John Jaakke
Moderator: mods
Prima, precies wat ik hier al een aantal keer gezegd hebt. Ik hoop dat de commissie volledig onafhankelijk en onbevangen te werk gaat en alles door gaat lichten. Het organisatiemodel zo strak mogelijk, elke functie moet een duidelijke meerwaarde hebben. Ik hoop dat er ook gekeken wordt naar de eventuele meerwaarde van de beursgang en naar het centraliseren van alle voetbalactiviteiten en -locaties.
Zit jij hier een beetje opzichtig je gelijk te halen, Neefkens?
Een commissie is prima, maar dan moeten ze wel met een helder en eenduidig advies komen, waar dan vervolgens ook iets mee gedaan moet worden. Het is een begin, maar we zijn er nog lang niet.

Een commissie is prima, maar dan moeten ze wel met een helder en eenduidig advies komen, waar dan vervolgens ook iets mee gedaan moet worden. Het is een begin, maar we zijn er nog lang niet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik ben groot voorstander van een comissie, alleen komt Jaakke hier wel rijkelijk laat mee. Aan survivors die pas in actie schieten als er aan hun stoelpoten gezaagd wordt heb je niet zo veel.'
Jammer overigens dat ik in dat stukje niets teruglees over wat mijns inziens het grootste probleem is- wie is verantwoordelijk waarvoor?
Jammer overigens dat ik in dat stukje niets teruglees over wat mijns inziens het grootste probleem is- wie is verantwoordelijk waarvoor?
Precies. Nu maar hopen dat het mensen zijn die onafhankelijk zijn én verstand van zaken hebben.666 schreef:Raad en bestuur botsen en vervolgens wordt er een commissie ingesteld die de structuur gaat onderzoeken? Zijn we een politieke partij geworden ofzo?
Hopelijk wordt die commissie gevuld met mensen van een paar buitenlandse voetbalclubs die wel goed georganiseerd zijn, en niet met kandidaten van binnen de club.
-
- AT Toto winner 15/16
Dat zou ideaal zijn, al past bobo Platini m.i. niet in dat rijtje.
Wie zouden de haalbare kandidaten in jullie ogen moeten zijn? Het moet iemand zijn die het beste voor heeft met Ajax of in ieder geval op een objectieve manier kan kijken naar onze club. Daarnaast kan hij niet onder contract staan bij een andere club, lijkt mij. Wellicht een oud-voorzitter van een andere Eredivisieclub.
Wie zouden de haalbare kandidaten in jullie ogen moeten zijn? Het moet iemand zijn die het beste voor heeft met Ajax of in ieder geval op een objectieve manier kan kijken naar onze club. Daarnaast kan hij niet onder contract staan bij een andere club, lijkt mij. Wellicht een oud-voorzitter van een andere Eredivisieclub.
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Wat dacht je van Danny Blind, Johan Cruijff, Louis van Gaal, Piet Keizer, Aad de Mos, Sjaak Swart en Co Adriaanse?
Thomas schreef:...die het beste voor heeft met Ajax of in ieder geval op een objectieve manier kan kijken naar onze club.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
Ik ben daar ook heel erg voor. Andere sporten gaan zoveel beter met nieuwe mogelijkheden om. In het voetbalwereld doen ze net alsof men niets kan leren van de wereld om hun heen maar ondertussen loopt men gewoon jaren achter. Er gebeurd nu waarschijnlijk nog precies hetzelfde als 10 of misschien wel 20 jaar geleden terwijl andere sporten veel meer evolueren.
Maar ja, dan krijg je weer dat gezeur dat een 'hockeyer' of weet ik wat voor een sporter niet moet denken dat hij weet hoe de voetbalwereld in elkaar zit. Nou zou dat nog kunnen kloppen ook maar hij heeft misschien wel een idee hoe die voetbalwereld veel beter in elkaar zou kunnen zitten. Je moet openstaan voor kennis en goede ideeën uit een andere omgeving.
Maar ja, dan krijg je weer dat gezeur dat een 'hockeyer' of weet ik wat voor een sporter niet moet denken dat hij weet hoe de voetbalwereld in elkaar zit. Nou zou dat nog kunnen kloppen ook maar hij heeft misschien wel een idee hoe die voetbalwereld veel beter in elkaar zou kunnen zitten. Je moet openstaan voor kennis en goede ideeën uit een andere omgeving.
Nil volentibus arduum
Precies, en degene die dat eerst doet neemt een gigantische voorsprong. Laat dat ajb Ajax zijn :hupajax.gif:
Het blijft bizar dat een gemiddelde tennisser een klein balletje keihard op de lijn kan serveren terwijl een voetballer een veel grotere bal vaak niet eens binnen een vlak van een paar vierkante meter kan krijgen.
Het blijft bizar dat een gemiddelde tennisser een klein balletje keihard op de lijn kan serveren terwijl een voetballer een veel grotere bal vaak niet eens binnen een vlak van een paar vierkante meter kan krijgen.
Dat komt deels omdat je als voetballer aan teamsport doet. Natuurlijk heb je kwaliteiten nodig maar je kunt je makkelijker verschuilen achter je team. In een individuele sport moet je het zelf doen en als je faalt is het klaar. Een teamsporter verstopt zich veel sneller dan een individuele sporter. Maar daar kun je, met de juiste begeleiding, wel aan werken.
