Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Arwin

Bericht door Arwin » wo okt 31, 2007 7:08 pm

Voorlopig heeft ten Cate in dezelfde rol al een keer de CL gewonnen met Barca en swingt Chelsea sinds zijn aantreden. De 6-0 tegen Man. City nog gezien van het weekend?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 31, 2007 7:16 pm

Welke rol? Het neerzetten van de pionnen? Voorlopig ben ik geneigd te zeggen dat Barcelona de CL heeft gewonnen ondanks HTC en niet dankzij.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 31, 2007 7:53 pm

Jöhnk schreef:Welke rol? Het neerzetten van de pionnen? Voorlopig ben ik geneigd te zeggen dat Barcelona de CL heeft gewonnen ondanks HTC en niet dankzij.

De spelersgroep van Barcelona is het dan in ieder geval niet met jou eens. Wie zal het beter weten?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo okt 31, 2007 8:17 pm

Niet dat deze discussie er nog toe doet, maar om nu te doen alsof Ten Cate helemaal geen kwaliteiten heeft is natuurlijk onzin. Even terughalen nog:
Toen Ten Cate met Rijkaard naar Barcelona vertrok, vroeg menigeen zich af wat hij - los van de vriendschap met Rijkaard - kon toevoegen aan het sterrenensemble. Drie jaar later laat iedereen, van Ronaldinho tot Mark van Bommel, zich zeer lovend over hem uit en wordt zijn inbreng hemelhoog geprezen.

"Zijn vertrek is ontzettend jammer voor ons. Henk stond hier weinig op de voorgrond, maar heeft achter de schermen heel goed werk verricht. Ik had graag langer dan een jaar met hem willen werken, maar aan de andere kant verdient hij deze stap wel", zei Van Bommel tijdens de huldiging van Barcelona gisteravond in Camp Nou.
www.hln.be

Maar goed, ik weet inmiddels wel hoe diep de afkeer van Ten Cate bij sommigen hier zit. :aai.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo okt 31, 2007 8:35 pm

Ook bij Barcelona zal HTC niet bij iedereen even geliefd geweest zijn, dat kan niet anders.

Het werd allemaal ontzettend gehypt, alsof HTC Ronaldinho had leren voetballen. En nu zet HTC volgens sommigen Chelsea gelijk naar zijn hand. Dat vind ik maar naief hoor, we hebben hier toch duidelijk gezien dat de beste man niet overloopt van de kwaliteiten.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 31, 2007 10:02 pm

Jöhnk schreef:Ook bij Barcelona zal HTC niet bij iedereen even geliefd geweest zijn, dat kan niet anders.

Het werd allemaal ontzettend gehypt, alsof HTC Ronaldinho had leren voetballen. En nu zet HTC volgens sommigen Chelsea gelijk naar zijn hand. Dat vind ik maar naief hoor, we hebben hier toch duidelijk gezien dat de beste man niet overloopt van de kwaliteiten.
Nee, dat heb jij gezien. Jij en iedereen die er samen met jou heel hard naar zocht. Dat hij kwaliteiten heeft staat als een paal boven water. Hij mistte echter andere kwaliteiten die ook nodig zijn als hoofdcoach van een club als AJAX. Daar zijn vriend en vijand het over eens, denk ik.

Als je iets heel hard zoekt zul je het ook wel vinden.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo okt 31, 2007 10:37 pm

Integendeel, men heeft juist heel hard lopen zoeken naar de kwaliteiten die hij als assistent heeft. Voor mij is hij niks meer dan bijvoorbeeld Van der Lem.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo okt 31, 2007 10:42 pm

Als je nu de spelersgroep van PSV zou gaan vragen wat men van Koeman vindt, dan krijg je dezelfde verhalen. Overal hetzelfde liedje en het zegt dus ook allemaal niets. Het zou pas nieuws zijn als Mark van Bommel zou zeggen ' HtC naar Ajax? Tjonge, ben benieuwd wie nu de hesjes uit zal delen, zeg'. Tuurlijk zal HtC goed werk hebben verricht bij Barcelona, maar wel als assistent inderdaad.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 01, 2007 3:33 am

Dus kan hij toch als assistent belangrijk zijn maar zoals Mr. Ajax aangeeft andere kwaliteiten niet hebben die nodig zijn als hoofdcoach van Ajax?

Denk dat HtC ook wel inziet dat hoofdtrainer zijn van een topclub niks voor hem is.

En wat betreft Drogba: Die wilde meteen al weg. Zelfde met Carvalho. Waar sommigen die bullshit vandaan halen is me dan ook een raadsel.

HtC was een prutser met een grote bek bij Ajax maar ik zie het hem bij Chelsea, met de spelersgroep die ze daar hebben, als assistent niet slecht doen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 01, 2007 3:35 am

Rishi schreef:Dus kan hij toch als assistent belangrijk zijn maar zoals Mr. Ajax aangeeft andere kwaliteiten niet hebben die nodig zijn als hoofdcoach van Ajax?

Denk dat HtC ook wel inziet dat hoofdtrainer zijn van een topclub niks voor hem is.

En wat betreft Drogba: Die wilde meteen al weg. Zelfde met Carvalho. Waar sommigen die bullshit vandaan halen is me dan ook een raadsel.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=ver ... ogba&meta=
klik maar hierop
zie je 100 artikelen van spelers die wegwillen omdat Mourinho vertrok

HtC was een prutser met een grote bek bij Ajax maar ik zie het hem bij Chelsea, met de spelersgroep die ze daar hebben, als assistent niet slecht doen.
IK GELOOF!!!!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do nov 01, 2007 8:59 am

Jöhnk schreef:Integendeel, men heeft juist heel hard lopen zoeken naar de kwaliteiten die hij als assistent heeft. Voor mij is hij niks meer dan bijvoorbeeld Van der Lem.
Vd Lem teerde alleen maar op zijn assistentschap bij Ajax. Als hoofdtrainer heeft hij nooit wat laten zien. Daarvan heeft niemand zelfs gezegd dat hij zulk leuk voetbal speelde of goeie vriendjes was met.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do nov 01, 2007 1:17 pm

Peter schreef:Als je nu de spelersgroep van PSV zou gaan vragen wat men van Koeman vindt, dan krijg je dezelfde verhalen. Overal hetzelfde liedje en het zegt dus ook allemaal niets. Het zou pas nieuws zijn als Mark van Bommel zou zeggen ' HtC naar Ajax? Tjonge, ben benieuwd wie nu de hesjes uit zal delen, zeg'. Tuurlijk zal HtC goed werk hebben verricht bij Barcelona, maar wel als assistent inderdaad.
Dat is natuurlijk ook niet waar. Ik herriner me nog heel goed toen Adriaanse bij AJAX vertrok dat er een paar spelers waren die daar heel blij mee waren en dat ook publiekelijk hebben laten weken. Om maar een voorbeeld te noemen.

Gabri en Davids zijn ook alleen naar AJAX gekomen om Ten Cate. Hij heeft heel veel kwaliteiten. Hij ontbeert echter ook bepaalde kwaliteiten om hoofdcoach te zijn bij een club als AJAX.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do nov 01, 2007 1:21 pm

Hij deed iig ALLE veldtrainingen bij Ajax, dus ik trek de stelling dat ie een goede veldtrainer is zeer in twijfel.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do nov 01, 2007 1:22 pm

Lekker voor je, maar ik stel dat er andere dingen waren waardoor het goede veldspel niet tot uiting kwam.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do nov 01, 2007 1:26 pm

Bij Barcelona en Chelsea zijn ze in ieder geval overtuigd van zijn kwaliteiten als veldtrainer. Dat hij als hoofdtrainer bij een grote (nou ja, een club met een groot verleden is misschien beter in het kader van de nieuwe nederigheid) niet gebracht heeft wat ook ik ervan verwacht had, is een ander verhaal. Hij is niet de eerste die niet slaagt bij Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do nov 01, 2007 1:36 pm

Mr. Ajax schreef:Lekker voor je, maar ik stel dat er andere dingen waren waardoor het goede veldspel niet tot uiting kwam.
Het veld? Het publiek?

LucaS

Bericht door LucaS » do nov 01, 2007 3:16 pm

Arwin schreef:Voorlopig heeft ten Cate in dezelfde rol al een keer de CL gewonnen met Barca en swingt Chelsea sinds zijn aantreden. De 6-0 tegen Man. City nog gezien van het weekend?
Swingt sinds zijn komst! Een hele wedstrijden?
Shevchenko voorkomt blamage Chelsea
31 oktober 2007

Andrei Shevchenko heeft eindelijk weer eens laten zien waarom Chelsea hem anderhalf jaar geleden voor veel geld wegplukte bij AC Milan. De spits uit Oekraïne voorkwam met twee late goals gezichtsverlies voor Chelsea in de Carling Cup.

Chelsea kwam in het thuisduel tegen Leicester City snel op 0-1 achterstand, maar Frank Lampard zette de club met twee goals snel op het goede spoor. Tussen de 70ste en 73ste minuut scoorde Leicester echter plotseling twee keer, waardoor Chelsea op de rand van uitschakeling balanceerde. Het duurde tot de 87ste minuut tot Shevchenko gelijk maakte. Drie minuten later scoorde hij bovendien de 4-3.

Arsenal, Liverpool en Tottenham Hotspur bereikten ook de laatste acht. Liverpool won zonder Dirk Kuijt met 2-1 van Cardiff. Ryan Babel speelde wel. Bij Tottenham debuteerde trainer Juande Ramos - opvolger van de ontslagen Martin Jol - met een zege op Blackpool. Het werd 2-0. Arsenal versloeg Sheffield United met 3-0
I think I lost my fucking headache

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do nov 01, 2007 3:44 pm

Geen enkele topclub neemt de Carling Cup serieus.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » do nov 01, 2007 3:50 pm

Kun je het nog steeds niet swingen noemen

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do nov 01, 2007 3:51 pm

LucaS schreef:Kun je het nog steeds niet swingen noemen
Het is dan ook nog geen maart.... ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » do nov 01, 2007 3:51 pm

:biggrin.gif: :neutral.gif:

Arwin

Bericht door Arwin » do nov 01, 2007 8:38 pm

Drie wedstrijden zonder die van gisteren en de Carling Cup is geen graadmeter in Engeland.
Ik ben eerder geneigd te zeggen dat de selectie van Ajax niet overloopt van de kwaliteiten en al helemaal niet in balans is. Alle trainers die we de laatste 10 jaar hebben gehad, hebben het slecht gedaan in onze ogen, maar misschien zouden we eens moeten beginnen met het verwachtings patroon iets naar beneden bij te stellen en achter de ploeg gaan staan ipv spelers uitfluiten na 1,5 wedstrijd en coaches afschrijven na 3 wedstrijden.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do nov 01, 2007 11:08 pm

Goed, maar zeggen dat er bij Chelsea sprake is van een heus Ten Cate-effect is weer het andere uiterste.

Jim

Bericht door Jim » do nov 01, 2007 11:50 pm

Jöhnk schreef:Goed, maar zeggen dat er bij Chelsea sprake is van een heus Ten Cate-effect is weer het andere uiterste.
Nee, natuurlijk is het dat niet.
Dit typeert de ongelooflijk kortzichtige, opportunistische kijk op voetbal die een aantal mensen hebben. Waaronder verschillende journalisten van de media. Zaterdagmiddag hoorde ik ook zo'n verslaggever op radio 1 tijdens de wedstrijd van Chelsea een paar keer bloedserieus een vermeend Ten Cate-effect suggereren. "Je kunt zeggen wat je wilt, maar sinds Ten Cate er zit..., blablabla". Van dergelijk stompzinnig geklets val je toch bijna van je stoel. Dat er mensen zijn die daadwerkelijk in die onzin geloven.
Alsof HtC over een tovenaarstokje beschikt waardoor hij na slechts 2 of 3 weekjes trainen al allerlei schitterende aanvalspatronen en automatismen heeft ingeslepen. Dan vraag ik me af waarom Henk dat tovenaarstokje bij Ajax niet heeft gebruikt. Want daar lukte dat zelfs na meer dan een jaar trainen nog nauwelijks.
Het enige wat er aan de hand is bij Chelsea is het verschijnsel wat je wel vaker ziet kort na een trainerswissel. De spelers werken voor de nieuwe trainer net wat harder dan daarvoor. Bovendien zijn er een paar bepalende spelers net in deze periode in topvorm geraakt, met name Drogba en Lampard. De laatste is ook nog eens lekker fris en fit want net terug van een blessure. Daarom zit Chelsea nu in een goede periode.
Het heeft in ieder geval geen moer te maken met die paar trainingen van Henk ten Cate. Dat zal over een tijdje wel blijken als Chelsea ook gewoon weer in een mindere fase belandt.

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 02, 2007 8:20 am

De nieuwe trainer van Chelsea die zich bezighoudt met opstelling, taktiek en speelwijze heet niet Ten Cate

Gesloten