Ajax - PSV 30-01-2008
Misschien ben ik getraumatiseerd. Ajax-PSV roept bij mij herinneringen op aan een al bijna leeg stadion en PSV'ers die juichend naar hun aanhang rennen.Marillion schreef:Bij Psv klopt er anders ook niet zoveel van. Deze wedstrijd kan voor mijn gevoel echt alle kanten op.

Ik zou met een punt al prima tevreden zijn.
Het stinkt aan alle kanten!
Het is een lastige wedstrijd, dat zeker. Maar ik wil toch drie punten zien zodat we de eerste seizoenshelft als koploper kunnen afsluiten. Hoewel natuurlijk ook Twente nog een hele lastige tegenstander zal blijken. De nederlagen die we in de afgelopen jaren hebben opgelopen tellen niet. Er staat (aan beide kanten) een heel ander team.joey schreef:Misschien ben ik getraumatiseerd. Ajax-PSV roept bij mij herinneringen op aan een al bijna leeg stadion en PSV'ers die juichend naar hun aanhang rennen.Marillion schreef:Bij Psv klopt er anders ook niet zoveel van. Deze wedstrijd kan voor mijn gevoel echt alle kanten op.![]()
Ik stel voor dat ze komende week de videoband van de wedstrijd van Roda in Eindhoven nog eens opzetten. Daar moet toch wat mee te doen zijn. Probleem is alleen dat ze in Eindhoven ondertussen naar Ajax-NAC zitten te kijken.
Nil volentibus arduum
Precies, Marillion:Marillion schreef:Ik stel voor dat ze komende week de videoband van de wedstrijd van Roda in Eindhoven nog eens opzetten. Daar moet toch wat mee te doen zijn.
Thomas schreef:Ik heb het al eerder gezegd, maar ik denk dat Koster er goed aan zou doen om de Roda-variant af te kijken van PSV-Roda:
(Marcellis)---(Salcido)---(Rajkovic)---(Zonneveld)
-----------------------Oper
-----------Lamah------------Cissé
---------------------(Simons)
----------------------Hadouir
----------(Mendez)-------------(Bakkal)
------------Bodor----------------Tioté
---------------------(Afellay)
----------------------Meeuwis
----------(Koevermans)---(Farfan)
-----------Kah-------Saeijs------De Fauw
Bij Ajax zou het dan op zoiets lijken:
(Marcellis)---(Salcido)---(Rajkovic)---(Zonneveld)
----------------------Huntelaar
-----------Suarez---------------Rommedahl
---------------------(Simons)
----------------------Kennedy
----------(Mendez)-------------(Bakkal)
-----------De Jong---------------Gabri
---------------------(Afellay)
----------------------Maduro
----------(Koevermans)---(Farfan)
-----------Colin-------Heitinga------Van der Wiel
Voor dit team moet die manier van spelen redelijk mogelijk zijn. Maduro zal in balbezit de rol van Tioté over moeten nemen en samen met De Jong de dieptepassing moeten verzorgen. Kennedy beweegt net als Hadouir veel over de gehele breedte van het veld.
Huntelaar kan jammer genoeg niet in de diepte aangespeeld worden, maar Suarez en Rommedahl moeten in balbezit veel naar binnen trekken om of Rajkovic of Salcido uit de mandekking te halen. Wanneer ze daarvoor moeten kiezen gaan ze twijfelen, zoals ook tegen Roda te zien was (Cissé en Lamah kregen geweldig veel ruimte). Het is dan natuurlijk wel een vereiste dat Gabri en De Jong buitenom gaan om Marcellis en Zonneveld bezig te houden, anders blijft alles soepeltjes verlopen en blijven Salcido en Rajkovic gewoon staan terwijl Marcellis en Zonneveld meelopen met Rommedahl en Suarez. Rommedahl zal het gevaar van de voorzet van Zonneveld ook in moeten perken, maar dat moet hem met zijn loopvermogen lukken. Suarez is in staat Marcellis zodanig bezig te houden dat hij niet regelmatig achter Marcellis -die uit zichzelf toch al niet vaak opkomt- aan hoeft te hollen.
Beter dan dit hebben we niet, Joey. Je kan wel extra aandacht aan het verdedigende gedeelte denken door Emanuelson in de mandekking te plaatsen, maar ik stel ons elftal dan liever in op de zwaktes van PSV. Dit is individueel gezien nog altijd een sterker elftal dan dat van Roda, al zouden er zo 3 tot 4 spelers van onze Limburgse vrienden moeiteloos ingepast kunnen worden.
Tja, ik zie ook nog steeds die van Nistelroode op zijn knieën bij de corner vlag ......joey schreef:Misschien ben ik getraumatiseerd. Ajax-PSV roept bij mij herinneringen op aan een al bijna leeg stadion en PSV'ers die juichend naar hun aanhang rennen.Marillion schreef:Bij Psv klopt er anders ook niet zoveel van. Deze wedstrijd kan voor mijn gevoel echt alle kanten op.![]()
Blij met de punten ...
Ajax-PSV doet mij eerder denken aan Kezman met zijn duimpjes, van Nistelrooy met zijn hattrick, van Bommel met zijn hattrick, juichende psv-ers als Ajax een pingel erin mag schieten voor 1-3 etc.joey schreef:Misschien ben ik getraumatiseerd. Ajax-PSV roept bij mij herinneringen op aan een al bijna leeg stadion en PSV'ers die juichend naar hun aanhang rennen.Marillion schreef:Bij Psv klopt er anders ook niet zoveel van. Deze wedstrijd kan voor mijn gevoel echt alle kanten op.![]()
Nee, we gaan zondag gewoon weer traditioneel verliezen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Aad de Mos zei ooit: 'Schoenaker maakt vooral zijn eigen fouten goed'. Zoveel balverlies leed hij. Desondanks was hij aanvoerder van Ajax en international.
Gabri zou best meer kunnen scoren volgens mij. Maar op dit moment hebben wij voorin jongens lopen die vooral zelf de bal in het doel willen schieten.
Gabri zou best meer kunnen scoren volgens mij. Maar op dit moment hebben wij voorin jongens lopen die vooral zelf de bal in het doel willen schieten.
Het stinkt aan alle kanten!