Hedwiges Maduro

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Arthur

Bericht door Arthur » di okt 16, 2007 1:22 pm

Ik vind het best logisch dat hij op zijn minst even wacht met bijtekenen totdat bekend is wie volgend jaar de trainer wordt.

Thafunk

Bericht door Thafunk » di okt 16, 2007 1:47 pm

Ik geloof eerder dat hij wacht op andere clubs dan dat hij wacht wie de nieuwe trainer gaat worden. Ajax heeft Maduro zelf in een zetel gezet wat betreft het al dan niet bijtekenen. Aan het eind van het seizoen loopt zijn contract af en kan hij gratis de deur uit. Daar door is het financiele risico voor andere clubs een stuk minder en zó slecht is hij nou ook weer niet. Hij verkeert in een zeer luxe positie, en daar heeft Ajax aan meegeholpen.

Voor Ajax is het ook moeilijk trouwens, dus het is mij ook een beetje te gemakkelijk om te zeggen dat ze Maduro maar een contract hadden moeten aanbieden. Hij heeft een zeer matige periode doorgemaakt met zwak spel en problemen met zijn fysieke gesteldheid. De laatste tijd bloeit hij weer een beetje op en ik vraag me af of dat een mentale kwestie is vanwege de contractonderhandelingen, of dat hij écht zodanig in de lappenmand heeft gezeten dat goed voetbal spelen onmogelijk was.

Blijft hij, dan vind ik het best want ik geloof wel dat Maduro in goeden doen een leuke speler is om erbij te houden. Gaat hij weg, ook best, dan wens ik hem veel succes. (Maar AZ?????)

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 16, 2007 2:41 pm

Mwah, van mij mag hij op zich wel weg. Ik heb, als ik hem zie spelen, een "in het land der blinden is eenoog koning" gevoel.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 3:27 pm

Zou zonde zijn.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 16, 2007 7:42 pm

Wat? Dat ie weg gaat of mijn gevoel?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 7:43 pm

Als hij zou vertrekken. Waar hebben we die opleiding überhaupt nog voor? Nog voordat spelers absoluut weg willen heeft Ajax ze al weggejaagd.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 16, 2007 7:51 pm

Als ze niet goed genoeg zijn, inderdaad. En dan is vervolgens de vraag: hoe hoog leg je de lat? Mijns inziens hoort die nog altijd hoog genoeg te liggen dat doorgebroken of doorbrekende talenten meerwaarde hebben of op korte termijn gaan krijgen voor het elftal. Daarover twijfel ik hevig met Hedwiges.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 7:53 pm

Ach, de opleiding is een drama en in het eerste elftal slagen we er ook al niet in om spelers beter te maken. Eigenlijk kun je de huidige talenten van Ajax amper fatsoenlijk beoordelen.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 16, 2007 9:04 pm

Huh? Hoe kom je daar nou weer bij? Je kan toch zién of iemand een goeie voetballer is, of een exceptionele speler? Moeten we Maduro maar houden, omdat ie niet zo ontzettend slecht is? Begrijp je nu ook misschien mijn "eenoog" opmerking?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 9:06 pm

Let wel: ik zeg talenten. Je kunt eigenlijk moeilijk beoordelen hoe groot het talent is van de spelers die zich uit onze opleiding aandienen, want met te veel onderdelen van het voetbal gebeurt gewoon niets in de opleiding.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 16, 2007 9:08 pm

Ah. Dus jij zegt dat Maduro misschien wel een veel groter talent is dan hij laat zien, omdat hij slecht opgeleid is? Op die manier kunnen we alle jeugdspelers wel in het eerste gooien. Goed, ze lijken slecht, maar misschién zijn ze goed. Fijn idee, Bertje.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 9:24 pm

Dat zeg ik helemaal nergens. In het eerste moeten we namelijk goede spelers opstellen. Wel zeg ik dat we talent vergooien.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 16, 2007 9:27 pm

Zit je aan de dope, Bertje? Je komt steeds met vage one-liners, wil Maduro niet laten vertrekken, want als talent is hij nooit goed opgeleid, maar desalniettemin moeten we in het eerste wel goede spelers opstellen. :withstupid.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 9:31 pm

Wat zijn dit nou weer voor opmerkingen? En dat verdenk je mij ervan aan de dope te zitten?

Iemand niet laten gaan is toch niet hetzelfde als van hem een onbetwiste basisspeler maken? Ik wil dat we de huidige spelers eerst opleiden, voordat we onnodig (grote) talenten bij het grof vuil zetten.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 17, 2007 6:10 am

Waarom zo moeilijk doen?

Is Maduro goed genoeg om Ajax naar een hoger plan te leiden? Ja, dan proberen hem te behouden.

Is het antwoord nee dan stel je de volgende vraag: Wordt hij goed genoeg om Ajax naar een hoger plan te leiden? Ja, dan proberen hem te behouden.

Nee, laten gaan.

Het is niet zo moeilijk allemaal.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma okt 29, 2007 12:11 pm

Maduro wil duidelijkheid

JOP VAN KEMPEN

UTRECHT - Met Hedwiges Maduro in de basis won Ajax gisteren met 1-0 bij FC Utrecht. Maduro's contract loopt na dit seizoen af. Ajax wil graag dat hij bijtekent, maar de middenvelder wenst een helder technisch beleid. ''Nu heb je elk jaar een andere trainer met een andere speelwijze.''

Maduro's uiteenzetting van zijn periode bij Ajax zou de commissie die de club binnenkort gaat doorlichten veel werk uit handen kunnen nemen. ''Ik heb het er met Urby Emanuelson wel eens over. In de vier jaar die we bij de selectie zitten, hebben we al vier trainers gehad. Telkens moet er opnieuw worden gebouwd. Dat is lastig en dat wil ik gewoon niet meer.''

''Ik wil graag zien dat de club een keuze maakt voor de lange termijn. Dat niet om het jaar of om de anderhalf jaar een nieuwe trainer komt die weer moet gaan bouwen aan een team. Als je kijkt naar een team als Arsenal of Manchester United, dan zie je dat ze daar een vaste kern spelers hebben en een vaste speelwijze. Bij ons heeft elke nieuwe trainer weer zijn eigen speelwijze en zijn eigen voorkeuren voor spelers.''

''Ik zie graag een trainer die vijf of zes jaar bij een club werkt. Kijk maar naar Louis van Gaal toen die nog als trainer bij Ajax werkte, die kon echt aan een team werken. Er gingen ook toen spelers weg, maar de kern en de speelwijze bleven hetzelfde. Aan een trainer die er voor langere tijd zit, weet je wat je hebt.''

De 22-jarige international die van Ajax het voorstel kreeg om zijn contract te verlengen, is dan ook zeer benieuwd welke toekomstplannen de club zal ontvouwen. Vandaag heeft Maduro's zaakwaarnemer Rodger Linse een afspraak met technisch directeur Martin van Geel en morgen hoort Maduro van Linse welk perspectief de club hem kan schetsen.

Duidelijkheid en standvastigheid staan boven aan het verlanglijstje van Maduro. Sommige teamgenoten denken er precies hetzelfde over, onder wie Urby Emanuelson, Klaas-Jan Huntelaar en Maarten Stekelenburg.

Ajax zou er goed aan doen om die spelers al in dit stadium proberen te verleiden tot een langer verblijf in Amsterdam. Hoewel bijvoorbeeld Emanuelson (tot 2011) en Huntelaar (tot 2010) nog lang vastliggen, staan ze na dit seizoen nadrukkelijk open voor een vertrek naar het buitenland. Aangezien de contracten van Jaap Stam en Edgar Davids aflopen en AC Milan de verrichtingen van Stekelenburg volgt, dreigt voor Ajax een leegloop.

Maduro verkeert in de luxe positie dat hij volgend seizoen transfervrij kan vertrekken. Het is aan Henk ten Cate te danken dat de middenvelder nog bij Ajax speelt. De vertrokken trainer sprak zijn vertrouwen in Maduro openlijker uit dan Van Geel.

Tegen FC Utrecht speelde Maduro een goede partij. ''Ik speelde op het randje van wat mag, maar dat deed bijna iedereen vanmiddag. Het was een goede overwinning.''

In de Galgenwaard vlogen de aanstekers - en zelfs een telefoon - de Ajacieden om de oren. Invaller Albert Luque hield er een wondje op zijn rug aan over. Die vijandige omgeving wakkerde het toch al groeiende groepsgevoel bij de Ajacieden aan. ''Ik merk dat we meer een eenheid beginnen te vormen,'' aldus Maduro. ''Na de overwinning omhelsde iedereen elkaar in de kleedkamer.''

Maduro waakt echter voor een sfeer waarin alleen maar schouderklopjes mogen worden uitgedeeld. ''De spelers moeten hard zijn tegen elkaar. Elkaar op de fouten durven wijzen, in een klimaat waarin dat wordt geaccepteerd. Dat je niet meteen een opmerking terugkrijgt. Je zegt eerder de waarheid tegen een vriend dan tegen iemand die denkt: 'rot maar op, man.''

Maduro praat deze week met Ajax, maar hij zal vermoedelijk pas in de winterstop beslissen of hij bijtekent. Dan heeft hij zelf een duidelijker beeld van de toekomst en Ajax waarschijnlijk ook.

''Ik denk dat Ajax nu ook de kant op wil van een trainer die langer aanblijft. Want de afgelopen vier jaar zijn niet zo succesvol geweest. En ik zie wel veel talentvolle spelers om me heen.''
© Het Parool, 29-10-2007

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 29, 2007 12:57 pm

Wat een kulverhaal zeg !
Spelers moeten voetballen en zich verder nergens mee bemoeien...als je er geen verstand van hebt (en voetballers blinken vaak al niet uit in intelligentie) dan moet je er geen grote mond over hebben. Ga eerst maar eens goed en constant voetballen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma okt 29, 2007 1:13 pm

Baseman schreef:Wat een kulverhaal zeg !
Spelers moeten voetballen en zich verder nergens mee bemoeien...als je er geen verstand van hebt (en voetballers blinken vaak al niet uit in intelligentie) dan moet je er geen grote mond over hebben. Ga eerst maar eens goed en constant voetballen.
Mwah ik vind dat hij wel zinnige dingen zegt eigenlijk. Het blijkt ook dat hij serieus en kritisch meedenkt over het te voeren beleid van Ajax.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 29, 2007 1:13 pm

Baseman schreef:Wat een kulverhaal zeg !
Hebben we Spuit Elf ook weer. Een mens mag nog altijd zelf bepalen onder welke voorwaarde hij zich wil binden.

LucaS

Bericht door LucaS » ma okt 29, 2007 2:35 pm

Jonge talentvolle spelersw, zoals Maduro, groeien makkelijker in een stabiele omgeving. Het is voor de talenten bij Ajax de laatste jaren vreselijk moeilijk geweest. Het lijkt me dat Maduro voor zijn eigen ontwikkeling hele zinnige vragen stelt.
I think I lost my fucking headache

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 29, 2007 2:36 pm

Wijze woorden van Maduro.. hij ziet ook dat het momenteel drama is binnen AJAX.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 29, 2007 2:38 pm

Ik vind hier ook niets vreemds aan hoor. Die jongen wil graag weten wat Ajax gaat doen. Dat zou ik ook willen weten als ik de keuze tussen een langer verblijf en een vertrek zou moeten afwegen.

Ik ben al lang blij dat zo'n jongen kennelijk wat verder kijkt dan de vraag waar hij de meeste euro's kan binnen slepen.

Overigens betwijfel ik nog altijd of hij goed genoeg is voor een basisplek. Gisteren speelde hij redelijk maar voor mijn gevoel heeft hij bij zijn keuzes in het veld net te veel tijd nodig. Zeker op de cruciale positie waar hij graag speelt.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 29, 2007 2:50 pm

Nou ja, het is jullie feestje.
Mij lijkt het dat Maduro dolblij moet zijn als hij überhaupt een contractaanbieding krijgt...na zijn zwakke optredens jaren op rij.

En sinds wanneer moeten voetballers zich bemoeien met beleidszaken ?
Alsof het bij Ajax al niet onrustig genoeg is en te weinig mensen zich met van alles en nog wat bezig houden :biggrin.gif:
Bertje schreef:Hebben we Spuit Elf ook weer.
Och gut, volwassen blijven is te veel gevraagd ?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 29, 2007 3:00 pm

Mwah, hij bemoeit zich er niet mee. Hij wil alleen graag weten wat de plannen zijn voor hij een keuze maakt. Dat is toch niet zo raar. Als jij bij jouw werkgever tekent wil je toch ook weten wat de plannen zijn?

Of we blij moeten zijn met een eventueele verlenging is een ander verhaal. Zoals ik al aangaf vind ik zijn handelingssnelheid te laag. Maar goed, daar ging het hier niet direct om.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 29, 2007 3:10 pm

Marillion schreef:Als jij bij jouw werkgever tekent wil je toch ook weten wat de plannen zijn?
Yeah right, alsof dat mij iets aangaat.

Daarbij laat Maduro het overkomen alsof Ajax met alle plezier de trainers ontslaat, alsof Ajax zelf geen rustig beleid wil en een trainer wil laten zitten. De vergelijkingen met Arsenal en ManU gaan verder natuurlijk helemaal mank.

Plaats reactie