De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Aristides

Bericht door Aristides » zo sep 30, 2007 8:30 pm

Thomas schreef:
Demosthenes schreef:Ben wel benieuwd of iemand van AT deze rubriek leest, Joey is "er even niet???"!
Ik lees het in ieder geval aandachtig, Demos. Bertje ook, geloof ik.
Goed om te lezen (schrijf ik het niet voor niks), maar mij valt wel op dat veel AT-ers alles weten over onze jeugdspelers, maar niet weten waar "De Toekomst" ligt.

Wij hebben een paar keer de degens gekruist over KJH! We verschillen daarover van mening (In de samenvatting vond ik hem goed voetballen, in de Arena was het weer Ajax-onwaardig), bezoek eens een wedstrijd van de B1 en zie wat Geoffrey Castillion met een bal (en een tegenstander in zijn rug) doet, dan weet je wat je van een spits mag verwachten.

@Thomas

Was vandaag je vader erbij? Wat vond hij van Ajax? In de samenvatting vond ik het tempo hoger liggen dan in de Arena :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 30, 2007 8:57 pm

M'n vader vond het net als ik redelijk. Er mislukte nog (te) veel, met name tijdens het eerste kwartier van de eerste helft en het eerste kwartier van de tweede helft. Maar er lukte gelukkig ook aardig wat. Ajax legde wel een paar mooie aanvallen op de mat.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 01, 2007 7:25 am

Thomas schreef:
Demosthenes schreef:Ben wel benieuwd of iemand van AT deze rubriek leest, Joey is "er even niet???"!
Ik lees het in ieder geval aandachtig, Demos. Bertje ook, geloof ik.
Hier nog een aandachtig lezer. Heel erg leuk om wat over onze toekomst te lezen. Dus tanx voor de verslagen!

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma okt 01, 2007 7:52 am

Sluit ik me helemaal bij aan... Graag doorgaan...! :koe.gif:

Joey is op vakantie... sjek 't vakantietopic in 'Het kleine Cafe'... ;)

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 01, 2007 8:07 am

Ramona schreef: Joey is op vakantie... sjek 't vakantietopic in 'Het kleine Cafe'... ;)
Is dit Joey .......
Afbeelding

of dit?
Afbeelding

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma okt 01, 2007 8:08 am

Den Duvel weet blijkbaar de antwoorden... :1evil.gif: :smallgrin.gif:

Chivu 05

Bericht door Chivu 05 » ma okt 01, 2007 9:28 am

Hieronder het verslag van de Heerenveen-site. Het lijkt erop dat Heerenveen er zo wel erg positief van af komt.

B-junioren delen punten met Ajax.
01 oktober 2007
Zoals te verwachten viel,werd het zondag tussen Ajax en Heerenveen in Amsterdam een open duel, tussen twee teams die allebei wilden voetballen. Door het goed vooruit verdedigen van Heerenveen had Ajax moeite de voor hen bekende opbouw te verzorgen. Daardoor verdween voor een groot deel het gevaar uit het Ajax-spel.

In de tiende minuut kwam toch het eerste gevaarlijke moment als Ajax een vrije trap mag nemen op de rand van het strafschopgebied, maar Jurjan Wouda bekwaam het harde schot pareert. Daarna is het de beurt aan Leroy Hardenberg die na een goede actie de bal voorlangs de goal plaatst, waar twee spelers een teenlengte tekort komen om hiervan te profiteren.

Zo golft de wedstrijd op en neer en komen er kansen over en weer. Dat verandert echter in de 39e minuut. Na een verre ingooi van Heerenveenzijde komt Robin Erikson in het strafschopgebied in balbezit, lijkt de bal te verspelen, maar draait zich plotseling vrij tussen twee tegenstanders en scoort met de buitenkant voet de 0-1. Dit is tevens de ruststand.

Hoewel Ajax na rust probeert meer druk te zetten, blijft Heerenveen evenwaardig . Er komen, doordat er meer ruimte komt, ook kansen voor Heerenveen maar helaas staat het vizier niet op scherp. Ajax gaat steeds gehaaster spelen, verlaat op een gegeven moment het geliefde combinatiespelen gooit alles (op zijn Engels)hoog voor de pot.

Hiervoor brengt de thuisclub nog meer spelers met lengte in. Dat heeft dan toch succes als in de 68e minuut er weer een hoge bal volgt en uit een onoverzichtelijke situatie de bal ineens vrij voor de spits ligt, die hard de 1-1 binnen schiet.

Beide teams gaan nog voor de winst, waarbij vooral Ajax nog twee goede kansen krijgt, maar daar weet keeper Jurjan Wouda wel raad mee. Zo eindigt een uiterst amusant duel in een toch wel terecht gelijkspel. Beide teams staan nu gedeeld tweede op een punt van koploper Feyenoord.

Aristides

Bericht door Aristides » ma okt 01, 2007 10:24 am

Chivu 05 schreef:Hieronder het verslag van de Heerenveen-site. Het lijkt erop dat Heerenveen er zo wel erg positief van af komt.

B-junioren delen punten met Ajax.
01 oktober 2007
Zoals te verwachten viel,werd het zondag tussen Ajax en Heerenveen in Amsterdam een open duel, tussen twee teams die allebei wilden voetballen. Door het goed vooruit verdedigen van Heerenveen had Ajax moeite de voor hen bekende opbouw te verzorgen. Daardoor verdween voor een groot deel het gevaar uit het Ajax-spel.

In de tiende minuut kwam toch het eerste gevaarlijke moment als Ajax een vrije trap mag nemen op de rand van het strafschopgebied, maar Jurjan Wouda bekwaam het harde schot pareert. Daarna is het de beurt aan Leroy Hardenberg die na een goede actie de bal voorlangs de goal plaatst, waar twee spelers een teenlengte tekort komen om hiervan te profiteren.

Zo golft de wedstrijd op en neer en komen er kansen over en weer. Dat verandert echter in de 39e minuut. Na een verre ingooi van Heerenveenzijde komt Robin Erikson in het strafschopgebied in balbezit, lijkt de bal te verspelen, maar draait zich plotseling vrij tussen twee tegenstanders en scoort met de buitenkant voet de 0-1. Dit is tevens de ruststand.

Hoewel Ajax na rust probeert meer druk te zetten, blijft Heerenveen evenwaardig . Er komen, doordat er meer ruimte komt, ook kansen voor Heerenveen maar helaas staat het vizier niet op scherp. Ajax gaat steeds gehaaster spelen, verlaat op een gegeven moment het geliefde combinatiespelen gooit alles (op zijn Engels)hoog voor de pot.

Hiervoor brengt de thuisclub nog meer spelers met lengte in. Dat heeft dan toch succes als in de 68e minuut er weer een hoge bal volgt en uit een onoverzichtelijke situatie de bal ineens vrij voor de spits ligt, die hard de 1-1 binnen schiet.

Beide teams gaan nog voor de winst, waarbij vooral Ajax nog twee goede kansen krijgt, maar daar weet keeper Jurjan Wouda wel raad mee. Zo eindigt een uiterst amusant duel in een toch wel terecht gelijkspel. Beide teams staan nu gedeeld tweede op een punt van koploper Feyenoord.
De ballen naar voren rammen heet dus "goed vooruit verdedigen"
Twee teams die wilden voetballen? Na de rust was het er maar één
De vrije trap was niet de eerste kans, Lorenzo had al eerder kunnen scoren, de back stond even te slapen en hij kwam voor zijn man.
Twee spelers een teenlengte tekort? Erg lange tenen daar in Friesland
Nog meer spelers met lengte? Wie heeft Marijn de Haas wel eens zen spelen? Lengte :biggrin.gif: , de kleinste man op het veld. Jeffrey Dekker was de op één na kleinste van het veld. Castillion is lang, dat klopt, maar die deed vanaf het begin mee.
Het doelpunt kwam niet voort uit een onoverzichtelijke situatie, het was een goed lopende aanval en Niet de spits scoorde!
Hoge ballen voor het doel? Het was aanvallen en verdedigen, dan komen er inderdaad ook ballen hoog voor, zoiets doet dan een buitenspeler. Veel ballen waren het niet, want Marijn de Haas speelde niet sterk, m.a.w. alleen een paar voorzetten van Florian Josefzoon (die vaak vergeten werd, schreef ik al)
Keeper Wouda weet wel raad met die kansen? Marijn de Haas schoot naast, daar kwam geen keeper aan te pas en Ricardo van Rhijn schoot van drie meter recht op hem af, hij hoefde er niet voor te bewegen. Er ging ook nog een schot net voorlangs zonder dat hij in actie hoefde te komen. Wouda keepte trouwens niet sterk.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Chivu 05

Bericht door Chivu 05 » ma okt 01, 2007 11:54 am

Dat is het nadeel van de clubsites. Hoewel het positief is dat er over de jeugd bericht wordt, kijkt men vaak met een erg gekleurde bril.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 09, 2007 3:59 pm

Hugo Borst sprak zondagavond van een superlichting, toen hij het over onze B1 had.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 11, 2007 10:54 am

Ik heb het gehoord. Tja, leuk hoor maar wat heb je er aan? Vanaf de B tot het eerste kan er nog genoeg mis gaan. De A1 van een paar jaar geleden werd ook met dit soort superlatieven omschreven en daar hebben we toch erg weinig plezier van gehad als je kijkt naar doorgebroken spelers. Alleen V.d.Meijde heeft het min of meer gered.

Binnenkort wil ik eens wat wedstrijden gaan kijken op de toekomst. Eerder dit seizoen heb ik de E1 aan het werk gezien en daar haalde ik eigenlijk veel meer voldoening uit dan wanneer ik naar Ajax 1 moet kijken. De B1 zal ik dan ook eens gaan bekijken.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 11, 2007 7:16 pm

Rodney Sneijder wil niet altijd het broertje zijn
Door HANS WESTERVOORDE

NIEUWEGEIN - Een interland spelen op minder dan tien kilometer van je huis, is altijd leuk.
Nederland - Griekenland (voor spelers onder 17 jaar) op het sportcomplex van JSV in Nieuwegein is voor Utrechter Rodney Sneijder dan ook een leuke wedstrijd.

Sneijder is veruit de populairste voetballer uit de selectie van bondscoach Albert Stuivenberg, waartoe ook linksback Bart van Wieringen van FC Utrecht behoort. Dat blijkt na de 1-0 overwinning op de Grieken, op het moment dat het speelveld bezet wordt door jeugdige handtekeningenjagers en makers van een foto-met-idool.

Daar waar de kring het grootst is, moet Sneijder zich ergens bevinden. ,,Niels, hier staat Rodney,’’ ontdekt een souvenirjager. En hij heeft gelijk. Rustig en geduldig deelt Sneijder uit. Totdat coach Stuivenberg de jonge heren van Oranje echt terug in de kleedkamer wil zien.

Het tafereel herhaalt zich als Sneijder een kwartiertje later onder de douche uitstapt. Op de dag dat ABN AMRO definitief is verkocht, komt hij met zijn sponsortas (Rodney Sneijder speelt in de Ajax-jeugd) over de schouder de kleedlokalen uit.

Sneijder zelf is niet verbaasd over de enorme belangstelling voor zijn krabbel: ,,Eerlijk gezegd had ik dit wel verwacht. Je komt uit de buurt en je hebt natuurlijk een bekende broer.’’

Maar de jonge broer van Wesley Sneijder - volwassen international en ster bij Real Madrid - heeft meer overeenkomsten. Allereerst de uiterlijke. Het postuur, de blik, het kan niet missen. Rodney heeft alleen wat donkerder haar, meer haar ook.

Wanneer de linkshalf van Oranje onder 17 zich in beweging zet, zijn er nieuwe raakvlakken te ontdekken. De gebaartjes, het voetbalgevoel in het linkerbeen, de vrije trappen, de corners die Rodney neemt, doen aan die van Wesley Sneijder denken.

Maar natuurlijk is dat niet alleen maar leuk, steeds met je oudere broer te worden vergeleken. Rodney Sneijder beaamt het: ,,Nee, niet alleen maar leuk. Natuurlijk zijn er overeenkomsten, ik ben ook middenvelder. Maar ik wil me zelf als voetballer ontwikkelen. En niet altijd als het broertje van worden gezien. Noem mij maar Rodney.’’

Dat doen de jeugdige voetbalfans in Nieuwegein dan ook. ,,Hé Rodney, wanneer kom je bij FC Utrecht spelen?’’ De vraag brengt een glimlach op het gelaat van Rodney Sneijder. Tevreden is de Utrechter ook over de afloop van de oefenwedstrijd Nederland-Griekenland. Vorige maand was nog 0-0 gespeelde tegen dezelfde Grieken. Progressie dus. De Analyse van Sneijder: ,,Het was een aardige wedstrijd. We waren beter. In de eerste helft krijgen we een paar kleine kansjes. In de tweede helft domineerden wij weer. We hadden kansen op 2-0, 3-0. We scoren moeilijk, dat klopt, maar het gaat beter.’’

Het venijn van de wedstrijd - die geldt als voorbereiding op het EK-kwalificatietoernooi van 23 tot en met 28 oktober in Albanië, waarin Oranje behalve tegen het gastland ook speelt tegen Letland en Frankrijk - zit m in de staart. Want de treffer vijf minuten voor tijd is het gevolg van een splijtende pass van Sneijder op invaller Geoffrey Castillion, ook van Ajax, die de bal als enige op waarde schat en met een prima volley de Griekse keeper kansloos laat.

Een echte Ajax-aanval? Sneijder: ,,Zo kun je het noemen.
AD

talk back

Bericht door talk back » ma okt 15, 2007 9:12 pm

Rodney Sneijder heeft gisteren overigens een zware blessure opgelopen. Een verbrijzelde oogkas zal hem lang aan de kant houden.
TB

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 15, 2007 9:19 pm

4 á 6 weken.. daarna maskertje

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 15, 2007 10:08 pm

Balen voor die jongen. Gelukkig kan hij wellicht met wat pijnstillers gewoon loopwerk blijven doen, zodat hij zo goed als meteen weer kan spelen wanneer hij z'n masker op mag.

Mark

Bericht door Mark » ma okt 15, 2007 10:09 pm

Dat is klote nieuws.....Beter dat hij er maar weer snel bovenop komt!

Naast Hugo Borst sprak ook Henk ten Cate vandaag over een goede lichting van de B1. Chelsea zal dus ook binnenkort wel ff inkopen gaan doen....

In de B2 speelt trouwens ook een groot talent mijns inziens, ik volg beide teams....maar een aantal van de B2 doen niet onder(misschien zelfs completer) dan wat jongens van de B1. Ik las ergens al de naam van Glenn van Zoolingen(die viel mij ook op, sterk, lang en heeft het overzicht) overigens, weet iemand meer over hem?

Nu ik lid ben maar eens wat wedstrijdverslagen posten!

Later!

:ajaxscarf.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 15, 2007 10:12 pm

Welkom, Mark! :cheer.gif:

Jeugdwatchers zijn hier vaak extra populair (in de jeugdzone, tenminste), dus leef je uit.

Mark

Bericht door Mark » ma okt 15, 2007 10:17 pm

Haha dank je wel:)

Familie speelt ook in de jeugd van Ajax, vandaar.

Maar, bij jou ook niks bekend over bovengenoemde speler?

:anew.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 15, 2007 10:19 pm

Nee, ik weet weinig van de jeugd. Je zou het Talk Back, Chivu 05 of Demosthenes (maar ik weet niet of die hier nog komt) moeten vragen.

Mogen we weten welk familielid van je bij Ajax speelt of heb je dat liever niet?

jabu

Bericht door jabu » ma okt 15, 2007 10:20 pm

Wen er maar alvast aan Mark. Thomas bemoeit zich overal mee maar heeft hoegenaamd nergens verstand van. :icon_razz.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 15, 2007 10:23 pm

En Jabu is dan weer mijn stalker, dus die moet je al helemaal niet serieus nemen.

Maar even serieus: hoi, ik ben Thomas. Ik ben de forumkoning. Ik zorg dat Bertje zich gedraagt.

jabu

Bericht door jabu » ma okt 15, 2007 10:27 pm

Zo zie je maar Thomas. Nooit overvragen, nu heb je Mark stil gekregen.

Chivu 05

Bericht door Chivu 05 » ma okt 15, 2007 10:27 pm

Ik heb Glenn, die dacht ik van Haarlem komt, vorig seizoen 1x zien spelen op een toernooi waar hij toen meespeelde bij de C1. Te weinig om een oordeel te vellen, maar hij is inderdaad vrij grote middenvlder en hij leek redelijk tweebenig te zijn. Maar ik heb hem dus nog niet vaak genoeg in actie gezien om echt een mening over deze speler te vormen.
Laatst gewijzigd door Chivu 05 op ma okt 15, 2007 10:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 15, 2007 10:29 pm

Jabu schreef:Zo zie je maar Thomas. Nooit overvragen, nu heb je Mark stil gekregen.
Wellicht heb ik hem zelfs al weggejaagd. Terwijl we dat normaal gesproken toch echt aan Goodfella overlaten.

Ik ben trouwens wel behulpzaam, want daar is Chivu 05 al. Hé Chivu, je mag ons best wat vaker verblijden met wat info hoor. Wij zitten de hele dag te dagdromen over die B1 van ons. :wink.gif:

Chivu 05

Bericht door Chivu 05 » ma okt 15, 2007 10:33 pm

Thomas schreef:
Jabu schreef:Zo zie je maar Thomas. Nooit overvragen, nu heb je Mark stil gekregen.
Wellicht heb ik hem zelfs al weggejaagd. Terwijl we dat normaal gesproken toch echt aan Goodfella overlaten.

Ik ben trouwens wel behulpzaam, want daar is Chivu 05 al. Hé Chivu, je mag ons best wat vaker verblijden met wat info hoor. Wij zitten de hele dag te dagdromen over die B1 van ons. :wink.gif:
He Thomas, de B1 is erg in de picture nu. Vind ik wat overdreven, natuurlijk is het een prima elftal, maar om jongens van 16 nu al uitgebreid neer te zetten als toptalenten waar we iets van mogen verwachten is wat te vroeg.

Plaats reactie