Ajax - PSV 30-01-2008
Bij welke stand heeft Ajax PSV vernederd? 3-1. zoals mijn voorspelling luidt? Mag PSV tegenscoren, als het vernederd wordt? Is 2-0 een vernedering?
Ik ga echt uit van een overwinning, juist omdat velen hier en down under denken dat PSV wel even zal winnen. Ik ben inmiddels 46 jaar Ajacied (zo, uit de kast) en ik ben er nog nooit vantevoren vanuit gegaan dat Ajax zou verliezen. Helemaal niet in een jaar waarin Ajax en PSV weinig op elkaar indingesen, weet ff de term niet meer.

Ik ga echt uit van een overwinning, juist omdat velen hier en down under denken dat PSV wel even zal winnen. Ik ben inmiddels 46 jaar Ajacied (zo, uit de kast) en ik ben er nog nooit vantevoren vanuit gegaan dat Ajax zou verliezen. Helemaal niet in een jaar waarin Ajax en PSV weinig op elkaar indingesen, weet ff de term niet meer.

Onze aanval is beter. Veel beter.Thomas schreef:Ik schreeuw niet zomaar wat, Maarten. Ik denk alleen dat onze verdediging nog een stuk matiger is dan die van PSV en dat Koster met Ogararu en een matige opstelling op de proppen komt.
WE GAAN WINNEN, DE LAMPJES ZIJN KANSLOOS
DE FIK IN DIE BRABANTSE KERSTBOOM

Zowel Ajax als Psv spelen niet best, beide ploegen hebben genoeg zwakke punten en allebei hebben ze vorige week in eigen huis een pak slaag gehad. Dat laatste alleen al zou genoeg reden moeten zijn om in ieder geval gemotiveerd aan de wedstrijd te beginnen.
En hoe ze het doen mogen ze zelf uitzoeken maar ik wil gewoon drie punten zien. Dit is een belangrijke fase in het seizoen en we hebben thuis alweer genoeg onnodige punten laten liggen.
En hoe ze het doen mogen ze zelf uitzoeken maar ik wil gewoon drie punten zien. Dit is een belangrijke fase in het seizoen en we hebben thuis alweer genoeg onnodige punten laten liggen.
Nil volentibus arduum
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
ik hoor ze nog roepen ja 2 t/m 4 weken en dan is hij er weer. GVDJesse schreef:Van der Wiel niet spelen?

Sorry met v/d Wiel had ik Ajax nog een kans gegeven op een gelijk spel ofzo.. Maar een verdedging met ogarau-heitinga-vertonghen-emanuelson

Dus wat mij betreft heb ik 2 redenen om te hopen dat de Gemeente A'dam het kort geding verliest

Laatst gewijzigd door mattie op vr dec 14, 2007 3:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Weer op zoek naar een Interim coach..
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik heb net even een klein monnikkenwerkje uitgevoerd, namelijk alle winstpartijen, gelijke spelen en verliespartijen gerangschikt.
In de eredivisie hebben we 51 thuiswedstrijden gespeeld tegen PSV, en er daarvan 26 gewonnen. Zeven wedstrijden eindigden in een gelijkspel en we gingen 18 keer de bietenbrug op. Doelsaldo is 97-73.
Het totale aantal thuiswedstrijden tegen PSV bedraagt 68, winst: 37, gelijkspel: 10, verlies: 21. Doelsaldo 133-95.
Het totale aantal wedstrijden overall tegen PSV is 131, daarvan hebben we er 56 gewonnen, 23 gelijkgespeeld en 52 verloren. (Ai.)
Doelsaldo bedraagt 232 voor en 217 tegen.
Alleen de balans in het aantal totale eredivisiewedstrijden slaat in ons nadeel uit, daarvan wisten we er maar 39 van de 102 te winnen. 19 keer werd het gelijk en 44 maal verloren we. Doelsaldo 169-173.
Oftewel, al met al zijn we over een periode van 100 jaar gezien niet zo héél kut tegen PSV!
Kunnen we vanavond en morgen in ieder geval allemaal nog lekker slapen.
In de eredivisie hebben we 51 thuiswedstrijden gespeeld tegen PSV, en er daarvan 26 gewonnen. Zeven wedstrijden eindigden in een gelijkspel en we gingen 18 keer de bietenbrug op. Doelsaldo is 97-73.
Het totale aantal thuiswedstrijden tegen PSV bedraagt 68, winst: 37, gelijkspel: 10, verlies: 21. Doelsaldo 133-95.
Het totale aantal wedstrijden overall tegen PSV is 131, daarvan hebben we er 56 gewonnen, 23 gelijkgespeeld en 52 verloren. (Ai.)
Doelsaldo bedraagt 232 voor en 217 tegen.
Alleen de balans in het aantal totale eredivisiewedstrijden slaat in ons nadeel uit, daarvan wisten we er maar 39 van de 102 te winnen. 19 keer werd het gelijk en 44 maal verloren we. Doelsaldo 169-173.
Oftewel, al met al zijn we over een periode van 100 jaar gezien niet zo héél kut tegen PSV!

