Dan moet je dus zorgen dat Heitinga gewoon op zijn eigen plek kan spelen, door de andere posities goed in te vullen. Dan heb je aan vier centrumverdedigers zat.Thomas schreef:Vermaelen is zo nu en dan nog wat te blessuregevoelig, Van der Wiel komt net kijken en Heitinga wordt constant door het hele elftal gesleept bij ontbrekende spelers op andere plekken.Rishi schreef:Op zich is dat niet slecht. Al heb je gewoon nog 1 of 2 toppers nodig.
Het scoutingshoekje van Enganche
Moderator: mods
Met Vertongen en die drie red je het niet hoor.Bertje schreef:Met uitzondering van Stam inderdaad. Maar Ajax heeft met Heitinga, Vermaelen en Wiel er in ieder geval nog drie. Daarnaast kan ook Verthongen er spelen. Verder staat ook Colin nog onder contract, maar die is in principe rechtsback en zal wellicht vertrekken.Jöhnk schreef:Stam niet, Bertje.
En je geeft net aan dat je Heitinga op zijn eigen plek moet laten spelen. Dus Vertonghen lekker op het middenveld laten
IK GELOOF!!!!!!
Thiago Emiliano Silva
Profiel officiële website Fluminense

Geboortedatum: 22 september, 1984 (23 jaar)
Nationaliteit: Braziliaans
Lengte: 1,83 meter
Gewicht: 79 kg
Voorkeursbeen: rechts
Voorkeurspositie: centrale verdediger
Rugnummer: 3

Rapport:

Geboortedatum: 22 september, 1984 (23 jaar)
Lengte: 1,83 meter
Gewicht: 79 kg
Voorkeurspositie: centrale verdediger
Rugnummer: 3

Rapport:
Rechter centrale verdediger van Fluminense met een verleden in Europa. Thiago Silva werd op 19-jarige leeftijd door Porto naar Europa gehaald en vertrok van daaruit voor het grote geld naar Dinamo Moskou. In 2006 keerde hij terug naar zijn vaderland om uit te komen voor Fluminense. Daar is hij uitgegroeid tot een zekerheid achterin en één van de revelaties van de competitie. Afgelopen zomer haalde Dunga hem zelfs bij de voorselectie van de Copa America. Zijn contract bij Fluminense loopt af op 31 december 2008.
Thiago Silva is minder sterk gebouwd en iets minder groot dan de eerder genoemde Breno, maar speelt toch wel een stuk strenger in de mandekking. Hij anticipeert minder, speelt dus afwachtender en over het algemeen meer positie-gebonden. Qua positie kiezen, snelheid, startsnelheid en tackle/timing zeer sterk, waardoor hij zich in staat stelt goed en tijdig te reageren en op het juiste moment in te grijpen. Speelt ook graag een paar meter achter de verdedigende linie om het overzicht te behouden. Verbaal zeer aanwezig en vervult een leiders rol in de defensie bij Fluminense, die bestaat uit vier man. Is dus al lang en breed gewend om in een vier mans defensie met twee opkomende backs te spelen. Voelt zich daar goed bij getuige ook zijn slimheid, overtuiging, hardheid en concentratievermogen in de één op één-duels.
In opbouwende zin is hij sterker dan Breno. Zijn (lange) trap is uitstekend, z'n passing over de grond met links en rechts secuur. Gaat weinig op avontuur met de bal aan de voet, maar houdt in plaats daarvan liever z'n eigen handelingssnelheid hoog. Lijkt in balbezit vaak een stap vooruit te denken. Houdt het spel simpel maar weet vaak wel direct de vrije man te vinden. Kan derhalve goed uit de voeten in een team dat hoog circulatie voetbal wil spelen.