Natuurlijk heb je ook in een sport als tennis sterke en zwakke punten maar als we nu eens de forehand en backhand vergelijken met links en rechts trappen. In het tennis heb je natuurlijk ook genoeg spelers die een voorkeur hebben voor één van beide slagen en zelfs 'om de zwakke slag heenlopen' als daar ruimte voor is. Maar heb je ooit een speler gezien die de bal met zijn zwakke slag bijna structureel het publiek in slaat?
Maar goed, we dwalen een beetje af. Eigenlijk zouden we hier eens een apart topic over moeten openen.
Natuurlijk heb je ook in een sport als tennis sterke en zwakke punten maar als we nu eens de forehand en backhand vergelijken met links en rechts trappen. In het tennis heb je natuurlijk ook genoeg spelers die een voorkeur hebben voor één van beide slagen en zelfs 'om de zwakke slag heenlopen' als daar ruimte voor is. Maar heb je ooit een speler gezien die de bal met zijn zwakke slag bijna structureel het publiek in slaat?
Maar goed, we dwalen een beetje af. Eigenlijk zouden we hier eens een apart topic over moeten openen.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Volgens mij bedoel je niet de ex-spits van FC Groningen, maar de o.a. ex-coach van het Nederlandse Volleybalteam, Joop Alberda.brigade zuid schreef:Tony Alberda ofzo.Marillion schreef:Ik zou er persoonlijk ook graag één iemand bij zien die wel uit de sportwereld komt naar niet uit de voetbalwereld. Het voetbal zit zo vastgeroest in oude gewoontes dat een verfrissende blik wat mij betreft geen kwaad kan.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Nu.nlVoetbalfans bekogelen politie bij ArenA
AMSTERDAM - De politie heeft het zaterdagavond na afloop van de wedstrijd Ajax-NEC in de Amsterdam ArenA aan de stok gekregen met voetbalfans. Ze bekogelden agenten met stenen en andere voorwerpen, liet een woordvoerder van de politie weten.
Volgens de zegsman probeerden supporters de hoofdingang binnen te gaan om vermoedelijk de bestuurskamer van de club op te zoeken.
Tijdens de wedstrijd protesteerden de Ajacieden tegen het beleid van Ajax-voorzitter John Jaakke. Ze willen dat hij vertrekt.
Camerabeelden
De politie kon voorkomen dat ze naar binnen gingen. Twee raddraaiers werden opgepakt. De woordvoerder verwacht dat de komende tijd nog "veel meer" aanhoudingen worden verricht aangezien er veel camerabeelden zijn.
Rond 23.00 uur keerde de rust bij het voetbalstadion weer. Het is nog onduidelijk of er gewonden zijn.
-
- AT Toto winner 15/16
In die 5 jaar is er altijd wel wat aan de hand geweest, we kunnen wel blijven roepen dat hij de spelers niet opstelt en koopt maar als voorzitter laat je het toch gvd niet gebeuren dat het jaar in jaar uit een zooitje ongeregeld is.Johnk schreef:Het zit goed fout, en dat heeft ook een oorzaak of meerdere oorzaken. Die analyse die hij nu gaat laten uitvoeren is prima maar ook een beetje mosterd na de maaltijd. We hadden al vijf jaar verder kunnen zijn als Jaakke eerder in actie was geschoten en niet apathisch was blijven toekijken. Dus eigenlijk heeft ie gewoon gefaald. Van mij hoeft ie niet weg, het is nu toch al te laat, maar ik heb het volste begrip voor de spreekkoren
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Nee het ligt aan niemand heb ik het idee. Het lag niet aan Henkie, niet aan MvG, niet aan Fontein want o wat heeft ie toch een mooie deal gesloten en we gaan de Chineze markt op.
En het ligt dus ook niet aan Jaake. Die commissie van wijze mannen zal wel tot de conclusie komen dat het aan de kritische supporters ligt.

- Daily Blind
Kan iemand mij eigenlijk duidelijk maken wat Jaake zo verkeerd doet bij AJAX?
Wat zijn de taken van hem, die hij zo slecht uitvoerd. Waar is hij verantwoordelijk voor.
Ik vind het wel heel makkelijk al dat geschreeuw richting een persoon. Waarom mag van Geel wel blijven zitten. Hij is verantwoordelijk voor het technische beleid. Hij heeft de supporters voor de gek gehouden dat hij een wereldelftal achter de hand had. Dat AJAX weer bovin mee gaat draaien met al zijn kennisen etc..
Daarnaast wordt de naam van Fonteijn ook steeds genoemd. Hij heeft voor de club enkele financiele belangrijke stappen gezet. Volgens mij is dat zijn taak en dat doet hij dus helemaal niet zo verkeerd.
Graag duidelijkheid!
Wat zijn de taken van hem, die hij zo slecht uitvoerd. Waar is hij verantwoordelijk voor.
Ik vind het wel heel makkelijk al dat geschreeuw richting een persoon. Waarom mag van Geel wel blijven zitten. Hij is verantwoordelijk voor het technische beleid. Hij heeft de supporters voor de gek gehouden dat hij een wereldelftal achter de hand had. Dat AJAX weer bovin mee gaat draaien met al zijn kennisen etc..
Daarnaast wordt de naam van Fonteijn ook steeds genoemd. Hij heeft voor de club enkele financiele belangrijke stappen gezet. Volgens mij is dat zijn taak en dat doet hij dus helemaal niet zo verkeerd.
Graag duidelijkheid!