Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%

Totaal aantal stemmen: 78

LucaS

Bericht door LucaS » di okt 30, 2007 12:01 pm

Dat lijkt me sowieso een goed plan
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 30, 2007 12:06 pm

Zonder die vreselijke Van Geel (wel bijzonder dat hij zo'n goede relatie onderhoudt met Adriaanse :hypocrite.gif: ) komt Adriaanse sowieso niet binnen bij Ajax, natuurlijk.

LucaS

Bericht door LucaS » di okt 30, 2007 12:07 pm

Dan moet je van Geel ontslaan voordat je Adriaanse ontslaat

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 30, 2007 12:08 pm

Huh?

LucaS

Bericht door LucaS » di okt 30, 2007 12:10 pm

Harm schreef:Dus eigenlijk moet je Van Geel ontslaan voordat je Adriaanse aantrekt. :hypocrite.gif:

sudesh

Bericht door sudesh » di okt 30, 2007 3:15 pm

29/10/2007 - Koeman spreekt in januari met PSV over toekomst
(Gepost door RvN)

In een telefonische reactie in het programma FC Het Gesprek liet Ronald Koeman weten dat hij pas in januari met de directie zal praten over zijn toekomst. Daarvoor is het nu in zijn ogen nog te vroeg. Of hij en PSV doorwillen, zal dan wel blijken, aldus Koeman. De PSV coach reageerde op uitlatingen van sportmarketeer Frank van den Wall Bake op Business News Radio. Die gaf aan dat het zo goed als zeker is dat Koeman komende zomer naar Barcelona vertrekt en Rijkaard naar Ajax. Volgens Koeman is dat volledig uit de lucht gegrepen en is er totaal geen aanleiding voor de geruchten. [reageer]

Bron: www.psv.netwerk.to

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 30, 2007 3:27 pm

Ik vind het prima als Rijkaard komt, maar ik heb graag dat hij een team vormt met een andere trainer. Een tactisch wat sterkere assistent, bij voorkeur.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di okt 30, 2007 3:39 pm

Ten Cate natuurlijk!

Ik weet alleen niet hoe serieus je Van den Wall Bake moet nemen, zeker op dit moment.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Toppie

Bericht door Toppie » di okt 30, 2007 4:47 pm

Ik ben geen voorstander van Rijkaard , maar als Co niet mag komen is er na Louis geen keuze meer :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di okt 30, 2007 4:52 pm

Ik wil eigenlijk eerst zien wat Koster doet.

Jim

Bericht door Jim » di okt 30, 2007 5:34 pm

Koster is alleen karakterologisch al een verademing vergeleken met zijn voorganger. Bovendien denk ik dat hij wel degelijk een vakman is.

M..

Bericht door M.. » di okt 30, 2007 7:05 pm

Toppie schreef:Ik ben geen voorstander van Rijkaard , maar als Co niet mag komen is er na Louis geen keuze meer :blush.gif:
Ik zie Rijkaard eigenlijk als enige optie.. wel met een goede assistent zoals hierboven gezegd.

Maar ik krijg rode vlekken in mijn nek wanneer ik eraan denk dat of cootje of van basten volgend jaar weer voor de groep komen te staan

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di okt 30, 2007 7:21 pm

Idd ik ook.

Als Koster het goed doet mag ie ook wel blijven zitten.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di okt 30, 2007 8:44 pm

Zou vd Wall bake dat gehoord hebben rondom de deal met Aegon? Aegon moet een zeer groot vertrouwen hebben in de toekomst van AJAX, anders ga je zo'n mega-deal niet aan.

Zouden Koster en Rijkaard het samen kunnen gaan doen?

Daniel

Bericht door Daniel » di okt 30, 2007 8:45 pm

Of Maarten Fontein kan zelfs nog ijs verkopen aan een Eskimo..

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di okt 30, 2007 8:46 pm

Aegon zou daar niet zomaar in trappen/stappen.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 30, 2007 10:10 pm

Neefkens schreef:Zou vd Wall bake dat gehoord hebben rondom de deal met Aegon? Aegon moet een zeer groot vertrouwen hebben in de toekomst van AJAX, anders ga je zo'n mega-deal niet aan.

Zouden Koster en Rijkaard het samen kunnen gaan doen?
Allebei rustige jongens. Volgens mij werkt het fenomeen van tegenpolen beter (vgl. Rijkaard en Ten Cate).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo okt 31, 2007 10:43 am

Rijkaard en Frits Korbach! :biggrin.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo okt 31, 2007 10:52 am

We moeten nu écht voor een absolute toptrainer gaan. Niet wéér een gok met een beginneling annex onbeschreven blad. Alleen de top van de top is nog goed genoeg, en dan is het rijtje opties tamelijk beperkt:

- Fritz Korbach
- Simon Kistemaker
- Frans Körver
- Piet de Visser
- Ton Ojers
- Barry Hughes

Voor minder doe ik het nu écht niet meer.

K.
Still alive...

Toppie

Bericht door Toppie » wo okt 31, 2007 10:58 am

'Ajax wordt verpletterd door eigen gewicht'
31/10/2007 10:30

De lijst is van de afgelopen tien jaar en is lang en veelzeggend. Louis van Gaal, Morten Olsen, Jan Wouters, Hans Westerhof, Co Adriaanse, Ronald Koeman, Danny Blind, Henk ten Cate en Adrie Koster.

Zij waren de trainer/coaches van het eerste elftal van Ajax. Het technisch beleid was in handen van de technisch directeuren Louis van Gaal, Morten Olsen, Danny Blind, Leo Beenhakker, opnieuw Louis van Gaal en nu Martin van Geel. En de mensen die in die periode in Amsterdam als hoofd opleiding hebben gefungeerd waren Co Adriaanse, Hans Westerhof, Kees Zwamborn, Danny Blind, John van den Brom en Jan Olde Riekerink. Als zoveel verschillende beleidsmakers het in relatief korte tijd voor het zeggen hadden en hun eigen stempel hebben proberen te drukken op hun werkzaamheden, betekent dat vooral één ding: er is geen beleid gevoerd.

Het is het eerste dat opkomt na de bestorming van de bestuurskamer van de Amsterdam Arena en de blinde woede van de supporters die het zat zijn hun club nog langer te zien afglijden. Het vervelende voor de leiding is dat de fans wel degelijk recht van spreken hebben. Slechts twee landstitels in de laatste acht jaar, geen deelname aan de Champions League in de laatste twee seizoenen door uitschakeling tegen FC Kopenhagen en Slavia Praag. Voor een club die nog steeds denkt dat de Europese top binnen handbereik is en de ambitie heeft structureel bij de beste zestien van Europa te horen, is dat simpelweg niet te verteren.

Misschien is dat ook wel het grote probleem in Amsterdam. Uit de beleidsplannen en uitgedragen ambities is duidelijk dat Ajax zichzelf nog steeds rangschikt tussen de Europese top. En elk seizoen heeft het weer tot gevolg dat de club wordt verpletterd door haar eigen gewicht. De jeugdopleiding was tien jaar geleden de basis voor de het laatste Europese succes, maar de tijden zijn veranderd. De toptalenten rollen niet langer van de band en een blik op de ranglijst van de jeugdcompetities leert dat Ajax is voorbijgestreefd door andere clubs. Toptalenten komen niet meer automatisch naar Amsterdam, om de hoek biedt ook de lokale profclub inmiddels een uitstekende opleiding.

Hetzelfde probleem heeft de club bij het aantrekken van spelers. Wie wil er nog naar Ajax komen? Toptalenten van andere clubs kiezen net zo makkelijk voor AZ of PSV. Hoewel in Amsterdam nog steeds wordt gedacht dat Ajax zaligmakend is, is de realiteit geheel anders. In Eindhoven wordt al jaren met veel bewondering gekeken naar de Amsterdamse bluf, die slechts is gebaseerd op een ver verleden.

Een commissie zal zich de komende periode gaan buigen over de huidige crisis bij Ajax en met oplossingen moeten komen. Wie louter de lijst bekijkt van de vele mensen die de afgelopen jaren hebben gewerkt in Amsterdam, zal vooral één ding beseffen: Ajax heeft behoefte aan rust. Het zwaartepunt zal dan ook moeten liggen bij het vinden van een nieuwe topcoach. Iemand die ervoor zorgt dat de jeugdspelers weer doorbreken en de aankopen van de technisch directeur functioneren. Oud-Ajacied Keje Molenaar stelde onlangs in het programma Studio Voetbal dat Ajax wat dat betreft zou moeten kijken naar Rotterdam, waar de komst van Bert van Marwijk voor een grote ommekeer heeft gezorgd. Dankzij Van Marwijk kwamen spelers naar De Kuip die voorheen niet haalbaar waren en is er weer aantrekkingskracht. Feyenoord als voorbeeld voor Ajax, wie had dat ooit gedacht?

Taco van den Velde

VI

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 31, 2007 10:59 am

Mmm, lastig keuze. Maar doe mij maar Ton Ojers. :drecul.gif:
Nil volentibus arduum

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo okt 31, 2007 11:30 am

Even over dat stukkie van Taco v/d Velde...

Het begint vrij aardig (met de eerste drie alinea's kun je het best eens zijn), maar daarna maakt 'ie toch een paar heel kreupele, a-journalistieke opmerkingen...
...een blik op de ranglijst van de jeugdcompetities leert dat Ajax is voorbijgestreefd door andere clubs...
Dat is heel erg flauw, hoor... Hoe vaak is nou al niet uitgelegd (in slechte tijden, maar ook in goede) dat het bij jeugdvoetbal niet gáát om de competitiestand? Ajax laat expres F'jes tegen E'tjes of D'tjes spelen om ze weerbaar te maken. Een rechtsbuiten die het vertikt om zijn verdedigende werk te doen en met twee benen te voetballen, wordt linksback gezet. Om het te leren. Het gáát niet om de uitslagen, en als je kijkt naar de vertegenwoordigende elftallen, dan zie je dat het allemaal nogal meevalt met die ineenstorting van de Ajax-opleiding. Dat blijft wel kwaliteit oppleveren en een journalist moet dat óók kunnen zeggen in tijden dat er bij Ajax veel dingen niet deugen. Alsof het iets afdoet aan je punt wanneer je zegt: het is daar een teringzooi, maar die jeugdopleiding is natuurlijk nog altijd wel oké.
Hoewel in Amsterdam nog steeds wordt gedacht dat Ajax zaligmakend is, is de realiteit geheel anders.
Het is volkomen a-journalistiek, tendentieus en niet-onderbouwd om zoiets op te schrijven. In zijn recente nieuwjaarstoespraken heeft voorzitter John Jaakke verschillende malen gehamerd op het feit dat Ajax oog moet hebben voor anderen die het misschien wel beter doen. Ajax ís niet zo zelfingenomen, hoor. Ze hebben alleen geen idee wat ze dan wél moeten doen. Eerder radeloosheid dan arrogantie.
Amsterdamse bluf, die slechts is gebaseerd op een ver verleden.
Zelfs als het waar zou zijn, is dit nog supportersgezwam. Kroegpraat. Heeft niets met een journalistieke observatie/analyse te maken.
Oud-Ajacied Keje Molenaar stelde onlangs in het programma Studio Voetbal dat Ajax wat dat betreft zou moeten kijken naar Rotterdam, waar de komst van Bert van Marwijk voor een grote ommekeer heeft gezorgd. Dankzij Van Marwijk kwamen spelers naar De Kuip die voorheen niet haalbaar waren en is er weer aantrekkingskracht. Feyenoord als voorbeeld voor Ajax, wie had dat ooit gedacht?
Ik weet niet of Keje Molenaar dat inderdaad zo onomwonden gezegd heeft, maar sorry hoor: dat is ruiterlijk overdreven. In het huidige seizoen doet Feyenoord weer mee. Dat is hartstikke knap, al zie je aan het Rotterdamse enthousiasme wel dat een kinderhand na zoveel ellende tamelijk snel gevuld is. Niettemin: Feyenoord doet het goed. Absoluut.

Maar om nou te zeggen dat Ajax een vóórbeeld moet nemen aan een club die na jaren gepruts en gemodder welgeteld twee maandjes goed meedoet in de Eredivisie (maar overigens wel ónder Ajax staat)... Dat lijkt me nogal overdreven. We staan wel bóven ze in de competitie, hoor. En ik weet niet of je Feyenoord - Excelsior gezien hebt? Zoveel beter dan Ajax - NEC was dat niet. Daar komt nog bij dat de enige reden waarom Feyenoord dit seizoen niet kan afgaan in Europa, het simpele feit is dat ze überhaupt niet meedoen.

Kom op zeg... Ajax heeft zorgen, dat is evident, maar moeten we nu al een vóórbeeld nemen aan een club die na jaren van ellende eindelijk weer een keer derde staat (op doelsaldo ónder Ajax)?

Er mogen best kritische noten gekraakt worden, hoor. Dat is helemaal niet slecht en zelfs hard nodig. Maar laten we de zaken wel even in perspectief blijven zien.

K.
Still alive...

Harm

Bericht door Harm » wo okt 31, 2007 11:43 am

En de spelers kwamen niet naar Rotterdam omdat Van Marwijk er zat, maar omdat er een gedegen technisch beleid en financiële invulling aan de wederopstanding gekoppeld waren.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 31, 2007 11:58 am

Echt een heel matig stukje.

9 van de 10 Maleisiers kunnen hier de coaches opnoemen van de laatste 10 jaar van Ajax.

Hij knipt en plakt van ieder ander stukje tekst en komt dan tot een conclusie die iedereen al weet.

En dan nog eens die onzin over Feyenoord....... :drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo okt 31, 2007 12:24 pm

Sportjournalistiek is amper serieus te nemen. Zelfs bij kwaliteitskrant Trouw zit een zure opportunist die de grote lijnen weigert te zien (Henk Hoijtink). Eigenlijk is het een raar wereldje waarbij alleen de spelers zelf een voldoende halen. De randzaken bestaan stuk voor stuk uit pure ellende:

* De Nationale bond is een organisatorische ramp
* De Europese en mondiale bond zijn logge eigenwijze bestuursorganen
* De scheidsrechters zijn incapabele prutsers (om over het inferieure beroep lijnrechter nog maar te zwijgen!)
* De journalisten zijn opportunistische kroegpraters

Het lijkt wel een afspiegeling van de maatschappij. Daar overheerst ook de middelmaat.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gesloten