Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 16, 2007 7:50 pm

Bertje schreef:Het gaat er niet om hoeveel beter je wordt. Kruys kan tien keer beter worden, maar dan is hij nog niet de helft van Urby. Urby is niet minder dan Babel. Hooguit is Babel wat duurder omdat hij een aanvaller is.
Als we het hebben over de vraag of Urby beter is geworden ben ik helemaal niet geïnteresseerd in een vergelijking met Kruys of Babel. Allebei andere spelers.

Ik wil alleen maar weten of Urby beter is geworden. Ik vind van niet.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 7:55 pm

Maradona was in zijn eerste wedstrijd al wereldtop. Doet het er dan nog of hij beter wordt of is hij sowieso goed genoeg?

Beter worden is leuk, maar uiteindelijk gaat het toch om de kwaliteit die er nu is. Bij Babel was dat een stuk minder dan bij Urby, dus Babel mocht ook wel vooruit gaan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 16, 2007 8:03 pm

Ja, nu kun je er nog honderd andere irrelevante vergelijkingen bijhalen maar het gaat om Urby.

Urby is een speler die met zijn basis kwaliteiten niet tot de absolute top behoort. Hij is een gewone voetballer met wat sterke en zwakke punten. Wat mij betreft is hij er sinds zijn debuut niet in geslaagd om aanmerkelijk beter te worden. Hij blijft vervallen in oude fouten en groeit dus niet door. Daarom vind ik het inmiddels wel mooi geweest.

In de periode waarin hij bij Ajax zit zijn er talenten geweest die wel beter zijn geworden en er zijn talenten geweest die niet beter zijn geworden. Het kan dus wel maar het ligt voornamelijk aan je eigen talenten of je die stap kunt maken.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 8:10 pm

Laat maar. Je leest overduidelijk niet wat ik zeg of gaat er gewoon niet op in. Dan heeft reageren ook geen zin.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 16, 2007 8:18 pm

Ik lees wel wat je schrijft maar ik ben het er niet mee eens. Maar goed, laat inderdaad maar zitten want dit is een oneindige discussie.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di okt 16, 2007 8:35 pm

Waarin Marillion gewoon gelijk heeft. :neutral.gif:

Naarmate je als speler ouder wordt, wordt je volwassener en leer je van je fouten. Dit leren van fouten zou je kunnen zien als een verbetering ten opzichte van vroeger. Urby heeft alleen nog steeds dezelfde tekortkomingen en maakt nog immer dezelfde fouten. We zeggen nu al een tijdje dat dat er uit moet, maar blijkbaar mist hij gewoon de kwaliteit om dat zelf in te zien. Moet een trainer daarbij helpen? Zeker, maar ik weet ook dat HtC woest was op Urby toen hij weer verantwoordelijk was voor het mislopen van de CL.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di okt 16, 2007 8:55 pm

Marillion schreef:Ja, nu kun je er nog honderd andere irrelevante vergelijkingen bijhalen maar het gaat om Urby.

Urby is een speler die met zijn basis kwaliteiten niet tot de absolute top behoort. Hij is een gewone voetballer met wat sterke en zwakke punten. Wat mij betreft is hij er sinds zijn debuut niet in geslaagd om aanmerkelijk beter te worden. Hij blijft vervallen in oude fouten en groeit dus niet door. Daarom vind ik het inmiddels wel mooi geweest.

In de periode waarin hij bij Ajax zit zijn er talenten geweest die wel beter zijn geworden en er zijn talenten geweest die niet beter zijn geworden. Het kan dus wel maar het ligt voornamelijk aan je eigen talenten of je die stap kunt maken.
Perfect verwoord!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 8:58 pm

Peter schreef:Waarin Marillion gewoon gelijk heeft. :neutral.gif:

Naarmate je als speler ouder wordt, wordt je volwassener en leer je van je fouten. Dit leren van fouten zou je kunnen zien als een verbetering ten opzichte van vroeger. Urby heeft alleen nog steeds dezelfde tekortkomingen en maakt nog immer dezelfde fouten. We zeggen nu al een tijdje dat dat er uit moet, maar blijkbaar mist hij gewoon de kwaliteit om dat zelf in te zien. Moet een trainer daarbij helpen? Zeker, maar ik weet ook dat HtC woest was op Urby toen hij weer verantwoordelijk was voor het mislopen van de CL.
HTC kan wel woest zijn, maar als trainer constateren dat iemand iets fout doet is maar het halve werk. Kan hij hem ook uitleggen hoe hij het wel moet doen? Kennelijk wist HTC Babel te vertellen wanneer hij zijn tegenstander moest passeren - tenminste, hier blies HTC zelf altijd zeer hoog van toren over - maar HTC was in een vorig leven dan ook rechtsbuiten. Wat weet HTC van verdedigen? Heeft HTC überhaupt wel eens een verdediger beter gemaakt?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 16, 2007 9:14 pm

Wat is dit nou weer. Nu lag het aan HtC dat Urby in een allesbehalve lekkere vorm steekt en zijn fouten maar blijft herhalen? Onzin. Urby is, zo lijkt het, gewoon mentaal (ik hoop: nog) niet sterk genoeg. In wedstrijden om het echie speelt hij als een zenuwpees. Overigens denk ik wel dat Urby verkeerd wordt gebruikt. Die gozer is een tijdlng als linksback gebruikt, terwijl hij geen échte verdediger is.

