Met dat elftal stonden we wel 1 minuut blessuretijd af van de 1/2 final CL.Thomas schreef:Het was inderdaad behoorlijk mooit uitgebalanceerd, de tweede seizoenshelft. Maar de selectie met Chivu, Zlatan, etc had wel even wat meer individuele kwaliteit en creativiteit in huis hoor. De selectie van het seizoen 2002/2003 was de sterkste die ik de afgelopen jaren heb gezien. Ajax had dat jaar natuurlijk ook gewoon kampioen moeten worden.
Wie moet Henk ten Cate opvolgen?
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Er liepen ook spelers als Van Damme, O'Brien en de versleten Witschge en Litmanen in rond. En Sikora niet te vergeten.Thomas schreef: De selectie van het seizoen 2002/2003 was de sterkste die ik de afgelopen jaren heb gezien.
Qua individuele klasse en puur talent was die groep i.m.o. ook beter dan de selectie van vorig seizoen, maar vorig seizoen had Ajax in plaats daarvan meer routine en scorend vermogen.
Ronald Koeman (en vele andere trainers) zouden met het Ajax van vorig seizoen fluitend kampioen zijn geworden en zouden zich voor de CL hebben geplaatst.
wimpey schreef:Er liepen ook spelers als Van Damme, O'Brien en de versleten Witschge en Litmanen in rond. En Sikora niet te vergeten.
Van Damme is van het niveau Colin. O'Brien was een aardige selectiespeler (te vergelijken met de rol van Delorge nu). Litmanen was, indien fit, vrijwel altijd van toegevoegde waarde.
Qua individuele klasse en puur talent was die groep i.m.o. ook beter dan de selectie van vorig seizoen, maar vorig seizoen had Ajax in plaats daarvan meer routine en scorend vermogen.
Maar weer minder creativiteit.
-
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik kan er nóg chagrijnig van worden... Weet nog dat ik in de 90e minuut zag dat er nog 4 minuten blessuretijd waren en dat mijn maatjes en ik in koor riepen: veel te lang!
Overigens moeten we de boel ook weer niet romantiseren. Of zijn we Valencia uit vergeten? Of de zenuwslopende laatste minuten, thuis tegen Inter, volledig afhankelijk van de uitslag bij Rosenborg - Lyon? Uitschakeling in de 1e groepsfase was toen net zo dichtbij als de halve finale.
Overigens moeten we de boel ook weer niet romantiseren. Of zijn we Valencia uit vergeten? Of de zenuwslopende laatste minuten, thuis tegen Inter, volledig afhankelijk van de uitslag bij Rosenborg - Lyon? Uitschakeling in de 1e groepsfase was toen net zo dichtbij als de halve finale.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Mij ook. Zo geweldig was dat Ajax nou ook (nog) niet. Als dat team nog 2, 3 jaar bij elkaar gebleven was, dan zou het wellicht Europese top zijn geworden; Zeker met spelers als Chivu, VdV, Sneijder, Zlatan, Maxwell,Trabelsi. Maar dat Ajax was gewoon te onervaren en zeker geen Europese hoogvlieger; daarvan waren de uit- en thuiswedstrijden tegen Inter en uit tegen Valencia (maar in feite ook de twee wedstrijden tegen Milan) wel het bewijs.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Die moet aan deze voorwaarden voldoen
De T.Ajax-trainer moet voldoen aan 7 eisen
AMSTERDAM - Ajax is nog altijd hard op zoek naar een nieuwe trainer voor volgend seizoen. Het eisenpakket is inmiddels wel bekend. Martin van Geel heeft verklaard dat het profiel voor de nieuwe hoofdtrainer uit een zevental eisen bestaat. "Hij moet veel ervaring hebben, zowel nationaal als internationaal. Hij moet aanvallend voetbal voorstaan, spelers beter kunnen maken, autoriteit hebben, communicatief sterk zijn en de rol van manager aankunnen. Tot slot is het absoluut een pre als hij Nederlands spreekt”, zei de technisch directeur van de Amsterdamse club.
Martin van Geel is op zoek naar een nieuwe trainer voor Ajax.
Adrie Koster komt zonder internationale ervaring dus niet in beeld. De huidige trainer volgde in de loop van dit seizoen de naar Chelsea vertrokken Henk ten Cate op.
Blij met de punten ...
Nu willen jullie LvG weer ??? Moet je eens kijken hoe de meesten hier zaten te kankeren voor hij vertrok de laatste keer. Geweldige convictie in jullie opninies
De beste man is al ingepikt door PSV. Nou laat voor mij Koster het maar proberen to we kunnen zien hoe de zaken er voor staan in Mei. Als dat okay is kan Koster voor mij blijven, en zo niet dan zullen er veel meer mensen beschikbaar zijn tegen die tijd dan nu al te moeten kiezen tussen de wwinigen die nu klaar staan. "Internationale ervaring" is voor my a load of "bull".

De beste man is al ingepikt door PSV. Nou laat voor mij Koster het maar proberen to we kunnen zien hoe de zaken er voor staan in Mei. Als dat okay is kan Koster voor mij blijven, en zo niet dan zullen er veel meer mensen beschikbaar zijn tegen die tijd dan nu al te moeten kiezen tussen de wwinigen die nu klaar staan. "Internationale ervaring" is voor my a load of "bull".