De ArenA uitbreiden of een nieuw stadion bouwen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr nov 23, 2007 8:47 pm

Tuurlijk, de Arena heeft mij in die 11 jaar ook nooit kunnen "raken". Maar slopen en een nieuwe bouwen is volgens mij niet aan de orde. Denk alleen al aan de kosten.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Nihad

Bericht door Nihad » vr nov 23, 2007 10:58 pm

Wat dacht je van alle winkels en bedrijven die om de Arena heen zitten?

Volgens mij kan je de Arena prima verbouwen tot iets wat meer voetbalstadion is.

En in de tussentijd spelen we onze potjes in het OS.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr nov 23, 2007 11:21 pm

Dus dan heeft iedereen op de tweede ring even een paar seizoenen pech?

Nihad

Bericht door Nihad » za nov 24, 2007 12:02 am

You've got a better idea? ;)
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za nov 24, 2007 12:17 am

Jazeker, en dat heb ik ook in dit topic gepost!

Daniel

Bericht door Daniel » za nov 24, 2007 7:39 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Gezien het feit dat er een wachtlijst is voor seizoenkaarten, kan ik me voorstellen dat Ajax wel, pak 'm beet, 60.000 fans in de Arena kwijt kan per wedstrijd; Blijft de vraag hoe je die uitbreiding zou moeten doen, want door het dak zit er geen derde ring in. Wat wel twee vliegen in een klap oplevert: gracht dicht, stoelen erbij; meer sfeer, meer toeschouwers, minder betonnen kolos (een term die mij overigens meer aan het oude Olympisch doet denken).
Gracht is toch destijds vanwege veiligheidsvoornemen gebouwd, een soort van teken richting de UEFA dat het staaf incident niet meer kan gebeuren? Neem aan dat ze die grachten niet zomaar dichtgooien. Ben overigens wel in voor jou plan, mogen ze direct die gaten in de hoeken dicht maken en de stoelen eens een keer in volledig rood wit. (Het laatste was trouwens al een aantal jaar terug beloofd na veel gelobby van de supportersvereniging. Maar ze hebben het in de doofpot gestopt in de hoop dat er geen haan naar zou kraaien.)

Thafunk

Bericht door Thafunk » zo nov 25, 2007 7:46 pm

Kan me niet voorstellen dat ze de Arena plat zouden gooien om er een nieuw stadion voor in de plaats te zetten. Kan ook geen andere toepassing bedenken voor het stadion wat de bouwkosten van € 140.000.000,- en de latere investeringen van € 17.000.000,- zal rechtvaardigen.

Ik heb geen idee wat de mogelijkheden zijn om de Arena te verbouwen, maar denk wel dat Amsterdam het aan zijn stand verplicht is om een representatief stadion te hebben waar Europese finales gespeeld kunnen worden.

sudesh

Bericht door sudesh » wo nov 28, 2007 3:14 pm

Vandaag in de VI staat het volgende bericht:

Plannen: Er is de afgelopen maanden druk gerekend en getekend. De conclusie: het is mogelijk de capaciteit van de Amsterdam ArenA te vergroten tot 70.000. Daartoe zal echter het dak moeten worden opgelicht, om vervolgens de tweede ring verder op te kunnen trekken. De stadiondirectie betwijfelt of de kosten tegen de baten opwegen. Maar zonder die uitbreidingen zal Amsterdam nooit meer een Champions League-finale mogen organiseren en dreigt een Rotterdams monopolie op grote internationale wedstrijden. De gemeente Amsterdam wil echter niet achterblijven bij Rotterdam, dat via de nieuwe Kuip een serieuze gooi naar de kandidatuur van de Olympische Spelen wil doen. Binnenkort treden club, gemeente en stadiondirectie met elkaar in overleg. Ook de KNVB komt op gesprek.

Harm

Bericht door Harm » wo nov 28, 2007 3:43 pm

Ik denk trouwens dat Nederland en België niet eens het WK binnenhalen. Dus al dat gedoe om niks...

Van mij mogen alle clubs een enorm stadion bouwen zolang er maar geen gemeenschapsgeld naartoe gaat.

Daniel

Bericht door Daniel » wo nov 28, 2007 4:18 pm

Ik las ergens anders dat ze ook extra plekken wilde creeëren door de gracht dan ook dicht te maken. Dat zou al helemaal geweldig zijn, want zeker die gracht is een doorn in het oog.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo nov 28, 2007 6:44 pm

sudesh schreef: Plannen: Er is de afgelopen maanden druk gerekend en getekend. De conclusie: het is mogelijk de capaciteit van de Amsterdam ArenA te vergroten tot 70.000.
Nou dat is netjes toch, bouw die gracht ook maar lekker vol, ideaal. Ik vind je kan ook niet achterblijven bij Rotterdam, die finale hoort gewoon in Amsterdam thuis en er is nog steeds een wachtlijst voor seizoenskaarten dus het toeschouwersgemiddelde kan nog best wat omhoog en natuurlijk heb je nu nog zat lege plekken maar de goedkopere plaatsen zijn er nog altijd te kort van.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di dec 04, 2007 7:38 pm

Die finale mag wat mij betreft best in r'dam gespeeld worden, wij hebben daar immers ook de Europacupfinale 1972 gespeeld en menig Ajacied zal daar nog zeer warme herinneringen aan hebben. Maar het lijkt me wel zaak om een nieuw stadion te bouwen met een capaciteit van 77.000 à 85.000 inwoners.