Spelers moeten, naarmate ze ouder worden, ook (mentaal) beter worden. Je opmerking over Maradona klopt dan ook niet; in 1978 zat hij nog niet bij de selectie van het Argentijnse elftal; en wat hij in 1986 deed kon hij écht niet in 1978 of 1990; in het eerste geval was hij mentaal niet sterk genoeg, in het tweede lichamelijk niet (en in feite ook mentaal niet meer).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 9:24 pm

Je leest mijn posts erg slecht, Cees.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat is dit nou weer. Nu lag het aan HtC dat Urby in een allesbehalve lekkere vorm steekt en zijn fouten maar blijft herhalen?
Dat zeg ik niet. Wel zeg ik dat het makkelijk zeggen is dat iemand iets fout doet, maar dat het moeilijker is om te zeggen hoe het wel moet. En als niemand je aangeeft hoe iets wel moet, zul je fouten blijven maken totdat je toevallig zelf bedenkt hoe het wel moet. Lijkt me niet dat je als club op dit gebied van de ingevingen van je spelers afhankelijk wilt zijn. Zeker een club die bekend wil staan als opleidingsinstituut niet.
Onzin. Urby is, zo lijkt het, gewoon mentaal (ik hoop: nog) niet sterk genoeg. In wedstrijden om het echie speelt hij als een zenuwpees.
Zou jij niet zenuwachtig worden als iemand steeds roept dat je iets fout doet, maar je niet kan vertellen hoe iets wel moet. Ik weet natuurlijk niet zeker dat HTC niet weet hoe je moet verdedigen, maar ik ken eerlijk gezegd geen speler bedenken die HTC beter heeft leren verdedigen, dus het lijkt er erg op.
Overigens denk ik wel dat Urby verkeerd wordt gebruikt. Die gozer is een tijdlng als linksback gebruikt, terwijl hij geen échte verdediger is.
De opstelling maken is niet de taak van de trainer? HTC dus?
Spelers moeten, naarmate ze ouder worden, ook (mentaal) beter worden. Je opmerking over Maradona klopt dan ook niet; in 1978 zat hij nog niet bij de selectie van het Argentijnse elftal; en wat hij in 1986 deed kon hij écht niet in 1978 of 1990; in het eerste geval was hij mentaal niet sterk genoeg, in het tweede lichamelijk niet (en in feite ook mentaal niet meer).
Ik zeg nergens dat Maradona in 1978 al zijn niveau van 1986 had, maar wel zeg ik dat de nog weinig gevormde Maradona in 1978 al een niveau had waarmee hij eigenlijk in vrijwel elk elftal terecht kon.

Beter worden deed je gisteren, maar vandaag ben je wie je bent.

Daniel

Bericht door Daniel » di okt 16, 2007 9:32 pm

Maarja, als je het zo bekijkt wordt ik vandaag dan ook weer beter en morgen ben ik dán weer wie ik ben toch? Dus het is een cyclus dat zich blijft herhalen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 16, 2007 9:46 pm

Alleen telt of je morgen beter wordt vandaag niet, want vandaag telt alleen of je in de basis komt.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 16, 2007 9:47 pm

Bertje schreef:Je leest mijn posts erg slecht, Cees.
Dat valt reuze meer, want mijn opmerking:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat is dit nou weer. Nu lag het aan HtC dat Urby in een allesbehalve lekkere vorm steekt en zijn fouten maar blijft herhalen?
kwam naar aanleiding van jou
HTC kan wel woest zijn, maar als trainer constateren dat iemand iets fout doet is maar het halve werk. Kan hij hem ook uitleggen hoe hij het wel moet doen?
En ik eindigde mijn bovengenoemde zin met een
?
op jou stelling (die overigens best als retorische vraag gelezen kan worden), zodat ik niet zie waar ik slecht gelezen heb; de reactie op je vraag was een vraag.

Dan kom je met een uitleg, die je best eerder had kunnen geven, want dit zeg je nergens eerder in dit topic
Dat zeg ik niet. Wel zeg ik dat het makkelijk zeggen is dat iemand iets fout doet, maar dat het moeilijker is om te zeggen hoe het wel moet. En als niemand je aangeeft hoe iets wel moet, zul je fouten blijven maken totdat je toevallig zelf bedenkt hoe het wel moet. Lijkt me niet dat je als club op dit gebied van de ingevingen van je spelers afhankelijk wilt zijn. Zeker een club die bekend wil staan als opleidingsinstituut niet.
Kortom, je besluit je stelling nu pas wat toe te lichten.

Op mijn
Onzin. Urby is, zo lijkt het, gewoon mentaal (ik hoop: nog) niet sterk genoeg. In wedstrijden om het echie speelt hij als een zenuwpees.
stel jij:
Zou jij niet zenuwachtig worden als iemand steeds roept dat je iets fout doet, maar je niet kan vertellen hoe iets wel moet. Ik weet natuurlijk niet zeker dat HTC niet weet hoe je moet verdedigen, maar ik ken eerlijk gezegd geen speler bedenken die HTC beter heeft leren verdedigen, dus het lijkt er erg op.
Leg mij maar eens uit hoe ik dat moet lezen: je vraagt mij of ik in een hypothetische situatie zou reageren (ik voorspel: anders dan Urby), maar vervolgens weet je het ook weer niet zeker of er zo wel tegen Urby gedaan wordt, en dan wordt het een suggestie. Wat moet ik daarmee? Iedere reactie die ik daarop geef kun jij interpreteren als "je leest mijn posts slecht".

Ik zeg vervolgens:
Overigens denk ik wel dat Urby verkeerd wordt gebruikt. Die gozer is een tijdlng als linksback gebruikt, terwijl hij geen échte verdediger is.
en jij stelt:
De opstelling maken is niet de taak van de trainer? HTC dus?
Vermoedelijk twee retorische vragen die als antwoord krijgen: wie heeft eigenlijk verzonnen dat Urby linksback moet staan? Volgens mij Koe. Maar wat maakt dat eigenlijk uit, als we het hebben over de mentale en technische kwaliteiten van Urby?

Dan betoog ik
en riposteer je met
Ik zeg nergens dat Maradona in 1978 al zijn niveau van 1986 had, maar wel zeg ik dat de nog weinig gevormde Maradona in 1978 al een niveau had waarmee hij eigenlijk in vrijwel elk elftal terecht kon.
Maar nu vind ik dat je je tegenspreekt. Je stelt eerder immers:
Maradona was in zijn eerste wedstrijd al wereldtop.
Wereldtoppers zijn in mijn beleving voetballers die individueel wedstrijden en kampioenschappen kunnen beslissen.

Tenslotte volgt een ogenschijnlijk ongelukkige Confuciusaanse opmerking:
Beter worden deed je gisteren, maar vandaag ben je wie je bent.
dit is écht de plank misslaan. Ik verbeter mezelf iedere dag, ontwikkel me, en dat gaat door tot ik dood ben. Ik hoop voor jou eigenlijk hetzelfde. :aai.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

goodfella

Bericht door goodfella » do okt 18, 2007 1:02 pm

Zlatan Son of God schreef:Slijngaard voor Urby is in mijn ogen al een vooruitgang!
Ach, jij vindt Wielaert ook een toppertje. Dat zegt genoeg over jouw voetbalverstand. Of moet ik zeggen het gebrek daaraan? :blush.gif:

Emanuelson is en blijft mijn favoriet (samen met Suarez) van dit Ajax. Die jongen gaat heel goed worden.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do okt 18, 2007 1:09 pm

goodfella schreef:
Zlatan Son of God schreef:Slijngaard voor Urby is in mijn ogen al een vooruitgang!
Ach, jij vindt Wielaert ook een toppertje. Dat zegt genoeg over jouw voetbalverstand. Of moet ik zeggen het gebrek daaraan? :blush.gif:

Emanuelson is en blijft mijn favoriet (samen met Suarez) van dit Ajax. Die jongen gaat heel goed worden.
Toppertje heb ik nooit gezegd. Ik zeg alleen dat hij al meer dan een jaar heel sterk speelt en bij twente echt ene leider is achterin.. Aangezien bij AJAX volgend seizoen iedereen vertrekt lijkt het me geen verkeerde speler om in de gaten te houden..

Urby is als verdediger een grote prutser die niks klaar speelt. In bal bezit kan hij een hele grote worden, maar dan moet hij wel beter worden in het kiezen van zijn momenten.. actie of kiezen voor de pass. Maar jij bent zo geweldig blijkbaar dat je neit verder kan kijken dan je gekleurde bril!!

goodfella

Bericht door goodfella » do okt 18, 2007 1:11 pm

Gekleurde bril? Die heb ik pas nodig als Ajax Wielaert gaat kopen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do okt 18, 2007 1:15 pm

goodfella schreef:Gekleurde bril? Die heb ik pas nodig als Ajax Wielaert gaat kopen.
ga jij maar je blind staren op urby en sankoh en co...

