Jaap Stam

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma okt 29, 2007 1:37 pm

Ramona schreef:Waarom niet? Een groot voetballer houdt op...is sowieso al een waardig afscheid waard, ongeacht zijn inzet voor Ajax dit seizoen...
Dat is wel waar, maar ik betwijfel ook of ie er zelf op zit te wachten.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma okt 29, 2007 1:37 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Ik was altijd al fan van Stam, Base. Ik heb respect voor zijn persoonlijkheid en inzet op het veld.
Ik ook, maar hij heeft het nauwelijks laten zien bij Ajax en hij stopt er nu al mee. Ondertussen heeft hij de club veel geld gekost en geen prijzen gewonnen, desondanks zwaaien de meesten hem hier erg positief uit. Daar snap ik dus niets van.
Voor mij persoonlijk omdat hij altijd openstond voor supporters. Had altijd tijd voor een praatje of een foto, ook als de wedstrijd niet gelopen was zoals die had moeten lopen. Als voorbeeld haal ik dan Praag uit aan, waar hij samen met Heitinga naar de supporters is gekomen om de lading shit in ontvangst te nemen. Hij bleef toen rustig praten en nam tenminste de moeite om alles aan te horen.
Voor mij was hij in die korte tijd wel het boegbeeld van Ajax samen met Sneijder en Heitinga.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 29, 2007 1:38 pm

Ik ben eigenlijk het meest bang voor de reactie van jonge spelers. Het is natuurlijk wel een bizar voorbeeld wat Stam geeft. Ik zit te denken aan een hele grote leegloop aan het einde van het seizoen. En in alle eerlijkheid kan ik er niet mee zitten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 29, 2007 1:39 pm

Uh, hij zou aan het einde van het seizoen sowieso stoppen, dus ik zie niet in wat er verandert.

Overigens wel een moedige beslissing.

Harm

Bericht door Harm » ma okt 29, 2007 1:41 pm

Ik vind weglopen de minst moedige beslissing.

Als hij echt hart voor de club en zijn medespelers had gehad, dan had hij er voor gekozen om in ieder geval in de kleedkamer nog een leider voor de groep te zijn. En het lijkt me dat hij Vermaelen en Van der Wiel nog genoeg kon leren (meer dan de trainersstaf waar jullie het nu mee moeten doen).

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma okt 29, 2007 1:42 pm

Ik heb het verder niet gezien ofzo, maar gaat hij nu dus helemaal weg bij Ajax of stopt hij alleen maar met voetballen en blijft hij nog bij de groep... ??
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Alexander

Bericht door Alexander » ma okt 29, 2007 1:42 pm

Best een emotionele persconferentie van Stam. Vindt het een moedige beslissing, hoop dat we aanstaande zondag op een nette manier afscheid kunnen nemen van iemand die toch veel voor het Nederlands voetbal heeft betekend.

Mooi ook dat hij Ajax de allermooiste club van Nederland noemde.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma okt 29, 2007 1:42 pm

Harm schreef:Ik vind weglopen de minst moedige beslissing.

Als hij echt hart voor de club en zijn medespelers had gehad, dan had hij er voor gekozen om in ieder geval in de kleedkamer nog een leider voor de groep te zijn. En het lijkt me dat hij Vermaelen en Van der Wiel nog genoeg kon leren (meer dan de trainersstaf waar jullie het nu mee moeten doen).
Denk toch dat ik Frank de Boer iets hoger heb zitten dan Jaap Stam.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma okt 29, 2007 1:43 pm

Harm schreef:Ik vind weglopen de minst moedige beslissing.

Vind ik ook. De beslissing vind ik ook op zijn zachst gezegd zwak.
Maar daarom heb ik nog wel respect voor die kale... :biggrin.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 29, 2007 1:43 pm

Pfff, ineens wordt alles wat een voetballer zegt voor waarheid aangenomen :icon_biggrin.gif:
Laatst gewijzigd door Baseman op ma okt 29, 2007 1:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma okt 29, 2007 1:43 pm

Alexander schreef:Best een emotionele persconferentie van Stam. Vindt het een moedige beslissing, hoop dat we aanstaande zondag op een nette manier afscheid kunnen nemen van iemand die toch veel voor het Nederlands voetbal heeft betekend.

Mooi ook dat hij Ajax de allermooiste club van Nederland noemde.
vraag me af of hij dat ook meent... kan me zo voorstellen dat hij meer met PSV heeft, maar om dat nu te zeggen is ook niet verstandig... kweet niet

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma okt 29, 2007 1:44 pm

Baseman schreef:Pfff, ineens wordt alles wat een voetballer zegt vor waarheid aangenomen :icon_biggrin.gif:
Voetballers moet je nooit geloven...

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 29, 2007 1:45 pm

Mwoah, Stam is een echte broodvoetballer. Ik denk dat hij weinig speciale clubs heeft...maar qua succes staat Ajax natuurlijk niet bovenaan, dus of hij het de allermooiste club van Nederland vindt betwijfel ik. Maar het zou kunnen hoor.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma okt 29, 2007 1:47 pm

Ajax ís natuurlijk in alles een mooiere club dan PSV, ik geloof 'm natuurlijk wel.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma okt 29, 2007 1:48 pm

Tuurlijk niet... maar wat moet hij dan zeggen...

Dat Ajax een aardige club is, maar PSV toch nog steeds de mooiste club is... dat wordt hem dan ook niet in dank afgenomen...

Neej... hij weet precies wat hij moet zeggen hoor...

Martin Eden

Bericht door Martin Eden » ma okt 29, 2007 1:51 pm

Vraag blijft wel: als dit al maanden speelde en Stam zelf heeft aangegeven slijtage/gebrek aan motivatie te voelen, waarom dan niet vast in de zomer zijn (eventuele) vervanger gehaald? Of moet ik Colin dan soms in dat licht zien? Maar goed, misschien niet helemaal on topic.
At the moment he knew, he ceased to know.

Harm

Bericht door Harm » ma okt 29, 2007 2:00 pm

Ik denk dat hij gehoopt had dat hij nog één keer wat motivatie uit een Europese tour kon halen en dat hij de kans groot genoeg achtte dat Ajax zich voor de CL zou kwalificeren.

En de bestuurders zijn er denk ik ook niet van uitgegaan dat hij zo de handdoek in de ring zou gooien.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » ma okt 29, 2007 2:03 pm

Martin Eden schreef:Vraag blijft wel: als dit al maanden speelde en Stam zelf heeft aangegeven slijtage/gebrek aan motivatie te voelen, waarom dan niet vast in de zomer zijn (eventuele) vervanger gehaald? Of moet ik Colin dan soms in dat licht zien? Maar goed, misschien niet helemaal on topic.
Exact! Dit maakt het nóg onverteerbaarder dat we met zo'n matige en dunne verdediging opgescheept zitten. Dat Stam niet alles zou spelen, wisten wij al, maar dat hij er zo slecht voorstond konden alleen hij en de technische staf weten. Dat ze dan geen echte vervanger hebben gehaald, blijf ik een mega-blunder vinden. Die ons ook het kampioenschap gaat kosten. Meer dan het ontbreken van een creatieve middenvelder.

Is die vraag eigenlijk aan Van Geel gesteld tijdens de persconferentie? Waarom hij hier niet beter op ingespeeld heeft.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 29, 2007 2:04 pm

De reden is dus dat hij het niet meer kan opbrengen om zich 100% te motiveren en zoals Stam zelf aangeeft is dat voor het type speler dat hij is wel nodig. Ik kan er dan ook wel vrede mee hebben. Zeker gezien het feit dat dit dus al bekend was binnen Ajax.

Ok, ik had liever gehad dat Stam zich nog jaar vol voor Ajax had kunnen geven. Daar hadden we zeker baat bij gehad. Maar wat er niet meer inzit kun je er ook niet meer uithalen. Jaap is niet het type dat er met de pet naar gooit dus als hij dit aangeeft mogen we er echt wel van uit gaan dat het gewoon op is. Heel vervelend, maar daar doen we niks meer aan.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 29, 2007 2:05 pm

LouisXIV & co schreef:
Martin Eden schreef:Vraag blijft wel: als dit al maanden speelde en Stam zelf heeft aangegeven slijtage/gebrek aan motivatie te voelen, waarom dan niet vast in de zomer zijn (eventuele) vervanger gehaald? Of moet ik Colin dan soms in dat licht zien? Maar goed, misschien niet helemaal on topic.
Exact! Dit maakt het nóg onverteerbaarder dat we met zo'n matige en dunne verdediging opgescheept zitten. Dat Stam niet alles zou spelen, wisten wij al, maar dat hij er zo slecht voorstond konden alleen hij en de technische staf weten. Dat ze dan geen echte vervanger hebben gehaald, blijf ik een mega-blunder vinden. Die ons ook het kampioenschap gaat kosten. Meer dan het ontbreken van een creatieve middenvelder.

Is die vraag eigenlijk aan Van Geel gesteld tijdens de persconferentie? Waarom hij hier niet beter op ingespeeld heeft.
Hier ben ik het ook mee eens. Had dan niet voor Colin als selectie opvulling gegaan maar geef een paar centen uit voor een echte versterking. Iemand die in het centrum en eventueel ook op de vleugel kan spelen zonder dat je elftal aanzienlijk aan kwaliteit moet inleveren.

Dat is gewoon een misser van ongeveer hetzelfde kaliber als het niet klaar hebben van een vervanger voor Sneijder.
Nil volentibus arduum

Martin Eden

Bericht door Martin Eden » ma okt 29, 2007 2:06 pm

Nope, vraag is niet aan MvG gesteld. Misschien mocht dat niet of zo? Verbaasde me er wel over.
At the moment he knew, he ceased to know.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 29, 2007 2:07 pm

Martin Eden schreef:Nope, vraag is niet aan MvG gesteld. Misschien mocht dat niet of zo? Verbaasde me er wel over.
Je mag toch vragen wat je wilt? Nee, het niveau van de nederlandse journalisten is niet best.
Nil volentibus arduum

Harm

Bericht door Harm » ma okt 29, 2007 2:08 pm

Had die slijtage vorig jaar al niet geconstateerd moeten worden tijdens de medische keuring?

Arthur

Bericht door Arthur » ma okt 29, 2007 2:10 pm

Ik heb alle vertrouwen in Van der Wiel, dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen. Met Vermaelen en Heitinga erbij hebben we nu eigenlijk wel een mannetje te weinig in het centrum, dus daar hadden ze inderdaad best op in mogen spelen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma okt 29, 2007 2:11 pm

Vertonghen kan er ook spelen. De discussie is dan ook niet of we genoeg centrumverdedigers hebben maar of ze goed genoeg zijn.

Ik vind van wel.

Plaats reactie