Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 23, 2007 2:22 pm

Rishi schreef:Als je wordt geschopt en je valt is het toch geen schwalbe?
Als gevolg van het geschop laat Suárez zich de volgende keer sneller vallen, snappie?
En dat Sneijder minder goed omgaat met zulke situaties betekent niet dat het gedrag van Suarez goed te praten is
Ach, goed te praten. Je moet wat als je wordt geschopt en ik vind dit persoonlijk de best denkbare reactie. Doet hij niets, dan ligt hij er straks steeds een half jaar uit. Lichtelijk overdreven natuurlijk, maar het idee blijft hetzelfde.

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 23, 2007 2:25 pm

Als je wordt geschopt en het is een erge overtreding dan hoef je je niet aan te stellen. Dan schreeuw je het uit van de pijn. Logische reactie.

Als je wordt geduwd en je rolt 9 meter verder en doet alsof er een aanslag op je is gepleegd is dat een schwalbe.

Suarez moet gewoon niet sneller gaan liggen. Als hij valt door de overtreding is er niks aan de hand. Gebeurt dat niet dan moeten ze hem daar maar voor bestraffen
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 23, 2007 7:11 pm

Bertje schreef:
Rishi schreef:Als je wordt geschopt en je valt is het toch geen schwalbe?
Als gevolg van het geschop laat Suárez zich de volgende keer sneller vallen, snappie?
En dat Sneijder minder goed omgaat met zulke situaties betekent niet dat het gedrag van Suarez goed te praten is
Ach, goed te praten. Je moet wat als je wordt geschopt en ik vind dit persoonlijk de best denkbare reactie. Doet hij niets, dan ligt hij er straks steeds een half jaar uit. Lichtelijk overdreven natuurlijk, maar het idee blijft hetzelfde.
En wat vind jij van Dida, tegen Celtic?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 23, 2007 7:14 pm

Zoals Duke (onder meer tegen mij) terecht opmerkte was dat spelbederf en geen schwalbe.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 23, 2007 7:15 pm

Is er een verschil dan? Ze doen immers allebei net alsof ze geraakt worden?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 23, 2007 7:19 pm

In jouw vak zijn die kleine nuances en verschillen toch juist zo belangrijk, Cees? Even verder kijken dan je neus lang is, jongen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di okt 23, 2007 7:24 pm

Dat van zaterdag was anders net als Dida hoor, dat ie net deed alsof ie een klap of duw kreeg.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 23, 2007 7:24 pm

Voor de strafmaat, Thomas, niet voor het gedrag!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 23, 2007 7:27 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Voor de strafmaat, Thomas, niet voor het gedrag!
Volgens Duke was er een kapstokregel over onsportief gedrag waar ook het gedrag van Dida onder viel. Ik was in eerste instantie ook van mening dat Dida niet meer gestraft had mogen worden, omdat hij in de wedstrijd geen gele kaart had gehad en schwalbes volgens mij achteraf niet bestraft mogen worden.

jabu

Bericht door jabu » di okt 23, 2007 7:28 pm

Bertje schreef:Zoals Duke (onder meer tegen mij) terecht opmerkte was dat spelbederf en geen schwalbe.
Een schwalbe is simuleren alsof er iets aan de hand is wat in werkelijkheid niet heeft plaatsgevonden. Dat is precies wat Dida deed. Een schwalbe is in mijn ogen dan ook per definitie spelbederf.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 23, 2007 7:30 pm

Jabu schreef:
Bertje schreef:Zoals Duke (onder meer tegen mij) terecht opmerkte was dat spelbederf en geen schwalbe.
Een schwalbe is simuleren alsof er iets aan de hand is wat in werkelijkheid niet heeft plaatsgevonden. Dat is precies wat Dida deed. Een schwalbe is in mijn ogen dan ook per definitie spelbederf.
Ik ging uit van de definities zoals ze nu gesteld zijn.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 23, 2007 8:30 pm

Jabu schreef:
Precies. Dat is ook mijn definitie; en dus vind ik het gedrag van Suarez spelbederf. Jij nu ook, Bertje?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 23, 2007 8:34 pm

Persoonlijk zal het me een zorg zijn hoe je het noemt. Ik wil dat gedrag gewoon niet zien in een Ajax shirt.

Zowel de schwalbe als het misselijkmakende toneelstukje daarna niet. Waarbij ik dat laatste overigens nog irritanter vind dan het eerste vergrijp.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 23, 2007 8:46 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Jabu schreef:
Precies. Dat is ook mijn definitie; en dus vind ik het gedrag van Suarez spelbederf. Jij nu ook, Bertje?
Uitgaande van die definitie natuurlijk wel. Dan ontkom je er niet aan.

