N.E.C. 2007 - 2008
Oh ja hoor... Muslu geel... pfff.. zo;n wedstrijd moet je rustig uitspelen zonder gele kaarten te pakken..
Laatst gewijzigd door Banjavi op do nov 01, 2007 10:12 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Thnx, BanJovi...
Geen AJAX ajb...strakkies de loting...

Geen AJAX ajb...strakkies de loting...
De Treffers redt het niet tegen NEC
GROESBEEK (ANP) - Amateurclub De Treffers heeft in de 'burenruzie' met NEC voor de KNVB-beker het onderspit gedolven.
Jermaine Lens. Foto ProShots/Broer van den Boom
De eredivisionist bereikte woensdag in Groesbeek de achtste finales van het nationale bekertoernooi door de zondaghoofdklasser met 5-1 te verslaan.
Bij de rust was het nog spannend: 1-2. Jeremain Lens speelde een belangrijke rol aan NEC-zijde. Hij tekende voor drie treffers.
De Treffers nam tegen NEC nog wel brutaal de leiding. Aleh Putsilla was na tien minuten de doelpuntenmaker voor de ploeg van Eus Marijnissen. Lens en Jhonny van Beukering herstelden nog voor de rust de verhoudingen. Na de hervatting zorgde Lens met twee treffers voor de voortijdige beslissing. Tim Janssen tekende in de slotminuut voor het vijfde Nijmeegse doelpunt.
Bron: http://www.gelderlander.nl/sport/
- Ramona
Nou die '5' maar ff voortzetten komend weekend...

Jeremain Lens hoofdrolspeler in derby
N.E.C. won woensdagavond relatief eenvoudig de bekerwedstrijd tegen hoofdklasser De Treffers. In Groesbeek zagen ruim 4000 toeschouwers De Treffers nog wel op voorsprong komen. Jeremain Lens en Jhonny van Beukering zetten de profs nog voor rust op voorsprong. Na rust scoorde Lens nog tweemaal. Invaller Tim Janssen zorgde vlak voor tijd voor de 1-5 eindstand.
Trainer Mario Been koos voor dezelfde spelers die afgelopen zondag met 5-1 van FC Groningen wonnen. De enige verandering was de weer teruggekeerde Jhonny van Beukering voor Alexander Prent.
N.E.C. begon te slap aan de wedstrijd, waar De Treffers zoals verwacht furieus begon op het bomvolle Sportpark Zuid. De amateurs namen na 8 minuten dan ook brutaal de leiding toen Lorenzo Davids de bal verspeelde. De Wit-Rus Aleh Putsila - in het verleden als Oleg Poutilo vier jaar onder contract bij N.E.C. - schoot de bal steenhard in de winkelhaak boven de verbouwereerde doelman Gabor Babos.
Het doelpunt maakte N.E.C. wakker. Vier minuten na de openingstreffer kreeg N.E.C. een vrije trap net buiten het strafschopgebied. Jhonny van Beukering schoot de bal over de grond, doelman Makaay kreeg de bal niet klemvast en Jeremain Lens kon eenvoudig binnentikken: 1-1. Twintig minuten later maakte Jhonny van Beukering een klassieke spitsengoal. Hij kreeg de bal met zijn rug naar het doel ingespeeld, draaide weg van zijn tegenstander en schoot de bal beheerst in de verre hoek: 1-2.
Na rust was de wedstrijd binnen een kwartier definitief beslist. Twee fraaie goals van Lens in de 57e en 60e minuut brachten N.E.C. definitief in veilige haven. Met name zijn derde goal was zeer fraai. Na deze goals wisselde Been driemaal en kregen Tim Janssen, Bart van Brakel en Mark van den Boogaart speeltijd. Voor Van den Boogaart was het zijn officiële debuut voor N.E.C. na negen weken blessureleed. Janssen zorgde in de laatste minuut voor het slotaccoord en zette de 1-5 eindstand op het scorebord.
F.A.
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php
Been hoopt op gunstige bekerloting
Uitgegeven op 01 november 2007 9:11
Heel voorzichtig blikte Mario Been gisteravond even vooruit naar de bekerloting. "De clubs die bij de laatste zestien zitten, hebben allemaal hun best gedaan", sprak de trainer van N.E.C. bijna zalvend.
"Maar er zitten er natuurlijk een paar bij die ik wel tegen wil komen in de achtste finale", doelde hij op enkele amateurclubs en eerste divisionisten. Tegelijkertijd besefte Been dat zijn ploeg dan wel beter voor de dag moet komen als in de openinsgfase tegen De Treffers. "We waren te nerveus. Voetbalden te zenuwachtig. De inspeelpass was te slordig. Blijf kalm heb ik in de rust gezegd. Dan valt die derde goal vanzelf."
De eerste van de avond had hij niet gezien, beweerde Been. "Zo hard was'ie ", stak de Rotterdammer zijn bewondering voor de openingsgoal van De Treffers niet onder stoelen of banken. Drie keer had hij de amateurs laten bekijken. In de aanloop had hij zijn spelers op het hart gedrukt de Groesbeekse ploeg niet te onderschatten. "Omdat het een van de betere hoofdklassers is. Die moet je serieus bestrijden."
Toen de strijd gestreden was, wisselde Been in snel tempo Janssen voor Worm, Van Brakel voor Van Beukering en Van den Boogaart voor Vadocz. "Uit veiligheid. Uitkijken voor blessures en ik wilde Van den Boogaart na negen weken wat speeltijd geven op zijn eigen positie," legde de trainer uit.
Tien doelpunten in de laatste twee wedstrijden. Dat belooft wat voor zaterdag als N.E.C. in Alkmaar tegen AZ speelt. "Maar die ploeg staat natuurlijk veel te laag als je de kwaliteiten bekijkt", temperde Been de euforie. En, wist hij, er was nog genoeg fout gegaan tegen De Treffers. "Die gele kaart voor Muslu. Daar ben ik echt boos over geworden. We stonden met 4-1 voor en dan zo'n tackle. Nu is hij geschorst voor de volgende bekerwedstrijd. Dat is dom, maar ik geloof dat hij daar zelf ook wel achter was."
Bron: De Gelderlander, door Danny van den Broek
Dit bedoel ik dus... ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt.banjavi schreef:Oh ja hoor... Muslu geel... pfff.. zo;n wedstrijd moet je rustig uitspelen zonder gele kaarten te pakken..
(aldus Been)"Die gele kaart voor Muslu. Daar ben ik echt boos over geworden. We stonden met 4-1 voor en dan zo'n tackle. Nu is hij geschorst voor de volgende bekerwedstrijd. Dat is dom, maar ik geloof dat hij daar zelf ook wel achter was."
- Ramona
Voorbeschouwing: AZ - NEC
Competitie: Eredivisie 2007-2008
Speeldatum: 03 november 2007
Aanvang: 20.00 uur
Stadion: DSB Stadion
Plaats: Almaar
Scheidsrechter: P. van Boekel
Assistent 1 H. de Graaf
Assistent 2 J.Pool
Geschiedenis
Aantal ontmoetingen 28
Winst N.E.C. 3
Gelijk 12
Verlies N.E.C. 13
Doelsaldo 57-22
Grootste overwinning 0-1, Eerste Divisie, 25-09-1993
Grootste nederlaag 8-1, Eredivisie, 11-11-1978
Laatste overwinning 0-1, Eerste Divisie, 25-09-1993
Laatste nederlaag 3-2, Eredivisie, 02-10-2005
Laatste 5 ontmoetingen G-V-G-V-G
Voorbeschouwing
N.E.C. wil goede lijn doorzetten in Alkmaar
N.E.C, geblesseerd: Brett Holman, Mark Otten, Dominique Scholten, Patrick Pothuizen, Mark van den Boogaart
N.E.C, afwezig: Ferne Snoyl (privé-omstandigheden)
Wedstrijdselectie: Gabor Babos, Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Jonas Olsson, Youssef El-Akchaoui, Dominique Kivuvu, Lorenzo Davids, Krisztian Vadocz, Jeremain Lens, Alexander Prent, Rutger Worm, Rein Baart, Bob Verweij, Bart van Brakel, Naïm Aarab, Adam Hrepka, Tim Janssen, Jhonny van Beukering.
(later meer)
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php
En de voorbeschouwing op Forza...
Zaterdag staat de tiende competitieronde op het programma. NEC reist af naar AZ, volgens de ranglijst een directe concurrent. NEC heeft de goede lijn te pakken met 5-1 overwinningen op Groningen en De Treffers, terwijl AZ nog steeds in een moeilijke periode zit.
Zoals gezegd maakt AZ tot nu toe een moeilijk seizoen door. De vroege bekeruitschakeling tegen Cambuur Leeuwarden is daar een goed voorbeeld van. Ook in de competitie draaien de Alkmaarders niet lekker. Voor het seizoen werd AZ gezien als titelkandidaat, maar tot nu toe kwam de ploeg niet verder dan drie overwinningen in negen wedstrijden. Hierbij zat onder andere een reeks van maar liefst 5 ongewonnen wedstrijden op een rij. Afgelopen zondag werd weliswaar met 3-2 gewonnen in Breda tegen NAC, maar AZ neemt op dit moment de voor de Alkmaarders onwaardige 12e plaats in. Die neergang lijkt zich vooral te verklaren in het feit dat er een aantal bepalende spelers zijn weggegaan. Arveladze verkoos een Spaans avontuur bij Levante boven een langer verblijf in Nederland, terwijl Tim de Cler een mooi contract bij Feyenoord niet liet liggen. En dan was er ook nog de kwestie Koevermans. De clubtopscorer van vorig jaar werd door Van Gaal zelf weggewerkt, door hem 5e spits te maken. De spits scoort er ondertussen bij PSV ook weer lustig op los. Natuurlijk heeft AZ weer ruim ingekocht, maar spelers als Ari, El Hamdaoui en Pellè blijken nog lang niet het niveau van hun voorgangers te hebben. Daarbij optellend dat de ploeg nogal last heeft van blessures (spelers als Martens en Dembele misten dit seizoen al meerdere wedstrijden), dan wordt wel duidelijk waarom de ploeg dit seizoen zo slecht presteert.Deze wedstrijd zal AZ waarschijnlijk met dezelfde spelers beginnen als tegen NAC, op Marten na. Hij raakte in de wedstrijd in Breda na een half uur geblesseerd en hij zal worden vervangen door de Braziliaan Ari.
NEC maakt net zoals AZ een moeilijk seizoen door, maar de ploeg is op de goede weg terug. In de eerste acht competitiewedstrijden werd er slechts twee keer gescoord, maar de laatste twee wedstrijden weet NEC het net weer te vinden. Maar liefst 10 keer werd er gescoord, evenredig verdeeld over de wedstrijden tegen Groningen en De Treffers. Met name de terugkeer van Van Beukering is belangrijk. Tegen Groningen was hij bij drie doelpunten betrokken (twee doelpunten, één assist) en ook tegen De Treffers liet hij zich gelden (één doelpunt, één assist). Ook andere spelers die de ziekenboeg vol hielden, beginnen langzaam aan weer helemaal fit te raken. Tim Janssen heeft er weer twee invalbeurten opzitten, terwijl Brett Holman ook dichtbij een rentree is. Op dit moment zijn alleen Scholten en Otten nog volop aan het revalideren. Daar staat tegenover de Snoyl nog steeds op non-actief staat. Na zijn arrestatie is er nog steeds geen duidelijkheid tussen NEC en de speler. Het is maar de vraag of Snoyl nog aan spelen toe gaat komen dit seizoen. Over de elf spelers die in de basis zullen beginnen tegen AZ zal niet veel verbazing bestaan. Na de ruime overwinningen tegen Groningen en De Treffers zal Been voor dezelfde elf spelers kiezen. Dat betekent dus ook dat AZ-huurling Jermain Lens zal spelen. Na een moeilijk begin heeft hij zich terug geknokt in de ploeg, met als voorlopig hoogtepunt de drie doelpunten tegen De Treffers. Mocht hij dat deze wedstrijd weer doen, zal het vooral de reactie van Louis van Gaal interessant worden.
Vorig seizoen eindigde de wedstrijd in 0-0. AZ domineerde de hele wedstrijd, kreeg ook legio kansen waaronder een penalty, maar Babos verkeerde in bloedvorm. Het was een speciale 0-0 omdat AZ die wedstrijd voor het eerst dat seizoen niet tot scoren kwam. Maar het AZ van dit seizoen is een ander AZ dan vorig seizoen, en er zou gezien de laatste wedstrijden misschien wel meer in moeten zitten dan een 0-0.
Nou ja... het is AZ waar je van verliest... had het erger gevonden als ze zo hadden verloren van Heracles... iedereen weet dat NEC zich echt niet kan meten met de Top... dus mwah... vooruit... jammer, maar helaas...
Volgende week beter... (hoop ik dan maar)
Volgende week beter... (hoop ik dan maar)
- Ramona
Weet ik wel, maar toch...het was een slappe hap en dat is onnodig!
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/
AZ wint makkelijk van NEC
Door: Carl | Gepubliceerd: Gisteren 22:52
NEC verloor zaterdagavond kansloos met 4-0 van AZ in Alkmaar en is daarmee weer volledig terug op aarde. In de eerste helft scoorde AZ binnen twintig minuten drie goals en was de wedstrijd al beslist. In de tweede helft viel er nog één treffer te noteren. Defensief zag NEC er vandaag niet al te sterk uit, aanvallend leek de ploeg onmachtig tegen de Alkmaarders, die het lek boven lijken te hebben.
Trainer Mario Been koos voor dezelfde ploeg die afgelopen woensdag met 5-1 van De Treffers won. Enige wijziging was de basisplaats voor Tim Janssen die de voorkeur kreeg boven Rutger Worm.
Bij tegenstander AZ ontbrak coach Louis van Gaal op de bank. Hij was geblesseerd en zag de wedstrijd vanaf de tribune. Zijn positie op de bank werd ingenomen door zijn assistent Edward Metgod.
In het eerste kwartier gingen beide ploegen voorzichtig van start, aftastend. Het was wel duidelijk dat AZ loerde op een foutje of een gaatje. In de 13e minuut kwam die fout van NEC De Zeeuw kon voorgeven en de volledig vrijstaande Cziommer kon simpel vallend binnenkoppen: 1-0. De tweede goal, zes minuten later, viel na een corner. Jaliens was attenter dan de N.E.C'ers om hem heen en schoot de bal fraai binnen: 2-0. In de 33e minuut gooide Ari de wedstrijd definitief op slot door na een diepe pass doelman Babos fraai te omspelen en vanuit een moeilijke hoek raak te schieten: 3-0.
NEC kon weinig uitrichten tegen de Alkmaarders, die na een zwakke seizoensstart weer hard op weg zijn richting de bovenste posities in de eredivisie. Aanvallend kon de ploeg vrijwel niets brengen.
NEC begon de tweede helft met een ander veredigingscentrum. Aanvoerder Peter Wisgerhof kampte met een lichte spierblessure en besloten werd geen risico te nemen. Ook Jonas Olsson werd gespaard. De verdediger staat op scherp en trainer Mario Been wilde niet het risico lopen dat de Zweed tegen een gele kaart aan zou lopen waardoor hij de belangrijke wedstrijd tegen Heracles zou moeten missen. Lorenzo Davids en Naim Aarab vormden het verdedigingduo, Rutger Worm speelde op middenveld.
Direct na rust kreeg NEC de beste kans van de wedstrijd, eigenlijk ook de enige echte kans. Tim Janssen ging goed door op rechts en zette voor op Jhonny van Beukering, die vervolgens rakelings naast kopte. Andere schoten op doel waren er van Youssef El-Akchaoui, die de aanvoerdersband droeg, Krisztian Vadocz en Jeremain Lens, maar gevaarlijk waren die niet.
AZ was nog wel een paar keer dichtbij een goal. Onder andere via invaller El Hamdaoui en Cziommer die snoeihard tegen de lat schoot. In de 66ste minuut scoorde De Zeeuw de 4-0 na een knappe actie, waarbij hij de bal met de hand meenam.
NEC is dus weer terug op aarde na de goede resultaten tegen Ajax en FC Groningen. Trainer Mario Been gaf slecht verdedigen in het eerste half uur als belangrijkste reden voor de nederlaag. Zeker tegen een ploeg als AZ moeten afspraken worden nagekomen en worden foutjes direct afgestraft. Het was een harde, maar wijze les voor N.E.C, dat het volgende week opneemt tegen Heracles Almelo dat ook in de onderste regionen van de Eredivisie staat. Een zeer belangrijke wedstrijd dus in het McDOS Goffertstadion.
Bron: NEC-Nijmegen.nl
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/
Ik vond hem ook hopeloos tegen Ajax, maar toen vonden ook enkelen hier (niet alleen de NEC'ers) dat hij goed speelde. Behoorlijk verschil van mening dus wat betreft Lorenzo Davids. Ben benieuwd, zie hem niet veel verder komen dan 'nuttige' speler voor NEC.Peter schreef:Lorenzo Davids liet weer heerlijk zijn mannetje lopen bij die goal van Cziommer. Zal nog een hoop moeten groeien om daadwerkelijk van waarde te kunnen zijn, want tegen Ajax vond ik hem ook al niet zo'n bijster goeie indruk maken.
Bij NEC kunnen ze er stuk voor stuk nix van inderdaad... ik snap ook niet dat ze nog betaald worden voor wat ze doen... echt Bizar...Bertje schreef:Ik vind hem maar een kip zonder kop. Maar daar schijnen ze bij Nek wel van te houden.
- Ramona
ff iets anders... Kwijle Jovi komt in de ArenA he, BanJovi... ;)
Beide artikelen geknipt en geplakt van... http://www.forzanec.nl/

’Duel tegen Heracles is belangrijker’
Door: William | Gepubliceerd: Gisteren 14:49 | Laatst bewerkt: Gisteren 14:49 | 5 reacties
Terwijl hij wanhopig probeerde het Nijmeegse kaartenhuis overeind te houden, moest Peter Wisgerhof zaterdagavond tijdens AZ-NEC regelmatig terugdenken aan de ontmoeting van het afgelopen seizoen.
Toen, op de dag voor kerst, leverde de formatie van coach Mario Been een defensieve topprestatie door een op volle toeren draaiend AZ op 0-0 te houden. Dankzij een uitblinkende doelman Babos, maar ook omdat de NEC'ers zich die middag met doodsverachting in de duels stortten en weigerden te capituleren.
Van die onverzettelijkheid was zaterdag weinig te bespeuren. Mede doordat het tactisch niet goed stond, kwamen de bezoekers overal een stapje te laat. En áls ze een keer op tijd waren, lieten ze zich fysiek afbluffen. Been klaagde na afloop dat het allemaal best iets 'mannelijker' had gemogen.
Toch was het niet uit onvrede met hun spel dat de Rotterdammer halverwege zijn mandekkers naar de kant haalde. Peter Wisgerhof haakte af met een lichte blessure, Jonas Olsson werd uit voorzorg gewisseld. ''Ik sta op vier gele kaarten, bij een volgende ben ik geschorst'', aldus de Zweed. ''Daarom hadden we afgesproken dat ik er in de rust uit zou gaan als de stand daar aanleiding toe gaf. De wedstrijd van vrijdag tegen Heracles is voor ons het belangrijkst, dan moeten we met het sterkst mogelijke team spelen. Natuurlijk was ik het liefst doorgegaan, maar ik denk dat het een verstandige beslissing was om mij te wisselen.''
Ook aanvoerder Wisgerhof kon leven met zijn vervanging. ''Vlak voor rust schoot het in m'n kuit. Ik wilde het nog wel proberen, maar hij werd steeds stijver. Uiteindelijk heb ik in overleg met Cees (fysio Van der Linden, red.) besloten geen risico te nemen.''
De twee sterkmakers van NEC zochten zaterdagavond wanhopig maar vruchteloos naar een plausibele verklaring voor de defensieve kwetsbaarheid die de Nijmeegse ploeg dit seizoen vertoont. Wisgerhof: ''De achterhoede bestaat uit dezelfde namen, daar kan het dus niet aan liggen. Maar feit is dat we de doelpunten soms erg gemakkelijk weggeven. Net als vorig jaar wilden we het AZ vanuit een gesloten verdediging moeilijk maken. Daar kwam niets van terecht. We lieten ze voetballen. waren veel te slap in de duels. Zij hadden voortdurend een mannetje over. Dan vraag je dan om moeilijkheden tegen AZ. Verliezen van een topploeg mag, maar niet op zo'n manier.''
Ook Olsson snapte niet precies waarom NEC zich soms zo gemakkelijk de kaas van het brood liet eten. ''Om een of andere reden incasseren we regelmatig vroege tegengoals. Vaak uit corners en vrije trappen, zoals vanavond bij de tweede. We gaan dan te naïef de duels in. Meestal is een klein duwtje genoeg en voorkom je een hoop ellende. Maar het gaat me te ver dat wij niet meer kunnen verdedigen. We hebben tegen Ajax en Groningen laten zien dat we het echt nog niet verleerd zijn.''
Bron: De Gelderlander
Beide artikelen geknipt en geplakt van... http://www.forzanec.nl/
Tok tok tok...NEC hofleverancier voor Jong Oranje
Door: William | Gepubliceerd: Gisteren 15:02
Net als een paar jaar geleden fungeert NEC weer als hofleverancier voor Jong Oranje.
Bondscoach Foppe de Haan heeft Lorenzo Davids, Dominique Kivuvu en Tim Janssen opgenomen in de voorlopige selectie voor het EK kwalificatieduel Nederland-Macedonië op vrijdag 16 november in Nijmegen en voor het oefenduel van het olympisch elftal tegen Roemenie op dinsdag 20 november in Venlo.
Bron: De Gelderlander