Siem de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Bericht door Lionel »

Hoeft niet. Hose speelde ook als Kluivert alleen wel 100 klasses lager :hypocrite.gif:

Maar als ik het zo allemaal lees idd. En dan hebben we nog Suarez die ook een fenomeen wordt......

Gaat toch niet zo slecht he...De Deens voetballer van het jaar...De keeper die volgend jaar de nummer 1 wordt van het Ned. Elftal
Topscoorder van de eredivisie.....Verdediger die begeert wordt door Atletico

Hoezo crisis?
IK GELOOF!!!!!!
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

Rishi schreef:Hoeft niet. Hose speelde ook als Kluivert alleen wel 100 klasses lager :hypocrite.gif:

Maar als ik het zo allemaal lees idd. En dan hebben we nog Suarez die ook een fenomeen wordt......

Gaat toch niet zo slecht he...De Deens voetballer van het jaar...De keeper die volgend jaar de nummer 1 wordt van het Ned. Elftal

Hoezo crisis?
2 jaar geen europees voetbal al sinds 2004 geen kampioenschap..
Jesse

Bericht door Jesse »

Toen hadden we Siem de Jong nog niet. :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Rishi schreef:Hoeft niet. Hose speelde ook als Kluivert alleen wel 100 klasses lager :hypocrite.gif:

Hoezo crisis?
Nu nog een fatsoenlijke technische staf.
wimpey

Bericht door wimpey »

Leuk al die vergelijkingen: mij doet de Jong aan de jonge Frank Lampard denken.

De Jong lijkt me een nuchtere boer die zich de kop niet gek zal laten maken.
Lionel

Bericht door Lionel »

Zlatan Son of God schreef:

Hoezo crisis?
2 jaar geen europees voetbal al sinds 2004 geen kampioenschap..
Joh.....
IK GELOOF!!!!!!
Alexander

Bericht door Alexander »

Ik zeg je hij wordt morgen geselecteerd door Van Basten.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Zou nog kunnen ook, hij zit niet bij de selectie van het Olympisch elftal. :smallgrin.gif:
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Alexander schreef:Ik zeg je hij wordt morgen geselecteerd door Van Basten.
Als vervanger voor wie dan?

Ik zou overigens wel een keer een lijntje uitgooien bij deGuzman, maar dat is totaal offtopic.

Neemt niet weg dat deze jongen zich prima staande houdt in een broos elftal. Kan nooit makkelijk zijn als je in een elftal zonder enig elan moet debuteren, maar tot op heden verdiend deze jongen echt een pluim. Tuurlijk zal hij mindere potjes spelen en ook is hij bij tijd en wijle nog wat onzichtbaar, maar dat kan allemaal nog wel komen. Ik ben in ieder geval blij dat er weer iemand aan de deur klopt.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Thomas schreef:Ik neig in deze discussie zeker mee te gaan met Bertje, al vind ik de manier waarop De Jong zich altijd weet te positioneren rondom de spits ook wel wat van Jari weg hebben.
Dat zei ik een tijdje terug ook al. :smartass.gif:

Vorig seizoen viel me op dat hij grote moeite had om de volle negentig minuten een goed niveau te halen. Na een helft zakte hij ver weg. Hoe zit dat nu?
Het stinkt aan alle kanten!
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Hij heeft in ieder geval nog maar weinig 90 minuten gespeeld. Ik vraag me af of hij überhaupt wel eens 90 minuten heeft gespeeld.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Dat type speler moet veel meters maken, dat zie je ook bij Jari. Dat meters maken ging Siem naarmate de wedstrijd vorderde steeds slechter af. Met als gevolg dat hij op een gegeven moment nét even te laat was en'nét even niet aanspeelbaar was. Toen bleef er weinig over van zijn spel, zelfs op juniorenniveau.
Het stinkt aan alle kanten!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Een van de grotere problemen van Siem de Jong lijkt me zijn wat timide karakter. Je ziet het ook terug in het veld, want hij is bij lange na nog niet dwingend genoeg. In potentie heeft hij volgens mij meer in zich dan Gabri en Maduro, maar op het veld is hij een van de spelers met de minste balaanrakingen. Een sterk karakter is ook een vereiste om te slagen, zeker bij Ajax.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Die jongen kan het gewoon nog niet behappen op het middenveld. Geen schande. Met beter aansluitende linies en een wat grotere longinhoud komt dat vanzelf goed.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Gewoon a la Barry van Galen na een uurtje wisselen.
goodfella

Bericht door goodfella »

Jöhnk schreef:Gewoon a la Barry van Galen na een uurtje wisselen.
Niks daarvan! Gewoon doorbijten. Dat is de enige manier voor de Jong om door die barriere te raken.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Is een kwestie van tijd. Ajax kan zich geen spelers permitteren die gaten op het middenveld laten vallen.
goodfella

Bericht door goodfella »

Jöhnk schreef:Is een kwestie van tijd. Ajax kan zich geen spelers permitteren die gaten op het middenveld laten vallen.
Dan maar in Jong Ajax de volle 90 minuten maken.
jabu

Bericht door jabu »

In het eerste leert hij veel meer en bovendien zou het ook niet handig zijn om hem binnen no time oververmoeid te laten worden. Gewoon dus regelmatig delen van wedstrijden in het eerste laten spelen.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Siem de Jong langer bij Ajax

Amsterdam, 15 jan 2008
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Siem de Jong over het openbreken en verlengen van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2010. De nieuwe verbintenis met de 18-jarige middenvelder loopt van 1 juli 2008 tot en met 30 juni 2013.
De Jong kwam in augustus 2005 bij de jeugdopleiding van Ajax. De middenvelder speelde eerder bij de jeugd van De Graafschap. Op 26 september 2007 maakte hij zijn debuut voor de hoofdmacht van Ajax tijdens de bekerwedstrijd Kozakken Boys – Ajax (1-2). In zijn eerste competitieduel als speler van Ajax 1, de uitwedstrijd tegen Sparta, scoorde de in het Zwitserse Aigle geboren speler zijn eerste doelpunt. Ook in de uitwedstrijd tegen Feyenoord was De Jong trefzeker. Inmiddels heeft De Jong 13 wedstrijden in het eerste elftal gespeeld.
Ajax
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Lionel

Bericht door Lionel »

Nu hebben we Iniesta dus niet meer nodig :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Zo zo een contract van 5,5 jaar, zeer netjes MvG, je kan het wel!
Pompiedom
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Ijzer smeden als het heet is.
Jesse

Bericht door Jesse »

Mooi. :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Michael_B

Bericht door Michael_B »

Rishi schreef:Nu hebben we Iniesta dus niet meer nodig :hypocrite.gif:
Mis ik iets? Goede zaak verder, goed en lang contract.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Plaats reactie