Het scoutingshoekje van Enganche

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 29, 2007 12:06 am

Ah, ik zie het. Kan best. RIO en ik hebben het daar laatst nog over gehad.

Maar Breno lijkt inderdaad tot de categorie onhaalbaar te behoren. Al blijft het natuurlijk afwachten waar die jongen terechtkomt. De raarste spelers worden door verscheidene media in verband gebracht met allerlei topclubs, als ze maar jong zijn en het predikaat 'talentvol' hebben.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 29, 2007 11:15 pm

Er zit overigens geen grote transfer in voor Alex Silva. Hij is geblesseerd geraakt en is misschien wel zes maanden out.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di okt 30, 2007 7:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 30, 2007 11:58 am

Nieuws rond Caio:
Palmeiras licht optie 50% rechten Caio toe

De voorzitter van Barueri, de club waar de Braziliaanse middenvelder Caio onder contract staat, heeft laten weten dat Palmeiras inmiddels bevestigd heeft dat het de optie op Caio zal lichten.

Caio is momenteel uitgeleend aan Palmeiras. Die club had daarbij bedongen 50% van de transferrechten te mogen kopen voor een bedrag van 1 miljoen dollar. Daar waren de clubs al langere tijd over in gesprek. De vermeende interesse van Ajax, waarover in Brazilie al dagen gesproken wordt, heeft alles in een stroomversnelling gebracht. Met de geruchten dat Ajax 10 miljoen dollar over zou hebebn voor Caio heeft Palmeiras inmiddels aan Barueri bevestigd de optie op 50% van de transferrechten voor de overeengekomen datum van 22 december te lichten.

Indien Ajax de interesse concretiseert zal de club dus met twee partijen moeten onderhandelen. Volgens de voorzitter van Barueri zijn er heleboel tussenpersonen rondom de club actief met deze geruchten, maar ligt er (nog) geen aanbieding van Ajax.

Ajaxfanz.nl

Overigens was de hier welbekende DAM degene die me vroeg om m'n schema even door de war te gooien en alvast wat wedstrijden van Lanús te bekijken, speciaal voor Valeri. Zodoende ben ik die jongen dus (eerder) op het spoor gekomen. :biggthumpup.gif:

Nu zullen daar wel grapjes over gemaakt worden, maar ik vind het wel zo netjes om het even te vermelden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 07, 2007 12:59 am

Wat denken jullie, gaat Davids nog een jaartje door?

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo nov 07, 2007 10:02 am

Waarom vraag je dat hier en niet in de Davids topic?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 07, 2007 10:12 am

Als hij stopt moet Thomas natuurlijk als de sodemieter gaan scouten voor een opvolger....:wink.gif:

Ik zie Davids overigens, mits hij topfit is, nog wel een jaar doorgaan. Het is even afwachten hoe hij terugkomt van zijn beenbreuk maar als hij zijn niveau van vorig jaar weer haalt is hij van waarde. Komend seizoen moet er dan wat mij betreft een jonge opvolger klaar staan die in zijn schaduw kan toegroeien naar het overnemen van zijn positie. En dan heb ik het uiteraard over het voetballende gedeelte want zijn rol als leider van het team zal niet bij een jonge speler terecht komen.
Nil volentibus arduum

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo nov 07, 2007 10:28 am

Ik zie Davids ook doorgaan, mits de nieuwe trainer hem bevalt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 07, 2007 11:45 am

Marillion schreef:Als hij stopt moet Thomas natuurlijk als de sodemieter gaan scouten voor een opvolger....:wink.gif:

Ik zie Davids overigens, mits hij topfit is, nog wel een jaar doorgaan. Het is even afwachten hoe hij terugkomt van zijn beenbreuk maar als hij zijn niveau van vorig jaar weer haalt is hij van waarde. Komend seizoen moet er dan wat mij betreft een jonge opvolger klaar staan die in zijn schaduw kan toegroeien naar het overnemen van zijn positie. En dan heb ik het uiteraard over het voetballende gedeelte want zijn rol als leider van het team zal niet bij een jonge speler terecht komen.
Ik heb inderdaad al een opvolger in m'n hoofd. Past wellicht mooi in het rijtje controlerende middenvelders dat op (iets) latere leeftijd de stap maakte naar Europa (Gilberto Silva, Marcos Senna, Renato, Mineiro). 23 Jaar jong genoeg?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 09, 2007 12:12 pm

Weer nieuws met betrekking tot een van m'n spelers:
Braziliaan Thiago bevestigt aanbod Hamburger SV
09/11/2007 11:26

Hamburger SV heeft zijn oog laten vallen op Thiago. De 23-jarige verdediger van Fluminense is zeer ingenomen met de concrete interesse uit Duitsland.

'Het aanbod streelt me', vertelde Thiago schuchter aan de Braziliaanse pers na afloop van een training met Fluminense. 'Ik ben zeer gelukkig dat zo'n grote Europese club belangstelling voor me heeft.'

Thiago (23) heeft eerder kennis gemaakt met Europa. In 2004 verkaste hij naar FC Porto, waar hij echter geen wedstrijd in de hoofdmacht speelde. Ook zijn verhuizing naar Dinamo Moskou werd geen succes. Fluminense haalde hem in 2006 op huurbasis terug naar Brazilië.

De transferrechten liggen nog bij Dinamo Moskou, waar Thiago nog tot medio 2009 vastligt. Dietmar Beiersdorfer, technisch directeur bij HSV, denkt aan een transfer in januari. 'Als het sportief en financieel haalbaar is, kan ik dat niet uitsluiten.'

Dat Hamburger SV zich in de winterstop wil versterken met een verdediger is niet vreemd, ook gezien de wissel die de strijd om Afrika Cup trekt op de personele bezetting. Thimothee Atouba (Kameroen), Collin Benjamin (Namibië) en Guy Demel (Ivoorkust) kunnen een uitnodiging verwachten voor het Afrikaanse kampioenschap, dat op 20 januari begint in Ghana.
vi.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 09, 2007 12:14 pm

Thomas schreef:Wat denken jullie, gaat Davids nog een jaartje door?
Ik betwijfel het. Davids kwam ook voor Ten Cate.

Ik zie Davids niet onder Jol trainen en ook niet onder Adriaanse. Ga dus maar alvast aan de slag, Thomas.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr nov 09, 2007 12:16 pm

Sowieso niet onder Jol en Van Basten. Adriaanse geef ik een kansje, maar het moet gek lopen wil die komen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 09, 2007 12:17 pm

Ben al bezig met een bepaalde speler. Speelt meer controlerend dan als pitbull en kan zowel als controlerende linkshalf als in het centrum uit de voeten.

Je hebt hier nogal wat in te halen, Joey. :wink.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr nov 09, 2007 12:25 pm

Thomas, zijn die spelers die jij genoemd hebt en gaat noemen nog wel haalbaar voor Ajax? Ajax gaat geen 10 miljoen besteden aan spelers. Zeker niet voor onbekende spelers.

Zijn die spelers die jij noemt bedoeld als spelers voor Ajax of zijn het gewoon goede spelers?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 09, 2007 12:27 pm

Breno was gezien de huidige geruchten echt onhaalbaar. Dat was een inschattinfsfoutje van mijn kant. Caio en Thiago Silva zijn wel haalbaar. Ajax zat achter Caio aan en moet ook een heel eind mee kunnen met HSV.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 09, 2007 12:39 pm

Misschien met de transfersom maar reken maar dat ze bij HSV een stuk verder gaan met het salaris. Waarom zou zo'n Nigel de Jong er anders destijds heen zijn gegaan?
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 09, 2007 12:41 pm

Ook het sportieve gedeelte speelt een rol. HSV staat er nu dan weer wat beter voor, maar Ajax staat in principe altijd in de top van de Eredivisie en speelt Europees voetbal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 1:00 am

De geruchten van Ochoa naar Manchester United worden steeds sterker.

Lionel

Bericht door Lionel » za nov 10, 2007 5:19 am

Ik lees hier in kranten in Maleisie dat hij al is aangetrokken en in de winterstop komt voor een bedrijf van 15 miljoen euro's. Onhaalbaar dus voor Ajax.

Hoeveel kost zo een Ustari? Die zit toch maar op de bank bij Getafe...
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za nov 10, 2007 8:29 am

Wat moeten wij nu met een keeper?
Laten we een goede verdediger en een middenvelder kopen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 11:28 am

Rishi schreef:Ik lees hier in kranten in Maleisie dat hij al is aangetrokken en in de winterstop komt voor een bedrijf van 15 miljoen euro's. Onhaalbaar dus voor Ajax.
Nu wel, ja. Maar goed, de nood was in de zomer ook niet echt hoog voor een keeper. Zo eerlijk moet je ook zijn.
Rishi schreef:Hoeveel kost zo een Ustari? Die zit toch maar op de bank bij Getafe...
Hij heeft Getafe 9 miljoen euro gekost en is pas 21 jaar. Zijn tijd komt nog wel, maar niet bij Ajax natuurlijk.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 3:24 pm