Maar wat ik hier postte over schwalbes was dan ook hoe ik zou vinden dat het moet zijn. Dan vind ik schwalbes (en andere vormen van spelbederf) altijd minder schadelijk voor de sport dan overtredingen. Daarom vind ik ook dat je spelbederf pas zwaarder kunt bestraffen, als je overtredingen (en daarmee naar mijn mening de belangrijkste oorzaak van schwalbes) ook zwaarder gaat bestraffen.

Baseman

Bericht door Baseman » wo okt 24, 2007 7:42 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Is er een verschil dan? Ze doen immers allebei net alsof ze geraakt worden?
Klopt, maar er is natuurl;ijk wel degelijk een heel groot verschil.
Dida werd namelijk 'geraakt' door een mafkees uit het publiek die het veld opgelopen was, Suarez werd 'geraakt' tijdens een wedstrijdsituatie en door een speler van de tegenpartij. Niet te vergelijken dus.

Al is er bij beiden natuurlijk wel sprake van spelbederf.

Daniel

Bericht door Daniel » di okt 30, 2007 8:50 pm

Ik weet niet of het meer mensen het is opgevallen, maar (in ieder geval tegen Utrecht, wat vaak wel een hak en slag wedstrijd is) Luis viel al minder dan in voorgaande wedstrijden. Zo stond hij (nadat hij wel degelijk werd neergehaald) direct sterk op, sneller dan zijn tegenstander, nam de bal direct weer over om vervolgens een monsterkans te creeëren voor Huntelaar in plaats van te gaan appeleren voor een vrije trap en te gaan huilen.. Is dit progressie of gewoon momenteel?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 30, 2007 9:01 pm

We hopen op progressie. Koster schijnt er iets van gezegd te hebben. Het is in ieder geval duidelijk dat het nog wel even zal duren voordat Suarez een penalty krijgt, terecht of onterecht.

Daniel

Bericht door Daniel » di okt 30, 2007 9:09 pm

Maar, als dit niet momenteel was deze wedstrijd, vind ik dat er toch aardig snel progressie wordt geboekt en dat zijn mentaliteit waarachtig snel verbeterd wordt. Verbaasd mij toch wel, ik was even bang (mits dit echt progressie is) dat dit nog een hele kluif zou worden of dat er helemaal geen verbetering in zou komen..

Harm

Bericht door Harm » di okt 30, 2007 9:31 pm

Zoiets heb je er echt niet binnen een week met de aanstelling van een nieuwe trainer uit hoor. Kijk maar naar Robben onder Hiddink.

goodfella

Bericht door goodfella » za nov 10, 2007 1:19 pm

Ik heb zin om wat oude quotes naar boven te halen. :ajaxsmiley.gif:

Binnenkort maar eens even een uurtje voor gaan zitten. :ajaxscarf.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » za nov 10, 2007 11:20 pm

Harm schreef:Zoiets heb je er echt niet binnen een week met de aanstelling van een nieuwe trainer uit hoor. Kijk maar naar Robben onder Hiddink.
Natuurlijk niet, maar elke speler is anders en meer of minder vormbaar. Of het echt progressie is weet ik nog steeds niet en ik heb ook nooit gezegd dat ik zeker wist dat het progressie was. Alleen viel mij dat moment op, en meerdere momenten dat hij het vallen en zeuren naliet waarvan ik verwachtte dat hij wel weer zou gaan zweven of gaan mopperen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 11, 2007 10:26 pm

Kan Ajax niet een berichtje naar de KNVB sturen waarin het aangeeft dat de technische staff serieus werk gaat maken van de schwalbes van Suarez? Er wordt op dit moment namelijk zo'n media-offensief ingezet tegen Suarez dat je de klok er op gelijk kan zetten dat Suarez geschorst gaat worden naar aanleiding van z'n volgende schwalbe.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 11, 2007 10:41 pm

Heeft ie het wel een beetje zelf naar gemaakt natuurlijk

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 12, 2007 7:58 am

Pfff, dat is Calimero gedrag Thomas...het is Suarez zijn eigen schuld !

En dit hoorde ik je niet zeggen toen Hiddink werk probeerde te maken van Robben zijn schwalbes. Als je overduidelijke schwalbes maakt en dit gedrag bjina wekelijks laat zien, dan vraag je er als speler om. Eigen schuld. Het is voor jullie alleen te hopen dat hij er van leert.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 12, 2007 8:21 am

Helemaal mee eens. Ajax moet niet gaan huilen als het een keer geen penalty meekrijgt want dit hadden ze kunnen zien aankomen.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie