SC Heerenveen 2007 - 2008
Niet overdrijven Thomas, alsof een assistent niet emotioneel mag zijn en het altijd eens moet zijn met zijn hoofdtrainer...Thomas schreef:Van een trainer en zijn assistent mag je toch wel verwachten dat ze op een manier met elkaar praten waaruit blijkt dat ze op redelijk gelijkwaardige manier met elkaar werken.
Ik kan me voorstellen dat je boos bent als je beste en belangrijkste speler rood krijgt, maar ik vind de reactie van Verbeek ook grote klasse.
vi.nl'Verbeek wil geen tweede Foppe worden'
12/11/2007 12:53
'Deze club past bij me', zegt Gertjan Verbeek, wiens verbintenis bij SC Heerenveen na deze voetbaljaargang expireert. Maar of hij blijft, staat nog lang niet vast.
'Ik wil geen tweede Foppe de Haan worden', zegt de trainer van de Friese club in de Leeuwarder Courant. Nu de resultaten goed blijven en Verbeek ook mediagenieker is geworden, dringt de vraag zich op wanneer een - al dan niet buitenlandse – gerenommeerde club bij hem aanklopt. 'Ik heb het gevoel dat ik er klaar voor ben, maar ik besef ook dat niet elke club bij me past.'
Verbeek verder: 'Ik wil eruit halen wat erin zit. Ik wil een keer naar het buitenland.' Inmiddels is hij gepolst door een andere club. 'Ik heb gezegd dat mijn contract afloopt, maar dat ik eerst een gesprek zal hebben met Heerenveen.'
voetbalprimeur.nlAlves: "Blijven? Ben je gek?"
Afonso Alves wil weg bij sc Heerenveen. En nog liever vandaag dan morgen. Dat verklaarde de Braziliaanse topschutter aan Sportweek tijdens een interview dat dinsdag verschijnt.
De Braziliaanse spits werd gevraagd of hij een verlengd verblijf in Friesland ziet zitten. Zijn antwoord was zeer kort, maar duidelijk: "Blijven? Haha, ben je gek?"
Alves wil zich elders verder ontwikkelen. "Iedere speler ter wereld, iedere speler bij Heerenveen, wil omhoog. We willen allemaal naar een grotere club, dus ik ook. Dat vind ik normaal."
Ook komt Alves in het interview terug op zijn mislukte transfer naar AZ. "Ik ben niet naar AZ gegaan en dat ligt aan hun voorzitter. Als ze me zo graag wilden hebben, moesten ze maar betalen wat Heerenveen vroeg."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
www.vi.nlVerbeek en SC Heerenveen houden het voor gezien
30/11/2007 13:03
Gertjan Verbeek zei dit seizoen al dat hij 'geen tweede Foppe de Haan wilde worden'. Hij heeft woord gehouden: na dit seizoen vertrekt hij bij de Friese club.
Heerenveen en Verbeek hebben geen haast het nieuws naar buiten te brengen. Goed ingelichte kringen rond de club lieten VI.nl weten dat het streven is het nieuws over de aanstaande scheiding pas na het weekeinde wereldkundig te maken.
De clubleiding van Heerenveen voerde recent besprekingen met Verbeek over diens toekomst bij de club. Op basis van de uitkomst van die gesprekken heeft de oefenmeester besloten de club te verlaten.
Het is een publiek geheim dat Verbeek zich steeds meer stoorde aan het gegeven dat de Friezen - ondanks hun ambitieuze plannen - steeds hun beste spelers naar andere clubs zien vertrekken.
Verbeek volgde in 2004 de in Heerenveen legendarische De Haan op. Ervaring had de oud-speler van de club al: Verbeek was zeven jaar jeugdtrainer en diende acht seizoenen als assistent van zijn voorganger. Tussentijds werkte hij ook nog bij Heracles Almelo.
Het is nog onduidelijk of Heerenveen op korte termijn een poging onderneemt Verbeek op andere gedachten te brengen.
Het zal toch niet dat ....
Nee, dat zal wel niet.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Voor de titel? Nee, daar geloof ik niet in. Onze subtoppers blijven te wisselvallig.Jöhnk schreef:Wat vinden we van Heerenveen? Dark Horse?
Het is wel opvallend dat er een paar maanden geleden nog werd geroepen dat Heerenveen niets is zonder Alves. Onzin dus. Zoals ik laatst al zei, Sibon draait een minstens even goed seizoen als Alves.
Van Henrique had ik wel meer enthousiaste verhalen geooord. Hoe speelde hij gisteren, los van z'n goals?
Apart gezien de resultaten, zowel dit seizoen als de voorgaande.SC Heerenveen neemt afscheid van Verbeek
18/12/2007 13:15
SC Heerenveen gaat op zoek naar een nieuwe trainer. Gertjan Verbeek moet over een half jaar afscheid nemen.
Toen Verbeek (45) uitsprak 'niet de volgende Foppe te willen zijn', leek een einde aan de samenwerking in zicht. De 45-jarige trainer wilde niet als zijn voorganger De Haan zijn complete trainerscarrière verkleven blijven met SC Heerenveen
Verbeek, die sinds 2004 hoofdtrainer is in Friesland, haastte zich alle speculaties over een aanstaand vertrek de kop in te drukken. Hij was met SC Heerenveen in gesprek zijn aflopende contract te verlengen.
Maar die onderhandelingen hebben niet geleid tot een nieuwe verbintenis. 'We zijn zeker niet ontevreden over Verbeek, maar zoeken nieuwe impulsen', gaf directeur Yme Kuiper uitleg. 'Vier jaar is in het eredivisielandschap een lange periode.'
De beslissing is wél verrassend, omdat de Friese ploeg goed bezig is. Na een ietwat stroef begin - met de uitschakeling in de UEFA Cup als dieptepunt - heeft SC Heerenveen de weg omhoog gevonden. Dankzij de fraaie 5-1 uitzege op NAC Breda staat de Friese ploeg vierde.