Seizoen 2007/2008 Jong Ajax
Moderator: mods
Ik heb er niet zo op gelet of hij daar wel speelt maar dat zou ik inderdaad een redelijk besluit vinden. Die jongen is nu al sinds zijn verblijf nauwelijks in staat om te spelen. Dan kan het niet zo zijn dat hij wel doodleuk zijn interlands speelt.
Het zou nu misschien beter zijn om een periode uitsluitend voor Jong Ajax te spelen om zo echt wedstrijdfit te raken. Eigenlijk past een interland, zeker tegen een land als Portugal, niet in dat schema.
Het zou nu misschien beter zijn om een periode uitsluitend voor Jong Ajax te spelen om zo echt wedstrijdfit te raken. Eigenlijk past een interland, zeker tegen een land als Portugal, niet in dat schema.
Nil volentibus arduum
Tof, ga ik zeker even langs. Heb sinds deze week Donderdag vrij dus dat komt goed uit.Thijs schreef:Aanstaande donderdagmiddag speelt Jong Ajax om 14.30 u op de Toekomst een oefenwedstrijd tegen eredivisionist VVV-Venlo.
Misschien leuk voor de mensen die die middag vrij hebben om een kijkje te gaan nemen, mij lijkt het wel leuk.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ja, door die flapdrol van een Michael Krohn-Dehli. Wat een oelewapper zeg.
En dan moet je na die rode kaart voor Slijngard nog een hele verlenging met tien man verder.
En toen waren we nóg de veel betere ploeg hoor, daar niet van. Gentenaar miste de laatste, maar stopte er in de wedstrijd ook nog één en tijdens de strafschoppenserie ook een stuk of drie/vier. Er zijn er uiteindelijk wel tien of elf genomen.
Uitblinker: Jan-Arie van der Heijden, wát een voetballer! Speelde á la Frank de Boer, scoorde met een mooie vrije trap en elke dieptepass was perfect op maat. En alsof het nog niet genoeg was kregen we de ene panna na de andere voorgeschoteld. Jan-Arie in Oranje, ohohohohh!
En dan moet je na die rode kaart voor Slijngard nog een hele verlenging met tien man verder.
En toen waren we nóg de veel betere ploeg hoor, daar niet van. Gentenaar miste de laatste, maar stopte er in de wedstrijd ook nog één en tijdens de strafschoppenserie ook een stuk of drie/vier. Er zijn er uiteindelijk wel tien of elf genomen.
Uitblinker: Jan-Arie van der Heijden, wát een voetballer! Speelde á la Frank de Boer, scoorde met een mooie vrije trap en elke dieptepass was perfect op maat. En alsof het nog niet genoeg was kregen we de ene panna na de andere voorgeschoteld. Jan-Arie in Oranje, ohohohohh!
ADFeyenoord win thriller in Arena
AMSTERDAM - Bert van Marwijk verliet de Arena op het moment dat Feyenoord er niet meer aan te pas kwam. In de achtste finale van het bekertoernooi voor belofteteams hadden de generatiegenoten van Ajax de Rotterdammers nagenoeg op de knieën, alleen was niemand bij machte de trekker over te halen.
Dat dacht de Feyenoord-hoofdtrainer blijkbaar ook, hij geloofde het wel. En miste vervolgens alle hoogtepunten.
Feyenoord won ook nog, na een sensationele reeks strafschoppen, 7-6. De gelijkmakende strafschop werd gemist door Dennis Gentenaar. De uitblinkende Ajax-doelman, hij had vlak voor de eerste pauze al een penalty gestopt van Diego Bisewar, werd daardoor de schlemiel van de avond. Vier gestopte strafschoppen in de penaltyserie wogen namelijk niet op tegen die ene gemiste. ,,Sneu,’’ zei Ajax-trainer Aron Winter. ,,Hij was de beste man van het veld.’’
Bekerwedstrijden monden regelmatig uit in thrillers, vaak op momenten dat niemand daar nog rekening mee houdt. Toen Ajax-middenvelder Michael Krohn-Dehli gisteren een minuut voor tijd terug speelde op Gentenaar, zag hij Jerson Anes Ribeiro over het hoofd. De linkerspits van Jong Feyenoord pikte de bal op en verraste vervolgens de Amsterdamse afweer met een droge schuiver, strak in de uiterste hoek, 1-1.
Hoe groot dat onrecht ook was, – Feyenoord kwam in de tweede helft nauwelijks nog in de buurt van het Amsterdamse doel – een verlenging was noodzakelijk.
Ajax speelde toen al met tien man (Slijngaard kreeg twee keer geel) en het had er alle schijn van dat Feyenoord die numerieke meerderheid alsnog kon uitbuiten. Maar ook de krachten van de Rotterdammers waren in de slijtageslag afgenomen. Dat werd het beste geïllustreerd door aanvoerder Jordy Buijs die tot twee keer toe met kramp ter aarde stortte. Ajax was in de 68ste minuut op voorsprong gekomen door een vrije trap Jan-Arie van der Heijden. Maar het was niet die succesvolle trap die bij het 2500- koppige publiek bleef hangen.
In de tweede minuut van de tweede verlenging deed de Ajax-aanvoerder iets onwaarschijnlijks. Hij combineerde in één beweging de zogenoemde akka en de panna ten koste van Feyenoorder Ribeiro. Dat beeld zal een dezer dagen ongetwijfeld op een site als YouTube terug te vinden zijn. Het Amsterdamse publiek was zo onder de indruk van die actie dat Van der Heijden een staande ovatie kreeg.
,,Eerst een beweging naar binnen maken, dan meteen naar buiten en vervolgens door de benen,’’ deed Van der Heijden zijn hoogstandje na afloop nog eens voor. ,,Dat doe je niet zo vaak. Maar ik stond in de hoek en was ingesloten. Zoiets bedenk je van te voren niet, echt niet. Het is iets van de straat. Ik voelde me goed, daarom deed ik het. Maar al met al overheerst de teleurstelling. Want we waren beter dan Feyenoord.’’
Jong Feyenoord speelt dit seizoen een niveau lager dan Ajax en bij vlagen was dat te zien. Juist dat feit, maakte de sensatie gisteren alleen maar groter. Helemaal omdat de Arena broeide. Sinds Robin van Persie in 2002 met Jong Feyenoord op het jeugdcomplex van Ajax werd gemolesteerd, worden ook de mini-klassiekers in de grote stadions afgewerkt. Met 2500 heethoofden gisteravond op de tribune was dat maar goed ook. Op een bijveldje was er waarschijnlijk geen houden aan geweest.
Bij Feyenoord werd de defensie geleid door Sergio Greene. Het lid van de A-selectie voelde zich niet te groot voor Jong Ajax. ,,Ik heb ritme nodig, ik heb wedstrijden nodig. En Ajax-Feyenoord is altijd mooi. Ik ben ook blij dat ik kan helpen want dit team moet weer hogerop. Of het verdiend was? Het kon alle kanten op, dat bleek. En het blijft geweldig om in de Arena te winnen van Ajax.’’
Het stinkt aan alle kanten!
Jong Ajax heeft zojuist met 0-3 van groningen gewonnen.
De 0-1 was een schitterende vrije trap van vd heijden. Hij krulde de bal perfect in de verre kruising. De 0-2 viel vlak voor rust. Na een mooie aanval ging Schilder alleen op de keeper af en rondde rustig af. Ajax speelde de eerste helft redelijk goed. Groningen kwam er eigenlijk geen enkele keer doorheen en had dan ook geen kansen. Overigens waren er ook weining kansen aan ajax kant.
Na rust viel de 0-3 na een snelle counter. Leonardo (maakte zijn rentree)ging op snelheid een man voorbij en legde de bal opzij waar Martina alleen nog maar hoefde binnen te tikken. Groningen probeerde deze helft het spel te maken. Had veel balbezit, maar creeerde eigenlijk maar 1 kans. Ajax wachtte af en was gevaarlijk met Leonardo en Martina in de counter. Met wat slimmer spel had hier nog wel meer van geprofiteerd kunnen worden. Beide spitsen waren twee keer zo snel als de verdedigers van groningen.
Opstelling Ajax:
Heijblok- ik snap niet helemaal waarom Ajax niet een jeugdkeeper als derde keeper heeft. Heijblok had vandaag niks te doen, maar lijkt me geen bijzondere keeper.
Yildrim- weining opvallends gedaan.
Wormgoor- Degelijk. Kwam niet in de problemen.
vd Heijden- Beetje langzaam af en toe, maar hele mooie lange bal, redelijk fel in de duels en een subliem doelpunt. Speelde in de tweede helft verdedigende middenvelder en was daar minder aanwezig. Op dit moment wel de ster van dit elftal.
Slijngard- Speelde een goede wedstrijd. Snel en bewegelijk en goed in de duels. Zou aanvallend nog iets meer kunnen doen.
Donald- Onopvallend
Krohn-dehli- Slap in de duels, vaak te laat. Houdt de doorstroom van echte talenten tegen.
Schilder- Loerde op een doelpuntje en scoorde die ook. In verdedigende zin wat laks, aanvallender wat actiever. Stijlvolle voetballer, maar is 'ie goed genoeg?
Martina- Zijn snelheid en lichtvoetigheid is een groot wapen. In de rol van rommedahl zou ik hem wel eens in het eerste willen zien. Moet dan wel slimmer zijn dan vandaag. Stond vaak buitenspel, terwijl hij twee keer sneller was dan zijn tegenstander. Niet handig...
Lewis- Werkte zich de longen uit het lijf, had af en toe wat handigheidjes, maar is wel wat klein voor een spits. Deed in aanvallende zin ook weining goeds, wat toch vervelend is voor een spits.
Mitea- Deed aanvallend ook weinig goeds en werkte ook nog eens niet hard. Ik vrees voor het einde van Mitea bij Ajax.
Invallers:
Sterk- Ik ben wel gecharmeerd van hem. Lekker fel in de duels en een strakke inspeelpass (zowel door de lucht als over de grond).
Leonardo- Hij had weer zin om te voetballen scheen. Weinig van te zien. Wandelde maar wat over het veld, maar liet wel in drie momenten zijn klasse zien. Heeft zijn handigheid en snelheid in elk geval niet verloren. Schoot wel een penalty huizenhoog over en miste alleen voor de keeper.
Tayeb- Viel ook nog in.
De 0-1 was een schitterende vrije trap van vd heijden. Hij krulde de bal perfect in de verre kruising. De 0-2 viel vlak voor rust. Na een mooie aanval ging Schilder alleen op de keeper af en rondde rustig af. Ajax speelde de eerste helft redelijk goed. Groningen kwam er eigenlijk geen enkele keer doorheen en had dan ook geen kansen. Overigens waren er ook weining kansen aan ajax kant.
Na rust viel de 0-3 na een snelle counter. Leonardo (maakte zijn rentree)ging op snelheid een man voorbij en legde de bal opzij waar Martina alleen nog maar hoefde binnen te tikken. Groningen probeerde deze helft het spel te maken. Had veel balbezit, maar creeerde eigenlijk maar 1 kans. Ajax wachtte af en was gevaarlijk met Leonardo en Martina in de counter. Met wat slimmer spel had hier nog wel meer van geprofiteerd kunnen worden. Beide spitsen waren twee keer zo snel als de verdedigers van groningen.
Opstelling Ajax:
Heijblok- ik snap niet helemaal waarom Ajax niet een jeugdkeeper als derde keeper heeft. Heijblok had vandaag niks te doen, maar lijkt me geen bijzondere keeper.