Het zou overigens kunnen dat er nog wat transferrechten van Thiago Silva bij Dinamo Moskou of Porto liggen, maar daar weet ik het fijne niet van. Hoe dan ook, eind december 2008 is hij transfervrij en hij lijkt niet van plan te gaan verlengen. Sowieso moeten die contractconstructies goed in de gaten gehouden worden door de geïnteresseerde clubs. Dat is af en toe een klus op zich.
Ik wilde eerst even terugkomen op Guillermo Ochoa, een keeper waar ik zeer gecharmeerd van ben en waar we het afgelopen zomer in verband met Ajax over gehad hebben:
Er is namelijk wat nieuws
:
Morgen meer over Caio, jongens. Ik heb hard gestudeerd en ga nu naar m'n bed.
Thomas schreef:Hij is wat minder bangig en beslister in z'n uitkomen. Het is een echt lefgozertje. Maar vanwege z'n fysiek -hij is niet geweldig groot (1,85 m) en geen hele stevige jongen- zal hij altijd moeite hebben z'n hele zestien te domineren zoals een Gomes dat doet. Maar goed, zie tegenwoordig maar 10 keepers te vinden die dat wel doen.
En klemvast is inderdaad anders. Het is een beetje een showboat. Met het verschil dat Ochoa de ballen over het algemeen wel goed weet weg te werken. Een stomp richting de inkomende spits, zoals we bij Stekelenburg wel eens zien, zal Ochoa niet zo snel overkomen.
Maar als je de reflexen van Stekelenburg al goed vindt, zal je redelijk versteld staan van Ochoa. Stekelenburg heeft z'n lengte toch wel mee, maar Ochoa pakt de schoten die Stekelenburg pakt en meer.
Er is namelijk wat nieuws

Sportsya.comOchoa, for the Golden Ball
The America's goalkeeper is the first Mexican candidate for the award to the best player of the year. Only three out of 50 nominees do not play for European teams.
In the list of the 50 soccer players of the year there is a Mexican: Guillermo Ochoa, America's goalkeeper, registered his country for the first time within the candidates for the Golden Ball, given on December 2.
Thanks to some changes made to the rules, players who do not play for the European leagues were nominated. This way, Ochoa could be considered as one of the aspirants to such award.
Brazilian Rogerio Ceni, player for Sao Paulo, and Iraqi Younis Mahmud, player of the Iraq’s Alghrafa, where also benefited from this change. Brazilians Daniel Alves (Sevilla), Diego (Werder Breme), Kaka (Milan), Robinho (Real Madrid) and Ronaldinho (Barcelona) are included in the list, too.
There are three Argentineans: Mancherster United's Carlos Tevez, Villareal's Roman Riquelme, and Barcelona's Lionel Messi.
The winner will be announced on December 2. Voting for the award is undertaken by a group of 96 football journalists, out of which, for the first time, only 53 will be Europeans. Each voter chooses five players from the list of nominees, and awards them one, two, three, four and five points.
Morgen meer over Caio, jongens. Ik heb hard gestudeerd en ga nu naar m'n bed.
Here we go:
Caio César Alves Dos Santos
Profiel officiële website Palmeiras

Geboortedatum: 29 mei, 1986 (21 jaar)
Lengte: 1,86 meter
Gewicht: 82 kg
Voorkeurspositie: aanvallende middenvelder
Rugnummer: 16

Rapport:

Jöhnk schreef:AN24/10/2007 - Was Van Geel in Brazilie voor Caio?
(Gepost door RvN)
BRON: Bola Rolando
Voor wie Martin van Geel in Brazilie was de afgelopen week is nog steeds onbekend. Net na zijn terugkeer in Nederland bericht het Braziliaanse Bola Rolando wel over interesse van Ajax voor de middenvelder Caio. Ajax zou hem al in januari willen overnemen en maar liefst 12 miljoen euro neer moeten leggen voor het 21-jarige talent van Palmeiras. De leiding van Palmeiras ontkent overigens dat het in onderhandeling is met Ajax.
Caio César Alves Dos Santos
Profiel officiële website Palmeiras

Geboortedatum: 29 mei, 1986 (21 jaar)
Voorkeurspositie: aanvallende middenvelder
Rugnummer: 16
Rapport:
Aanvallende middenvelder van Barueri die dit seizoen verhuurd is aan Palmeiras. Werd eerder ook aan andere clubs verhuurd en stond in zijn tijd bij Internacional bekend als een stapper. Bij Palmeiras lijkt hij tot wasdom te zijn gekomen en heeft men alleen maar profijt en geen last van zijn aanwezigheid.
Beschikt over een goed inzicht en fluwelen techniek. Z'n voetbewegingen doen soms denken aan die van Ibrahimovic. Weet nu al, beter dan Ibrahimovic op die leeftijd, de balans te vinden tussen functionaliteit en schoonheid, al bestaat er nog genoeg ruimte voor verbetering. Deze speler is uitermate creatief en beschikt bovendien over een mooie trap, die vooral opvalt bij vrije trappen en hoekschoppen. Hij weet de bal uit dode spelmomenten vaak op het juiste moment te laten dalen. Buiten de dode spelmomenten etaleert hij z'n trap een stuk minder. Hij probeert niet alles naar het centrum te trekken en zoekt beter en sneller dan Sneijder de opening naar de zijkant, maar doet dit niet per definitie om ruimte te creëren voor z'n eigen schot. Iets dat ook kan liggen aan het feit dat z'n medespelers de bal te lang bij zich houden en er überhaupt geen grote openingen gecreëerd worden. Een splijtende pass over lange afstand heeft hij ook niet, maar hij houdt de bal goed bij zich en is sterk in de combinatie en als spelverdeler. Is in Brazilië gewend genoeg tijd en ruimte aan de bal te krijgen. Zal derhalve wel even nodig hebben om te wennen aan de kleinere ruimtes en geringe tijd in Europa. Beweegt aller aardigst zonder bal, maar zal zich nog veel veelvuldiger moeten aanbieden -onder andere door verder in te zakken- om dwingender te gaan spelen. Daarnaast moet hij het moment van diepgang, zowel qua pass als qua loopactie, nog beter leren inschatten.
Kan goed versnellen en is ook op de lange afstand zeker niet langzaam, maar met de bal aan de voet probeert hij zelden tot nooit z'n tegenstander op snelheid te passeren. Heeft een beduidend sterker rechterbeen, maar is zeker niet verloren als hij iets met z'n linker moet doen.
Is ondanks z'n lengte (1,86 m) niet bepaald kopsterk en lijkt überhaupt moeite te hebben met het controleren van hoge ballen, wanneer hij enigszins onder druk gezet wordt. Schijnt ook als spits uit de voeten te kunnen, maar ik heb serieuze twijfels over z'n spel met de rug naar de goal toe. Wordt bij Palmeiras vooral in de voorste linie gebruikt wanneer men achterover gaat leunen en op de counter gaat spelen.
Zou in mijn ogen zeker niet als halfspeler kunnen fungeren. Wanneer hij z'n man voor zich heeft en positioneel moet verdedigen doet hij z'n werk nog wel naar behoren, maar als de tegenstander eenmaal voorbij hem is zie je nog net te vaak dat hij een schijnachtervolging inzet en na een paar stappen opgeeft. Is vrij zwak in de snelle omschakeling van aanval naar verdediging. Heeft daarnaast te weinig duelkracht en loopvermogen om als halfspeler te spelen.
Al met al is hier in mijn ogen sprake van een ruwe diamant en een speler die een serieuze gegadigde zou moeten zijn om de positie van aanvallende middenvelder bij Ajax in te vullen.

Lijkt me wel wat, al moet er inderdaad nog een hoop gebeuren aan die jongen zo te zien. Als je al 4-3-3 speelt en je hebt een middenvelder die niet goed is in de omschakeling kom je toch wat verdedigend te kort.

Daar maken we dus Bole Ronaldo van...Bola Rolando

Pompiedom
Ajax wil hem waarschijnlijk al in de winterstop halen, wanneer we nog met Davids en Gabri spelen. Als Ajax de continuïteit dan niet uit het oog verliest krijgen we er na Gabri en/of Davids nog een controlerend sterke speler bij.Maurice schreef:Lijkt me wel wat, al moet er inderdaad nog een hoop gebeuren aan die jongen zo te zien. Als je al 4-3-3 speelt en je hebt een middenvelder die niet goed is in de omschakeling kom je toch wat verdedigend te kort.
Overigens vind ik 12 miljoen euro wel heel veel geld hoor. Daar moet nog flink wat van af.
Fluminense vindt dure Riquelme het geld waard
25/10/2007 09:30
Fluminense zet alles op alles om Juan Román Riquelme over te nemen van Villarreal. De Braziliaanse club zegt ver te kunnen gaan, mits Villarreal een beetje meewerkt.
'Wij vechten voor de komst van Riquelme', legt Fluminense-manager Branco uit. 'Het wordt niet makkelijk en het zal veel kosten, maar als we slagen, is het de moeite meer dan waard.'
Fluminense denkt er persoonlijk met Riquelme uit te komen, ook al is de Argentijnse international een grootverdiener. 'Het enige probleem is Villarreal', aldus Branco.
Riquelme staat nog tot de zomer van 2009 onder contract bij Villarreal, maar kan niet door één deur met coach Manuel Pellegrini, die hem links laat liggen.
vi.nl
Wellicht kunnen we Fluminense aan wat centjes helpen.

Maar goed, wat denken jullie van Caio, puur afgaande op mijn rapport?
Klinkt als een talentvolle en goeie speler. Zijn minpunten zijn punten waar goed aan gewerkt kan worden, dus hij lijkt me de miljoenen zeker waard. Vooral het feit dat hij en mooie acties kan maken, maar het ook weet te doseren bevalt me zeer erg. Babel had ook mooie acties, maar 50% van de keren was het gewoon niet nodig/functioneel.Maar goed, wat denken jullie van Caio, puur afgaande op mijn rapport?
Erg jammer is dat hij niet echt kopsterk is, omdat er toch veel voorzetten vanaf de vleugels bij Ajax komen. Maarja Sneijder was het ook niet, en deze jongen heeft wel de lengte en leeftijd om dat te verbeteren.
Maargoed eerst maar eens zien spelen, want ik kende hem eerlijk gezegd nog niet.
iig bedankt,
Mooi raport
Pompiedom
-
Klinkt goed. In het rapport zeg je zelf dat je hem het proberen waard vind. Het is wel een smak geld, maar goed... we hebben kunnen zien wat je kan halen als je de hand op de knip houdt.Thomas schreef:Fluminense vindt dure Riquelme het geld waard
25/10/2007 09:30
Fluminense zet alles op alles om Juan Román Riquelme over te nemen van Villarreal. De Braziliaanse club zegt ver te kunnen gaan, mits Villarreal een beetje meewerkt.
'Wij vechten voor de komst van Riquelme', legt Fluminense-manager Branco uit. 'Het wordt niet makkelijk en het zal veel kosten, maar als we slagen, is het de moeite meer dan waard.'
Fluminense denkt er persoonlijk met Riquelme uit te komen, ook al is de Argentijnse international een grootverdiener. 'Het enige probleem is Villarreal', aldus Branco.
Riquelme staat nog tot de zomer van 2009 onder contract bij Villarreal, maar kan niet door één deur met coach Manuel Pellegrini, die hem links laat liggen.
vi.nl
Wellicht kunnen we Fluminense aan wat centjes helpen.
Maar goed, wat denken jullie van Caio, puur afgaande op mijn rapport?
Laten we hopen dat Ajax een aantal van dit soort aankopen doet (niet persé Zuid Amerikanen), want als je gisteren weer een aantal CL-wedstrijden ziet dan is het verschil tussen Ajax en dat niveau schrikbarend.
Affelay zou het in pricipe wel kunnen, alleen zou hij dan van de ene in de andere blessure rollen. Affelay is vooral heel veelzijdig, waardoor je hem makkelijk op het middenveld kwijt kunt.Baseman schreef:Dus Afellay is ook een spits ? Of Sneijder, om nog een beter voorbeeld te gebruiken...
Hij is wel erg duur overigens !
Sneijder mist een beetje het overzicht en het sluiperige om als spits te spelen.