N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo okt 21, 2007 11:38 am

mattie schreef:van harte Ramona... Het was nog verdient ook. :aai.gif:
Mwah...voel me dubbel...hoef geen felies...maar dank je wel... :koe.gif:

Ik baal...over het waardeloos spelende AJAX...wat een fouten...wat een overzwaaiers...
o n v o o r s t e l b a a r ...sjeesus gristus te paard...Hunt voor open doel... :tranen.gif: en ik vind dat NEC, nu ze eindelijk die kans 'n keer hadden, 3 punten hadden moeten meenemen... Maar ja...hopelijk komen beide teams hier sterker uit...en gaat 't vanaf nu beter... :headbang.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » ma okt 22, 2007 7:34 am

Goed...het wedstrijdverslag...

N.E.C. pakt meer dan verdiend punt in Arena

N.E.C. speelde zaterdagavond voor de derde maal in de historie gelijk bij Ajax. Het werd 0-0 in de Arena, waar N.E.C. voor rust de betere ploeg was en een aantal kansen kreeg. Rutger Worm kreeg de grootste, maar zijn penalty werd gekeerd door Stekelenburg. In de tweede helft was Ajax de bovenliggende partij, maar al met al was het gelijkspel een terechte uitslag.

Bijzonderheid: Worm mist penalty (14').

Trainer Mario Been moest wederom improviseren, met name in aanvallend opzicht door het ontbreken van Tim Janssen, Jhonny van Beukering en Brett Holman. De voorhoede werd daardoor gevormd door Rutger Worm, Jeremain Lens en Alexander Prent. Krisztian Vadocz begon in de basis in plaats van de wegens ziekte afwezige Ferne Snoyl. Bij de thuisploeg was het afwachten hoe de ploeg het vertrek van trainer Henk ten Cate zou gaan opvatten. Adri Koster zat voor de eerste keer op de bank bij de Amsterdamse club, die onrustige tijden beleeft.

Daar waar N.E.C. rekende op een furieus Ajax in de beginfase trof het een zeer afwachtende, matte ploeg. N.E.C. bleef eenvoudig overeind en voetbalde eigenlijk veel verzorgder en beter dan de Amsterdammers. De Nijmegenaren konden rustig van achteruit opbouwen en de bal rond laten gaan. In de 11e minuut werd aanvoerder Peter Wisgerhof na een corner van Rutger Worm overduidelijk neergetrokken door Heitinga. Dat ontging arbiter Van Hulten niet en die legde de bal logischerwijs op de stip. Rutger Worm was degene die achter de bal ging staan. Hij benutte er eerder dit seizoen een tegen Willem II. Zijn penalty was zeker niet slecht genomen, maar doelman Stekelenburg koos de goede hoek en stopte de inzet. Naast deze penalty kreeg N.E.C. nog meer kleine kansen om de score te openen maar o.a. Worm, Prent (2x) en Davids kregen de bal niet in het net. Aan de andere kant werd Ajax niet echt gevaarlijk. Babos redde bekwaam op een vrije trap van Huntelaar en schoten van Maduro en Luque gingen over.

Ajax wisselde tijdens de rust twee spelers. Stam en Stekelenburg bleven achter in de kleedkamer en werden vervangen door Van de Wiel en oud-N.E.C.'er Dennis Gentenaar.

Na rust was het spelbeeld hetzelfde als in de eerste helft al werd Ajax iets sterker. Er waren kansen over en weer. Jonas Olsson probeerde Gentenaar met een schot vanaf eigen helft te verrassen en Lorenzo Davids schoot naast. Na iets meer dan een uur spelen bracht Mario Been Adam Hrepka in de ploeg voor Rutger Worm.

Aan de andere kant miste Huntelaar een enorm kans, zijn inzet vanaf een meter of vijf ging naast. Schoten van de ingebrachte Suarez en Luque gingen naast.

In de 81ste minuut kwam Saidi Ntibazonkiza in het veld voor zijn eerste speelminuten van het seizoen, hij verving Jeremain Lens.

In de slotfase was er nog wat opwinding toen Suarez naar de grond ging en een penalty claimde. Er was echter niets aan de hand, de Uruguayaan maakte een echte schwalbe en speelde daarna ook nog wat toneel toen enkele N.E.C.'ers verhaal kwamen halen. De prima fluitende arbiter Van Hulten trapte er niet in. Een goal van Huntelaar werd nog afgekeurd wegens buitenspel en Suarez ontving een gele kaart na een aanslag van achteren op Lorenzo Davids.

