Wat is er geworden van....
Moderator: mods
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Nog niet gestopt met voetballen:
Ongeluksvogel, die jongen.
VINieuwenburg en Helmond Sport uit elkaar
John Nieuwenburg vertrekt in de winterstop bij Helmond Sport. De middenvelder wilde zelf onder zijn contract uit.
Helmond Sport willigde het verzoek van Nieuwenburg in. 'Doordat hij zich altijd als een voorbeeldig prof heeft gedragen, hebben we hem beloofd alle medewerking te verlenen', aldus directeur Mario Captein deze week in Voetbal International.
Nieuwenburg, wiens contract nog doorliep tot medio 2008, was in Helmond een gewaardeerde speler. Trainer Jan Poortvliet deed dit seizoen elf keer een beroep op de 28-jarige middenvelder.
De Hagenaar wilde desondanks weg. FC Den Bosch heeft belangstelling voor Nieuwenburg, die mede door ernstige knieblessures nimmer aan de verwachtingen heeft kunnen voldoen.

Het stinkt aan alle kanten!
http://spoton.webads.nl/spoton/viplayer ... =Microsoft Internet Explorer&agent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&platform=Win32&version=4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.1.4322)&code=Mozilla
Steven Pienaar, vanavond te zien tegen AZ?
Steven Pienaar, vanavond te zien tegen AZ?
Ik vond hem in zijn Sparta tijd wel een behoorlijk talent. Was er destijds wel blij mee dat hij naar Ajax kwam.....joey schreef:Nog niet gestopt met voetballen:
VINieuwenburg en Helmond Sport uit elkaar
John Nieuwenburg vertrekt in de winterstop bij Helmond Sport. De middenvelder wilde zelf onder zijn contract uit.
Helmond Sport willigde het verzoek van Nieuwenburg in. 'Doordat hij zich altijd als een voorbeeldig prof heeft gedragen, hebben we hem beloofd alle medewerking te verlenen', aldus directeur Mario Captein deze week in Voetbal International.
Nieuwenburg, wiens contract nog doorliep tot medio 2008, was in Helmond een gewaardeerde speler. Trainer Jan Poortvliet deed dit seizoen elf keer een beroep op de 28-jarige middenvelder.
De Hagenaar wilde desondanks weg. FC Den Bosch heeft belangstelling voor Nieuwenburg, die mede door ernstige knieblessures nimmer aan de verwachtingen heeft kunnen voldoen.

Nil volentibus arduum
Ja, hij speelde met Jong Oranje tegen Spanje en hield zich staande tegen Xabi en Gabri. Dat kon niet gezegd worden van bijvoorbeeld Mark van Bommel. Zo zie je maar, prestaties op dat niveau zeggen niet alles.
Wel moest die jongen rechtsback spelen bij Ajax terwijl hij middenvelder was. En vervolgens raakte hij geblesseerd en weer geblesseerd en weer geblesseerd....
Wel moest die jongen rechtsback spelen bij Ajax terwijl hij middenvelder was. En vervolgens raakte hij geblesseerd en weer geblesseerd en weer geblesseerd....
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Ronald de Boer loopt zware blessure op
Uitgegeven: 21 december 2007 10:06
Laatst gewijzigd: 21 december 2007 10:29
AMSTERDAM - Ronald de Boer staat voorlopig op non-actief. De 37-jarige middenvelder van Al Shamal uit Qatar moet een zware nekoperatie ondergaan, meldt De Telegraaf vrijdag.
ANP
De oud-international liep de blessure op tijdens de training toen een speler op zijn nek belandde. Daarbij raakte de nekwervel beklemd.
Uitgeschakeld
De Boer, die last kreeg van tintelingen, staat waarschijnlijk enkele maanden aan de kant. Mogelijk duurt het herstel veel langer. Als de Noord-Hollander in september nog niet fit is, zou hij zijn voetbalschoenen definitief opbergen.
Broer
De tweelingbroer van Frank speelt sinds 2004 in de oliestaat, waar hij eerder uitkwam voor Al-Rayyan. In Europa droeg hij de tricots van Glasgow Rangers, FC Barcelona, Ajax en FC Twente.
Hij maakte in het seizoen 1987/1988 zijn competitiedebuut bij de Amsterdammers. Na een tussentijds verblijf in Twente haalde coach Louis van Gaal hem in 1993 terug naar Ajax, waarmee in 1995 onder meer de Champions League veroverde.
Achtergrond
De Boer speelde zijn eerste interland in 1993 tegen San Marino. Het WK-kwalificatieduel eindigde in 6-0.
De oud-Ajacied verving in Nieuw Galgenwaard in de rust René Eijkelkamp en maakte later uit een strafschop zijn eerste interlanddoelpunt.
In 2003 werkte hij zijn laatste interland af in Moldavië. Nederland won dit EK-kwalificatieduel met 1-2.
(c) Novum
Bron: http://www.nu.nl/
Denk ik ook. Zijn broer doet het ook goed bij Ajax.Marillion schreef:Ik denk dat Ronald wel geschikt is om jonge spelers wat bij te brengen. Zowel kwa persoonlijkheid als voor wat betreft zijn capaciteiten als voetballer.
Van mij ook. Pure voetballers, die jongens. Geen kunstjes maar rendement.Hij was één van mijn persoonlijke favorieten in zijn Ajax tijd. Wat een prachtige funtionele techniek.

En dan hadden we voor hem ook nog eens Finidi staan. Wat een prachtige rechterflank was dat.
Ik maakte laatst voor mezelf eens een soort ideale opstelling van de spelers die ik zelf echt bewust heb meegemaakt. Nou, ik had net zo goed meteen dat hele elftal kunnen opnoemen. Wat waren we toen verwend. Het is daarna nooit meer helemaal goed gekomen. Spoiled for life....
Ik maakte laatst voor mezelf eens een soort ideale opstelling van de spelers die ik zelf echt bewust heb meegemaakt. Nou, ik had net zo goed meteen dat hele elftal kunnen opnoemen. Wat waren we toen verwend. Het is daarna nooit meer helemaal goed gekomen. Spoiled for life....
Nil volentibus arduum
Oftewel, die zien we dus nooit meer terug. Opvallend dat hij het heeft over dat de kans groter is dat hij terugkeert als er een ander bestuur zit. Had Sneijder toch ook intern heimelijk bonje met Jaakke en consorten?www.soccernews.nl schreef:In gesprek met Wesley Sneijder
Geplaatst op 21-12-2007 18:42 door Gonzalez Fernandéz
Wesley Sneijder, Ajacied in hart en nieren, maar nu uitkomend in het goddelijk wit van ‘De Koninklijke’. De 23-jarige middenvelder verruilde afgelopen zomer Amsterdam voor het zonovergoten Spanje. Op 13 augustus tekende de 41-voudig international een vijfjarig contract bij landskampioen Real Madrid. Afgelopen zondag zorgden Sneijder en zijn landgenoot Ruud van Nistelrooy voor de enige twee goals in de wedstrijd tegen Osasuna. De kleine spelverdeler lijkt zijn draai te hebben gevonden in de Spaanse hoofdstad. Soccernews sprak met hem…
Ten eerste, hoe was het na de transfer naar Real Madrid?
Als ik eerlijk moet zijn was ik een tikkeltje nerveus en zenuwachtig, omdat Real Madrid de grootste club van de wereld is, maar na de vele trainingen en wedstrijden werd het wat minder. Het was voor mij altijd al een wens te spelen voor Real Madrid en dat is werkelijkheid geworden.
Het was dus een droom die uitkwam?
Natuurlijk. Dat is denk ik de droom van elke voetballer. Ik weet bijna zeker dat er spelers bij Barcelona zitten die al te graag voor Real Madrid zouden willen spelen. Om met zulke spelers te werken en op de manier waarop is inderdaad een droom. Nu is het mij overkomen, meer kan ik niet vragen.
