Aankopen 2007/2008
Moderator: mods
- Daily Blind
Ik denk dat we vaak ons vergissen in spelers die in de eerste divisie rondlopen.. Meestal lopen er per team wel 1 á 2 talentvolle spelers in rond. (meestal ook wel terug te vinden in de jeugdselecties)
Het is een competitie die heel verrassend is elke week kan iedereen van elkaar winnen (probeer maar eens een toto in te vullen) kortom de jonge spelers krijgen met alle situaties te maken, succes, terleurstellingen, ruimte om te voetballen of alleen maar verdedigend moeten denken. Daarnaast is de competitie fysiek erg sterk waardoor jonge technische spelers zich prima kunnen ontwikkelen op dit vlak.
Ik vind het niet zo verkeerd dat clubs eens het risico willen nemen met een talentvolle speler uit de eerste divisie. Echter moet je er wel geduld mee hebben. Toppers als de Zeeuw steken er alleen eerder bovenuit en grijp je dan ook eerder.
Het is een competitie die heel verrassend is elke week kan iedereen van elkaar winnen (probeer maar eens een toto in te vullen) kortom de jonge spelers krijgen met alle situaties te maken, succes, terleurstellingen, ruimte om te voetballen of alleen maar verdedigend moeten denken. Daarnaast is de competitie fysiek erg sterk waardoor jonge technische spelers zich prima kunnen ontwikkelen op dit vlak.
Ik vind het niet zo verkeerd dat clubs eens het risico willen nemen met een talentvolle speler uit de eerste divisie. Echter moet je er wel geduld mee hebben. Toppers als de Zeeuw steken er alleen eerder bovenuit en grijp je dan ook eerder.
Jawel, maar hij zag er geen Ajax-materiaal in:Jabu schreef:Volgens mij is wimpey ook redelijk positief over hem. Ik denk dat niet veel mensen. op ZSoG na, verwachten dat een speler vanuit de eerstedivisie zich zo snel ontwikkelt. Het gaat meestal natuurlijk heel anders. Kijk maar naar 'onze' Ruud Kras. Goed gezien van Pien10.Duke schreef:Dat had je (in tegenstelling tot bv WimpeyZlatan Son of God schreef:Ik heb het toen ook al aangeven dat hij een groot talent was.) goed gezien!
Dat blijft natuurlijk het lastige, de stap van Jupiler-league naar Ajax is erg groot, een tussenstap werkt denk ik vaak beter. Ik heb m'n twijfels of De Zeeuw het bij Ajax meteen gehaald had, had ook een gevalletje Mendes da Silva kunnen worden.joey wrote:
Goede HCE-speler, dat is niet goed genoeg voor Ajax. Of zit er meer in?
Nee, volgens mij niet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Volgens mij is ZSoG sowieso positief over elke AZ aankoop.Jabu schreef:Volgens mij is wimpey ook redelijk positief over hem. Ik denk dat niet veel mensen. op ZSoG na, verwachten dat een speler vanuit de eerstedivisie zich zo snel ontwikkelt. Het gaat meestal natuurlijk heel anders. Kijk maar naar 'onze' Ruud Kras. Goed gezien van Pien10.Duke schreef:Dat had je (in tegenstelling tot bv WimpeyZlatan Son of God schreef:Ik heb het toen ook al aangeven dat hij een groot talent was.) goed gezien!

Bovendien vind ik dat Ajax spelers wel eens te snel afschrijft. Neem een Boakye, speelde een aantal alleraardigste wedstrijden namens Ajax tegen ploegen die op dat moment beter waren dan dat Ajax. Waarom zo'n jongen wegdoen en Colin halen?
Tijdje terug werd er inderdaad naar buiten gebracht dat MvG Boakye had willen houden, maar dat ten Cate hem niet wilde, maar perse Colin.Jöhnk schreef:O ja? Feit is dat MVG Colin dat contract heeft gegeven, dus kennelijk was ie ermee akkoord.
MvG had zijn poot stijf moeten houden. Net als bij Perez. Onder het motto `take it or leave it`.
Dat heeft hij niet gedaan. Op het moment dat een TD die de lange termijn moet bewaken in zo'n geval niet ingrijpt is hij zelf net zo verantwoordelijk.goodfella schreef:Tijdje terug werd er inderdaad naar buiten gebracht dat MvG Boakye had willen houden, maar dat ten Cate hem niet wilde, maar perse Colin.Jöhnk schreef:O ja? Feit is dat MVG Colin dat contract heeft gegeven, dus kennelijk was ie ermee akkoord.
MvG had zijn poot stijf moeten houden. Net als bij Perez. Onder het motto `take it or leave it`.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Wat zullen we nou krijgen?!Van Geel in Brazilië voor versterking
De Telegraaf meldt dat Martin van Geel gisteren in de Amsterdam Arena ontbrak. Hij is momenteel in Brazilië op zoek naar versterking voor in de winterstop. „We weten om welke posities het gaat”, aldus Adrie Koster in De Telegraaf.
ajax.netwerk.to
- Ajaciedjuh
Om meerdere spelers dus (wat natuurlijk niet zo vreemd is).Peter schreef:Wat zullen we nou krijgen?!Van Geel in Brazilië voor versterking
De Telegraaf meldt dat Martin van Geel gisteren in de Amsterdam Arena ontbrak. Hij is momenteel in Brazilië op zoek naar versterking voor in de winterstop. „We weten om welke posities het gaat”, aldus Adrie Koster in De Telegraaf.
ajax.netwerk.to
-
Ik mag toch aannemen dat Martin zijn e-mail ook mobiel kan ontvangen. Anders is de automatisering bij Ajax misschien nog wel slechter geregeld dan het huidige transferbeleid. In dat geval moet je hem maar even naar mij doorsturen....Thomas schreef:Zou het nut hebben om nu snel nog iets op te sturen?

Nil volentibus arduum
Ik zou het niet weten, Peter. We weten niet eens naar wat voor speler Ajax op dit moment op zoek is. Er lopen op dit moment in ieder geval genoeg spelers rond die van toegevoegde waarde zouden kunnen zijn voor dit Ajax.Peter schreef:Kijk daar hebben we Thomas voor!
Jij een idee?
Zo zou het in een ideale situatie moeten gebeuren, ja. Nu zal MvG heus wel niet de eerste zijn die deze speler(s) ziet, maar het zou me niets verbazen als MvG de speler(s) wel hoogst persoonlijk gaat afscouten.Jöhnk schreef:Ik neem niet aan dat MVG komt scouten. Met het oog op de winterstop zouden de scoutingsrapporten al af moeten zijn en bovendien is het zijn werk niet.
Normaal gesproken is hij aan het onderhandelen, net zoals bij Jovetic.
-
- AT Toto winner 15/16
Hij heeft 3 keer het hele spelersbestand van de eredivisie doorgepluisd en kon echt niks meer vinden, toen had ie zoiets van als het echt niet anders kan moet ik toch maar de grens over.Peter schreef:Ik vind het gewoon opmerkelijk dat MvG toch maar eens over de grens gaat kijken.Spijker schreef:Waarschijnlijk vraagt Peter zich af waar Van der Zee is? Of is dit al de dubbelcheck?