Braziliaans talent weigert botmeting Real Madrid
20/11/2007 15:15
Het is kiezen of delen voor Real Madrid als ze Breno willen overnemen van São Paulo. De achttienjarige verdediger werkt niet mee aan een speciaal onderzoek om zijn leeftijd te achterhalen.
Real Madrid zou volgens het Braziliaanse mediaconcern Globo een botmeting hebben geëist om te kijken of Breno echt achttien jaar oud is. 'Als ze me willen hebben, is het niet nodig me te onderzoeken', aldus Breno. 'Dan zoeken ze maar een ander. Ook al zou ik zo'n onderzoek probleemloos doorstaan, want ik ben gewoon achttien.'
Breno debuteerde dit jaar bij de Braziliaanse landskampioen en maakte direct indruk met zijn spel. De fysiek ijzersterke verdediger speelde 28 wedstrijden in het Campeonato Brasileiro en scoorde drie keer.
Naast Real Madrid zou ook Bayern München achter Breno aan zitten. De Duitsers hebben zich zelfs al gemeld in Brazilië, maar kwamen nog niet tot een akkoord. 'Als ze de afkoopsom van 12,5 miljoen euro niet betalen, worden er geen zaken gedaan', legde bestuurslid Marco Aurélio Cunha uit.
Breno heeft overigens geen haast om São Paulo te verlaten. 'Bayern zit verlegen om verdedigers. Ik zou graag blijven bij São Paulo om mee te spelen in het Copa Libertadores-toernooi. Maar als de deal goed is voor mij en de club, dan ga ik.'
vi.nl
Het prijskaartje klopte zelfs uitstekend.