Daylon Claasen

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Daniel

Bericht door Daniel » wo dec 19, 2007 9:27 pm

Bertje schreef:
Jöhnk schreef:BTW: op welke positie speelt deze jongen?
Aanvallende middenvelder/spits. Op de Copa Amsterdam speelde hij in ieder geval als spits. Demos vond hem toen erg goed.
Hmm.. Op Ajax.nl en bij Ajax CT hebben ze het steeds over een centrale middenvelder/verdedigende middenvelder. Hebben we het over een type Anita die ook alle kanten van het middenveld opgeslingerd wordt?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 19, 2007 9:37 pm

Bij mijn weten is het een aanvallende speler.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel

Bericht door Daniel » wo dec 19, 2007 9:43 pm

Raar, Football Manager heeft het ook over een defensieve middenvelder. Is overigens wel een leuk spelertje in FM 2008. :headbang.gif:

Maar als ik het goed begrijp komt deze jongen pas in de zomerstop, althans dat wordt gemeld op de website..

999

Bericht door 999 » wo dec 19, 2007 11:03 pm

17 jaar, hij lijkt wel 27.Zou een middenvelder zijn ...
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » wo dec 19, 2007 11:13 pm

Mijn naam gelezen!!

Op het Copatoernooi heb ik hem twee keer zien spelen en beide keren speelde hij met nummer 9 in de spits. Hij behoorde toen tot de betere spelers van Cape Town, zoals heel Cape Town mij toen wel beviel, zie het verslag als dat nog op AT staat, anders op AN.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 19, 2007 11:20 pm

Inderdaad een aanvallende speler, nietwaar Demo? Met welke speler zou je hem willen vergelijken?

Ngobeni, zegt die naam je ook iets? Volgens een artikel waar ik eerder in deze topic een link naar heb geplaatst, zou ook deze speler in beeld zijn bij Ajax.

Goed je hier te zien trouwens! :biggthumpup.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » wo dec 19, 2007 11:30 pm

joey schreef:Inderdaad een aanvallende speler, nietwaar Demo? Met welke speler zou je hem willen vergelijken?

Ngobeni, zegt die naam je ook iets? Volgens een artikel waar ik eerder in deze topic een link naar heb geplaatst, zou ook deze speler in beeld zijn bij Ajax.

Goed je hier te zien trouwens! :biggthumpup.gif:
Over dat laatste denkt niet iedereen hetzelfde :ajaxsmiley.gif:

Ngobeni zegt mij niets. Ik heb Cape Town alleen op het Copatoernooi gezien en volgens mij is die naam toen niet gevallen.

Claasen vergelijken? Is nu te veel gevraagd. Hij was aanspeelbaar, leek mij geen afwachtende spits, maar een meevoetballende (één-tweetjes). Ik heb geen idee hoe hij als middenvelder is. De nummer 10 van dat team viel mij trouwens ook op, net als die nummer zeven Doutie, is ook bij Ajax op proef geweest). Er liep een middenvelder Arendse(?) die de bal één keer raakte!!! Moet je eens bij Ajax 1 kijken! Ik heb van dat team genoten.

Daniel

Bericht door Daniel » wo dec 19, 2007 11:32 pm

Kon hij ook scoren?

elliquido

Bericht door elliquido » wo dec 19, 2007 11:34 pm

hij lijkt een beetje op gomez
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Aristides

Bericht door Aristides » wo dec 19, 2007 11:54 pm

Daniel_vT schreef:Kon hij ook scoren?
Hij scoorde die dag wel (één keer?), maar hij viel op als 16/17-jarige op in een toernooi onder 20! Het gaat mij er niet om dat de spits moet scoren (is te verdedigen), maar dat Ajax scoort.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » do dec 20, 2007 12:12 am

Goed zo, en dan nu weer focussen op een verdediger graag.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Daniel

Bericht door Daniel » do dec 20, 2007 12:25 am

Demosthenes schreef:
Hij scoorde die dag wel (één keer?), maar hij viel op als 16/17-jarige op in een toernooi onder 20! Het gaat mij er niet om dat de spits moet scoren (is te verdedigen), maar dat Ajax scoort.
Natuurlijk, maar een belangrijk doel van een spits is het scoren van doelpunten. Dus ik koop niets voor alleen de wetenschap dat hij als spits goed meevoetbalt.

Aristides

Bericht door Aristides » do dec 20, 2007 9:03 am

Daniel_vT schreef:
Demosthenes schreef:
Natuurlijk, maar een belangrijk doel van een spits is het scoren van doelpunten. Dus ik koop niets voor alleen de wetenschap dat hij als spits goed meevoetbalt.
Wordt zo weer een typische AT-discussie? De spits moet scorten? wat heb ik aan een 4-3 nederlaag maar wel een hattrick van de spits?

Ik schrijf niets niets meer dan dat ik hem twee wedstrijden in de spits heb zien staan, dat hij heeft gescoord, dat hij een stuk jonger was dan zijn tegenstanders, dat hij door zijn voetbal opviel.

Het waren wedstrijden van in totaal 60 minuten(of zoiets), m.a.w. in 120 minuten een speler beoordelen als spits die nu komt als middenvelder!!!??? Ik herinner me in ieder geval ook nog een prachtige steekpass op de gevaarlijke nummer 10 en een pass op de scorende Doutie, maar dat was tegen "Het Groot-Amsterdams team", en team dat te zwak was voor het toernooi.

