Sluiting Supportershome

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma okt 22, 2007 7:04 pm

Misschien niet eens een slecht idee, móeten we wel een nieuw stadion vlakbij de Toekomst gaan bouwen. :ajaxsmiley.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma okt 22, 2007 7:55 pm

Jabu schreef:
Spijker schreef:
Jabu schreef:Voorafgaande aan Zagreb werd er massaal met flessen en stoelen gegooid naar de ME en richting de Dinamo aanhang. Die stoelen en flessen kwamen uit het clubhuis. Ook zijn er mensen gearresteerd met ploertendoders, messen, paraplu's als steekwapen, etc.
Dan versterk je ons verhaal toch juist? Wie zegt dat zij die opgepakt zijn ook wat gedaan hebben? Maar nu gaan we weer een andere discussie in. Laten we het hier over alle overlast hebben die door sommige van onze medelanders veroorzaakt wordt.
Spijker schreef:De marokkanen in Slotervaart ook :hypocrite.gif:

In Zagreb zijn verschillende Ajacieden overvallen, in elkaar geslagen en weet ik veel allemaal wat. Dat hadden zelfs Heerenveen supporters niet gepikt.
Dus omdat een groepje Marokkanen zich misdraagt mogen anderen dat ook? Ik dacht dat jij juist zo tegen het handelen van die Marokkanen en voor het hard aanpakken was. Niet erg consequent. Maar ja, jij betrekt dezelfde Marokkanen er alleen bij als het jou uitkomt. Andersom vond je dat men zich tot de situatie in de discussie moest beperken.

Afbeelding
Ik dacht al, waar blijf je! Irritant he in zulke discussies?

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma okt 22, 2007 9:07 pm

Jammer, maar had het wel verwacht.
De vraag waarom het Honk toch open is geweest op 4 oktober blijft wel iets waar naar gekeken moet worden. Een beetje vooruit zien hoort er ook bij.

Dat wordt dus weer een kantine verderop....

goodfella

Re: Sluiting Supportershome

Bericht door goodfella » ma okt 22, 2007 9:59 pm

Thijs schreef:

...

Naar aanleiding van het besluit van de burgemeester, moeten wij jullie tot onze spijt meedelen dat wij, als bestuur van de Stichting Beheer Supportershome Ajax, hebben besloten onze bestuursfunctie neer te leggen. Wij kunnen niet langer de verantwoording dragen voor de exploitatie van het home.

Wij zijn ons ervan bewust dat dit grote gevolgen heeft voor de openstelling van het home. Wij hebben, samen met de medewerkers en vrijwilligers van het home, altijd geprobeerd de afgesproken maatregelen na te komen. Dit blijkt niet genoeg te zijn. Er wordt van ons verlangd te voorkomen dat vanuit het supportershome bezoekers naar plekken gaan waar ongeregeldheden plaatsvinden. Deze taak is voor ons onuitvoerbaar.

Wij danken jullie voor de gezelligheid en steun van de afgelopen jaren.

Bestuur Stichting Supportershome Ajax
Ik kan me er wel in vinden dat het bestuur de handdoek in de ring gooit. Ze hebben er namelijk alles aan gedaan wat je er aan kan doen. Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld nog nooit iemand in het home gezien die een wapen bij zich had. Of het een selectief beleid is? Ja, het is een selectief beleid. Maar goed, dat is nu eenmaal een gegeven en daarmee heb je om te gaan.

Het zou natuurlijk `fantastisch` zijn als de eerstvolgende thuiswedstrijd helemaal uit de klauwen loopt. Benieuwd wat Cohen dan gaat sluiten.

Toppie

Bericht door Toppie » di okt 23, 2007 7:45 am

Joeska schreef:
Jöhnk schreef:
Toppie schreef:Zal de relatie met Politie en het Ajaxbestuur daardoor alleen nog meer verergeren, en door kolen op het vuur te gooien gaat de boel weer escaleren. :hdg.gif:
Wat heeft het Ajaxbestuur hier nou weer mee te maken?
Niets, maar het zogeheten Grote Wijzen is een hobby van velen.
1+1 = 2 Tsja als je dit al niet begrijpt :blush.gif:

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di okt 23, 2007 7:50 am

Misschien moeten ze het café naast de hoofdingang ook maar sluiten, daar zijn de laatste tijd ook behoorlijk wat rellen....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di okt 23, 2007 6:41 pm

Pak dan de Arena zelf ook gelijk mee zou ik zeggen, zijn we daar ook vanaf.

Andy22
Contacteer:

Bericht door Andy22 » wo okt 24, 2007 8:30 am

Ik word er erg verdrietig van, 't Honk is nou juist een van de weinige
plekken rondom de Arena waar ik wel vrolijk van wordt. :aai.gif: :aai.gif: :aai.gif:
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo okt 24, 2007 10:31 am

Ik denk dat de ligging van het Honk ook nooit optimaal is geweest. Het ligt dan wel mooi bij het trainingsveld, maar ook aan de zijde van de bezoekende club, waardoor het makkelijk als toevluchtsoord dient bij rellen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 24, 2007 10:47 am

Het is maar net hoe je het bekijkt. Voordeel van deze ligging is dat het naast het trainingsveld ligt en je dus als supporter op doordeweekse dagen de training kunt volgen en een bakkie kan doen.

