Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Ajax de enige resterende serieuze kanshebber? Ik geloof er geen bal van!Neefkens schreef:OP AN zegt nu kistedu:
EDIT:
Ik lees nu in Vecernji dat Chelsea komt langzaam uit het spel en dat Ajax is die enige resterende serioze kanshebber.
Bron:
http://www.vecernji.hr/newsroom/sports/ ... 7/index.do

En dan nog, die jongen heeft een contract tot zowat het jaar 2100. Dinamo kan rustig wachten tot er een internationale topclub komt die de hoofdprijs betaalt. Dat is een kwestie van tijd.
Het stinkt aan alle kanten!
Het gaat ook beter dan onder HtC. Tegen Utreg, Heerenveen en Roda werd bij tijd en wijle heel aardig gespeeld. Tegen Feyenoord werd er geknokt voor een goed resultaat in een wedstrijd waarin eigenlijk alles tegenzat.joey schreef:Ik had begrepen dat het allemaal crescendo ging met Ajax na het vertrek van HtC.
Tegen NAC ging het mis. Kan gebeuren. Het spel was niet minder dan dat het tegen Heracles, Groningen, Sparta, Slavia en Zagreb was.
Je zou voor de volledigheid trouwens ook even moeten kijken naar de middelen die momenteel ter beschikking staan. Het houdt niet echt over. Creepy kon nog beschikken over Stam, Vermaelen en vd Wiel. Dat scheelt een paar slokken op een borrel.
Ik vond Ajax tegen Feyenoord héél matig. Die wedstrijd heb ik gedeeltelijk kunnen zien.
Klopt dat Stam en Vermaelen er niet bij zijn, maar dat is eigenlijk het hele seizoen al zo. Van der Wiel kan natuurlijk nooit een cruciale speler zijn. Daarvoor mist hij de status. Ik zou eerder zeggen dat Ajax Davids mist en heeft gemist. Al sinds de voorbereiding.
Tegen NAC was Ajax werkelijk dramatisch. Ik hoop en bid dat het vanavond beter gaat. Kijk, Ten Cate of Koster, het zal me een rotzorg zijn. Het gaat me om onze club. Vanavond de punten binnenhalen is cruciaal, dan beginnen we tegen PSV met voorsprong.
Klopt dat Stam en Vermaelen er niet bij zijn, maar dat is eigenlijk het hele seizoen al zo. Van der Wiel kan natuurlijk nooit een cruciale speler zijn. Daarvoor mist hij de status. Ik zou eerder zeggen dat Ajax Davids mist en heeft gemist. Al sinds de voorbereiding.
Tegen NAC was Ajax werkelijk dramatisch. Ik hoop en bid dat het vanavond beter gaat. Kijk, Ten Cate of Koster, het zal me een rotzorg zijn. Het gaat me om onze club. Vanavond de punten binnenhalen is cruciaal, dan beginnen we tegen PSV met voorsprong.
Ik kan dus niet iedere posting lezen...Thomas schreef:Natuurlijk wel. Kwestie van prioriteiten stellen. Helemaal onderaan.
Je moet er volgens mij eerder bij zijn, Thomas. Een Breno of Chikhaoui zijn al door 100 andere scouts in een eerder stadium 'ontdekt', lijkt me...
Je zit nu toch in NL en wilt als prof-scout aan de slag? Volgens mij doe je er dan verstandig aan je werkgebied wat te verleggen. 2e BL, Zwitserland, Belgie: plenty of fish. En niet overdreven veel vissers. Minder dan in Zuid-Amerika i.i.g. Correct me if I'm wrong...
Maar Chikhaoui: ik heb 'm 3 keer bij FCZ zien ballen. Eerste keer als aanvallende middenvelder, 2e keer als hangende buitenspeler en de 3e keer als pure aanvaller. Waar ie speelt, maakt 'm blijkbaar weinig uit, hij speelde steeds zeer goed. Erg goed inzicht, prachtige balbehandeling, echt iemand die met zijn voeten kan uitvoeren wat ie ziet. Scoort makkelijk. Geen wonder dat de halve BL achter hem aan zit... Nadelen: het is een beetje een diva (als er wat mis gaat of hij ergert zich aan het niveau om hem heen): misbaar maken of frustratie-overtredingen maken. Mentaal moet ie dus nog wat groeien. Verder is ie voor een voetballer lang (rond de 1.90), maar het leek me of ie net een groeistuip ontgroeid is. Het lichaam moet ook nog wat beter in proportie komen om in de top fysiek overeind te blijven. Maar dat is een kwestie van tijd: die jongen wordt een topper. Zou bij Ajax passen, zonder enige twijfel.
