Urby Emanuelson
Moderator: mods
Ik vind wel dat we altijd wat al te makkelijk afscheid nemen van onze eigen talenten. Ze maken een paar fouten, kunnen er gelijk niets meer van, dus voor iedere redelijke prijs moeten we ze maar verkopen.
Het resultaat is dat we een hoop geld hebben, maar geen spelers uit de eigen opleiding meer in de selectie, want die worden zo jong al verkocht dat de opvolgers nog niet klaar zijn.
Ik wil iedereen alleen even uit de droom helpen dat Ajax wel betere spelers gaat halen dan Emanuelson, Heitinga en Maduro. Onze scouting/technische staf haalt namelijk altijd prutsers. Dus wanneer komend seizoen Ajax Huntelaar, Stam, Maduro, Heitinga en Emanuelson sowieso kwijt is, wordt het bij voorbaat alweer een bagger seizoen.
Ik zou ook graag willen dat Ajax wel in staat zou zijn goede vervangers te halen, wat zeker voor spelers als Heitinga, Emanuelson en Maduro gewoon mogelijk moet zijn, maar heb er geen vertrouwen in.
Het resultaat is dat we een hoop geld hebben, maar geen spelers uit de eigen opleiding meer in de selectie, want die worden zo jong al verkocht dat de opvolgers nog niet klaar zijn.
Ik wil iedereen alleen even uit de droom helpen dat Ajax wel betere spelers gaat halen dan Emanuelson, Heitinga en Maduro. Onze scouting/technische staf haalt namelijk altijd prutsers. Dus wanneer komend seizoen Ajax Huntelaar, Stam, Maduro, Heitinga en Emanuelson sowieso kwijt is, wordt het bij voorbaat alweer een bagger seizoen.
Ik zou ook graag willen dat Ajax wel in staat zou zijn goede vervangers te halen, wat zeker voor spelers als Heitinga, Emanuelson en Maduro gewoon mogelijk moet zijn, maar heb er geen vertrouwen in.
Emanuelson moet niet verkocht worden, er moet een gelijkwaardige of betere back gekocht worden waar Emanuelson zich aan kan optrekken zodat hij eindelijk die volgende stap in zijn ontwikkeling kan maken.
Die jongen heeft uitdagingen en nieuwe materie nodig, en lijkt die niet te gaan vinden in Amsterdam dus staat hij niet onwelwillend tegenover een vertrek. Trek echter (met die grote buidel) een concurrent-linksback aan, zorg dat er een goede trainingsstaf voor de groep staat en we hebben een toekomstige topper als linkback met Urby in huis.
Maar goed, Ajax kennende wordt de weg der minste weerstand gekozen en wordt Ema' voor een aardige zak geld naar het buitenland gesluisd...
Die jongen heeft uitdagingen en nieuwe materie nodig, en lijkt die niet te gaan vinden in Amsterdam dus staat hij niet onwelwillend tegenover een vertrek. Trek echter (met die grote buidel) een concurrent-linksback aan, zorg dat er een goede trainingsstaf voor de groep staat en we hebben een toekomstige topper als linkback met Urby in huis.
Maar goed, Ajax kennende wordt de weg der minste weerstand gekozen en wordt Ema' voor een aardige zak geld naar het buitenland gesluisd...
- Daily Blind
-
- AT Toto winner 15/16
Ik was er op zich niet voor om tussentijds nog meer spelers te verkopen maar als we voor Urby een mooie prijs kunnen krijgen breng ik hem graag persoonlijk naar Rome. Ik wilde toch altijd nog eens terug naar die stad.
Hij staat al tijden stil in zijn ontwikkeling. Maakt constant dezelfde fouten en lijkt niet met de druk om te kunnen gaan. Ik ben er wel klaar mee.
Alleen zal Ajax wel eerst een opvolger moeten regelen. Geen gelijkwaardige vervanger maar een echte linksback.
Hij staat al tijden stil in zijn ontwikkeling. Maakt constant dezelfde fouten en lijkt niet met de druk om te kunnen gaan. Ik ben er wel klaar mee.
Alleen zal Ajax wel eerst een opvolger moeten regelen. Geen gelijkwaardige vervanger maar een echte linksback.
Nil volentibus arduum
Dat is waar. Hij is zeker niet de enige.Bertje schreef:Urby is niet de enige die maar weinig vooruitgaat. Spelers die niet beter worden zijn bij Ajax eerder regel dan uitzondering.
Waar dat aan ligt is voor mij ook gissen maar ik heb het idee dat het vaak mis gaat op het mentale vlak. Niet de absolute wil om beter te worden en daaraan te werken. Kritisch zijn op jezelf.
Maar er zijn natuurlijk ook jongens die wel gegroeid zijn. Kijk naar jongens als Sneijder en Babel. Die hebben zich verbetert en er een dikke transfer aan overgehouden. En dat terwijl er op het spel van die laatste nog genoeg was aan te merken.
Ik heb bij Urby het idee dat het heilige vuur een beetje ontbreekt. Dan is ie weer moe, dan heeft ie weer moeite met de druk, dan ontsnapt er voor de zoveelste keer weer een aanvaller aan zijn aandacht. Als het zonnetje schijnt en hij heeft er zin in kan hij best wat maar ik vind het na een paar seizoenen te weinig voor Ajax 1.
Nil volentibus arduum
Ik vind de interesse dan ook onbegrijpelijk. Die jongen heeft dit jaar ook weer niets laten zien.
Sneijder en Babel hebben zich afgelopen jaar in ieder geval echt ontwikkelt. Of die laatste al zo goed was dat hij een dikke transfer had verdient daar kun je over discussiëren maar feit is dat hij duidelijk beter is geworden en daar ging het hier om. Dat heb ik bij Urby niet kunnen ontdekken.
Sneijder en Babel hebben zich afgelopen jaar in ieder geval echt ontwikkelt. Of die laatste al zo goed was dat hij een dikke transfer had verdient daar kun je over discussiëren maar feit is dat hij duidelijk beter is geworden en daar ging het hier om. Dat heb ik bij Urby niet kunnen ontdekken.
Nil volentibus arduum
Ja, dat maakt je ook sterker. Da's waar. Maar ik vind het wel een zwaktebod als je zonder concurrentie niet sterker kunt worden. Het is zeker een motiverende factor maar je moet het ook uit jezelf kunnen halen.Jöhnk schreef:Concurrentie.Marillion schreef:Waar dat aan ligt is voor mij ook gissen maar ik heb het idee dat het vaak mis gaat op het mentale vlak. Niet de absolute wil om beter te worden en daaraan te werken. Kritisch zijn op jezelf.
Nil volentibus arduum
Er moet je ook iemand vertellen wat je fout doet.Marillion schreef:Ja, dat maakt je ook sterker. Da's waar. Maar ik vind het wel een zwaktebod als je zonder concurrentie niet sterker kunt worden. Het is zeker een motiverende factor maar je moet het ook uit jezelf kunnen halen.Jöhnk schreef:Concurrentie.Marillion schreef:Waar dat aan ligt is voor mij ook gissen maar ik heb het idee dat het vaak mis gaat op het mentale vlak. Niet de absolute wil om beter te worden en daaraan te werken. Kritisch zijn op jezelf.