Luis Suárez
Moderator: mods
Ik wacht nog even op de oude Luque (die van Mallorca en Depor dus) voordat ik oordeel of het afstappen van het 4-3-3 terecht was of niet. Daarnaast zie ik liever een combinatie van Davids en Gabri. En dan met een opbouwend sterkere rechtsback. Als backups beschik je dan respectievelijk over Vertonghen en Heitinga. Spijtig genoeg voor Maduro zou het overstappen op 4-4-2 wel eens de nekslag kunnen betekenen. In dat systeem met Luque, Kennedy, Suarez en Huntelaar is 1 balafpakker niet genoeg.
Vraag blijft of dat die creative middenvelder gisteravond tegen Slavia het verschil had kunnen maken.Ik betwijfel dat.Wat je steeds als PATROON terug ziet komen is dat de ene week de ene speler door de mand valt, en de andere week weer een ander.Verder mag en kan een topclub NOOIT EN TE NIMMER afhankelijk zijn van de ene middenvelder, zou dat wel zo zo is dat de armoe van die club.Automatisme, patronen, wedstrijd lezen, weten waar je als collectief de druk moet leggen bij een speler van de tegenstander, niet met z'n 2 naar een bal toe enz. enz. enz . enz. enz. aan die tekortkomingen verandert een creative middenvelder ook niks aan, het vebloemt alleen maar .. tot het moment dat die speler om wat voor reden niet meedoet.Zijn de genoemde kwaliteiten wel aanwezig in een team vang je dat verlies zonder al te veel problemen op ...LucaS schreef:Dat is het halve verhaal, Thomas. Dankzij van Geel (en HtC) zit Ajax nu met een selectie zonder enige creativiteit in het middenveld en achterhoede. Je kunt niet een degelijk elftal neerzetten en hopen op een individuele bevlieging van Huntelaar-Suarez. Als dat het doorselecteren is waar de technische leiding nu al een maand of 14 mee bezig is, dan is dan een heel foute en belachelijke weg. En dat ligt echt niet alleen aan de verkoop van Sneijder!
BTW, met Sneijder, de " creative " middenvelder in de ploeg werden we vorig seizoen ook door een stel houthakkers uitgeschakeld ...
Blij met de punten ...
Ach, van die wedstrijden als gisteren doen je soms van mening veranderen hè.goodfella schreef:Ik dacht dat jij je nickname een tijd geleden in `tot ziens` had veranderd, omdat je het op AT allemaal zo oneerlijk vond en hier dus nooit meer zou gaan posten.Harm schreef:ik dacht dat Ten Cate de poppetjes zo op moest stellen dat ze een 4-3-3 of 3-4-3 opstelling vormdengoodfella schreef: Terugkrabbelen noem ik dit. Suarez werd hier afgeschilderd als een luie, ongedisciplineerde egoist met beperkte kwaliteiten. Lees anders de eerste pagina's van dit topic nog maar eens na. Verder dan wat positieve reacties van Johnk, Bertje en Thomas kom ik niet.
En het hele systeem op de schop? HtC moet gewoon de poppetjes opstellen die met elkaar het beste team vormen.

Moet je eens bij de jeugd gaan kijken, Luuk. Niemand komt een lantaarnpaal voorbij. Schrijnend. Eigenlijk zouden spelers als Anita en Sarpong er klaar voor moeten zijn, nietwaar?LucaS schreef:Ik bedoel ook niet dat er 1 creatieve middenvelder had moeten staan. Ik bedoel dat een ajaxspeler in staat moet zijn iemand te passeren en een dusdanige techniek moet hebben dat er een heel hoog tempo gespeeld kan worden.
Het stinkt aan alle kanten!
Gaan jullie dit even lekker per PM uitvechten, of zo. Niemand die hier zin in heeft.Harm schreef:Ach, van die wedstrijden als gisteren doen je soms van mening veranderen hè.goodfella schreef:Ik dacht dat jij je nickname een tijd geleden in `tot ziens` had veranderd, omdat je het op AT allemaal zo oneerlijk vond en hier dus nooit meer zou gaan posten.Harm schreef: ik dacht dat Ten Cate de poppetjes zo op moest stellen dat ze een 4-3-3 of 3-4-3 opstelling vormden![]()
![]()
![]()
Dan moet ie zich anders aanbieden/opstellen.Verder hadden we het er gisteren al over.Op het moment dat jij de aandacht hebt van 2 of 3 tegenstanders staan er ergens anders op het veld medespelers vrij(er).Met goed positiespel en een hoog baltempo haal je daaruit je winst ... maar bijna nooit met dit AJAX ...Bertje schreef:Suárez werd constant met zijn rug naar het doel aangespeeld. Dat is lastig passeren.
Blij met de punten ...
- LouisXIV & co
Ach, bij een identieke situatie tijdens Ajax-Slavia kreeg Ajax hem wel.Jöhnk schreef:Overigens was het wel degelijk een penalty. Bij identieke situaties heeft Ajax er al minstens twee tegen gekregen, dit seizoen (Ajax-Slavia; Ajax-Zagreb).
En thuis tegen Heerenveen bleef Ajax bij een identieke situatie een penalty bespaard. Dat heft elkaar dus weer op. Soms zit het mee, soms zit het tegen, zo gaat dat Jöhnk.