Heb je er in je periode bij Ajax ooit aan gedacht dat er zo’n club interesse in je zou hebben?
Nee, ik had het echt niet verwacht. Het is duidelijk dat het leven vol verrassingen zit en je weet maar nooit wat je kan gebeuren. Het is in een woord gewoon ‘prachtig’ om bij Real te spelen.
Hoe voelt het om in het shirt van de club met de rijkste historie ter wereld te spelen?
Eerlijk gezegd wist ik nog niet veel van de geschiedenis van de club. Ik wist natuurlijk wel dat Real een enorme club is daarbij komt ook veel historie kijken. Dit is het meest prestigieuze shirt in de wereld. Ik kan je het gewoon niet uitleggen hoe het is om in dit shirt in het Santiago Bernabeu te voetballen.
Wat ging er door je heen toen Real enkele dagen voor het verstrijken van de transferdeadline afhaakte?
Ik was teleurgesteld. Het voelde al niet helemaal goed aan toen Ajax bekendmaakte dat ik rond de vijftien miljoen euro moest kosten. Daardoor haakte Valencia af, maar toen Real Madrid kwam dacht ik: “Wauw!” Ik wist het al meteen: “Ik wil weg! Het is nu of nooit!” Real Madrid haakte echter af, omdat Martin van Geel (technisch directeur) geen antwoord wilde geven binnen twee dagen. Daar baalde ik wel van. Ook had Van Geel mijn prijskaartje opgeschroefd naar dertig miljoen euro. Vervolgens hoorde ik dat Real opnieuw had aangeklopt bij Ajax. Ik was daar enorm blij om. Daarna ging het allemaal heel snel en was ik snel akkoord met Real Madrid.
Wie is jouw favoriete speler bij Real Madrid?
Mijn favoriete speler bij Real Madrid is natuurlijk Ruud van Nistelrooy. Wat is dat een topspeler! Hij is niet alleen een grote voetballer, maar ook een groot persoon. Hij slaat toe wanneer het moet. Het doelpunt tegen Athletic Bilbao was fantastisch en bracht ons de winst.
Er hebben vele legendarische voetballers bij Real Madrid gespeeld. Welke oud-speler van Real trekt het meeste jouw aandacht?
Zonder enige twijfel Zinedine Zidane. Wat was hij goed. Jammer dat hij gestopt is bij de club.
Ik zou graag met hem gespeeld hebben (lachend).
Wat zijn de slechte en goede punten van Wesley Sneijder?
Mijn beste punt is dat ik tweebenig ben, waar ik ook allebei mee kan scoren. In mijn laatste seizoen in de Eredivisie scoorde ik achttien treffers in dertig wedstrijd en dat is vrij veel voor een middenvelder. Ik hoop dat ook hier te kunnen, in de Spaanse Primera División. Ik zal het uiteraard proberen. Ik heb vijf jaar in het eerste van Ajax gespeeld en toen maakte ik de overstap naar Real Madrid. Hier heb ik ook vaak een basisplaats. Daaruit kan ik wel opmaken dat ik ver ben in mijn ontwikkeling.
Wat heb je te vertellen aan de bezoekers van Soccernews?
Dat ik bij Real Madrid alles zal geven en graag successen wil boeken. Ik wil aan iedereen tonen wat Sneijder allemaal in petto heeft.
Ben jij een speler van het niveau Real Madrid?
Wat doe je me aan (lachend). Dat weet ik niet. Ik hoop het wel. Ik geloof dat Real Madrid een speelstijl heeft waar ik goed in pas. Ik denk dat ik in de Spaanse competitie het meest tot me recht kom.
Predrag Mijatovic, technisch directeur van Real Madrid, maakte laatst bekend dat je een grote speler bent…
Mijatovic was een grote speler en weet veel van voetballers. Als hij zegt dat ik een goede speler ben dan hecht ik daar zeker waarde aan. Ik dank hem voor deze woorden.
Wat kan Sneijder Real Madrid geven?