Raffael van FCZ is er trouwens ook een om in de peiling te houden. Sowieso is de Zwitserse competitie vaak een voedingsbodem voor jong talent. Vooral voor iemand met ambities in de scoutelarij!

Huh?? Heb ik wat gemist?Klopt dat Stam en Vermaelen er niet bij zijn, maar dat is eigenlijk het hele seizoen al zo.
Waar heb je het over man? Van der Wiel is momenteel gewoon een van onze beste verdedigers en is dus weldegelijk cruciaal op dit moment. Zo simpel is het.Van der Wiel kan natuurlijk nooit een cruciale speler zijn. Daarvoor mist hij de status. Ik zou eerder zeggen dat Ajax Davids mist en heeft gemist. Al sinds de voorbereiding.
En natuurlijk missen we Davids...Open deur...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Weet je dat wel heel zeker?joey schreef: Kijk, Ten Cate of Koster, het zal me een rotzorg zijn.
Geen zorgen, dat komt goed.Het gaat me om onze club. Vanavond de punten binnenhalen is cruciaal, dan beginnen we tegen PSV met voorsprong.
Feyenoord had thuis nog geen punt verloren voor de wedstrijd tegen Ajax. En ik vind dat we het daar gezien de omstandigheden (de dames voorin die elkaar afmatten, spelen met 10 man (al was het dan Ogararu die uitviel)) goed hebben gedaan. We hadden zelfs onverdiend kunnen winnen... Tegen Utreg, H'veen en Roda zag het er echter best aardig uit. Als we daaraan kunnen vastknopen, staan we eind deze maand gewoon bovenaan, met een redelijk perspectief voor de 2e seizoenshelft.
Ik ben trouwens met je eens dat dat gelul over Modric maar afgelopen moet zijn. Die komt toch niet. Hoewel ik 15 mio niet veel vind voor zo'n exceptionele speler. Babel leverde 17 mio op. 15 mio is 1,5 keer kwalificeren voor de CL. Modric zou Ajax kampioen maken. Ik vind hem beter en completer dan bijv. Sneyder (die ik natuurlijk ook erg goed vind).
Ja, dat weet ik heel zeker. Ik wil 'gewoon' goed voetbal zien.wimpey schreef:Weet je dat wel heel zeker?joey schreef: Kijk, Ten Cate of Koster, het zal me een rotzorg zijn.
Laten we het hopen, Willem. Anders zitten we nog voor de kerst in een crisis.Geen zorgen, dat komt goed.
Mwah, Ajax werd de eerste helft weggespeeld en kwam in de tweede helft een beetje terug, maar het vertoonde spel was stukken minder dan we van Ajax de laatste jaren gewend waren in Rotterdam. Eerlijk gezegd was het bij vlagen billenknijpen. De Indonesische verslaggever vond Feyenoord eigenlijk beter. En dan te zeggen dat ze in Indonesië over het algemeen voor Ajax zijn!Feyenoord had thuis nog geen punt verloren voor de wedstrijd tegen Ajax. En ik vind dat we het daar gezien de omstandigheden (de dames voorin die elkaar afmatten, spelen met 10 man (al was het dan Ogararu die uitviel)) goed hebben gedaan. We hadden zelfs onverdiend kunnen winnen...
Die wedstrijd niet gezien. Eerlijk gezegd heb ik Ajax dit seizoen nog niet één keer goed zien voetballen. Dat is meteen ook mijn enige houvast. Zo slecht spelen en dan nog bovenaan kunnen staan na vanavond, dat biedt perspectief.Tegen Utreg, H'veen en Roda zag het er echter best aardig uit. Als we daaraan kunnen vastknopen, staan we eind deze maand gewoon bovenaan, met een redelijk perspectief voor de 2e seizoenshelft.