Maar voor risicoduels waarbij mensen zich niet weten te gedragen is het inderdaad niet ideaal.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo okt 24, 2007 11:08 am

Ik zou zo snel geen andere plek kunnen verzinnen; als je uit de buurt van het uitvak wilt blijven, moet er heel wat op de schop. Of het al een tijdje leegstaande cafe op zuid (tegenover Pathe) is een idee? Ik weet overigens niet zeker of het nu nog leeg staat; als ik aankom, blijf ik meestal op Noord hangen... :blush.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo okt 24, 2007 11:58 am

Op Zuid is plek genoeg, maar daar werd niet voor gekozen, omdat supporters dan 'buiten' naar de training moesten kijken. Die 12 man die overdag kijkt kon toch best buiten staan?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 24, 2007 12:17 pm

Heeft het er ook niet mee te maken dat de grond aan de zuidkant interessanter is voor ondernemers? Het stuk grond waar het home nu staat wil geen mens hebben.

De locatie is misschien niet ideaal maar ik denk dat er weinig keuze is/was. Enige optie lijkt te zijn om dicht te gaan bij alle wedstrijden waar ook maar enigzins sprake van een risico kan zijn. Je kunt je afvragen wat dan nog het nut is van een supportershome maar veel meer opties zijn er denk ik niet. Sterker nog, ik moet nog zien of het uberhaupt nog open gaat.
Nil volentibus arduum

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo okt 24, 2007 12:45 pm

Ik begreep wel dat de locatie gekozen is voor de ligging aan het trainingsveld. Maar het houdt dus ook een extra risico in.

Misschien moet de selectie maar gewoon gaan trainen op de toekomst, en daar ook het honk maar gaan neerpoten, ietsje verder van het Stadion vandaan zou niet verkeerd zijn.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo okt 24, 2007 2:33 pm

We praten dus over 2 verschillende functies van het Honk. Het Honk tijdens trainingen en het Honk tijdens wedstrijddagen.
Het Honk tijdens de trainingen levert nooit problemen op en als er besloten wordt om de trainingen toch naar de Toekomst te verplaatsen kun je daar de kantine voor gebruiken.
Het Honk tijden wedstrijddagen had beter op Zuid kunnen staan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo okt 24, 2007 7:07 pm

Anders zet je toch een honk op zuid en een kleine keet voor die 12 man die de training kijken op noord.

jabu

Bericht door jabu » wo okt 24, 2007 7:35 pm

Of je gedraagt je als supporter gewoon netjes ongeacht waar het honk staat. Nu moet de selectie ergens anders gaan trainen omdat sommige supporters zich anders niet kunnen gedragen?

M..

Bericht door M.. » wo okt 24, 2007 9:12 pm

Huh? Heb ik wat gemist? Moet de selectie ergens anders trainen?

jabu

Bericht door jabu » wo okt 24, 2007 9:16 pm

4 posts boven die van jou.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do okt 25, 2007 10:25 am

Jabu schreef:Of je gedraagt je als supporter gewoon netjes ongeacht waar het honk staat. Nu moet de selectie ergens anders gaan trainen omdat sommige supporters zich anders niet kunnen gedragen?
De selectie was toch al van plan om meer op de Toekomst te gaan trainen, dichterbij de jeugd?
En natuurlijk moeten supporters zich gedragen ongeacht waar het honk staat, maar feit is dat als er rellen zijn die plaatsvinden aan de noordzijde van het Stadion. Het honk is dan een makkelijk toevluchtsoord, omdat je weet dat je daar altijd kan hergroeperen/hulp halen/weet ik veel.
Wat dat betreft had het Honk beter aan de Zuidzijde gebouwd kunnen worden...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 09, 2007 2:35 pm

Bestuur Supportershome toch in verweer

Het bestuur van de Stichting Supportershome Ajax heeft besloten alsnog in verweer te gaan tegen de opgelegde sluiting. Het verweerschrift zal deze week nog worden verzonden.

Aanvankelijk besloten zij de functies neer te leggen en alleen nog de lopende dingen af wikkelen nadat het supportershome op last van de burgemeester voor onbepaalde tijd gesloten werd.

Hoe juist vanuit het verstand ons besluit ook mag zijn, wij doen onszelf, de beheerders en vooral de vrijwilligers tekort als wij de gevolgen van ons besluit ook niet nog een keer vanuit de gevoelskant zouden bekijken. En natuurlijk ook de supporters voor wie het home in de eerste plaats is bedoeld.

Wij zullen dan ook verzoeken om overleg over de toekomst van het supportershome niet direct naast ons neerleggen. Ook willen wij actief meedenken, maar zullen wel kritisch zijn als het gaat om het dragen van de verantwoording bij gebeurtenissen waarop wij geen directe invloed hebben.