Dat is een goede vraag. Ik zet me elke wedstrijd gewoon 100% in en wil met het team successen behalen. Ik ben een jonge speler en Real Madrid heeft veel ervaren spelers, waarvan ik heel erg veel kan leren. Ik wil elke wedstrijd beter spelen en van toegevoegde waarde zijn voor de ploeg.
Wat zegt het Estadio Santiago Bernabeu jou?
Ik had het nog nooit gezien. Mensen vertelden me dat het prachtig en spectaculair is en zij spraken de waarheid. Madrid is zelf ook prachtig. Ik had nooit geweten dat ik hier ooit in mijn leven zou komen te wonen.
Deze kans kon je niet laten liggen. Je moest Ajax verlaten.
Gedeeltelijk klopt dat. Deze kans kan je natuurlijk nooit laten liggen. De critici maken van Royston Drenthe nu een geldwolf, maar ik snap zelf heel goed waarom hij niet bij Feyenoord is gebleven. Zo’n kans moet je gewoon pakken, dat is heel simpel. Ik zei ook tegen Ajax dat ik zo’n mogelijkheid eigenlijk niet kan laten schieten. Uiteindelijk wisten ze hoe graag ik het wilde en lieten ze me gaan.
Wat was er gebeurd als Ajax jou niet had laten gaan?
Ik zou dan heel teleurgesteld zijn in Ajax en dat zou mogelijk een flink probleem hebben kunnen veroorzaakt. Ik denk dat ik dan persoonlijk naar het bestuur zou zijn gestapt en mijn mening op tafel had gegooid. Ik had dan denk ik niet meer met veel plezier voor Ajax gespeeld. De motivatie was dan minder geweest.
Wist je wie Bernd Schuster was?
Nee, ik wist nog helemaal niks. Hoe hij persoonlijk was en hoe hij dacht, wist ik totaal niet. Het was niet alleen voor mij een nieuwe ervaring, maar ook voor het team. Vorig jaar werd Real kampioen en dit jaar zijn we goed op weg. We staan eerste in de competitie en moeten volgende week tegen Barcelona.
Over de ontmoeting met Barcelona gesproken. Volgende week maak jij voor de eerste keer in je leven ‘El Classico’ mee. Spannend?
Zeker. Ik heb er veel van gehoord en ik hoop dat ik het team kan helpen naar een overwinning. Het is natuurlijk een prachtige wedstrijd. Hier in Spanje wordt er al weken over gesproken. In Nederland is het gewoonlijk om in de week van de ontmoeting over een topduel te praten, bijvoorbeeld Ajax-Feyenoord of Ajax-PSV. Hier komt dat al veel eerder op gang.
Je bent geboren in Utrecht. Zou je ooit voor FC Utrecht willen spelen?
Dat zit er denk ik niet in. Als de supporters mij met spreekoren willen beledigen, als Ajax op bezoek is in de Galgewaard, dan denk ik niet dat ik voor zo’n club zou willen spelen. Toen ik nog klein was moest ik oppassen dat ik niet werd aangevallen in Utrecht. Ik liep met mijn sportjas van Ajax over straat, dat was eigenlijk al niet zo veilig. Ik vind dat wel een beetje triest.
Zie je jezelf nog eens terugkeren bij Ajax?
Dat kan ik nu nog niet zeggen. Ik kan mijn toekomst niet zien, maar er zit een grote kans in dat ik ooit terugkeer. Ajax zit in mijn hart en dat zal altijd zo blijven. Als er over een tijdje andere mensen in het bestuur zitten bij Ajax, dan zal de kans in ieder geval een stuk groter zijn. Op dit moment concentreer ik me volledig op Real Madrid. Ik zou ook mijn carrière ook wel af willen sluiten in Madrid, maar dat ligt aan de club.
Wat vind je ervan dat Marco van Basten na het EK stopt als bondscoach?