Thomas schreef:
Marillion schreef:Als hij stopt moet Thomas natuurlijk als de sodemieter gaan scouten voor een opvolger....:wink.gif:
Ik heb inderdaad al een opvolger in m'n hoofd. Past wellicht mooi in het rijtje controlerende middenvelders dat op (iets) latere leeftijd de stap maakte naar Europa (Gilberto Silva, Marcos Senna, Renato, Mineiro). 23 Jaar jong genoeg?
Die speler die ik in m'n hoofd had is wellicht toch meer iets voor het huidige Feyenoord. Voorlopig kijk ik wel even verder, al ga ik Ajax misschien toch inlichten.
Rishi schreef:Thomas, zijn die spelers die jij genoemd hebt en gaat noemen nog wel haalbaar voor Ajax? Ajax gaat geen 10 miljoen besteden aan spelers. Zeker niet voor onbekende spelers.
Ajax gaat sowieso niemand puur en alleen halen op mijn advies, natuurlijk. Het is dus aan Ajax of ze die (onbekende) speler gaan bekijken om hem te leren kennen.

Maxwell22

Bericht door Maxwell22 » do nov 15, 2007 4:25 pm

Thiago Silva waar jij een paar weken geleden een verslag over had gemaakt Thomas. Schijnt in de belangstelling te staan van HSV.
Hamburger SV hoopt zich in januari te versterken met Thiago Silva. De verdediger staat op dit moment nog onder contract bij Fluminese, al liggen zijn transferrechten bij zijn oude club Dinamo Moskou.
In Rusland kwam de 23-jarige Silva echter niet uit de verf, waarna hij koos voor een terugkeer naar zijn vaderland. In Brazilië bloeide de voorstopper weer op en inmiddels is hij zelfs weer kandidaat om opgeroepen te worden voor het nationale elftal.

Thiago Silva moet zo'n twee miljoen euro opleveren, wat geen probleem lijkt voor HSV. De Duitse nummer twee hoopt zich in januari ook nog te versterken met een vleugelverdediger. Dit omdat Thimothee Atouba, Collin Benjamin en Guy Demel in januari afwezig zijn in verband met de Afrika Cup.
BRON: Voetbalprimeur

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 16, 2007 7:36 pm

Europa opgepast. Breno komt eraan. Qua haalbaarheid zat ik ernaast. Het prijskaartje klopte redelijk. Bayern gaat 14 miljoen euro voor hem neertellen. Een van de weinige spelers in Zuid-Amerika waarvan ik denk dat hij geen tussenstap nodig heeft.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo nov 18, 2007 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 17, 2007 8:29 pm

Thomas schreef:Ook het sportieve gedeelte speelt een rol. HSV staat er nu dan weer wat beter voor, maar Ajax staat in principe altijd in de top van de Eredivisie en speelt Europees voetbal.
HSV betaalt 3 keer netto van hetgeen Ajax bruto betaalt, Thomas. Dus het lijkt me dat Thiago en Caio en al die anderen liever naar Hamburg gaan...

Petje af voor HSV, ze voeren daar een prima beleid. VDV ijskoud behouden ondanks interesse van Valencia, PSV werd al bij voorbaat te kennen gegeven dat ze Stevens konden vergeten. Ze hebben net een piepjonge Nigeriaan (topscorer WK onder 17) gehaald, Jerome Boateng (Stevens' aankoop) doet het voortreffelijk en in de winterstop halen ze er nog wat bij. Ik heb respect voor die Stevens, gewoon een zeer goede trainer.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 18, 2007 3:07 am

wimpey schreef:
Thomas schreef:Ook het sportieve gedeelte speelt een rol. HSV staat er nu dan weer wat beter voor, maar Ajax staat in principe altijd in de top van de Eredivisie en speelt Europees voetbal.
HSV betaalt 3 keer netto van hetgeen Ajax bruto betaalt, Thomas. Dus het lijkt me dat Thiago en Caio en al die anderen liever naar Hamburg gaan...
Het kan best dat Ajax inmiddels te laat is, maar aan de andere kant gaat Thiago Silva hoe dan ook inleveren aan salaris in vergelijking met Dinamo Moskou. En sportief gezien kan Ajax gewoon mee met HSV.

Maar goed, de discussie gaat nergens over, want Ajax probeert het niet eens.

Plaats reactie