Het is onze overtuiging dat er een direct verband bestaat tussen de sluiting van het huidige home en de toekomstige verhuizing naar een andere locatie. Voor wij dan ook echt in gesprek gaan zal er eerst duidelijkheid moeten zijn over de kansen voor het opheffen van de ons opgelegde sluiting. Voor ons is slechts enkele maanden acceptabel en ook nog financieel te overbruggen.

Het bestuur, beheerders en de vrijwilligers hebben er alles aan gedaan om het supportershome tot een succes te maken en zijn nog altijd overtuigd van het nut en de functie er van. Als eerste stap heeft het bestuur daarom alsnog besloten in verweer te gaan tegen de opgelegde sluiting. Het verweerschrift zal deze week nog worden verzonden.

In afwachting van mogelijke ontwikkelingen gaan wij wel gewoon verder met de noodzakelijke stappen om te komen tot opheffing van de stichting.

Wij houden jullie op de hoogte.

Bestuur Stichting Supportershome Ajax

AS

Andy22
Contacteer:

Bericht door Andy22 » vr nov 09, 2007 3:36 pm

Hoop dat het zoden aan de dijk zet. :ajax.gif:
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jun 09, 2008 1:28 pm

Ajax sluit de deur

Supportershome van Ajax. Foto Ed Oudenaarden/ANP.AMSTERDAM - Het supportershome van Ajax is vanmorgen gesloten. De beheerders willen niet langer camerabeelden afstaan aan de politie. Sinds het einde van het Ajaxseizoen gebeurde er weliswaar al niet zoveel meer in het gebouw, maar dit is een principekwestie.

''Wij willen niet optreden als verlengstuk van de politie,'' zegt een woordvoerder van het supportershome. In februari mocht het honk na lange tijd weer open, op voorwaarde dat Ajax camera's zou ophangen. Na het Para Smittoernooi sommeerde de politie de beelden af te geven.

''Wij wisten wel dat we, bij ernstige ongeregeldheden, beelden af zouden moeten staan,'' zegt de woordvoerder. ''Maar dat dit zó eenrichtingsverkeer zou zijn, dat wisten we niet. Er was geen mogelijkheid tot overleg.'' Het home veronderstelt dat de beelden worden gebruikt om een algemeen beeld te krijgen van 'het supportersgebeuren'. ''Maar daar lenen wij ons niet voor.''

Of het home binnenkort weer open gaat, is onbekend. ''Wij doen het in elk geval niet meer.'' De reden voor de gedwongen sluiting destijds waren de rellen die uitbraken voorafgaand aan de Uefa Cupwedstrijd tegen Dinamo Zagreb op 4 oktober 2007.
www.parool.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 06, 2008 10:01 am

ADO-fans bekladden Ajax-clubhuis
Door ROGIER DEELSTRA

AMSTERDAM - Zijn de clubs nog volop in voorbereiding op het nieuwe voetbalseizoen, onder de hooligans is het al begonnen. Nu ADO Den Haag terug is in de eredivisie, ontstaan er ook buiten het veld hernieuwde confrontaties met aartsrivaal Ajax.
Afbeelding
Het Ajax-supportershome beklad met teksten als 'Guess who's back, FC Den Haag'. FOTO AD

Fans van ADO Den Haag zijn al wezen 'buurten' in Amsterdam. Dit keer niet om het Ajax-supportershome in brand te steken, maar 'slechts' om het te bekladden. Op het clubhuis staan, vlak onder een graffitikunstwerk met het hoofd van Marco van Basten, teksten als 'Guess who's back, FC Den Haag' en 'N-Side'.

De rivaliteit tussen beide clubs kent een lange historie die teruggevoerd kan worden tot de jaren zeventig. Regelmatig zijn grote groepen supporters van beide verenigingen met elkaar op de vuist geweest en onderlinge duels tussen ADO en Ajax hebben heel wat burgemeesters hoofdpijn bezorgd.

In de recente geschiedenis is vooral de nacht van 30 op 31 januari 2005 bekend, toen het supportershome van Ajax volledig uitbrandde. De middag daarvoor speelden beide clubs een competitiewedstrijd in Amsterdam, die voor ADO-fans verboden was om bij te wonen. De politie kon bij de brand geen verband vinden met aanhangers van ADO.

Ajax-supporters zagen dat anders en namen een jaar later, twee dagen voor een wedstrijd in het toenmalige Zuiderpark tussen ADO en Ajax, 'wraak' door het ADO-honk te bestormen. Enkele Haagse fans raakten gewond, één werd neergestoken. Enkele Ajax-supporters zijn hier voor veroordeeld. De straffen varieerden van enkele maanden tot vier jaar cel.

De spanningen tussen beide supportersgroepen leidden er in 2006 toe dat beide clubs vijf jaar lang geen uitsupporters mogen meenemen in onderlinge confrontaties.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo aug 06, 2008 10:07 am

Guess woh's back... Ze hadden beter even wat Engelse les kunnen volgen voordat ze met deze stoere teksten op de proppen komen.

Plaats reactie