Had Ajax eerder bij moeten zijn. Punt.Ik ben trouwens met je eens dat dat gelul over Modric maar afgelopen moet zijn. Die komt toch niet. Hoewel ik 15 mio niet veel vind voor zo'n exceptionele speler. Babel leverde 17 mio op. 15 mio is 1,5 keer kwalificeren voor de CL. Modric zou Ajax kampioen maken. Ik vind hem beter en completer dan bijv. Sneyder (die ik natuurlijk ook erg goed vind).
Is ook zo wat Breno en Chikhaoui betreft, Wimpey. Breno was een inschattingsfoutje en gewoon een kwestie van te weinig research. Als ik dat goed had gedaan dan had ik geweten dat die jongen een te grote sensatie was. Chikhaoui vroeg ik alleen naar omdat ik een wedstrijd van hem had gezien en daarnaast goede verhalen hoorde van een kennis van me. Maar de afgelopen maand is er een flinke hype rondom die jongen ontstaan.wimpey schreef:Je moet er volgens mij eerder bij zijn, Thomas. Een Breno of Chikhaoui zijn al door 100 andere scouts in een eerder stadium 'ontdekt', lijkt me...
Maar ik ben niet alleen bezig met Brenos en Chikhaouis hoor. Er zit genoeg haalbaar spul tussen. En wanneer ik me wat meer verdiep in backgrounds en day to day news, wat gaat gebeuren, kom ik niet meer met moeilijk tot niet haalbare spelers op de proppen.
Je zit nu toch in NL en wilt als prof-scout aan de slag? Volgens mij doe je er dan verstandig aan je werkgebied wat te verleggen. 2e BL, Zwitserland, Belgie: plenty of fish. En niet overdreven veel vissers. Minder dan in Zuid-Amerika i.i.g. Correct me if I'm wrong...
Daar heb je helemaal gelijk in, al is scouting bij weinig clubs in Zuid-Amerika echt goed en professioneel, denk ik. Veel spelers komen pas echt onder de aandacht via de media, zaakwaarnemers ed. Ik ben in ieder geval ook begonnen met meer en meer Europese wedstrijden te bekijken. En dan natuurlijk geen PL, Serie A, etc.
Ik was ook erg onder de indruk. En iedereen zoekt een speler van zijn statuur met een uitstekende techniek.Maar Chikhaoui: ik heb 'm 3 keer bij FCZ zien ballen. Eerste keer als aanvallende middenvelder, 2e keer als hangende buitenspeler en de 3e keer als pure aanvaller. Waar ie speelt, maakt 'm blijkbaar weinig uit, hij speelde steeds zeer goed. Erg goed inzicht, prachtige balbehandeling, echt iemand die met zijn voeten kan uitvoeren wat ie ziet. Scoort makkelijk. Geen wonder dat de halve BL achter hem aan zit... Nadelen: het is een beetje een diva (als er wat mis gaat of hij ergert zich aan het niveau om hem heen): misbaar maken of frustratie-overtredingen maken. Mentaal moet ie dus nog wat groeien. Verder is ie voor een voetballer lang (rond de 1.90), maar het leek me of ie net een groeistuip ontgroeid is. Het lichaam moet ook nog wat beter in proportie komen om in de top fysiek overeind te blijven. Maar dat is een kwestie van tijd: die jongen wordt een topper. Zou bij Ajax passen, zonder enige twijfel.
Zwitserland heeft mijn interesse ook gewekt. Nu nog een manier vinden om regelmatig aan wedstrijden te komen.Raffael van FCZ is er trouwens ook een om in de peiling te houden. Sowieso is de Zwitserse competitie vaak een voedingsbodem voor jong talent. Vooral voor iemand met ambities in de scoutelarij!
En daar is Modric weer:
http://www.jutarnji.hr/sport/nogomet/cl ... ,101088.jl
En een stuk door de vertaler:
Poeh: JABU help
http://www.jutarnji.hr/sport/nogomet/cl ... ,101088.jl
En een stuk door de vertaler:
wordt:Dobro upućeni kažu da su Ajax i Mamić “uzeli time out”. Isti izvor kaže da bi Ajax bio najbolja odskočna daska za Modrića, uz godišnju plaću od 2,000.000 eura dali bi mu i kapetansku traku. Iz Ajaxa se najlakše odlazi u Barcelonu i Real, ali i engleske klubove. “Da je Bišćan svojedobno otišao u Ajax, umjesto u Liverpool, danas bi igrao u Barceloni”, tvrdi Danko Đikić, suradnik Ajaxovih skauta za ovaj dio Europe.