Yildrim- weining opvallends gedaan.
Wormgoor- Degelijk. Kwam niet in de problemen.
vd Heijden- Beetje langzaam af en toe, maar hele mooie lange bal, redelijk fel in de duels en een subliem doelpunt. Speelde in de tweede helft verdedigende middenvelder en was daar minder aanwezig. Op dit moment wel de ster van dit elftal.
Slijngard- Speelde een goede wedstrijd. Snel en bewegelijk en goed in de duels. Zou aanvallend nog iets meer kunnen doen.
Donald- Onopvallend
Krohn-dehli- Slap in de duels, vaak te laat. Houdt de doorstroom van echte talenten tegen.
Schilder- Loerde op een doelpuntje en scoorde die ook. In verdedigende zin wat laks, aanvallender wat actiever. Stijlvolle voetballer, maar is 'ie goed genoeg?
Martina- Zijn snelheid en lichtvoetigheid is een groot wapen. In de rol van rommedahl zou ik hem wel eens in het eerste willen zien. Moet dan wel slimmer zijn dan vandaag. Stond vaak buitenspel, terwijl hij twee keer sneller was dan zijn tegenstander. Niet handig...
Lewis- Werkte zich de longen uit het lijf, had af en toe wat handigheidjes, maar is wel wat klein voor een spits. Deed in aanvallende zin ook weining goeds, wat toch vervelend is voor een spits.
Mitea- Deed aanvallend ook weinig goeds en werkte ook nog eens niet hard. Ik vrees voor het einde van Mitea bij Ajax.
Invallers:
Sterk- Ik ben wel gecharmeerd van hem. Lekker fel in de duels en een strakke inspeelpass (zowel door de lucht als over de grond).
Leonardo- Hij had weer zin om te voetballen scheen. Weinig van te zien. Wandelde maar wat over het veld, maar liet wel in drie momenten zijn klasse zien. Heeft zijn handigheid en snelheid in elk geval niet verloren. Schoot wel een penalty huizenhoog over en miste alleen voor de keeper.
Tayeb- Viel ook nog in.
Wat Leonardo betreft, dat zou natuurlijk ook aan het feit kunnen liggen dat hij net terug is van een derde loodzware blessure. Niet dat hij normaal gesproken wel bijzonder actief is in het meeverdedigen, maar ik kan best begrijpen dat hij vandaag wat voorzichtig het veld betrad.
Deed Van der Heijden jou in deze wedstrijd veel aan Vertonghen denken, MvB?
Deed Van der Heijden jou in deze wedstrijd veel aan Vertonghen denken, MvB?
Leonardo zou inderdaad nog wat angstig geweest kunnen zijn, maar ook in aanvallende zin was hij niet altijd even actief. Hij kwam een beetje verwaand over. Maargoed, het zijn natuurlijk nog maar zijn eerst minuutjes na maanden van blessureleed.
Van der Heijden is in vergelijking met Vertonghen wat handiger in de kleine ruimte en denkt mijns inziens wat sneller. Fysiek is hij wat minder van Vertonghen, maar dat kan misschien nog komen. Wel is hun lange bal vergelijkbaar: eenvoudig ogend, maar strak en aankomend bij medespelers. Ik denk alleen dat van der heijden meer een middenvelder is dan Vertonghen (vind ik meer een verdediger). Al redt vd Heijden het (op dit niveau) verdedigend ook.
Van der Heijden is in vergelijking met Vertonghen wat handiger in de kleine ruimte en denkt mijns inziens wat sneller. Fysiek is hij wat minder van Vertonghen, maar dat kan misschien nog komen. Wel is hun lange bal vergelijkbaar: eenvoudig ogend, maar strak en aankomend bij medespelers. Ik denk alleen dat van der heijden meer een middenvelder is dan Vertonghen (vind ik meer een verdediger). Al redt vd Heijden het (op dit niveau) verdedigend ook.