Adrie Koster
Moderator: mods
- LouisXIV & co
En dan? Aissati zoekt afspeelpunten bij Ajax, maar vindt alleen spelers die de bal meteen kwijtraken. Dan loopt Aissati alleen maar achter de bal aan en vermoord je hem.Marillion schreef:Nou ja, aan de eerste optie uit dat rijtje kunnen we nog wel actief meewerken. Dan slaan we twee vliegen in één klap. Wij worden sterker en de concurrentie zwakker.
De technische niveau bij Ajax moet omhoog en dan daarmee ook het positiespel. Trainingen op techniek. En dan niet een rondo om warm te worden, maar scherpe positiespelen. En spelers die niet kunnen doorgroeien, vallen af.
We kunnen wel technische voetballers halen, maar zolang die bij Ajax geen ondersteuning hebben, wordt het nog niets.
- LouisXIV & co
Eén woord: Co!Bertje schreef:De technische niveau bij Ajax moet omhoog en dan daarmee ook het positiespel. Trainingen op techniek. En dan niet een rondo om warm te worden, maar scherpe positiespelen. En spelers die niet kunnen doorgroeien, vallen af.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Je kan natuurlijk om de inhoud heendraaien en er een semantische discussie van maken.
Meedoen om de prijzen is geen enkele garantie dat je ook daadwerkelijk een prijs wint. Outsiders gaan er met enige regelmaat met een schaaltje of cupje vandoor. Dat lijkt me geen reden om te gokken dat je het wel gaat redden met een ondermaatse selectie.
Zo doe ik niet mee met de staatsloterij, maar ik zou zomaar een winnend lot op straat kunnen vinden. Op die manier hebben de denen ooit eens een EK weten te winnen.
Meedoen om de prijzen is geen enkele garantie dat je ook daadwerkelijk een prijs wint. Outsiders gaan er met enige regelmaat met een schaaltje of cupje vandoor. Dat lijkt me geen reden om te gokken dat je het wel gaat redden met een ondermaatse selectie.
Zo doe ik niet mee met de staatsloterij, maar ik zou zomaar een winnend lot op straat kunnen vinden. Op die manier hebben de denen ooit eens een EK weten te winnen.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
Dus versterk je jezelf maar niet?! Wat een onzin zeg. Je moet ergens beginnen wellicht? Hij kan de bal kwijt aan Defour, Davids, Kennedy, Suarez oid. En anders haal je er iemand bij aan wie hij de bal kwijt kan. Dat je hem moet halen als die mogelijkheid er is staat vast.Bertje schreef:En dan? Aissati zoekt afspeelpunten bij Ajax, maar vindt alleen spelers die de bal meteen kwijtraken. Dan loopt Aissati alleen maar achter de bal aan en vermoord je hem.Marillion schreef:Nou ja, aan de eerste optie uit dat rijtje kunnen we nog wel actief meewerken. Dan slaan we twee vliegen in één klap. Wij worden sterker en de concurrentie zwakker.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Als een Colin of een Delorge bijvoorbeeld meedoet aan het positiespel, zal je never nooit scherpe spelen krijgen. Dat is ondenkbaar. Zij hebben simpelweg niet de aanleg noch het talent ervoor. Wil je spelers desondanks toch een ''iets'' betere basistechniek laten beheersen, dien je individueel of in groepjes middels gerichte oefeningen met ze aan de slag te gaan. Maar goed, dát kost weer extra aandacht en tijd. Kostbare tijd van desbetreffende trainer/coaches dat aan veel belangrijke zaken en spelers besteed kan worden. Zoals in het verleden en heden met Sneijder, Babel, Huntelaar en o.a. Heitinga gebeurde.
Laten we hopen dat Koster in de nabije toekomst zo min mogelijk beroep hoeft te doen (lees: als o.a. Davids, Leo, Kennedy en Vermaelen fit zullen raken en blijven) op die middelmatige en technisch/tactisch bijzonder weinig onderlegde spelers.