Kunnen we vanavond en morgen in ieder geval allemaal nog lekker slapen.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Dat heet realisme en laat ik dat accentueren met een retorische vraag: heb je de beschikbare verdedigers gezien?Maarten127 schreef:Leuk van die mensen die de veiligste weg kiezen.. om het hardst schreeuwen dat we toch verliezen.. als ze gelijk krijgen is het 'ik zei het toch'.. als Ajax toch wint dan hebben ze er 'gelukkig' naast gezeten.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
1: Heitinga De rest is omgeturnd of denkt dat hij een verdediger is en kan het gewoon niet.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat heet realisme en laat ik dat accentueren met een retorische vraag: heb je de beschikbare verdedigers gezien?Maarten127 schreef:Leuk van die mensen die de veiligste weg kiezen.. om het hardst schreeuwen dat we toch verliezen.. als ze gelijk krijgen is het 'ik zei het toch'.. als Ajax toch wint dan hebben ze er 'gelukkig' naast gezeten.
Laat ik a.u.b. ongelijk hebben maar inderdaad realiteit en gezien het feit dat Ajax al een aantal verdedigers mist en als middenvelders, alleen Gabri en Maduro heeft.
Weer op zoek naar een Interim coach..
- AT Toto winner 09/10
Iets boven zijn huidige niveau uitstijgen is absoluut onvoldoende... Hij moet echt een stuk beter zijn, wil hij een kans maken tegen Farfan. Alleen Heitinga dus, als echt goede verdediger. Ik vermoed deze laatste linie:
----------------------Stekel--------------------
Ogararu-----Heitinga----Vertonghen----Urby.
My God....
----------------------Stekel--------------------
Ogararu-----Heitinga----Vertonghen----Urby.
My God....
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- AT Toto winner 09/10
Juist tegen Farfan heeft Urby een aantal malen briljant gespeeld. Het spel van Farfan ligt Urby zondermeer. Dus kan Urby ook zelfvertrouwen opdoen. Het is maar net hoe je het bekijkt.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wél als Urby in dezelfde vorm steekt als de afgelopen weken. Gaat Farfan lekker zelfvertrouwen opdoen (Azijnzeiker, ik? Nee hoor. Realist.)
5 weken aankomende zondag!!Thijs schreef:Hij trainde niet eens mee vandaag, vind het ook wel een behoorlijke aderlating. Ligt er nu toch alweer drie weken uit, uit m'n hoofd.
Laat die medische staf de kk krijgen. Zo, dat moet er gewoon even uit.
Gaat v/d Wiel uberhaupt nog fit raken voor de winterstop? Ze zitten er al 3 weken naast met zijn herstel. Waarom worden er nooit vragen gesteld bij de kwaliteit van de medische staf? Wat mij betreft op staande voet ontslag wegens wanprestatie.