Voetbalpraatprogramma's op TV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

jabu

Bericht door jabu » ma dec 17, 2007 12:13 am

joey schreef:Iemand die naar de praatprogramma's van vanavond gekeken heeft? Nog iets nieuws?
Derksen gaf een goede en inhoudelijk onderbouwde reactie op de opmerkingen van Kesler. Hij vond ze schandalig en niet kunnen. In schril contrast daarmee was het domme gemompel van Van Hanegem. Ongelofelijk dat zo iemand zo lang onzin mag uitkraaien op de nationale televisie.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 17, 2007 12:26 am

Jöhnk schreef:Ik heb slechts een minuutje of zo gekeken, maar de opmerking van Rutten dat voetballers tegenwoordig atleten moeten zijn vond ik een interessante. Je ziet ook dat Twente daarop selecteert.

MVG ziet dat duidelijk heel anders. (KJH, Suarez, Luque, Perez.)
Toch niet helemaal, want onder Van Geel zijn wel veranderingen aangebracht in de jeugdopleiding waardoor onze talenten ook veel met andere sporten bezig zijn (judo, bijvoorbeeld).

@ Jabu: clown Van Hanegem vindt alles maar belachelijk en zegt in dit programma nooit iets zinnigs. Ik ergerde me eerst iedere week aan hem. Het helpt als je je er gewoon bij neerlegt dat hij er zit voor de ergernis en de amusementswaarde.

jabu

Bericht door jabu » ma dec 17, 2007 12:27 am

Dan moet ik dat maar proberen te doen! (Niet kijken is natuurlijk ook een optie)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 17, 2007 12:28 am

Ach, ik kijk vaak voor de gasten en eventuele nieuwtjes.

Het was overigens wel een beetje debiel hoe Genee de Braziliaanse club Palmeiras en passant even noemde: Palmares, of zoiets.

Ik was het trouwens wel met Borst eens dat het raar is dat Seedorf niet is genomineerd als kandidaat voor de titel Nederlandse Sportman van het Jaar.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 17, 2007 7:15 am

Wat heeft hij nou gepresteerd dit jaar behalve de Champions-leaugue, de wereldbeker en de Europese Supercup?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 17, 2007 12:30 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:Ik heb slechts een minuutje of zo gekeken, maar de opmerking van Rutten dat voetballers tegenwoordig atleten moeten zijn vond ik een interessante. Je ziet ook dat Twente daarop selecteert.

MVG ziet dat duidelijk heel anders. (KJH, Suarez, Luque, Perez.)
Vind ik jammer.
Hangt van de balans af. Wat je ergens mist, moet je elders weer compenseren. Je kunt prima met Suárez en Huntelaar in één team spelen, maar dan moeten beide spelers dus wel ontlast worden door de overige linies.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 17, 2007 12:43 pm

Thomas schreef:Ik was het trouwens wel met Borst eens dat het raar is dat Seedorf niet is genomineerd als kandidaat voor de titel Nederlandse Sportman van het Jaar.
Is Borst opeens in Clarence? In mijn herinnering was hij hem altijd aan het afkraken. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma dec 17, 2007 1:15 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Ik was het trouwens wel met Borst eens dat het raar is dat Seedorf niet is genomineerd als kandidaat voor de titel Nederlandse Sportman van het Jaar.
Is Borst opeens in Clarence? In mijn herinnering was hij hem altijd aan het afkraken. :smallgrin.gif:
Kun je nagaan! Als Hugo het al vindt...
Op Bert van Marwijk als bondscoach kun je gerust je geld inzetten
Hugo Borst

SEEDORF
Er waren internationals die zeiden dat ze het vertrek van Marco van Basten betreuren. Jokkebrokjes. Al is Marco van Baster zeker niet gehaat. De allerbelangrijkste spelers van Oranje zijn - hoe moet je het noemen - niet kapot van de kwaliteiten van trainer-coach Van Basten. Zo vinden Van der Sar en Van Nistelrooy het onbegrijpelijk hoe de bondscoach omspringt met Clarence Seedorf, die grossiert in assists, doelpunten, titels, prijzen.

Dat zeggen ze niet hardop tegen journalisten. Ze snappen het spel. Ze beijveren zich in de boezem van Oranje voor meer draagvlak voor Seedorf, die morgen overigens de wereldbeker hoopt te winnen met AC Milan. Seedorf, vinden Van der Sar en Van Nistelrooy (en genoeg anderen), móet straks de grote wedstrijden spelen.

Laten we hopen dat Van Basten Italië en Frankrijk grote voetballanden vindt, en dat hij zijn voetbalvisie, althans wat daar voor doorgaat, laat varen en gewoon een middenveld samenstelt waarbij Seedorf een rol van betekenis kan spelen. Ik zeg het Sar, Ruudje en al die andere kenners na: best lekker, die Seedorf, een rustpunt, een powerhouse, een man met overzicht en een beslissende pass, alsmede scorend vermogen.

Zeker, er is een tijd geweest dat ik Clarence Seedorf niet zo’n heel goede voetballer vond. Maar hij is ook lang niet zo’n zeikerd meer. Ik ben, als voorlaatste, om. Nu, als allerlaatste, onze bondscoach nog. Anders moeten we de KNVB maar vragen of iemand anders zich er eens serieus mee gaat bezig houden deze zomer.

Maar ja, de KNVB, dat is Henk Kesler. Die brandt daar zijn vingers niet aan, want hij vreest de macht van Cruijff.

VAN BOMMEL
Mark van Bommel heeft spijt dat hij heeft bedankt voor het Nederlands elftal zolang Marco van Basten de baas is. De reden is aandoenlijk. Zijn zoontje begrijpt niet waarom papa geen Oranjeshirt (meer) draagt. Tja, leg dat maar eens uit aan het jochie. Het is een lang verhaal natuurlijk.

Wat een sentimenten toch allemaal. Is Oranje nou een soap of een tragikomedie? Van Bommel wil terug, maar meent dat Van Basten eerst een signaal moet afgeven. De bondscoach is niet op zijn achterhoofd gevallen. Die zegt: hij heeft toch bedankt, niet ík. Van de voetballer Van Bommel wordt Van Basten toch al niet warm. Mocht Van Bommel daadwerkelijk kans maken op een herverkiezing, dan zal hij spijt moeten betuigen. Openlijk op zijn knieën, de publieke opinie erachter, enquête Maurice de Hond er overheen en Van Basten is aan zet.

Maar voetballers zijn trots. Bovendien weet Van Bommel ook dat bij een vroege uitschakeling op het EK zijn populariteit stijgt. En zijn schoonvader is al gepolst. Waarschijnlijk in de studio van Sport 1 (en Tele 2) waar de perschef van Oranje toevallig ook zat. Of zullen we Henk Kesler op zijn woord geloven? Dat hij pas over een paar maanden weet wie er na het EK de nieuwe bondscoach wordt. Moeten we maar niet doen, hè.

Het werkt mede zo: omdat Oranjes perschef Kees Jansma en opinieleider Johan Derksen Bert van Marwijk hun zegen geven, kun je je geld het best op de huidige trainer van Feyenoord zetten als opvolger van Marco van Basten. Rustige man, UEFA Cup gewonnen en Mark van Bommel wil vast onder hem spelen.

SEEDORF 2
In het nieuwe jaar speelt Oranje eerst tegen Kroatië. Zal onze bondscoach zijn spelers in de dagen die aan de vriendschappelijke interland voorafgaan voorhouden dat hij niet gediend is van de opmerkingen die zij, zodra bekend werd dat Van Basten zijn contract niet verlengt, hebben gedaan?

Het gaat om Sneijder, Van der Vaart en Seedorf. Wat ze zeiden, was trouwens niet zo schokkend. Van der Vaart zegt dat hij liever op links wordt opgesteld, Sneijder meent dat een nieuw gezicht na vier seizoenen verhelderend kan werken en Seedorf, ja wat zei Seedorf ook al weer bij de collega’s op RTL7? ,,Je geeft en geeft en geeft, en je krijgt er niets voor terug.’’

Onze bondscoach is niet het vaderlijke type. Op de Italiaanse televisie antwoordde de middenvelder van AC Milan op de vraag hoe hij zijn persoonlijke relatie met de Nederlandse bondscoach in procenten zou uitdrukken met: ,,Minder dan vijftig procent.’’

Morgen wint Seedorf weer een beker. Ik ben de tel inmiddels kwijt.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 17, 2007 1:21 pm

Seedorf grossiert in doelpunten? Seedorf probeert al jaren de Alpen te verplaatsen met zijn kanonskogels.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 17, 2007 1:23 pm

Hugo Borst:
Zeker, er is een tijd geweest dat ik Clarence Seedorf niet zo’n heel goede voetballer vond. Maar hij is ook lang niet zo’n zeikerd meer.
Wat heeft het één met het ander te maken???

Jesse

Bericht door Jesse » ma dec 17, 2007 1:27 pm

Bertje schreef:Seedorf grossiert in doelpunten? Seedorf probeert al jaren de Alpen te verplaatsen met zijn kanonskogels.
Hard schieten kan hij dus wel. :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 17, 2007 1:30 pm

Zeker, er is een tijd geweest dat ik Clarence Seedorf niet zo’n heel goede voetballer vond.
Een paar jaar geleden was het hip om Seedorf met de grond gelijk te maken, nu is het hip om 'm de hemel in te prijzen. Die Borst maakt zichzelf belachelijk met z'n ommezwaai.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 17, 2007 1:34 pm

Precies. Zoals de wind waait....