Al met al was 0-0 een terechte uitslag, al had er misschien meer ingezeten voor N.E.C, zeker gezien het spelbeeld en de kansen in de eerste helft. N.E.C. won nog nooit in competitieverband in Amsterdam maar pakte deze zaterdag 20 oktober 2007 voor de derde keer in de historie een punt. Het was een prima teamprestatie, iedereen deed zijn stinkende best en presteerde prima. Babos keepte prima, Peter Wisgerhof leidde de achterhoede perfect en Lorenzo Davids en Krisztian Vadocz heersten op het middenveld.

F.A.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
Worm diep bedroefd na puntendeling
Uitgegeven op 21 oktober 2007 1:02

Afbeelding

Iedereen van N.E.C. stapte grijnzend het veld van de ArenA af na de 0-0 tegen Ajax. Alleen Rutger Worm stond het huilen nader dan het lachen.
De door hem gemiste penalty viel hem zichtbaar zwaar. "Dit is een persoonlijk drama. Ongelofelijk dat ik mis. Dat 0-0 hier goed is gaat er bij mij niet in. Oké het is een redelijk resultaat, ik vind het een drama."

Trainer Mario Been neemt zijn spits niets kwalijk. "Hij gaat er staan en je kunt missen. Dat is bekend. We hebben hem in de kleedkamer even op moeten vangen. Dit is typisch Rutger."

Bron: Omroep Gelderland

Waarom Worm niet anticipeerde op de beweging van Stekel is mij ook een raadsel btw...maar goed...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma okt 22, 2007 4:03 pm

Productie NEC historisch laag
Door: Roel | Gepubliceerd: Vandaag 13:39 | Laatst bewerkt: Vandaag 13:56 | 2 reacties

NEC is met slechts twee doelpunten na de eerste acht competitieduels van het seizoen de minst productieve ploeg van de Eredivisie.

De ploeg van trainer Mario Been scoorde in deze jaargang alleen tegen Roda JC (uit, 1-1) en Willem II (thuis, 1-0). In de wedstrijden tegen Excelsior (2-0), PSV (5-0), Vitesse (1-0), NAC Breda (0-1), FC Twente (3-0) en Ajax (0-0) bleef de teller op nul staan.

Hoe zeldzaam laag de productie van de Nijmegenaren is, blijkt na een duik in de historie van de vaderlandse topklasse.

Sinds de start van de Eredivisie in het seizoen 1956/57 maakte slechts één ploeg ooit nóg minder goals dan NEC na de eerste acht speelronden. Dat was Excelsior in het seizoen 1971/72.

De Rotterdammers wachtten destijds na hun eerste acht wedstrijden nog altijd op hun eerste doelpunt.

Vijf andere ploegen, waaronder opnieuw Excelsior, scoorden in het verleden slechts twee keer in de eerste acht optredens vanaf de competitiestart.

Minste doelpunten na acht speelronden:

Seizoen Club Goals
1971/72 Excelsior 0
2007/08 NEC 2
1972/73 Excelsior 2
1971/72 FC Den Bosch 2
1971/72 Vitesse 2
1970/71 AZ 2
1969/70 AZ'67 2
forzanec.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » ma okt 22, 2007 4:08 pm

Tja, kan een gniffel toch niet onderdrukken... :smallgrin.gif: :blush.gif:

Komt goed, BanJovi...zul je zien...de ziekenboeg is aan beterende hand...Straks Beukie en Otten weer... :yes.gif: :headbang.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 22, 2007 5:32 pm

Lorenzo Davids is toch wel als een lichtpuntje te noemen bij NEC? Ik vond hem zaterdag goed spelen.

Arwin

Bericht door Arwin » ma okt 22, 2007 6:11 pm

Zlatan Son of God schreef:Lorenzo Davids is toch wel als een lichtpuntje te noemen bij NEC? Ik vond hem zaterdag goed spelen.
Serieus? Vond ik zo ongeveer de slechtse man aan NEC zijde, vooral zijn passing was belabberd.

Ramona

Bericht door Ramona » ma okt 22, 2007 6:59 pm

Zlatan Son of God schreef:Lorenzo Davids is toch wel als een lichtpuntje te noemen bij NEC? Ik vond hem zaterdag goed spelen.
Mee eens...en vergeet Olsson niet...irri voor de tegenstander, maar pracht speler vind ik, lekker gedreven, maar niet te...oke, soms dan...
Hij zal in de winter wel pleitos zijn...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 22, 2007 7:06 pm

Als ze maar niet bij Ajax opduiken. Stelletje kippen zonder kop.

Ramona

Bericht door Ramona » ma okt 22, 2007 7:09 pm

:headbang.gif:

Maar tuurlijk niet...hoe kun je dat nu denken...tsss...degradatiekandidaat hoor... :eusa_naughty.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma okt 22, 2007 7:35 pm

Bertje schreef:Als ze maar niet bij Ajax opduiken. Stelletje kippen zonder kop.
En waarom zouden ze niet bij Ajax thuis horen dan... lijkt me dan een prima werkplek daar... makkelijk integreren.. :)

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 23, 2007 9:54 am

Shit...helemaal vergeten...
Jong N.E.C. verliest van Jong Ajax
Uitgegeven op 23 oktober 2007 9:14

Een vrije val wilde trainer Wim Rip het niet noemen, maar feit is wel dat Jong NEC na een flitsende competitiestart de koppositie in de eredivisie voor reserveteams heeft verspeeld. Na de nederlaag van vorige week in eigen huis tegen Sparta was gisteravond Ajax te sterk in het McDOS Goffertstadion.
De nederlaag had een hoge zuurgraad, omdat de thuisclub de beste kansen kreeg, maar verzuimde ze te benutten. Karim Fachtali en Adam Hrepka hadden Jong N.E.C. op voorsprong moeten zetten. Beide spitsen verschenen alleen voor de Ajax-doelman, maar Fachtali speelde te zacht op de meegkomen Hrepka waar hij zelf had moeten schieten en de Hongaarse jongeling vuurde bij zijn kans naast het doel van de Amsterdammers. Die sloegen na rust toe vanuit een spelhervatting. Rip had het er na afloop nog moeilijk mee. „Bij een corner worden afspraken gemaakt. Wie dekt wie. Het is de bedoeling dat iedereen zich daar aan houdt. Dat gebeurde nu niet. Die jongen kopt hem steenhard in de hoek. Mooie goal, hoor, maar hij stond wel vrij.”

Na de rode kaart voor Schilder (twee keer geel een kwartier voor tijd) trachtte Rip nog wat te forceren, door Patrick Pothuizen naar voren te sturen, maar de gelijkmaker viel niet. „Voor de jonge jongens was het een mooie ervaring om tegen Ajax te spelen. Maar een aantal zit nog niet op het vereiste niveau”, wist Rip, die besefte dat zijn ploeg - net als de hoofdmacht van Mario Been - moeilijk scoort. „Maar we hadden niet hoeven te verliezen. Een gelijkspel was juister geweest.”

Bron: De Gelderlander

Geknipt en geplakt van : http://www.nec-nijmegen.nl/

En voor de fototreportage klik...

0 - 1 is het geworden btw...

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 23, 2007 9:58 am

Netjes...van beide kanten... :biggthumpup.gif:

Ajax dankt N.E.C. aanhang voor begrip & geduld
Uitgegeven op 22 oktober 2007 15:03

Na afloop van de wedstrijd Ajax - N.E.C. van afgelopen zaterdag is de N.E.C. aanhang 1,5 uur opgehouden in het uitvak. Dit was in verband met de ontstane onrustige situatie rondom de Arena.
Ajax heeft vandaag contact opgenomen met N.E.C. om alle aanwezige N.E.C. supporters in het uitvak hartelijk te bedanken voor hun geduld en begrip voor de lange wachttijd voordat zij weer huiswaarts konden keren. De N.E.C. supporters hebben zich perfect gedragen gedurende de hele situatie.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » do okt 25, 2007 7:22 am

Doeluh treedt op in De Goffert!

Afbeelding

Aanstaande zondag is het dan eindelijk zover: ‘Doeluh’ zal samen met de rest van zijn Brabantse band in de rust van NEC-FC Groningen het nummer ‘Nijmegen’ op het veld voor de NEC supporters spelen. Na de wedstrijd geeft Björn nog een mini optreden in de Gaanderij, Deze is alleen niet voor iedereen vrij te bezoeken.

Ken je het nummer Nijmegen nog (steeds) niet? Klik dan hier voor het filmpje dat wij gemaakt hebben tijdens de première van Nijmegen in Eindhoven.

Bron: http://www.nec1900.nl/doeluh/

Ramona

Bericht door Ramona » do okt 25, 2007 7:36 am

Aangezien hier Kivuvu fans zijn... :headbang.gif:

Angola wil Dominique Kivuvu op Afrika Cup
Door: William | Gepubliceerd: Gisteren 16:52

Afbeelding

Bondscoach Luis Gonçalves wil Dominique Kivuvu overhalen international te worden van Angola. De NEC'er speelde vorige maand nog in Oranje Onder-21, maar kan nog steeds kiezen.

Kivuvu beschikt over zowel een Nederlands als een Angolees paspoort. De middenvelder kan daarom tot hij zijn officiële debuut maakt voor één van de twee landen nog kiezen. Deze week had Kivuvu een gesprek met bondscoach Luis Gonçalves.

'De afgelopen weken ben ik voortdurend gebeld door allerlei tussenpersonen van de Angolese bond, maar daar werd ik niet wijzer van. Uiteindelijk heb ik een persoonlijk onderhoud gehad met de bondscoach en ik heb daar zeker een goed gevoel aan overgehouden. De definitieve keuze heb ik echter nog niet gemaakt', aldus Kivuvu in Voetbal International.

Voor Kivuvu is het een moeilijke keuze. De speler heeft namelijk nog kans op deelname aan de Olympische Spelen met Oranje. 'Zo lang ik de kans heb deel uit de maken van de Nederlandse selecties blijft de keuze erg moeilijk. Ik kan zelfs eventueel de Olympische Spelen meemaken. Zolang ik die kans heb, zal ik niet voor Angola kiezen. Daarvoor heb ik sowieso tot september 2008 de tijd voor. Dan ben ik 21 jaar', zo besloot Kivuvu.

Mocht Kivuvu wel voor Angola kiezen binnenkort dan kan de speler in januari een uitnodiging voor de nationale ploeg van Angola verwachten voor de Afrika Cup.

Afbeelding

Bron: NEC-Nijmegen.nl

Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do okt 25, 2007 9:22 am

Been: "Als Leo me vraagt, ga ik mee"
Als Leo Beenhakker Mario Been voor het EK vraagt, dan gaat de NEC-trainer het avontuur met het Poolse nationale elftal aan. Dat vertelde de Rotterdammer aan Sportweek.

Been is in beeld om toe te treden tot de technische staf van de Polen, waar Leo Beenhakker aan het hoofd staat. Eerder werkten Been en Beenhakker al samen tijdens het WK in Duitsland, toen bij Trinidad en Tobago.

Been verheugt zich al op een nieuwe samenwerking met Don Leo. "Polen moet zich natuurlijk eerst nog plaatsen. Maar als Leo me vraagt, ga ik mee", zei de NEC-coach.
voetbalprimeur.nl
Zal Niedzielan leuk vinden... maakttie helemaal geen kans meer daar. :)

Ramona

Bericht door Ramona » do okt 25, 2007 9:25 am

banjavi schreef:
Been: "Als Leo me vraagt, ga ik mee"
Als Leo Beenhakker Mario Been voor het EK vraagt, dan gaat de NEC-trainer het avontuur met het Poolse nationale elftal aan. Dat vertelde de Rotterdammer aan Sportweek.

Been is in beeld om toe te treden tot de technische staf van de Polen, waar Leo Beenhakker aan het hoofd staat. Eerder werkten Been en Beenhakker al samen tijdens het WK in Duitsland, toen bij Trinidad en Tobago.

Been verheugt zich al op een nieuwe samenwerking met Don Leo. "Polen moet zich natuurlijk eerst nog plaatsen. Maar als Leo me vraagt, ga ik mee", zei de NEC-coach.
voetbalprimeur.nl
Zal Niedzielan leuk vinden... maakttie helemaal geen kans meer daar. :)
Staat Niedzie wel opgesteld dan? :hypocrite.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do okt 25, 2007 9:26 am

Geloof het niet, want had hij niet een blessure ofzo?? Weet niet of dat al weer over is, maar met Been maakt hij helemaal geen kans natuurlijk... :)

Ramona

Bericht door Ramona » do okt 25, 2007 9:28 am

Hehe...nou ik hoop wel wel...gun 't 'm wel... :headbang.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » vr okt 26, 2007 10:35 am

Enniewee...scooooren motten ze... :headbang.gif:

Hoe NEC weer scoort
Door: William | Gepubliceerd: Gisteren 11:08

NEC komt dit seizoen nauwelijks tot scoren. In acht wedstrijden maakten de Nijmegenaren slechts twee doelpunten, waarvan er bovendien één een strafschop was. Daarom voor NEC zes tips om vaker te scoren

1. Schiet vaker op doel

Johan Cruijff zei het jaren geleden al: Als je niet op doel schiet, maak je ook geen doelpunten. Daarom is het zeker niet erg om nu en dan gewoon eens uit te halen. AZ, Heerenveen, Ajax en PSV schoten vaker op of naast het vijandelijke doel dan NEC én maakten ook meer doelpunten. AZ deed in totaal 107 pogingen, die in ieder geval in de buurt van het doel eindigden. Heerenveen had er 98, Ajax 89 en PSV 91. NEC kwam tot 63 pogingen, wat trouwens nog flink meer is dan Willem II. De Tilburgers zijn in deze ranglijst hekkensluiter en kwamen niet verder dan 52 pogingen.

2. Zoek mentale begeleiding

Waar sporters uit andere disciplines steeds vaker de hulp inroepen van een sportpsycholoog, laat de voetballerij de mentale aspecten van hun vak vaak links liggen. ,,In de voetballerij wordt sportpsychologie onderschat,’’ zegt drs. Gerald Weltevreden, sportpsycholoog en secretaris van de Vereniging voor Sportpsychologie in Nederland. ,, NEC kan bijvoorbeeld bepaalde wedstrijdsituaties visualiseren. Misschien wordt er wel gedacht dat van Ajax niet te winnen valt. En krijg je in de Arena plots de kans om te scoren, dan denk je hieraan en dan mis je. Door alternatieve gedachten te creëren, leer je op zo’n beslissend moment iets anders te denken. Het paradoxale is: Soms hoor je juist dat je bij beslissingen in het veld níet moet nadenken. Maar dat kan niet echt, want onbewust denk je toch na. Daarom is het verstandig in een rollenspel te leren omgaan met bepaalde situaties.’’

3. Wees secuurder in de afwerking

Inclusief de twee gescoorde doelpunten heeft de Nijmeegse formatie dit seizoen 37 keer tussen de palen geschoten. Daarmee staat NEC keurig in de middenmoot van het lijstje pogingen op doel. Probleem is echter dat 35 inzetten door de doelman van de tegenstander gekeerd konden worden. De conclusie kan dus niet anders zijn dan dat NEC veel te veel kansen nodig heeft om een doelpunt te maken. Iets meer accuratesse in de afwerking, en de keeper is de volgende keer wél kansloos.

4. Luister goed naar ’Jackie Goal'

Jack de Gier kan de huidige aanvallers van NEC als geen ander vertellen hoe te scoren in het shirt van de Nijmegenaren. Vanaf de zomer van 1998 voetbalde de inmiddels gestopte aanvaller drie seizoenen in De Goffert, en in die periode maakte hij in 87 wedstrijden 28 doelpunten. Niet voor niets is ‘Jackie Goal’ sinds kort de officiële spitsentrainer van NEC. ,,Tijdens mijn trainingen probeer ik op een plezierige manier de aanvallers het vertrouwen terug te geven,’’ zegt De Gier. ,,De jongens moeten simpelweg het doel weer weten te vinden. Dat doe ik met oefeningen waarin je vanuit alle hoeken van het zestienmetergebied op de goal schiet. Kortom, aanname en schieten, aanname en schieten. Zodra NEC één keer heeft gescoord, kan het gaan lopen. Dan is het vertrouwen terug en vallen er wellicht ineens meer doelpunten. Al vind ik het niet erg wanneer we slechts met 1-0 van FC Groningen winnen zondag. Als we maar de drie punten pakken.’’

5. Laat de medische staf overuren maken

De lijst van geblesseerde aanvallers is nergens zo groot als bij NEC. De beoogde spitsen Jhon van Beukering, Tim Janssen en Brett Holman staan al weken aan de zijlijn, terwijl Jeremain Lens pas net weer hersteld is. De wel fitte Rutger Worm, Alexander Prent en Adam Hrepka zijn nog niet van hetzelfde niveau als dit viertal. Het is voor de medische staf daarom zaak Janssen, Holman en Van Beukering zo snel als mogelijk fit te krijgen.

6. Heb geduld

FC Groningen moet zondag het eerstvolgende slachtoffer van de dadendrang van NEC worden. Maar hoe zijn de Groningers het best te verschalken? ,,Dat kan ik toch niet zeggen?’’ lacht FC Groningen-trainer Ron Jans bij het horen van die vraag. ,,Ik wil de NEC-spelers niet motiveren. Ze moeten nog even geduld hebben, voordat ik uitleg hoe je tegen Groningen kunt scoren. Na het duel van zondag wil ik het eventueel vertellen.’’

Bron: AD Sportwereld

Ramona

Bericht door Ramona » vr okt 26, 2007 11:06 am

Voorbeschouwing: NEC - FC Groningen

Competitie:
Eredivisie 2007-2008
Speeldatum: 28 oktober 2007
Aanvang: 14.30 uur
Stadion: McDOS Goffertstadion
Scheidsrechter: R. Wiedemeijer
Assistent 1 J. van Dijk
Assistent 2 M. Buijk

Geschiedenis

Aantal ontmoetingen 17
Winst N.E.C. 7
Gelijk 10
Verlies N.E.C. 4
Doelsaldo 27-25

Grootste overwinning 3-0, Eredivisie, 24-03-1974
Grootste nederlaag 0-3, Eredivisie, 08-12-1990
Laatste overwinning 4-3, Eredivisie, 03-04-2005
Laatste nederlaag 2-3, Eredivisie, 09-11-2003
# Laatste 5 ontmoetingen G-G-W-V-W

Voorbeschouwing

N.E.C. op jacht naar tweede overwinning

N.E.C, geblesseerd: info volgt later
N.E.C, twijfelgevallen: info volgt later
Wedstrijdselectie: volgt later

N.E.C. ontvangt zondagmiddag op de negende speeldag FC Groningen. Door het gelijkspel tegen Ajax staat N.E.C. momenteel vijftiende. FC Groningen won zondag thuis met 1-0 van FC Twente door een knalhard doelpunt van Martijn Meerdink en staat vierde.

Afgelopen zaterdag klauterde N.E.C. zelfstandig uit de put door Ajax op 0-0 te houden. Het had zelfs zomaar gekund dat de Nijmegenaren met de volle winst uit Amsterdam waren vertrokken. Jammer genoeg werd een aantal goede kansen niet verzilverd, waaronder een penalty van Rutger Worm, die door Maarten Stekelenburg vakkundig werd gestopt.

Doelpuntengemiddelde
Met FC Groningen komt zondag een tegenstander naar Nijmegen die hier de laatste jaren goed is voor spectaculaire wedstrijden. Ruim een jaar geleden viel dat nog mee (1-1 door doelpunten van Romano Denneboom en Glen Salmon), de jaren daarvoor was het vaak bonte kermis in het McDOS Goffertstadion: 2-2, 4-3 en 2-3.

Met die uitslagen in het achterhoofd moet N.E.C. zondag ook in staat zijn om het doelpuntengemiddelde eens wat op te krikken. Slechts twee goals in de eerste acht wedstrijden, zo weinig scoorde N.E.C. nog nooit. Maar belangrijker is natuurlijk winnen, dat mag dan ook best met 1-0.

Waslijst
Het lijkt erop alsof de selectie waaruit trainer Mario Been zondag kan putten niet breder is dan vorige week. N.E.C. kampt nog steeds met een waslijst aan geblesseerden. Vooral, het zal niemand zijn ontgaan, in de aanvalslinie. Daar ontbreken, ook tegen FC Groningen naar alle waarschijnlijkheid, Brett Holman (zeven competitiegoals vorig seizoen), Jhonny van Beukering (21 competitiegoals bij De Graafschap) en Tim Janssen (tien competitiegoals bij RKC Waalwijk).

Van de eerste twee vordert het herstel langzaam maar gestaag, van Janssen is dat wat moeilijker in te schatten. Een MRI-scan wees niets uit, maar omdat de klachten bleven aanhouden bezocht Janssen een specialist in Amsterdam. Ook dit leverde nog geen honderd procent duidelijkheid op.

Ongeslagen
Toch moet het gelijkspel in Amsterdam iedereen vertrouwen hebben gegeven. Ajax is natuurlijk niet in goede doen, maar N.E.C. kwam wel nauwelijks in de problemen. FC Groningen is echter een ander verhaal. De groen-witten verloren de eerste twee thuiswedstrijden van het seizoen van De Graafschap (0-2) en FC Utrecht (0-2), daarna hoefde trainer Ron Jans geen enkele keer te buigen voor een tegenstander. Zelfs niet in de UEFA Cup, al nam Fiorentina uiteindelijk wel de penalty’s beter. FC Groningen is zelfs al sinds 10 maart jongstleden (0-3 bij Willem II) ongeslagen in uitduels. Dat zijn ondertussen, de play-offs van vorig jaar en de bekerwedstrijd tegen IJsselmeervogels meetellend, al elf wedstrijden. Het wordt dus geen gemakkelijke middag voor N.E.C.

J.v.E.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/layout.php

Ramona

Bericht door Ramona » vr okt 26, 2007 2:29 pm

Eeindelijk in Nijmegen weer beter nieuws van het blessurefront...

Spitsen NEC terug op de training
Door: William | Gepubliceerd: Vandaag 14:41

Jhon van Beukering en Tim Janssen hebben vrijdag weer voluit meegetraind bij NEC.

Janssen is terug na een enkelblessure en Van Beukering stond ruim een maand aan de kant vanwege een blessure aan zijn hamstring. ''Ik heb de laatste dagen al veel getest en dat ging goed. En ook in de partij vandaag had ik geen last. Ik weet niet of ik zondag speel, ik denk dat ik op de bank zit.''

NEC kan beide spitsengoed gebruiken, want de ploeg heeft dit seizoen moeite met scoren. Met twee doelpunten in acht wedstrijden verbeterde NEC een laagterecord in de eredivisie.

Holman rekent op snelle rentree
Door: William | Gepubliceerd: Vandaag 14:38

Holman rekent op snelle rentreeHet herstel van NEC'er Brett Holman verloopt inmiddels goed.

De Australische aanvaller kampte met een enkelblessure. ''Ik heb weer met de groep meegedaan, alleen nog niet bij het partijspel. Ik denk dat Groningen misschien nog te vroeg komt, maar als ik zondag niet haal, dan lukt het woensdag voor de beker wel.''

Van de enkel ondervindt Holman weinig last meer. ''Het gaat nu echt de goede kant op, al was de training nog wel pittig voor de enkel. Ik wil graag weer spelen, het heeft nu wel lang genoeg geduurd. En in welk systeem ik terecht kom, maakt mij niet uit.''

jabu

Bericht door jabu » za okt 27, 2007 10:35 am

Ferne Snoyl heeft vorige week enige tijd achter de tralies gezeten omdat hij er van verdacht wordt zijn vriendin mishandeld te hebben. (AD)

Ramona

Bericht door Ramona » za okt 27, 2007 11:18 am

Hele bericht...
Snoyl in verband gebracht met mishandeling vriendin
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Vandaag 00:10

Ferne Snoyl zou vorige week donderdag gearresteerd en in de cel gezet zijn op verdenking van mishandeling van zijn vriendin. Dat meldt het AD vanavond. Na verloop van tijd is hij met een proces-verbaal op zak vrijgelaten.

De middenvelder zou volgens de krant op 18 oktober rond 18.30 uur zijn 23-jarige vriendin mishandeld hebben in haar woning aan de Groenendaal in Rotterdam. De vrouw heeft aangifte gedaan. Later op de avond is Snoyl in zijn woning in Capelle aan den IJssel aangehouden.

De zaakwaarnemer van Snoyl, Winnie Haatrecht, wil weinig over de zaak kwijt. ''Dit is een privékwestie en daar reageer ik niet op. Er is nog niet helemaal duidelijk wat er precies gebeurd is. Ferne wil ook niet reageren.''

Bij NEC is geschokt gereageerd. Ook de clubleiding is terughoudend met commentaar. ''Ik kan er weinig over zeggen,'' vertelt technisch directeur Carlos Aalbers. ,,Ik kan alleen bevestigen dat er vorige week in zijn privésfeer iets is gebeurd. De details ontbreken voor mij ook nog.’’ NEC en Snoyl hebben sinds zijn arrestatie geen contact meer gehad.

Bron: AD

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo okt 28, 2007 4:28 pm

Kijk... dat wil ik andere clubs nog wel eens zien doen... het doelpunten aantal verhogen met meer dan 200% na een wedstrijdje of 8!! Da's ook een kunst...

Ramona

Bericht door Ramona » zo okt 28, 2007 4:45 pm

Yessss... :headbang.gif: en heerlijk dat Beukje weer terug is... :worshippy.gif:

Plaats reactie