Ga naar ajax.nl om naar het filmpje te kijken van het Copa-toernooi, hij speelde onder nummer 9. Hij kan ook wel mee hebben gedaan tijdens de winterstop, de wedstrijd dat Ajax 1 verloor van Cape Town. Live zie je meer, maar misschien scoort hij wel tijdens het filmpje (ben ik vergeten, Doutie scoorde in ieder geval wel op het filmpje)

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 20, 2007 9:49 am

Bedankt, Demo!

Blijkbaar heeft Claassen zich als 17-jarige staande gehouden op de training van Ajax terwijl hij van een heel ander niveau komt. Dat is in elk geval een goed teken. Scoren of niet, ach, het hangt ervan af wat hij verder brengt. Pettersson kreeg altijd het verwijt dat hij te weinig scoorde, maar o, wat zou ik nu blij zijn met een nieuwe Pettersson. Claassen zou trouwens een spits zijn en geen middenvelder, al heeft hij blijkbaar ook als spits gespeeld.
Ajax wil deze speler blijkbaar per se nú binnenhalen, hoewel ze hem nog een half jaar hadden kunnen volgen. Dat duidt erop dat er kapers op de kust waren.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 20, 2007 11:36 am

joey schreef:Ajax wil deze speler blijkbaar per se nú binnenhalen, hoewel ze hem nog een half jaar hadden kunnen volgen. Dat duidt erop dat er kapers op de kust waren.
Ik dacht alleen gelezen te hebben dat hij in de zomer zou komen. Hoe kom je erbij dat hij misschien al in de winter komt?

Een van de posters van AF heeft Claasen regelmatig aan het werk gezien:
Daylon Claasen was de spilmacher aan de kant van Cape Town. Hij was de man waar het elftal om gebouwd was, de spil van het elftal. Zorgde voor de nodige creativiteit en hield zich sterk in de duels door zich niet het kaas van de brood laten eten. Heeft de nodige snelheid om zijn eventuele fouten te corrigeren. Je zag aan bepaalde momenten waarom hij veruit de beste van dat elftal was door iets artistiek te laten zien, snel te handelen in situaties, het snel inzien van het spelletje door een pas te versturen. Heeft een behoorlijke loopvermogen om van de verdediging naar de aanval neer te peddelen, in de omschakeling is hij goed en laat hij geen tactisch gaten vallen. Ik dacht, deze joch zal zeker de overstap maken en inderdaad hij gaat vanaf de winterstop spelen voor Ajax. Wil meer van hem zien om echt een definitief beeld van hem te krijgen, de wedstrijden van Ajax Cape Town bewoonde ik puur als liefhebber en kon ik genieten van het spel dat ze bij vlagen lieten zien. Alweer een paar maanden geleden dat ik hem voor het laatst had gezien.

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 20, 2007 11:38 am

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat ze hem alvast hebben vastgelegd voor het nieuwe seizoen. Dat hadden ze ook in mei kunnen doen, dan hadden ze hem nog een paar maanden kunnen volgen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do dec 20, 2007 12:35 pm

Wat is een spilmacher? :blush.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 20, 2007 12:36 pm

Een variant op een Spielmacher. :smallgrin.gif:

Mooi, al die lof voor Claassen, maar Ajax speelt op een heel ander niveau dan Ajax CT. Afwachten dus.

Jesse

Bericht door Jesse » do dec 20, 2007 12:38 pm

Mooi, de versterkingen voor de winter zijn binnen. Op naar de tweede seizoenshelft! :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Harm

Bericht door Harm » do dec 20, 2007 1:23 pm

Jesse schreef:Mooi, de versterkingen voor de winter zijn binnen. Op naar de tweede seizoenshelft! :ajaxscarf.gif:
:smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 20, 2007 1:25 pm

Harm, is deze speler bij PSV op proef geweest? Ja of nee?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do dec 20, 2007 1:32 pm

Ik ben in ieder geval benieuwd. Die jubelverhalen geloof ik verder allemaal wel, want daar is het vooralsnog veel te vroeg voor. Laat hem eerst maar eens een paar weekjes meedraaien en daarna kunnen we beoordelen of we te maken hebben met een groot talent.

Verder moet het volgens mij niet al te veel waaien gedurende wedstrijden, want daar zou hij wel eens last van kunnen hebben.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 20, 2007 2:32 pm

joey schreef:Een variant op een Spielmacher. :smallgrin.gif:

Mooi, al die lof voor Claassen, maar Ajax speelt op een heel ander niveau dan Ajax CT. Afwachten dus.
Dit is gewoon nuttige informatie over deze totaal onbekende speler, dus geen dank. Er hoeft niet iedere keer zo spastisch gereageerd te worden als er iets van AF geplaatst wordt hoor. :excited.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 20, 2007 2:42 pm

Dat maak jij ervan. Ik relativeer die informatie gewoon. Als je Delorge bij Ajax CT laat meedoen, steekt hij er ook bovenuit.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 20, 2007 2:44 pm

Mwah, het is niet de eerste keer dat er zo wordt gereageerd. Maar goed, het zal wel. Er is in ieder geval niemand hier die zoveel weet over Claasen als D_Skilled. Dankzij hem weten we bijvoorbeeld dat hij geen verdedigende middenvelder is. :hypocrite.gif:

Plaats reactie