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 17, 2007 1:35 pm

joey schreef: Vind ik jammer.
MVG en zijn vml. sidekick selecteren spelers in een traumahelicopter:
Colin, Urzaiz en Luque.

I.m.o. heeft MVG nog 1 kans 'to get it right'. Eind deze maand dus. Maar ik stel me in op een verdediger van het niveau Zomer en een spelbepaler van het niveau Medunjanin. Alles wat we meer krijgen, is meegenomen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 17, 2007 1:39 pm

Deze winter is inderdaad de laatste kans voor Van Geel. Je zou haast zeggen dat het onmogelijk is dat hij de ballen heeft om weer met niets of met middelmaat op de proppen te komen. Aan de andere kant zou het me ook weinig verbazen als het uiteindelijk Lasse Schone wordt voor de nummer 10 positie.

Van Geel moet hoe dan ook met de juiste versterkingen op de proppen komen. Zelfs in zijn gebied van expertise lopen er prima spelers rond.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma dec 17, 2007 5:51 pm

Thomas schreef: Ik was het trouwens wel met Borst eens dat het raar is dat Seedorf niet is genomineerd als kandidaat voor de titel Nederlandse Sportman van het Jaar.
Ik verheug me nu al ontzettend op de uitzending van komende zondag als MvB te gast is.. Borst heeft beloofd het eens ff flink over Seedorf te hebben met van Basten. Het wordt echt eens tijd dat hij belangrijk wordt gemaakt bij Oranje en niet het twijfelgevalletje van Marco.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma dec 17, 2007 5:57 pm

Thomas schreef:Deze winter is inderdaad de laatste kans voor Van Geel. Je zou haast zeggen dat het onmogelijk is dat hij de ballen heeft om weer met niets of met middelmaat op de proppen te komen. Aan de andere kant zou het me ook weinig verbazen als het uiteindelijk Lasse Schone wordt voor de nummer 10 positie.
Lasse Schone is toch alleen maar een keertje door die Jaap Visser van Spits/Telegraaf naar voren geduwd? Of weet je meer en is de krullenbol een van de werkelijke scouts van Ajax?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 17, 2007 7:25 pm

Pure gok, Jinne.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 17, 2007 9:40 pm

Jinne schreef: Lasse Schone is toch alleen maar een keertje door die Jaap Visser van Spits/Telegraaf naar voren geduwd? Of weet je meer en is de krullenbol een van de werkelijke scouts van Ajax?
Jaap Visser had het over de Kroaat Schöne van Heerenveen. Als dat soort basics al fout gaat, kun je denk ik wel spreken van een canard. Denk dat die Visser even interessant wou doen?! Verhaal van klok en klepel, lijkt me...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 17, 2007 9:42 pm

Thomas schreef:Deze winter is inderdaad de laatste kans voor Van Geel. Je zou haast zeggen dat het onmogelijk is dat hij de ballen heeft om weer met niets of met middelmaat op de proppen te komen.
Wat heeft dat met ballen te maken? Misschien ziet hij het gewoon niet.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 17, 2007 9:49 pm

joey schreef: Wat heeft dat met ballen te maken? Misschien ziet hij het gewoon niet.
Het lijkt me inderdaad het laatste. Daarin staat hij overigens niet alleen, want Piet Keizer en Henk ten Cate hebben het niveau van de aankopen evenmin weten op te krikken. Jopie komt alleen met spelers op de proppen waarmee ie ooit nog heeft gewerkt en wat Van Der Zee bij Ajax doet, is een raadsel.

Je hebt dus blijkbaar een trainer van naam en faam nodig die een netwerk heeft. Bassie of Rijkaard bijv. Want van de TD en de adviseurs komt bedroevend weinig.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 17, 2007 9:52 pm

Wat voor netwerk heeft Van Basten dan? Ik denk dat het daarmee wel meevalt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma dec 17, 2007 11:01 pm

wimpey schreef:en wat Van Der Zee bij Ajax doet, is een raadsel.
Wat waren we met zn allen blij toen ie overkwam.. het wordt toch wel eens tijd dat er wat vd Zee aankoopjes komen eerlijk gezegd.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 17, 2007 11:32 pm

Misschien luisteren ze niet naar hem?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 17, 2007 11:33 pm

De vraag is natuurlijk waarom we nog niets van die talenten hebben gezien. Is hij zijn geheugen en visie ineens kwijt of worden, was hij een beetje overschat of doen ze er bij Ajax (nog) niets mee.

Hopelijk komen we daar in de winterstop achter. En dan wel graag op een positieve manier.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie