oh ... sorry, had ik niet gezien..MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Inderdaad belachelijk, ik had het stuk ook al gepost in het Fontein topic.
Is geen slimme zet van Fontein op een dag als vandaag. Dit zullen de betogers wel oppakken.

oh ... sorry, had ik niet gezien..MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Inderdaad belachelijk, ik had het stuk ook al gepost in het Fontein topic.
Is geen slimme zet van Fontein op een dag als vandaag. Dit zullen de betogers wel oppakken.
Amateurclubs blijven in KNVB-beker
Uitgegeven: 26 oktober 2007 12:42
Laatst gewijzigd: 26 oktober 2007 13:41
ZEIST - In zijn wekelijkse column op de website van de KNVB heeft directeur betaald voetbal Henk Kesler laten weten dat de amateurclubs niet hoeven te vrezen voor hun plaats in het toernooi om de KNVB-beker.
ANP
Kesler reageert hiermee op eerdere berichten dat Ajax vond dat de amateurclubs moesten verdwijnen uit het bekertoernooi.
De Amsterdamse club zou met het idee willen voorkomen dat betaald voetbalorganisaties mogelijk in een vroegtijdig stadium zouden kunnen worden uitgeschakeld. Ajax zelf ontsnapte onlangs in de bekerstrijd bij Kozakken Boys aan uitschakeling.
Kesler: "Ik heb inmiddels van Ajax begrepen dat de zaak wat genuanceerder ligt. Ik kan onze vrienden uit het amateurvoetbal sowieso geruststellen. Het bekertoernooi is een bondsaangelegenheid, waarin ook amateurs reglementair vertegenwoordigd zijn. Dat zal overigens ook in de toekomst zo blijven."
Rol
De rol van de KNVB-beker wordt wellicht anders als de veranderingsvoorstellen van UEFA-baas Michel Platini doorgaan. In dat geval zou de bekerwinnaar zijn intrede kunnen doen in de Champions League. "De voorstellen van Platini worden op 30 november in een vergadering van de UEFA besproken.
Pas dan weten we hoe de internationale kalender er gaat uitzien. Gezien deze ontwikkelingen denken we wel na over een mogelijk gewijzigde opzet van het bekertoernooi", kijkt Kesler naar de toekomst.
Voorronde
Kesler geeft aan dat daarbij gedacht kan worden aan het spelen van uit- en thuiswedstrijden, zoals dat ook in Europese wedstrijden gebeurt. "Het kan ook zijn dat de UEFA de keuze aan de nationale bonden laat wie de tweede plek in de voorronde van de Champions League mag innemen.
In dat geval zal de KNVB waarschijnlijk kiezen voor de nummer twee, de winnaar van de play-offs. In de optiek van de KNVB is er in dat geval niet veel aanleiding de opzet van het bekertoernooi te wijzigen."
Bron: http://www.nu.nl/
De kans dat je niet tegen Feyenoord loot tot de finale is groter dan dat je ze wel voor de finale tegenkomt, dus hoezo zou dat ongeloofwaardig overkomen?Thomas schreef:Het zou bij mij ongeloofwaardig over komen als Ajax en Feyenoord elkaar tot de finale weten te ontlopen. Wat mij betreft loten we Feyenoord al in de kwart -of halve finale. En dan het liefst thuis.
Vorig seizoen lootten de over gebleven topclubs juist niet tegen elkaar, terwijl dit jaar de beste clubs elkaar al treffen in deze ronde en er nog amateurclubs tegen elkaar spelen. Hele andere scenario's dus, maar allebei niet geloofwaardig?Thomas schreef:Er zijn twee clubs die een droomfinale kunnen vormen. Als uitgerekend die twee ploegen elkaar tot de finale ontlopen, is dat voor mij ongeloofwaardig. Helemaal na die vage lotingen van vorig seizoen en dit seizoen.
Volgens mij zijn beloftenteams vaak niet echt teams vol met jonge spelers.Gewoon spelers die net niet goed genoeg zijn voor de eerste 18. De echte talenten die stromen vanuit de A1 wel direct door naar het eerste.Thomas schreef:Ik vind het juist logisch en een goed teken dat de oudste jeugdteams sterker zijn dan de teams uit de Eerste Divisie, waar toch veel jongens spelen die het niet (meer) redden op het hoogste niveau in Nederland.
Volgens mij niet. Ze mogen volgens mij hooguit spelers inzetten die nog niet voor het eerste elftal in actie zijn gekomen in de beker. Ik weet niet precies meer hoe dat ook al weer zit maar je kunt niet zomaar een ander team laten spelen.brigade zuid schreef:In de volgende ronde mag het eerste van Heereveen het toch gewoon overnemen van jong H'veen?