Ik kijk alleen naar mogelijk alternatieven in Nederland aangezien we een waardeloze TC hebben die geen geld wil spenderen in buitenlandse talenten.. Het wordt weer tijd dat er spelers als Zlatan, CHivu, Mido aangetrokken gaan worden.

Ben het met je eens dat een naam als Wiellaert niet eens besproken moet mogen worden, maar ik kijk alleen naar spelers die eventueel mogelijk zijn binnen de richtlijnen van MvG.

goodfella

Bericht door goodfella » vr okt 19, 2007 10:41 am

Zlatan Son of God schreef:
goodfella schreef:Gekleurde bril? Die heb ik pas nodig als Ajax Wielaert gaat kopen.
Sankoh kan een topper worden. Een wereldtopper zelfs. Daar ben ik van overtuigd. AS Roma is bovendien ook maar een club van niks he? Ze willen maar 8 miljoen voor Urby Emanuelson geven. Ik denk dan bij mezelf dat Emanuelson toch wel eens beter kan zijn dan jij denkt. Maar goed, jij vindt het duo Huntelaar - Suarez ook 3 x niks. Nee, jij ging genieten van N'Kufo -Arnautovic en Pelle - Ari - Dembele.

:drecul.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » vr okt 19, 2007 10:43 am

Zlatan Son of God schreef:

Ik kijk alleen naar mogelijk alternatieven in Nederland aangezien we een waardeloze TC hebben die geen geld wil spenderen in buitenlandse talenten.. Het wordt weer tijd dat er spelers als Zlatan, CHivu, Mido aangetrokken gaan worden.
Achteraf ouwehoeren...

Daar is 90% van AT wel bedreven in. Weet je hoe dramatisch Chivu in het begin wel niet was? De ene na de andere rode kaart. Zlatan werd 2 seizoenen achtereen uitgefloten. Vorig seizoen werd Stekelenburg nog afgeschreven. Het zogenaamde voetbalverstand.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 03, 2007 1:04 pm

/11/2007 - Herstel Emanuelson duurt nog twee tot vier weken, back mist duel tegen Feyenoord
(Gepost door RvN)

BRON: Ajax.nl

Adrie Koster liet vrijdagmiddag op de persconferentie weten dat het herstel van Urby Emanuelson nog twee tot vier weken zal gaan duren. ,,Dan ga ik uit van de kortste periode", aldus de optimistisch ingestelde interim-coach. Emanuelson kampt met een knieblessure. Hij mist daardoor in ieder geval de Klassieker tegen Feyenoord.

AN

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 03, 2007 2:01 pm

Bertje schreef: - maar HTC was in een vorig leven dan ook rechtsbuiten.
Dat is wel erg veel eer voor de speler-HtC. Ik heb 'm bij Go Ahead als jochie nog zien spelen, hij liep ergens op rechts, was snel, had oogkleppen op en iedere poging tot voorzet belandde in de buurt van de IJsel.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 03, 2007 2:06 pm

Is-ie ook nog een slechte vader? Hoe is het met z'n handschrift gesteld? Laat hij z'n hond wel netjes iedere dag uit? :drecul.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 03, 2007 2:08 pm

Thomas schreef:Is-ie ook nog een slechte vader? Hoe is het met z'n handschrift gesteld? Laat hij z'n hond wel netjes iedere dag uit? :drecul.gif:
Geen idee. Ik weet enkel en alleen dat ie een beroerde rechtsbuiten was en dat ie bij Ajax als trainer hopeloos heeft gefaald.

Dat jij hem helemaal te wow vindt of vond - en dat met jouw enorme kijk op voetbal nog wel :smallgrin.gif: - is toch een tikkie jammer....

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 03, 2007 2:10 pm

Ach, ik durf het tenminste toe te geven wanneer ik ernaast zit. Daarnaast ligt het niet alleen aan de trainers van de afgelopen jaren. Zoveel lijkt en leek me wel duidelijk.

Bij spelers kan je zien wat ze in hun mars hebben. Bij trainers blijft dat toch enigszins gissen en afgaan op de lofuitingen van spelers en pers en de prestaties van de trainer.

Lionel

Bericht door Lionel » zo nov 04, 2007 2:39 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef:Is-ie ook nog een slechte vader? Hoe is het met z'n handschrift gesteld? Laat hij z'n hond wel netjes iedere dag uit? :drecul.gif:
Geen idee. Ik weet enkel en alleen dat ie een beroerde rechtsbuiten was en dat ie bij Ajax als trainer hopeloos heeft gefaald.

Dat jij hem helemaal te wow vindt of vond - en dat met jouw enorme kijk op voetbal nog wel :smallgrin.gif: - is toch een tikkie jammer....
]
En jij geilt op MvB en vindt Tevez helemaal niks...... :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie