Betrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Moderator: mods
Van Geel sprak veto uit over Braafheid
--------------------------------------------------------------------------------
5 september 2007
Henk ten Cate wilde Edson Braafheid afgelopen zomer graag naar Ajax halen. Dat meldt de nieuwste Sportweek. De trainer van Ajax had de verdediger van FC Twente op het oog om verdedigend ruimer in zijn mogelijkheden te kunnen zitten. Ten Cate stuitte volgens Sportweek echter op verzet bij technisch directeur Martin van Geel, die zijn veto uitsprak over de transfer.
De Brabander vond het ook niet nodig een vervanger aan te trekken voor de langdurig geblesseerde Edgar Davids, wiens contract eind dit seizoen afloopt. Jan Vertonghen en Robbert Schilder moeten die leemte kunnen opvullen, meent Van Geel. Vandaar ook dat Ajax het momenteel moet stellen zonder creatieve middenvelder, een situatie waar Ten Cate zich na het gelijkspel tegen FC Groningen (2-2) nogmaals over beklaagde.
Van Geel en Ten Cate zouden vaak niet op één lijn zitten als het om versterkingen gaat. Volgens Sportweek komen de aankopen Jürgen Colin en Albert Luque uit de koker van de trainer. Dennis Rommedahl en Ismael Urzaiz zouden daarentegen op voorspraak van de directeur zijn gehaald. Over het aantrekken van Laurent Delorge, Kennedy Bakircioglu en Luis Suárez waren de twee het wél eens.
"Het is wheelen en dealen in dit soort gevallen", legt de coach aan Sportweek uit. "Als je een lijst met potentiële versterkingen maakt, is het onmogelijk dat je allemaal met dezelfde namen komt aanzetten. Daar gaan Martin en ik dan over in discussie. Zo gaat dat bij elke club met een trainer en een technisch directeur. Zo'n discussie is alleen maar gezond. Alleen wordt er bij Ajax door de buitenwacht altijd meer aandacht aan geschonken dan bij andere clubs. Het gaat erom dat we nu collectief achter onze spelers blijven staan."
Bron: Ajaxonline.org
--------------------------------------------------------------------------------
5 september 2007
Henk ten Cate wilde Edson Braafheid afgelopen zomer graag naar Ajax halen. Dat meldt de nieuwste Sportweek. De trainer van Ajax had de verdediger van FC Twente op het oog om verdedigend ruimer in zijn mogelijkheden te kunnen zitten. Ten Cate stuitte volgens Sportweek echter op verzet bij technisch directeur Martin van Geel, die zijn veto uitsprak over de transfer.
De Brabander vond het ook niet nodig een vervanger aan te trekken voor de langdurig geblesseerde Edgar Davids, wiens contract eind dit seizoen afloopt. Jan Vertonghen en Robbert Schilder moeten die leemte kunnen opvullen, meent Van Geel. Vandaar ook dat Ajax het momenteel moet stellen zonder creatieve middenvelder, een situatie waar Ten Cate zich na het gelijkspel tegen FC Groningen (2-2) nogmaals over beklaagde.
Van Geel en Ten Cate zouden vaak niet op één lijn zitten als het om versterkingen gaat. Volgens Sportweek komen de aankopen Jürgen Colin en Albert Luque uit de koker van de trainer. Dennis Rommedahl en Ismael Urzaiz zouden daarentegen op voorspraak van de directeur zijn gehaald. Over het aantrekken van Laurent Delorge, Kennedy Bakircioglu en Luis Suárez waren de twee het wél eens.
"Het is wheelen en dealen in dit soort gevallen", legt de coach aan Sportweek uit. "Als je een lijst met potentiële versterkingen maakt, is het onmogelijk dat je allemaal met dezelfde namen komt aanzetten. Daar gaan Martin en ik dan over in discussie. Zo gaat dat bij elke club met een trainer en een technisch directeur. Zo'n discussie is alleen maar gezond. Alleen wordt er bij Ajax door de buitenwacht altijd meer aandacht aan geschonken dan bij andere clubs. Het gaat erom dat we nu collectief achter onze spelers blijven staan."
Bron: Ajaxonline.org
Wat een journalistsudesh schreef:De Brabander vond het ook niet nodig een vervanger aan te trekken voor de langdurig geblesseerde Edgar Davids, wiens contract eind dit seizoen afloopt. Jan Vertonghen en Robbert Schilder moeten die leemte kunnen opvullen, meent Van Geel. Vandaar ook dat Ajax het momenteel moet stellen zonder creatieve middenvelder, een situatie waar Ten Cate zich na het gelijkspel tegen FC Groningen (2-2) nogmaals over beklaagde.

Is Davids de creatieve middenvelder? Totale onzin.
En ze gaan maar door met wroeten en normale belangentegenstellingen zoals die binnen elke club bestaan opblazen tot AJAX-proporties.
Maar HtC pareert netjes.
Als het waar is, dan is dat doodzonde. Zo'n bod van 3,5 miljoen euro op Aissati is natuurlijk niet serieus te nemen, maar Aissati had gewoon de missing link kunnen zijn.
Ik heb overigens het gevoel dat we er in de winterstop nog wel twee spelers bij kunnen verwachten. Hopelijk niet uit paniek of vanwege de erbarmelijke resultaten, maar gewoon vanwege voortschrijdend inzicht.
Ik heb overigens het gevoel dat we er in de winterstop nog wel twee spelers bij kunnen verwachten. Hopelijk niet uit paniek of vanwege de erbarmelijke resultaten, maar gewoon vanwege voortschrijdend inzicht.
Defour en Aissati...! :eusa_pray:Thomas schreef:Als het waar is, dan is dat doodzonde. Zo'n bod van 3,5 miljoen euro op Aissati is natuurlijk niet serieus te nemen, maar Aissati had gewoon de missing link kunnen zijn.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Aissati heeft de gave om ruimte en tijd voor zichzelf te creeeren. Hij is continu aanspeelbaar en is rustig aan de bal. Hij zou dus zeer zeker rust brengen in het spel van Ajax. Daaraan gekoppeld de nodige creativiteit en een prima traptechniek maken hem een goede voetballer. Van Hanegem vond hem ooit een type Zidane, volgens mij is Aissati meer een type Redondo.Thomas schreef:Als het waar is, dan is dat doodzonde. Zo'n bod van 3,5 miljoen euro op Aissati is natuurlijk niet serieus te nemen, maar Aissati had gewoon de missing link kunnen zijn.
El Ahmadi is overigens ook zo'n speler die rust brengt in het elftal.
Ajax maakt goede kans op gewilde Jovetic
17/10/2007 11:08
EXCLUSIEF - De Nederlandse topclubs Ajax en Feyenoord, en iets mindere mate AZ, strijden om de gunst van Stevan Jovetic. De zeventienjarige Montenegrijn van Partizan Belgrado is eveneens in beeld bij tal van buitenlandse grootmachten.
Jovetic heeft een voorkeur voor Ajax, omdat die club een grotere naam heeft en omdat het verleden heeft uitgewezen dat Ajax een betere springplank is naar de internationale top. Ajax moet wel diep in de portemonnee grijpen om de belofte binnen te halen, want Partizan vraagt het astronomische bedrag van vijftien miljoen euro.
Mochten er zaken worden gedaan met Partizan en de speler, dan is een transfer waarschijnlijk pas komende zomer haalbaar. Partizan heeft dit jaar in de nationale competitie nog grote ambities. Jovetic heeft nog een contract tot 2009, de club heeft een optie voor nóg twee jaar die ongetwijfeld zal worden gelicht.
Volgens mij centraal. Maar ik ken hem eigenlijk vooral van naam.

Als ik het mij goed herinner was Thomas wel te spreken over hem.Marillion schreef:Hij heeft onlangs tegen Psv gespeeld voor de CL. Is hij daar toevallig bij iemand hier opgevallen?
Laatst gewijzigd door jabu op wo okt 17, 2007 10:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Mwah, Feyenoord kan daar niet aan meedoen maar bij AZ kijk ik nergens van op hoor. Die wilden ook 15 miljoen voor Alves neerleggen. Als Scheringa echt wil legt hij het wel op tafel.Jöhnk schreef:Als ie 15 miljoen moet kosten is de concurrentie van AZ en Feyenoord sowieso onbestaande.
Nil volentibus arduum