Laten we hopen dat Koster in de nabije toekomst zo min mogelijk beroep hoeft te doen (lees: als o.a. Davids, Leo, Kennedy en Vermaelen fit zullen raken en blijven) op die middelmatige en technisch/tactisch bijzonder weinig onderlegde spelers.
Dan vallen ze dus af, Starring, zoals ik al zei.
En als je dergelijke trainingen (die voor het fysieke gestel niet heel zwaar zijn, maar vooral zwaar zijn voor het mentale uithoudingsvermogen) elke keer houdt als Ten Cate de spelers weer vrij had gegeven, waren we nu qua techniek al een stuk verder, denk ik.
En als je dergelijke trainingen (die voor het fysieke gestel niet heel zwaar zijn, maar vooral zwaar zijn voor het mentale uithoudingsvermogen) elke keer houdt als Ten Cate de spelers weer vrij had gegeven, waren we nu qua techniek al een stuk verder, denk ik.
Ik vind de selectie van Psv net zo goed in disbalans als die van Ajax. Dat ze vier schaduwspitsen hebben is daar juist een symptoom van. Net zoals het een veeg teken is dat Ajax vijf linksbuitens heeft.666 schreef:Je kan natuurlijk om de inhoud heendraaien en er een semantische discussie van maken.
Overigens is Ajax bij mijn weten niet gespaard geweest van blessures, en om nou te zeggen dat Psv meer indruk maakt? Nee.
Net gekeken naar Holland Sport waar A3 Koster was. Prima rustige vent, veel zelfvertrouwen, wil het liefst gewoon 4-3-3 spelen, wel afhankelijk van het materiaal. Hij plant niets in het voetbal, laat het op zich afkomen.
Heeft JC nog niet gesproken, is wel een fan van hem, zal hem niet bellen voor advies.
Laat wat jongens terugkomen van blessures, koop een topper in de wintersport en het kan helemaal omslaan.
Heeft JC nog niet gesproken, is wel een fan van hem, zal hem niet bellen voor advies.
Laat wat jongens terugkomen van blessures, koop een topper in de wintersport en het kan helemaal omslaan.
-
- AT Toto winner 15/16
Hij zei altijd 433, dat is zijn systeem. Dus wat dat betreft is ie net zo als zn opvolger MvB. Voor de rest kwam ie wel symphatiek over.Neefkens schreef:Net gekeken naar Holland Sport waar A3 Koster was. Prima rustige vent, veel zelfvertrouwen, wil het liefst gewoon 4-3-3 spelen, wel afhankelijk van het materiaal.
Maar op de daaropvolgende vraag van De Jong gaf hij aan dat wanneer het nodig was, hij ook best van dat systeem kon afstappen. Hij gaf aan dat hij dat eerder in zijn trainerscarrière ook al had gedaan.brigade zuid schreef:Hij zei altijd 433, dat is zijn systeem. Dus wat dat betreft is ie net zo als zn opvolger MvB.Neefkens schreef:Net gekeken naar Holland Sport waar A3 Koster was. Prima rustige vent, veel zelfvertrouwen, wil het liefst gewoon 4-3-3 spelen, wel afhankelijk van het materiaal.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects
-The Usual Suspects
Mensen die in het verleden met Adrie samenwerkte spraken uit dat hij juist (soms) té sympathiek is. Als dat maar goed gaat. Wel erkende men zijn technisch/tactische bagage, dat verre van leeg is.
Belangrijk is hoe de selectie de komende tijd zal reageren op een totaal andere persoonlijkheid voor de groep. Ik gun hem iig het beste.
Belangrijk is hoe de selectie de komende tijd zal reageren op een totaal andere persoonlijkheid voor de groep. Ik gun hem iig het beste.
Dat lijkt me logischStarring schreef:Mensen die in het verleden met Adrie samenwerkte spraken uit dat hij juist (soms) té sympathiek is. Als dat maar goed gaat. Wel erkende men zijn technisch/tactische bagage, dat verre van leeg is.