Ik zou het stadion dan De Nieuwe Meer noemen en of vlakbij Diemen Zuid plaatsen of naast De Toekomst (dat complex gaat binnenkort flink uitgebreid worden).

Dat moet een stadion zijn zonder dak (of dat alleen de 2e en 3e ring droog zitten), echt gras. De fanatiekste supporters moeten achter de goal en bij de cornervlag, zodat je weer een vak M hebt waarvan de tegenstander in hun broek zal poepen.

Vak F gooi je dan aan de andere kant van de goal en Vak 410 weer ergens in een hoek zodat iedereen met een schuin oog naar de meest wilde Tifo acties kan kijken.

De Arena blijft gewoon bestaan voor concerten, als een evenementenhal waarin eventueel gevoetbald zou kunnen worden (Suriprofs, etc.)
Het is maar een ideetje...

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » ma jan 07, 2008 11:34 am

Nieuw stadion tussen Amsterdam en Almere?
Amsterdam wil megastadion bouwen

www.nu.nl

AMSTERDAM - Amsterdam heeft plannen om een nieuw stadion bouwen. Hiermee wil de gemeente een serieuze gooi doen naar het WK voetbal van 2018 of de Olympische Spelen van 2028, bevestigde wethouder Carolien Gehrels (Sport) maandag een artikel in het AD.

De politica heeft een locatie tussen Amsterdam en Almere op het oog. Daarvoor zou een deel van het IJmeer drooggelegd moeten worden. De bouw van het stadion kost naar schatting 60 tot 80 miljoen euro. In het complex moet plek zijn voor 80 duizend bezoekers, aldus Gehrels.

Arena

Volgens de wethouder heeft het huidige stadion, de Amsterdam Arena, te weinig capaciteit. "Laatst wilden we ons kandidaat stellen om, na 1998, opnieuw de Champions League-finale in de ArenA te houden. De UEFA liet dat niet toe, omdat die het stadion te klein vond."

Atletiek

Het WK voetbal en de Spelen zijn niet de enige sportevenementen die de hoofdstad wil organiseren. Gehrels heeft ook het EK atletiek in 2014 of 2016 op het oog. Dat zou in het Olympisch Stadion moeten plaatsvinden, dat hiervoor moet worden uitgebreid.

Onderzoeken

Door de organisatie van veel grote evenementen op zich te nemen, wil de wethouder de UEFA en het internationaal olympisch comité IOC ervan overtuigen dat Amsterdam het aankan om het WK voetbal en de Olympische Spelen te organiseren.

Het nieuwe stadion zou er voor 2018 moeten staan. Dit jaar neemt de gemeente de tijd om te onderzoeken of de bouw haalbaar is, aldus Gehrels.

(c) ANP
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 07, 2008 11:37 am

Ahum, moet Ajax daar dan gaan spelen?
Het stinkt aan alle kanten!

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » ma jan 07, 2008 11:39 am

Staat er niet duidelijk in vermeld :hypocrite.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 07, 2008 11:40 am

Ik ga niet naar Almere zeg. :kots:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 07, 2008 11:43 am

Lekker beleid weer hoor.

90.000 is veeeel te groot voor Ajax en voor Nederlandse sporten. Ook voor live-acts lijkt het me veel te groot.

En gaan we een stukkie IJmeer droogleggen? Mag wat kosten zeker?

Klinkt allemaal leuk, maar in mijn ogen kan je dan beter de Arena platgooien en daar iets nieuws en moois van maken.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 07, 2008 11:44 am

En waar moet Ajax dan in de tussentijd spelen?

Van de Arena is best wat te maken. Het kan allemaal een stuk gezelliger.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 07, 2008 11:46 am

Niets aan de hand, toch? Wij houden gewoon de ArenA.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » ma jan 07, 2008 11:47 am

Waarom willen we zo nodig een toernooi? Ja, om het geld natuurlijk. Maar hallooo, we zijn fucking Nederland. Ik vind het al heel wat dat er best veel stadions in zo'n klein land zijn, vaak met een behoorlijke capaciteit.

Als de Arena niet goed genoeg (meer) is, dan niet. Zoals Joey ook zegt, het kan gezelliger. Dat veel liever dan een nieuw stadion.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 07, 2008 11:47 am

Bertje schreef:Niets aan de hand, toch? Wij houden gewoon de ArenA.
Joepie.... ongezellig kut stadion met een vreselijke grasmat.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 07, 2008 11:49 am

Sfeer maak je grotendeels zelf.

En met niemand anders!

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 07, 2008 11:51 am

Da's volgens mij nog het grootste probleem; niet de afstand tussen veld en supporters, niet het voliere-gevoel, maar die grasmat. Iedere wedstrijd gaan er wel een paar spelers om onverklaarbare redenen onderuit en niet voor niets is onze ziekenboeg nooit leeg.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 07, 2008 11:52 am

Daar ben ik het wél mee eens. Die grasmat moet natuurlijk véél beter.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 07, 2008 11:53 am

Moet zeggen dat ik steeds meer gehecht begin te geraken aan de ArenA. Ja, het is een betonnen bak omringd door lelijke flatgebouwen en tochtige stations, maar dat heeft ook wel weer wat. Enige wat mij een doorn in het oog is, is de gracht. Die moet echt dicht. En de kleur van de stoeltjes moet aangepast.

Edit: en die grasmat natuurlijk. Ga desnoods over op kunstgras.

Plaats reactie