Feyenoord - Ajax 11-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
999

Bericht door 999 » zo nov 11, 2007 5:11 pm

Thomas schreef:Ajax probeerde zichzelf te naaien. Toen dit niet lukte, hielp de scheidsrechter een handje. Dat lijkt mij een juiste conclusie van deze wedstrijd.
Nou, als je een wedstrijd collectief falen kan noemen is het deze wedstrijd wel.Niemand uitgezondert.Van voorhoede, middenveld, tot en met de achterhoede, vanaf minuut 1 tot de laatste minuut deed iedereen maar wat.Feyenoord was agressiever, leeper en kon wel het geduldt opbrengen om de bal rond te laten gaan en zo het moment te kiezen om iemand vrij te spelen.

Je mag de achterhoede van Feyenoord wel bedanken voor de kadootjes.En Rommeldahl natuurlijk, ondanks dat het geen AJAX voetballer is, heeft ie wel oog voor medespelers, ondanks dat er af en toe wat mis gaat ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 11, 2007 5:13 pm

Vooral Gabri, Urby (echt nooit meer op een driemansmiddenveld), Huntelaar, Luque en Ogararu waren dramatisch. Die vijf durf ik er toch wel uit te pikken.

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 11, 2007 5:17 pm

En van de minder slechte kant zeg ik dan Vertonghen, Stekelenburg en vd Wiel.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 11, 2007 5:19 pm

Precies. Heitinga, Maduro en Suarez en Rommedahl allebei een helft deden het ook nog wel aardig. Ajax heeft verloren dankzij het intens slechte spel van die eerder genoemde vijf spelers. Het was een zwakke opstelling om mee te beginnen.

@ Marillion: het bleek dus inderdaad geen wedstrijd voor Luque te zijn. :excited.gif:

Frank

Bericht door Frank » zo nov 11, 2007 5:24 pm

Thomas schreef:Precies. Heitinga, Maduro en Suarez en Rommedahl allebei een helft deden het ook nog wel aardig. Ajax heeft verloren dankzij het intens slechte spel van die eerder genoemde vijf spelers. Het was een zwakke opstelling om mee te beginnen.

@ Marillion: het bleek dus inderdaad geen wedstrijd voor Luque te zijn. :excited.gif:
Heb ik iets gemist??

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo nov 11, 2007 5:25 pm

2 punten verloren Frank ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 11, 2007 5:27 pm

Foutje, maar de manier waarop Ajax stond, speelde en gelijkspeelde voelt inderdaad als een verlies. Hier was meer te halen geweest.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo nov 11, 2007 5:28 pm

Zo, nu pas terug. Heb verder niks gelezen, wil wel effe zeggen dat ik het een schijtirritante scheids vond. Floot echt ongeveer alles voor feyenoord.
Uit België komen eigenlijk ook alleen maar idioten, deze was er weer één van. Wat een thuisfluiter.

Verder terechte 2-2. Jammer dat Huntelaar die kans op de 1-3 miste.

Frank

Bericht door Frank » zo nov 11, 2007 5:30 pm

Thomas schreef:Foutje, maar de manier waarop Ajax stond, speelde en gelijkspeelde voelt inderdaad als een verlies. Hier was meer te halen geweest.
Vreemd, wat ik van de eerste wedstrijd gehoord heb (ik zat in de auto) en gezien de laatste twee behoorlijk grote mogelijkheden lijkt het me juist dat het voor Feyenoord aanvoelt als puntverlies. Maar goed, ik ben natuurlijk geen Ajacied.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 11, 2007 5:31 pm

Thijs schreef:Uit België komen eigenlijk ook alleen maar idioten, deze was er weer één van.
Gelukkig hebben we in Vertonghen wel een koning! :worshippy.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 11, 2007 5:34 pm

Thomas schreef:@ Marillion: het bleek dus inderdaad geen wedstrijd voor Luque te zijn. :excited.gif:
Nee, wat was die slecht vandaag zeg. In de rust is hij kennelijk gewisseld vanwege een ruzie met Suarez. Ik had liever gezien dat hij die woede, op een goede manier, een beetje op het veld had laten zien.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo nov 11, 2007 5:38 pm

Thomas schreef:Foutje, maar de manier waarop Ajax stond, speelde en gelijkspeelde voelt inderdaad als een verlies. Hier was meer te halen geweest.
Psies. Alleen dat was pas het geval in de tweede helft. NA de eerste helft was ik blij dat het maar 1-0 stond. In de tweede helft zag je dat feyenoord gemakkelijk terug te dringen was. Feyenoord is op dit moment ook nog heel broos van vertrouwen. Ik vond Urby niet eens zo heel slecht, vooral aan de bal was ie goed. Feyenoord had het ons heel moeilijk kunnen maken als ze De Cler beter hadden gebruikt. Ik vond het heel vreemd dat die amper aan de bal is geweest. Pas laat in de 2de helft kwam hij een keer mee op. Moest hij ervoor zorgen dat hij de boel niet dichtliep voorin ofzo? Bruins en De Cler tegen Ogararu en Gabri had vandaag een uitgemaakte zaak geweest.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 11, 2007 5:40 pm

Is er trouwens iets bekend over de blessure van Ogararu? Hij ging geblesseerd van het veld maar hij liep wel zelf naar beneden. Omdat we geen wissels meer hadden ging ik er toen eigenlijk vanuit dat hij voor een behandeling naar de kleedkamer ging en nog wel terug zou komen.

Het moet wel heel erg zijn als je van het veld af loopt terwijl je team niet meer kan wisselen.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 11, 2007 5:41 pm

GangstaRiB schreef:Ik vond Urby niet eens zo heel slecht, vooral aan de bal was ie goed.
Eens, alleen is-ie geen middenvelder. Stel hem maar op in plaats van Luque. De Jong mag dan weer op het middenveld.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo nov 11, 2007 5:41 pm

Marillion schreef:Is er trouwens iets bekend over de blessure van Ogararu? Hij ging geblesseerd van het veld maar hij liep wel zelf naar beneden. Omdat we geen wissels meer hadden ging ik er toen eigenlijk vanuit dat hij voor een behandeling naar de kleedkamer ging en nog wel terug zou komen.

Het moet wel heel erg zijn als je van het veld af loopt terwijl je team niet meer kan wisselen.
Hersenschudding na een eerdere aanvaring met Gio.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo nov 11, 2007 5:43 pm

Bertje schreef:
GangstaRiB schreef:Ik vond Urby niet eens zo heel slecht, vooral aan de bal was ie goed.
Eens, alleen is-ie geen middenvelder. Stel hem maar op in plaats van Luque. De Jong mag dan weer op het middenveld.
Zou misschien een hele goede zet zijn inderdaad. Urby hoeft verdedigend niet zo heel veel meer te doen en laat dat nou net z'n zwakste punt zijn. Verder heeft Urby een goede versnelling en kan makkelijk passeren. Zou zeker voorin uit de voeten kunnen!

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 11, 2007 5:44 pm

GangstaRiB schreef:
Hersenschudding na een eerdere aanvaring met Gio.
Hoezo een hersenschudding bij Ogararu? Op hersens heb ik Ogararu nog niet kunnen betrappen tot dusver. Hoogstens een schudding dus.

Toppie

Bericht door Toppie » zo nov 11, 2007 5:48 pm

Zelfs met 2 man meer, kan feyenoord Ajax niet de baas
11-11-07
feyenerd is er ondanks dat Ajax de laatste 20 minuten met 10 man speelde niet in geslaagd de wedstrijd te winnen. Met hulp van de belgische scheidsrechter mocht feyenoord gelukkig zijn met de 2-2. De 2-2 werd door het lache-ioen gevierd als een overwinning.

AjaxF-side.NL
De eerste helft was duidelijk voor feyenoord die de baas waren op het middenveld. Na de rust bleven Luque en Suariz achter in de kleedkamer nadat ze elkaar verbaal in de haren gevlogen waren. Ajax speelde na de rust een klasse beter en kon via een mooi schot van dat wijf (Rommedahl) en later via Siem de Jong de achterstand ombuigen in een voorsprong net na de 1-2 had Huntelaar de 1-3 op de slof.

feyenerd, dat zonder makaay niet veel voorstelt, had het zichtbaar moeilijk. Maar de KNVB zou de KNVB niet zijn als ze voor een van de mooiste wedstrijden van het jaar een "Belg" tot scheidsrechter kiezen. Het hoogtepunt van deze zak patat was de buiteling van Mols die hij promoveerde tot penalty. Maarten Stekelenburg onderstreepte nogmaals dat hij "De penalty killer" van Nederland is (eigenlijk Europa) maar helaas de goesman net iets eerder bij de bal dan Gabri.

feynerd zette nog wel aan tot een slot offensief maar kon niet meer tot scoren komen al moet gezegd worden dat Sorry tot 2 maal toe oog in oog met Stekelenburg opzichtig miste.
:pcangry.gif:

Bron Ajaxfside [/code]
Laatst gewijzigd door Toppie op zo nov 11, 2007 5:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 11, 2007 5:49 pm

Ik zie Koster alleen niet zo snel Urby voorin zetten. Die zal volgende wedstrijd gewoon weer op het middenveld beginnen. Vertonghen mag trouwens lekker linksback blijven. Feyenoord schijnt veel te verwachten van die Lee, maar die is er geen enkele keer langs gekomen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 11, 2007 5:53 pm

Voorin hebben we genoeg spelers met meer mogelijkheden als Urby. Die hoef ik daar niet te zien. Eerlijk gezegd hoef ik hem eigenlijk helemaal niet in het elftal te zien. Hoe hij vandaag op het einde weer stond te prutsen zeg. Het is een wonder dat we daardoor niet alsnog verloren.

Laat Vertonghen maar lekker als back staan. Daar heb ik meer vertrouwen in.
Nil volentibus arduum

Arthur

Bericht door Arthur » zo nov 11, 2007 5:57 pm

Het is dat het niet meer kon, maar ik neem aan dat Koster Emanuelson anders onmiddelijk had gewisseld na die schandalige actie. Hoe dom kun je zijn?

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 11, 2007 6:00 pm

Ik kan er serieus nog steeds boos om worden. Die jongen leert het echt nooit.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 11, 2007 6:00 pm

Marillion schreef:Voorin hebben we genoeg spelers met meer mogelijkheden als Urby.
Wie dan? Suárez? Ja. Huntelaar? Oké. Maar verder?

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 11, 2007 6:01 pm

Ik vind Kennedy ook een prima speler.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 11, 2007 6:02 pm

Ik vind Kennedy flink tegenvallen. Niet beter dan Urby.

Plaats reactie