- LouisXIV & co
Ik was weinig overtuigd. Zeker sympathieke man, maar daar zit ik niet op te wachten. Ik wil een coach met speciale uitstraling en vooral een bijzondere visie. Adrie bleef hangen in voetbalclichés van het type 'in de voetballerij valt niets te plannen' en 'meer dan je best kun je niet doen'. Daar word ik niet warm van.
En als hij dan ook nog doodleuk beweert dat hij misschien wel Spaans moet leren om zijn Spaanse spelers te begrijpen, laat hij toch een kans liggen om even duidelijk te maken wie de nieuwe baas is. "Ik Spaans leren? Aan mijn hoela, zij moeten maar Nederlands leren!"
Nogmaals: aardige vent. Maar dat was Westerhof ook.
(Ik begreep Van Nieuwkerks enthousiasme dan ook niet helemaal. Maar die zat met zijn kop volgens mij nog bij het rugby.)
En als hij dan ook nog doodleuk beweert dat hij misschien wel Spaans moet leren om zijn Spaanse spelers te begrijpen, laat hij toch een kans liggen om even duidelijk te maken wie de nieuwe baas is. "Ik Spaans leren? Aan mijn hoela, zij moeten maar Nederlands leren!"
Nogmaals: aardige vent. Maar dat was Westerhof ook.
(Ik begreep Van Nieuwkerks enthousiasme dan ook niet helemaal. Maar die zat met zijn kop volgens mij nog bij het rugby.)
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Ach, trainers en spelers zeggen zeggen zelden iets interessants over voetbal hoor. Is ook niet zo gek hoor, want ze kunnen ook gewoon niet kritisch zijn in de media over hun collega's. Dus dan noemt Koster geen namen wanneer hem gevraagd wordt wie nu daadwerkelijk de goede voetballers bij Ajax zijn. Saai, nietszeggend interview. Maar dat zegt mij dan weer niets. 

- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Jöhnk schreef:Ik vind de selectie van Psv net zo goed in disbalans als die van Ajax. Dat ze vier schaduwspitsen hebben is daar juist een symptoom van. Net zoals het een veeg teken is dat Ajax vijf linksbuitens heeft.
Het gebrek aan een aanvallende middenvelder telt vele malen zwaarder dan de aanwezigheid van een paar overtollige schaduwspitsen of linksbuitens.
Ook al heb je 20 schaduwspitsen en 100 linksbuitens... overbodige spelers kosten geen punten, ontbrekende spelers wel.
De gloeilampjes veegden de vloer aan met de koploper, het belangrijkste wapenfeit van Ajax is een krappe overwinning bij de nummer 12. In de andere zes wedstrijden kwam PSV ook al zwaardere tegenstanders tegen dan Ajax. Uit bij Twente is wat anders dan thuis tegen GroningenJöhnk schreef:om nou te zeggen dat Psv meer indruk maakt? Nee.
Tel daarbij op dat PSV zich moet behelpen met Koeman aan het roer en je mag rustig concluderen dat de spelers het tot nu toe onverwacht goed doen. Ondanks al hun schaduwspitsen is hun team een stuk beter in balans dan dat van ons.
Laatst gewijzigd door 666 op di okt 16, 2007 6:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Sign your name on
the dotted line:
the dotted line:
Op Ajax.net wordt gemeld dat Koster gisteren avond op Holland Sport gezegd zou hebben 4-3-3 te willen spelen. Hij schijnt verder gezegd te hebben : "4-2-2- zit er bij mij niet in." Als dat klopt gaan we weer een rampzalige tijd tegemoet met een dogmatisch Cruyff volgertje. Hopelijk is het niet waar..
- Ajaciedjuh
Het is wel waar!Kilroy schreef:Op Ajax.net wordt gemeld dat Koster gisteren avond op Holland Sport gezegd zou hebben 4-3-3 te willen spelen. Hij schijnt verder gezegd te hebben : "4-2-2- zit er bij mij niet in." Als dat klopt gaan we weer een rampzalige tijd tegemoet met een dogmatisch Cruyff volgertje. Hopelijk is het niet waar..