Ajax - NAC Breda 2-12-2007
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ajax - NAC Breda 2-12-2007
Aanstaande zondag weer een thuiswedstrijd, om 14.30 uur tegen NAC Breda.
Vorig jaar werd het 1-2 in de uitwedstrijd en 2-0 in de thuiswedstrijd.
De stand van beide ploegen:
1. Ajax 12 8 4 0 28 37-14
7. NAC 12 5 4 3 19 14-15
Oftewel, NAC scoort gemiddeld net iets meer dan één keer per wedstrijd en wij net iets meer dan drie keer. Dat wordt dus gewoon 3-1.
Vorig jaar werd het 1-2 in de uitwedstrijd en 2-0 in de thuiswedstrijd.
De stand van beide ploegen:
1. Ajax 12 8 4 0 28 37-14
7. NAC 12 5 4 3 19 14-15
Oftewel, NAC scoort gemiddeld net iets meer dan één keer per wedstrijd en wij net iets meer dan drie keer. Dat wordt dus gewoon 3-1.
Ik was afgelopen vrijdag bij NAC - Roda en ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben van NAC. Het middenveld heeft geen enkele creativiteit en van een spits als Lurling hoeft Ajax toch niet bang te worden. Alleen Ammi (o.i.d.) vind ik wel een aardige speler. Oorspronkelijk rechtsback, maar tegenwoordig spelend als rechtsbuiten. Was vrijdag ook de enige gevaarlijke man. Nee, hier moet Ajax gewoon van kunnen winnen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Wat mij betreft winnen we, maar vrees ik dat we ook nu de 0 niet zullen houden. Was het niet vorig jaar tegen NAC dat de Arena besloot "Ajax Amsterdam" te gaan zingen, net zo lang tot de 2-0 viel? Goed ideetje voor zondag (al was het maar dat ik de vorige Ajax-Nac ziek thuis op de bank zat te kijken).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
vi.nlNAC Breda moet Lurling missen in de Arena
29/11/2007 09:16
Trainer Ernie Brandts van NAC Breda kan zondag in het uitduel met Ajax nog geen beroep doen op Anthony Lurling. De aanvaller wordt geteisterd door een knieblessure.
De dertigjarige Lurling kampt al enkele weken met een knieblessure. De deze week gemaakte MRI-scan toonde geen beschadigingen, maar pijnvrij trainen is er voor de Brabander nog niet bij.
Voor het duel met Roda JC van afgelopen vrijdag maakte Lurling nog gebruik van pijnstillers. Toch voltooide hij die wedstrijd niet; in de 62ste minuut werd hij vervangen door Joonas Kolkka.
-
- AT Toto winner 10/11
Aftellen tot de winterstop, ja, daarna komen Vermaelen en Davids weer terug en gaat Ajax hopelijk een extra verdediger en een creatieve middenvelder halen. Als dat allemaal lukt hebben we een redelijke selectie die zeker kampioen moet kunnen worden. Het is dus zaak om bij de winterstop maximaal een punt of 3 achter te staan op PSV en Feyenoord. Dat is wel te doen denk ik, gezien het programma.joey schreef:Welkom thuis, Mr. Ajax!![]()
![]()
Ik tel de wedstrijden af tot de winterstop. Daarbij denk ik steeds: hoeveel punten kunnen we nog achterop raken? Gelukkig zijn de meeste ploegen in de Eredivisie te matig om te profiteren van Ajax' zwakke punten.
Zo 2 /12 /2007 14:30 competitie: Ajax - NAC
Za 8 /12 /2007 19:30 competitie: Willem II - Ajax
Zo 16 /12 /2007 12:30 competitie: Ajax - PSV
Zo 23 /12 /2007 12:30 competitie: Excelsior - Ajax
Do 27 /12 /2007 20:15 competitie: Ajax - FC Twente
Zo 30 /12 /2007 12:30 competitie: VVV - Ajax
Ik denk dat Ajax tussen de 12 en 15 punten gaat halen uit deze wedstrijden. Alleen PSV en Twente zullen heel lastig gaan worden.
Mjah, ik weet het niet. Er zit zeker wel een gezonde portie winnaarsmentaliteit in het elftal. En na de uitschakeling in de voorronde CL en Uefacup is het elftal ook niet geknakt.joey schreef: Maar jij hebt dus hetzelfde gevoel als ik? Ik ben steeds bang dat de ballon wordt doorgeprikt. Eén nederlaag en er kunnen er zomaar meer volgen.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Daar wil ik het niet meer over hebben, Cees!!!!Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik vind Twente thuis nogal tricky, zo tussen kerst en nieuwjaar. Maar dat kan ook door wat trauma's uit het verleden zijn: Ajax 100 jaar, 0-1 verloren, en ik kan me ook nog een steenkoude, zeiknatte 0-1 in het OS herinneren (Prince Polley?).

Het stinkt aan alle kanten!
-