Eerst naar AJAX en dan via die springplank naar barca b.v. ? Als Biscan dat had gedaan had ie nu bij barca gespeeld, zegt Dikic de coach voor AJAX in Oost-Europa.Well-being knowing kažu yes we do have been Ajax plus Mummy “uzeli hereby out”. Unchanged wellspring says yes we do bi Ajax been najbolja springboard for Littleness , hard by per year wage with eura dali bi boo plus captainship light. Through Ajaxa does leisurely I depart at into a Barcelonu plus Unimagined , limit plus England club. “Da had Bišćan svojedobno bygone into a Ajax , instead into a Liverpool , today bi playing into a Barceloni” , tough Dane Đikić , cooperator Ajaxovih scout for this part of Euro.
Poeh: JABU help

Hier kan je dus over discussieren Joey. Wat kreeg 010 dan aan echte kansen? Persoonlijk vond ik dat Ajax thuis tegen Vitesse de eerste helft meer werd weggespeeld, kijkend naar het verdedigende aspect bij Ajax. Ook Roda kreeg bij lange na niet van zulke mooie kansen.joey schreef:
Mwah, Ajax werd de eerste helft weggespeeld en kwam in de tweede helft een beetje terug, maar het vertoonde spel was stukken minder dan we van Ajax de laatste jaren gewend waren in Rotterdam. Eerlijk gezegd was het bij vlagen billenknijpen. De Indonesische verslaggever vond Feyenoord eigenlijk beter. En dan te zeggen dat ze in Indonesië over het algemeen voor Ajax zijn!
Ik denk echt dat het duo v/d Wiel - Heitinga beter is dan Vertonghen - Heitinga.
Overigens wordt er hier gesproken over een fout van Ajax om Modric niet eerder te contracteren, maar zitten de andere clubs dan ook niet fout? Wat is wijsheid? Moet Ajax zo'n Lamah proberen te contracteren? Of betaal je daar nu ook al 7 miljoen voor? Hoe wil Ajax gaan spelen komend seizoen? En als je bijvoorbeeld El Ahmadi kan kopen en Defour niet, hoe ga je dan de andere posities invullen? Het is gewoon verdomd moeilijk.
Valt wel mee. Ze scouten echter goed (Oost-Europa en m.n. Zuid-Amerika) en de opleiding is goed. Gronding werk kun je immers wel aan die Zwitsers overlaten.generaal schreef:Zwitserland heeft wel veel "rijke" clubs.
I.v.m. bijv. de HCE valt ook dat erg mee.Spelers daar vertrekken niet bepaald voor een appel en een ei.
Snel erbij zijn dus. Basel of Zürich is een mooie springplank voor spelers. De echt grote jongens gaan naar de heel grote clubs. Dat wat daar net onder zou zitten is zonder meer interessant voor Ajax of PSV.Bovendien zitten de Duitsers er bovenop.
-
AN'Brazilianen Anderson en Jonathas op stage bij Ajax'
BRON: Super Esportes
De zaakwaarnemer van de Brazilianen Anderson en Jonathas meldt dat zij momenteel al in Amsterdam zijn voor een stage van 15 dagen bij Ajax. De spelers van Cruzeiro zouden al langer in de belangstelling van Ajax staan. Over de voorwaarden van een transfer van beide spelers zou al onderhandeld zijn voorafgaand aan de stage. De 18-jarige Jonathas is een aanvaller die afgelopen zomer bijna naar FC Groningen gehaald werd. Omdat de transfer niet voor het sluiten van de transfermarkt kon worden afgerond, ging dat niet door. Anderson is een linkerflankspeler.
Ajax Netwerk
De zaakwaarnemer liet weten dat de stage en mogelijke overgang van het tweetal het begin vorm van een samenwerking van Ajax met Cruzeiro.