Dat is zijn beslissing. Het was natuurlijk een grote voetballer, maar ik denk dat dit het beste is. Oranje is z´n eerste job, wat denk ik te hoog gegerepen is. We hebben natuurlijk weinig wedstrijden verloren, maar we hebben niet bepaald tegen grote landen gespeeld.
Real Madrid is ook door in de Champions League. Wat denk je dat de kansen van Real zijn in dit toernooi?
We hebben en erg goed en gebalanceerd team. Iedereen bij ons kan erg goed voetballen en ik denk dat we een goede kans hebben om door te gaan naar de kwartfinale. Hopelijk kunnen we de tiende Champions League-beker in de clubgeschiedenis veroveren. Ik kijk nu te ver vooruit, maar we hebben een team dat in staat is om alles te winnen.
Voor welke teams moet Real Madrid oppassen?
Geen. Ik denk eerder dat teams voor Real Madrid op moeten passen. Ik weet zeker dat het team dat we loten het niet fijn zal vinden om tegen ons te moeten spelen. We kunnen iedereen aan.
Tenslotte, worden jullie landskampioenkampioen en hoever gaan jullie komen in de Champions League?
Tjá, het ziet er voor ons goed uit in de competitie. We staan nu bovenaan. In de Champions League moeten we eerst maar eens afwachten welke opponent wij krijgen. Ik denk dat we in beide competities zeer succesvol kunnen zijn, mogelijk zelfs winnen.
En nog zullen supporters blijven schreeuwen dat Van Geel Sneijder heeft verkocht voor de poen. Of dat het bestuur niet het beste voor heeft met Ajax en dan met Sneijders transfer aan komen zetten. Ook nadat al meerdermaal overduidelijk is geworden dat Sneijder niet te handhaven was geweest als Van Geel nee had verkocht aan Real.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Van der Sar verlengt contract
Uitgegeven: 21 december 2007 23:51
Laatst gewijzigd: 21 december 2007 23:56
MANCHESTER - Edwin van der Sar heeft zijn contract bij Manchester United vrijdag met een jaar verlengd. De Engelse topclub nam de 37-jarige Oranje- doelman in 2005 over van Fulham.
ANP
Daarvoor stond de recordinternational bij Ajax en Juventus onder de lat.
Ferguson
"Van der Sar heeft een nieuwe verbintenis ondertekend. Hij is hier ook volgend jaar als speler actief", bevestigde trainer Alex Ferguson.
"Daar zijn we erg blij mee. Zijn betrouwbaarheid en ervaring zijn van grote waarde geweest voor de club." Daarvoor stond de recordinternational bij Ajax en Juventus onder de lat.
Interlandcarrière
Van der Sar gaf onlangs aan zijn interlandcarrière na het EK van 2008 te willen beëindigen. Bij Man.United moet hij volgende seizoen de concurrentie aan met het dan weer fitte talent Ben Foster.
"Ik weet zeker dat Van der Sar de nummer één wil zijn. Ik weet ook zeker dat Foster de uitdaging zal aangaan", aldus Ferguson.
Evra
Sir Alex liet ook weten met de Franse international Patrice Evra te gaanonderhandelen over een langer verblijf op Old Trafford.
Met Wes Brown is nog altijd geen overeenstemming bereikt. Hij is aan het eind van het seizoen transfervrij.
Bron: http://www.nu.nl/
-
Maar dit is natuurlijk wel de waarheid. Sneijder wilde per se weg. MVG heeft later ook gezegd dat hij in die dagen X keer per dag door Lerby gebeld werd,dat Lerby zei: 'Wesley speelt niet meer voor Ajax'. Tja,dan houdt het op.Wat was er gebeurd als Ajax jou niet had laten gaan?
Ik zou dan heel teleurgesteld zijn in Ajax en dat zou mogelijk een flink probleem hebben kunnen veroorzaakt. Ik denk dat ik dan persoonlijk naar het bestuur zou zijn gestapt en mijn mening op tafel had gegooid. Ik had dan denk ik niet meer met veel plezier voor Ajax gespeeld. De motivatie was dan minder geweest.
-