Ok, maar hoe is het in zijn algemeenheid na zo'n blessure met een speler van zijn leeftijd gesteld?Jöhnk schreef:Ach ja, botbreuken herstellen nu eenmaal minder snel naarmate men ouder wordt. Kun je nog zo fit zijn, Davids zal moeten wachten totdat het bot helemaal geheeld is.
Edgar Davids
Moderator: mods
Met van Basten lijkt hij ook niet bepaald "close".
Maar het zal hoe dan ook een moeilijk verhaal worden. Tegen de tijd dat hij wedstrijdfit zal zijn heeft hij bijna de voor een voetballer gevorderde leeftijd van 35 bereikt.
Daarnaast is het sowieso nog maar de vraag welk niveau iemand nog kan halen na zo'n zware blessure. Zeker op die leeftijd en voor een speler die om zijn voetballende vermogen tot ontplooiing te kunnen brengen dient te beschikken over een extreem fit en afgetraind lijf.
Davids is een goede voetballer. Maar geen speler die over zoveel inzicht en intrinsieke klasse beschikt dat hij zelfs op slechts 80 a 90 procent van zijn fysieke mogelijkheden toch nog een meerwaarde vormt. Voor zover er in het hedendaagse tempovoetbal uberhaupt nog spelers zijn die daar toe in staat zijn.
Maar het zal hoe dan ook een moeilijk verhaal worden. Tegen de tijd dat hij wedstrijdfit zal zijn heeft hij bijna de voor een voetballer gevorderde leeftijd van 35 bereikt.
Daarnaast is het sowieso nog maar de vraag welk niveau iemand nog kan halen na zo'n zware blessure. Zeker op die leeftijd en voor een speler die om zijn voetballende vermogen tot ontplooiing te kunnen brengen dient te beschikken over een extreem fit en afgetraind lijf.
Davids is een goede voetballer. Maar geen speler die over zoveel inzicht en intrinsieke klasse beschikt dat hij zelfs op slechts 80 a 90 procent van zijn fysieke mogelijkheden toch nog een meerwaarde vormt. Voor zover er in het hedendaagse tempovoetbal uberhaupt nog spelers zijn die daar toe in staat zijn.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Kluivert had een hoop kunnen leren van Adriaanse, trouwens. Die jongen heeft echt te weinig uit zijn talent gehaald, zeg. Maar dat is volledig offtopic.joey schreef:Maar wel blaffende trainers die hem 'respect' geven. Dat wordt een probleem. Davids en Adriaanse, dat lijkt me totaal geen combinatie. Maar misschien vergis ik me. (Denk niet dat Adriaanse er bij de Kabel goed opstaat. Kluivert had een grote hekel aan hem.)
Je meent het, die jongen heeft jarenlang zijn lichaam niet goed verzorgd en moet nu op de blaren zitten. Zijn talent heeft hij wel benut (toch ook weer misschien niet volledig maarja), dat hebben we bij Barca wel gezien. Het probleem is dat Kluivert niet genoeg voor zijn sport geleefd heeft voordat hij afzakte en waardoor hij dus afzakte. Had hij beter voor zijn lichaam gezorgd, dan had hij misschien nog wekelijks vrolijk bij Barca in de basis staan ballen.
Ja omdat Adriaanse als coach dingen van hem verlangde, en daar kan Patje niet tegen. De hele familie Kluivert doet Patje namelijk geloven dat hij Goddelijk is. Co heeft niets met spelers die Goddelijk zijn.joey schreef:Maar wel blaffende trainers die hem 'respect' geven. Dat wordt een probleem. Davids en Adriaanse, dat lijkt me totaal geen combinatie. Maar misschien vergis ik me. (Denk niet dat Adriaanse er bij de Kabel goed opstaat. Kluivert had een grote hekel aan hem.)
- Daily Blind
Het kan ook snel gaan:goodfella schreef:Ok, maar hoe is het in zijn algemeenheid na zo'n blessure met een speler van zijn leeftijd gesteld?Jöhnk schreef:Ach ja, botbreuken herstellen nu eenmaal minder snel naarmate men ouder wordt. Kun je nog zo fit zijn, Davids zal moeten wachten totdat het bot helemaal geheeld is.
Janssen zit voor het eerst weer op Vitesse-bank
14/12/2007 18:42
Hoewel coach Aad de Mos tegen Excelsior geen wijziging aanbrengt in zijn basisopstelling ten opzichte van het duel met FC Twente
(2-2), telt de selectie toch een nieuw gezicht. Theo Janssen zit voor het eerst weer op de bank.
Vanwege een breuk in een scheenbeen was Janssen sinds eind september uit de roulatie geweest. Afgelopen week speelde hij twee keer mee met Jong Vitesse en werd door De Mos fit genoeg bevonden om ook weer aan te sluiten bij de eerste selectie.
Hoewel Excelsior hekkensluiter is in de Eredivisie verwacht de Vitesse-coach geen gemakkelijke wedstrijd. 'Excelsior is een aparte ploeg, die vanuit een achterstand toch gevaarlijk kan zijn. Het is zaak om snel tot scoren te komen en daarbij is de 'restverdediging' van belang. Daarmee bedoel ik dat we goed zullen moeten staan bij balverlies.'
Vast niet. Dat is het aard van het beestje.Jabu schreef:Dat was 8 jaar geleden en Adriaanse zijn eerste klus bij een grote club. Misschien kijkt hij nu ook wel anders tegen bepaalde zaken aan.
Bij LVG zie je hetzelfde. Hij moest zo nodig van Shota af omdat die niet meer alles kon spelen. Dom, dom...
Het stinkt aan alle kanten!
Dat weet je niet. Misschien was hij dan niet geblesseerd geraakt.
Ik had Shota er zeker bijgehouden, zelfs al speelde hij maar de helft van de wedstrijden. Al was het maar om zijn aanzien binnen de groep, zijn persoonlijkheid. En hij schopt er in de helft van de wedstrijden nog wel een paar in.
Ik had Shota er zeker bijgehouden, zelfs al speelde hij maar de helft van de wedstrijden. Al was het maar om zijn aanzien binnen de groep, zijn persoonlijkheid. En hij schopt er in de helft van de wedstrijden nog wel een paar in.
Het stinkt aan alle kanten!