganspunt zou altijd zijn dat mijn gemakkelijk scorende spits in stelling wordt gebracht.Daar voetbal je naar toe ..GangstaRiB schreef:Het zat er aan te komen. Eigenlijk zijn alle wedstrijden tot nu toe met het nodige geluk gewonnen. Het begon al met Roda thuis. Nu speel je op een kutveld en moeten onze verwende vedettetjes een keer hard werken, geven ze niet thuis.
Blij met de punten ...
Geen vervanger voor Grygera. Geen linksback in 2 jaar tijd gehaald. Prutsers als Collin en Ogeraru wel aangekocht....... Dan is het ook niet gek dat je met zo'n verdediging als vandaag staat te spelen. Als topclub om je kapot te schamen.
Wanneer wordt Van Geel afgerekend op zijn wanprestaties? Ongelooflijk dat zijn positie niet ter discussie staat.
Wanneer wordt Van Geel afgerekend op zijn wanprestaties? Ongelooflijk dat zijn positie niet ter discussie staat.
-
Ja, die strafschop had gegeven moeten worden, maarja... da's inherrent aan een type suarez die iedere 5 minuten wel een keer op de grond ligt...
Dan wordt zo'n echte strafschop niet meer snel gegeven
Dan wordt zo'n echte strafschop niet meer snel gegeven
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
De T.Blamage Ajax op Woudestein
ROTTERDAM - Ajax heeft zich geblameerd tegen Excelsior. In de wedstrijd op Woudestein zegevierde de Rotterdamse club, die voor het duel éénnalaatste stond in de eredivisie, met 2-1. Mitchell Piqué, nota bene een ex-Ajacied, opende de score voor Excelsior al in de eerste minuut.
Het duel tussen Excelsior en Ajax was een dag van tevoren nog onzeker, aangezien het veld bevroren was. Scheidsrechter Nijhuis gaf om 11.00 uur groen licht. Excelsior profiteerde meteen in de eerste minuut: Piqué zette de thuisploeg op voorsprong.
En het werd nog erger voor de Amsterdammers. Vlak na rust was het Geert den Ouden die raak schoot voor Excelsior. Hedwiges Maduro zorgde voor aansluiting door de scoren in de 63e minuut. Ajax kwam echter niet meer langszij en verliest dus de koppositie in de eredivisie. De Amsterdammers staan twee punten achter op PSV en één op Feyenoord, maar moet de topwedstrijd tegen de Eindhovenaren nog inhalen op 30 januari. Feyenoord streefde Ajax voorbij door een 2-0 zege op NEC.
Voor Excelsior is de zege op Ajax een hoogtepunt, nog nooit wonnen de Rotterdammers van Ajax.
Blij met de punten ...
-
Die Nijhuis was ook schijtirritant. Constant die ter aarde stortende Rotterdammers terwijl er niks aan de hand was, en aan het eind krijgen we maar 3 mins. blessuretijd??
Huntelaar die redelijk vaak in de mangel genomen werd. Gabri die overduidelijk een duw kreeg. Je hoeft niet altijd een penalty te geven, een indirecte vrije trap bestaat ook nog hoor!!
Huntelaar die redelijk vaak in de mangel genomen werd. Gabri die overduidelijk een duw kreeg. Je hoeft niet altijd een penalty te geven, een indirecte vrije trap bestaat ook nog hoor!!
Zo slecht floot ie niet ...GangstaRiB schreef:Die Nijhuis was ook schijtirritant. Constant die ter aarde stortende Rotterdammers terwijl er niks aan de hand was, en aan het eind krijgen we maar 3 mins. blessuretijd??
Blij met de punten ...
Niet zo slecht als Ajax voetbalde, krijg ik de indruk. Ik vind het slap om na een wedstrijd tegen nota bene Excelsior over de scheidsrechter te klagen. Ajax moet die wedstrijd sowieso winnen.
Stel Suarez had een penalty gekregen, dan had die penalty eerst nog benut moeten worden. Ik sta nergens meer van te kijken met dit Ajax.
Stel Suarez had een penalty gekregen, dan had die penalty eerst nog benut moeten worden. Ik sta nergens meer van te kijken met dit Ajax.

Het stinkt aan alle kanten!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Ik doet deze replay vanaf mijn werk!! ik hoef GvD. echt geen samenvatting te zien of wat dan ook. Ajax heeft mijn kerst al verpestVoetske schreef:Leuk Kerstpakket

Het mooiste zou zijn ma+di trainen met die hap als zijnde straf training. Schande.
Als v. Geel in de winterstop niet min. 2 verdedigers en 2 midenvelders weet te halen die gelijk ingezet kunnen worden, dan kan hij van mijn part ook de laan uit gestuurd worden. Want wat heeft hij onder kwaliteit bij ajax laten instromen?
Weer op zoek naar een Interim coach..
Ach, zeg nu eens eerlijk, wie van de medeforummers vindt dat ie naar een potentiële kampioenselftal zit te kijken ..joey schreef:Niet zo slecht als Ajax voetbalde, krijg ik de indruk. Ik vind het slap om na een wedstrijd tegen nota bene Excelsior over de scheidsrechter te klagen. Ajax moet die wedstrijd sowieso winnen.
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh