De Commissie

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 25, 2007 10:42 pm

Neefkens schreef:Dus als iemand TIEN jaar geleden eventueel een fout heeft gemaakt, mag hij nooit meer in de buurt komen van dat onderwerp? Zelfs om het weer goed te maken?
Daar gaat het niet om. Je moet mensen niet hun eigen werk laten beoordelen. Coronel was ooit betrokken bij verschillende structuurwijzigingen bij Ajax, bij de bouw van de Arena, etc. Daarbij zit hij ook in de ledenraad. Er gaan dan meer belangen spelen dan alleen het belang van Ajax.

Bij JC zijn er altijd redenen waarom hij iets niet kan doen, gewoon verantwoordelijkheid nemen is er al eeuwen niet meer bij.
Misschien, maar dat is hij ook niet verplicht. En hij mag een mening hebben, net als jij en ik.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 26, 2007 3:46 am

Verschil is dat hij een aardige voetballer was en dat alles wat hij zegt tegen coaches kan werken. Daarom moet hij zijn bek eens houden. Als wij iets zeggen ligt niemand er wakker van....Cruijff met zijn onzin kan trainers, besturen e.d. kapot maken
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 26, 2007 7:15 am

Rishi schreef:Verschil is dat hij een aardige voetballer was en dat alles wat hij zegt tegen coaches kan werken. Daarom moet hij zijn bek eens houden. Als wij iets zeggen ligt niemand er wakker van....Cruijff met zijn onzin kan trainers, besturen e.d. kapot maken
Dat vind ik nou zo'n onzin. Ook Cruijff mag zijn mening geven. Dat allerlei mensen daar opgewonden van raken is niet zijn schuld.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 26, 2007 10:02 am

Tuurlijk mag hij zijn mening geven. Alleen Cruijff weet altijd precies zo goed waar het fout zit maar er iets aan doen? Nee hoor.....

Het is altijd lekker makkelijk om commentaar te geven wetend dat je macht en een grote achterban hebt.

Zelfs op RVN kritiek geven, op MVB, op Foppe....maar zelf wel MVB beschermen alsof die nooit iets verkeerd doet
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 26, 2007 10:04 am

Rishi schreef:Tuurlijk mag hij zijn mening geven. Alleen Cruijff weet altijd precies zo goed waar het fout zit maar er iets aan doen? Nee hoor.....
Goh, hij lijkt wel een supporter. :smallgrin.gif:
Het is altijd lekker makkelijk om commentaar te geven wetend dat je macht en een grote achterban hebt. Zelfs op RVN kritiek geven, op MVB, op Foppe....maar zelf wel MVB beschermen alsof die nooit iets verkeerd doet
Mag je het allemaal mee oneens zijn en misschien heb je gelijk. Neemt niet weg dat je Cruijff moeilijk kunt verbieden om zijn mening te geven. Zeker gezien het feit dat zijn mening gevraagd wordt door mensen die blijkbaar willen weten wat hij vindt. Als ze jou vragen wat je van Ajax vindt, zeg je dat toch ook gewoon?

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 26, 2007 10:10 am

Wij zijn toch nietszeggende supporters Joey? Daar zit het verschil. Als Cruijff morgen zegt dat Rijkaard moet opzouten uit Barcelona dan is Rijkaard overmorgen ontslagen bij wijze van spreken.....

Cruijff maakt zichzelf belachelijk de laatste jaren en ik vind het wel grappig. Zeker omdat hij een grote lafaard is die alleen op tv een grote mond heeft. Als hij het echt allemaal zo goed zou weten dan was hij wel een keer bondscoach geworden of nog een keer clubtrainer....
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 26, 2007 10:16 am

Die commissie is gewoon Ajax in het klein. Te log, te veel meningen, te veel gepolder.

Dat zint Cruijff niet. Ben ik eigenlijk wel met hem eens.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 26, 2007 10:28 am

Inderdaad. Van elke belangengroep zit er wel iemand in. Een oud-speler, een oud-bestuurslid, etc. Een garantie dat er niets verandert.

@Rishi: als journalisten en bestuursleden Cruijff klakkeloos napraten, zijn ze daar zelf verantwoordelijk voor. Ik vind ook niet dat Cruijff verplicht is tot wat dan ook. Hij heeft genoeg voor Ajax en het Nederlandse voetbal gedaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma nov 26, 2007 12:22 pm

Jöhnk schreef:Die commissie is gewoon Ajax in het klein. Te log, te veel meningen, te veel gepolder.

Dat zint Cruijff niet. Ben ik eigenlijk wel met hem eens.
Ach als het wel een goede commissie was geweest was ie er ook niet ingestapt en was ie ook weer als een klein kind gaan lopen piepen dat er niet naar hem geluisterd wordt.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 26, 2007 1:01 pm

brigade zuid schreef:Ach als het wel een goede commissie was geweest was ie er ook niet ingestapt en was ie ook weer als een klein kind gaan lopen piepen dat er niet naar hem geluisterd wordt.
Dat denk jij. Dat weet jij niet.

Je moet weten waar je heen wilt. Dan heb je geen commissie nodig. We hebben voor elk onderdeel van het beleid een professional in huis. Laat die mensen hun werk doen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma nov 26, 2007 1:07 pm

Goh, ik zou het niet verkeerd vinden om Ajax als bedrijf een keer door te lichten. Maar dan moet je professionals inhuren, die zien zo waar er langs elkaar heen wordt gewerkt etc.

Dat Stanley Menzo nu gaat vertellen wat er in het verleden allemaal mis is gegaan, tja, daar kan ik niet zo veel mee. De kans is ook niet zo groot dat hij dingen ziet die Van Geel en Beenhakker niet zagen.

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 26, 2007 1:10 pm

Het is een zoethoudertje, meer niet. De huidige directie neemt de commissie in ieder geval totaal niet serieus.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 26, 2007 1:12 pm

Moeilijk, want voetbal is een aparte bedrijfstak. Daar kun je geen modelletjes op loslaten. Voetbalclubs kunnen slecht georganiseerd zijn en toch optimale resultaten behalen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma nov 26, 2007 1:24 pm

Dat vraag ik me af. In het verleden heette Ajax slecht georganiseerd te zijn, maar volgens mij was Ajax juist goed georganiseerd. Korte lijnen, duidelijke verantwoordelijkheden. Tegenwoordig heb je te maken met allerlei directeuren en zo, die vooral uitblinken in het langs de dagelijkse leiding heen werken. Daar moet een modelletje op te vinden zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 26, 2007 2:06 pm

Mwah, trainers als Cruijff en Van Gaal deden álles. Dat is niet gezond. Achter hun aanstelling zat ook geen beleid. Men deed maar wat en het pakte goed uit.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 26, 2007 2:20 pm

Kennelijk was het beduidend gezonder dan wat er nu gebeurt, joey.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 26, 2007 5:18 pm

Ik denk het niet want toen kon het gewoon nog. Nu kan dat dus niet meer. Bosmanarrest, spelers die ieder jaar wegwillen.... ik hoef jou niet te vertellen dat het niet meer zo is als vroeger.

Dat het vroeger wel kon betekent niet dat dat model beter is dan het huidige
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 26, 2007 5:25 pm

Bertje schreef:Kennelijk was het beduidend gezonder dan wat er nu gebeurt, joey.
Dat het een niet werkt wil niet zeggen dat het ander goed was.

Het beleid van destijds hing van toeval aan elkaar. Wat als die domme Beenhakker niet naar Madrid was vertrokken?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma nov 26, 2007 5:34 pm

Tja, wat als...maar dat zou je nu ook kunnen zeggen.

Ik ben er een voorstander van om mensen verantwoordelijkheden te geven. Nu verschuilt men zich achter elkaar.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 26, 2007 10:32 pm

Noem het maar toeval, joey: Rijkaard, Vanenburg, Van 't Schip, Van Basten etc.

En ondertussen had men ook gewoon bekwame mensen rondlopen. Je kunt zeggen dat men 'geluk had' dat Beenhakker vertrok, maar het was geen geluk dat Van Gaal rondliep bij Ajax.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za dec 01, 2007 10:03 am

We krijgen ook nog een interne commissie:
1/12/2007 - Andere rol voor Piet Keizer bij Ajax
(Gepost door RvN)

Het Algemeen Dagblad meldt dat Piet Keizer een andere rol krijgt bij Ajax. Sinds het vertrek van Ten cate zou zijn invloed op het eerste elftal al verminderd zijn. Hij gaat zich volgens het AD nu bezighouden met de jeugdopleiding en gaat op korte termijn een rapport opstellen wat hij van het huidige Ajax vindt. De positie van Keizer werd door analytici al geruime tijd bekritiseerd, omdat verantwoordelijkheden tussen hoofdcoach, technisch directeur en de rol van Keizer onduidelijk zijn.

ajax.netwerk.to

Arthur

Bericht door Arthur » za dec 01, 2007 11:03 am

Ze doen maar wat.

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 01, 2007 2:52 pm

De positie van Keizer werd door analytici al geruime tijd bekritiseerd, omdat verantwoordelijkheden tussen hoofdcoach, technisch directeur en de rol van Keizer onduidelijk zijn.
Het is niet gering! Bekritiseerd door analytici! Dan moet er ingegrepen worden! :hypocrite.gif:

Met andere woorden, waar gaat dit nou weer over? MVG was toch zo blij met zijn vertrouweling?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 01, 2007 2:55 pm

Ik juicht dit wel toe overigens. De jeugdopleiding kan best wat extra aandacht gebruiken.

MVG moet zich maar laten informeren en adviseren door de scouts. Daar zijn ze immers voor.

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 01, 2007 4:08 pm

Hopelijk hebben die iets zinnigs te vertellen. :blush.gif:

Plaats reactie